ZARZĄDZENIE NR 40/16
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 10 lutego 2016 r.
w sprawie zasad zaszeregowania, przeszeregowania i awansowania pracowników Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1515 z późn. zm.) oraz art. 20 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn. zm.), zarządzam co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Zarządzenie określa zasady zaszeregowania, przeszeregowania i przeprowadzania awansów pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.
§ 2. Niniejsze zasady nie obejmują ruchów kadrowych spowodowanych zmianami organizacyjnymi lub przesunięciami pracowników.
§ 3. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
Rozdział 2
Zaszeregowanie pracowników
§ 3. Zaszeregowanie pracownika polega na określeniu kategorii zaszeregowania oraz związanej z nią stawki wynagrodzenia zasadniczego zgodnie z Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
§ 4. Zaszeregowanie pracownika jest związane z:
§ 5. Powierzenie danego stanowiska może nastąpić wówczas, gdy Urząd dysponuje odpowiednim wakatem, a pracownik spełnia wymogi kompetencyjne.
Rozdział 3
Zasady przeszeregowania pracowników
§ 6. Przeszeregowanie polega na zmianie wysokości kwoty wynagrodzenia zasadniczego w ramach tej samej kategorii zaszeregowania lub w wyższej kategorii zaszeregowania, jednak bez zmiany zajmowanego stanowiska pracy.
§ 7. Zmiana wysokości wynagrodzenia zasadniczego może mieć miejsce w szczególności w związku ze:
§ 8. Przeszeregowanie może mieć charakter:
§ 9. 1. Prezydent osobiście lub w oparciu o propozycję Wiceprezydenta, Skarbnika Miasta lub Sekretarza Miasta podejmuje decyzję w sprawie przeszeregowania kierowników komórek organizacyjnych.
2. W przypadku pozostałych pracowników Urzędu decyzję w sprawie przeszeregowania, w oparciu o propozycje kierowników komórek organizacyjnych, podejmuje Sekretarz Miasta zgodnie z upoważnieniem wynikającym z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
Rozdział 4
Zasady awansowania pracowników
§ 10. Awansowanie pracownika może odbywać się w dwóch formach:
§ 11. Warunkami do otrzymania awansu są:
§ 12. 1. Pracownik może uzyskać awans poziomy wówczas, gdy wykazuje się wysoką jakością pracy, samodzielnym wykonywaniem zadań, umiejętnością współpracy z interesantami i innymi podmiotami, rzetelnie i terminowo wykonuje swoje obowiązku, godnie zachowuje się w miejscu pracy, a także posiada kwalifikacje przewidziane dla danego stanowiska.
2. Pracownik, który może uzyskać awans pionowy oprócz spełniania kryteriów wymienionych w ust. 1, powinien wykazać się kreatywnością oraz właściwą postawą etyczną, być nastawionym na ciągły rozwój zawodowy, posiadać umiejętności kierowania zespołem pracowników oraz efektywnego zarządzania.
§ 13. Nie można awansować pracownika, który:
§ 14. 1. Decyzję o awansowaniu pracowników podejmuje Prezydent lub Sekretarz Miasta z własnej inicjatywy lub na wniosek.
2. O awans na wolne stanowiska kierowników komórek organizacyjnych wnioskują odpowiednio Wiceprezydent, Skarbnik Miasta lub Sekretarz Miasta sprawujący nadzór nad tymi komórkami, natomiast dla pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych wnioskują ich kierownicy.
§ 15. 1. Awans uzależniony jest od ilości posiadanych wolnych etatów w Urzędzie albo w wyniku utworzenia nowej komórki organizacyjnej.
2. W przypadku wyodrębnienia referatu z komórki organizacyjnej, na którą nałożone zostały do realizacji nowe zadania, kierownik tej komórki obowiązany jest do przedłożenia Sekretarzowi Miasta, najpóźniej na miesiąc przed planowanym wprowadzeniem zmiany, propozycji ilości etatów i określenia stanowisk wraz z uzasadnieniem.
§ 16.1. Każda decyzja o podwyższeniu wynagrodzenia uzależniona jest od możliwości finansowych.
2. Podstawą do określenia możliwości finansowych, o których mowa w ust. 1, jest plan finansowy wydatków osobowych pracowników Urzędu na dany rok budżetowy oraz comiesięczna analiza wykonania wyżej wymienionego planu w ciągu danego roku budżetowego.
Rozdział 5
Przepisy końcowe
§ 17. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.
§ 18. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Magdalena Walczak | 11-02-2016 13:31 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 10-02-2016 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 18-02-2016 14:54 |