herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 383/16 w sprawie organizacji i funkcjonowania stałych dyżurów na terenie miasta Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 383/2016

PREZYDENTA  GRUDZIĄDZA

z dnia 4 października 2016 r.

w sprawie organizacji i funkcjonowania stałych dyżurów na terenie miasta Grudziądza

 

     Na podstawie  § 1 ust.2 pkt 4 i § 5 ust.1 pkt 1, 2  Zarządzenia Nr 350/2016 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 sierpnia 2016 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania  systemu stałych dyżurów w województwie  kujawsko – pomorskim  w związku z art. 20 ust.1 i 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015 r. poz. 827 z późn. zm.), § 8 ust.2 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. Nr 219, poz. 2218) zarządzam, co następuje:


   § 1.1. Na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa, w tym przekazywania decyzji do uruchamiania realizacji zadań ujętych w „Planie operacyjnym funkcjonowania miasta Grudziądza w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”, oraz uruchamiania w warunkach wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa państwa  procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w tym stopni alarmowych w razie zagrożenia terrorystycznego, organizuje  się  w Grudziądzu system  stałych dyżurów zwany dalej „systemem”.

2. System nie narusza zasad organizacji, funkcjonowania oraz integralności systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym zespolonych służb, inspekcji i straży na terenie miasta określonych w odrębnych przepisach.

§ 2.1. W skład systemu wchodzą:

1)  stały dyżur Prezydenta Grudziądza;

2) stałe dyżury kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży działających na terenie miasta;

3) stałe dyżury kierowników jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Prezydenta Grudziądza, spółek miejskich  i innych podmiotów realizujących zadania obronne.

2. Wykaz jednostek organizacyjnych tworzących stałe dyżury oraz schemat organizacji systemu w zakresie przekazywania informacji na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa zawiera załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

3. W ramach funkcjonowania systemu stałych dyżurów, po otrzymaniu decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego, Prezydent Grudziądza przekazuje do jednostek administracji zespolonej, podległych i nadzorowanych przez Prezydenta jednostek organizacyjnych,  spółek miejskich oraz podmiotów decyzje i polecenia dotyczące:

1) uruchomienia stałego dyżuru;

2) realizacji procedur zawartych w „Miejskim planie zarządzania kryzysowego”, procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w tym stopni alarmowych w  razie zagrożenia terrorystycznego;

3)  realizacji zadań ujętych w „Planie operacyjnym funkcjonowania miasta Grudziądza w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”.

4. Kierownicy jednostek  administracji zespolonej  działających na terenie miasta oraz jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Prezydenta Grudziądza, spółek miejskich  a także podmiotów otrzymujące polecenia i decyzje o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu, przekazują zwrotne potwierdzenie.

§ 3.1. Ustala się następującą organizację  i zasady pełnienia stałych dyżurów w stałej gotowości obronnej w  jednostkach organizacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego zarządzenia:

1)  stały dyżur Prezydenta pełniony jest przez 19 pracowników z następujących wydziałów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu:

-  Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (ZK)               - 5

-  Wydział Budownictwa i Planowania Przestrzennego (PP)                  - 1

-  Wydział Edukacji (ED)                                                                        - 1           

-  Wydział Finansowy (WFN)                                                                 - 1

-  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GN)                   - 1

-  Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (GK)         - 2           

-  Wydział Organizacyjny (OR)                                                               - 4

-  Wydział Spraw Obywatelskich (SO)                                                   - 1

-  Wydział Transportu (TR)                                                                     - 1

-  Biuro Informatyki (IF)                                                                         - 1

-  Biuro Ochrony Informacji Niejawnych (BO)                                      - 1

2)  stały dyżur w jednostkach zespolonych służb, inspekcji pełniony jest przez struktury właściwe do realizacji zadań służb lub dyżurów całodobowych;

3)  godzinowy system pracy w ramach stałego dyżuru jest zgodny z systemem pracy określonym dla komórek organizacyjnych właściwych do całodobowej realizacji zadań Urzędu Miejskiego.

2. Stały dyżur organizują:

1) Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego – dla Prezydenta Grudziądza, a Naczelnik Wydziału Organizacyjnego w zakresie zabezpieczenia logistycznego i łączności;

2) kierownicy zespolonych służb i inspekcji funkcjonujących na terenie miasta;

3) kierownicy podległych i nadzorowanych  jednostek organizacyjnych przez Prezydenta, spółek miejskich oraz podmioty realizujące zadania obronne.

§ 4. Organizacja i przygotowanie stałego dyżuru obejmuje:

1) ustalenie zasad i trybu obiegu informacji dotyczących gotowości organu do realizacji zadań /załącznik nr 2/;

2) wyznaczenie, przygotowanie i utrzymanie właściwego stanu technicznego pomieszczeń na potrzeby stałego dyżuru w stanie stałej gotowości obronnej;

3) wyposażenie wyznaczonych pomieszczeń w niezbędne środki łączności, informatyki oraz urządzenia biurowe;

4) ustalenie zasad i trybu obiegu informacji w ramach stałego dyżuru;

5) wyposażenie w zapasowe źródła energii elektrycznej;

6) zorganizowanie żywienia i zaopatrywania w artykuły codziennego użytku;

7) szkolenie teoretyczne i praktyczne składu osobowego stałego dyżuru w ramach szkolenia obronnego;  

8) sprawdzanie i kontrolowanie gotowości do uruchomiania i działania stałego dyżuru.

§ 5.1. Proces przygotowania, organizacji oraz wdrożenie systemu na terenie miasta koordynuje Sekretarz Miasta.

2. Za prawidłowe przygotowanie, wdrożenie oraz sprawne funkcjonowanie stałego dyżuru w jednostkach organizacyjnych wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 2, 3 niniejszego zarządzenia odpowiedzialni kierownicy tych jednostek.

    § 6.1. Stały dyżur uruchamia się:

1) w stanie stałej gotowości obronnej państwa – w celach szkoleniowych, kontrolnych lub sprawdzających:

            a) na polecenie organu tworzącego stały dyżur w podległych i nadzorowanych jednostkach, spółkach miejskich, podmiotach ujętych w systemie;

            b) na polecenie organu upoważnionego do zarządzania kontroli w zakresie określonym w upoważnieniu;

            c) na polecenie Wojewody Kujawsko – Pomorskiego  w całości lub części systemu;

2) w czasie podwyższania gotowości obronnej państwa – na polecenie Wojewody Kujawsko – Pomorskiego, w celu przekazania decyzji, o których mowa w § 1 ust. 1 zarządzenia.

2. Polecenie uruchomienia  stałego dyżuru Prezydenta Grudziądza przekazuje wojewoda przez Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Bydgoszczy drogą telefoniczną, faksową, elektroniczną lub radiową do punktu kontaktowego:

1) w godzinach pracy – w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu;

2) po godzinach służbowych – w siedzibie Komendy Miejskiej  Państwowej Straży Pożarnej w Grudziądzu ul. Piłsudskiego 25;

3) Dyżurny stanowiska Kierowania Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej przekazuje powyższą informację Naczelnikowi WBiZK Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, który informuje Prezydenta Grudziądza oraz podejmuje niezbędne działania celem uruchomienia stałego dyżuru w Urzędzie Miejskim.

4) Z chwilą uruchomienia systemu Stałego Dyżuru działanie punktu kontaktowego ulega zawieszeniu.

3. Stały dyżur Prezydenta Grudziądza przekazuje decyzje Wojewody Kujawsko – Pomorskiego o uruchomieniu stałego dyżuru do jednostek organizacyjnych wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 2, 3 , niniejszego zarządzenia.

4. Wszystkie ogniwa systemu działające na terenie miasta zobowiązane są do utrzymania w pełnej gotowości do pracy środków łączności oraz sprawnego powiadamiania kierowniczej kadry i wyznaczonych pracowników wchodzących w skład stałego dyżuru.

§ 7. Stały dyżur uruchomiony przez Prezydenta Grudziądza staje się zespołem zadaniowym Głównego Stanowiska Kierowania po uruchomieniu systemu kierowania obroną państwa, o których mowa w odrębnych przepisach.

§ 8.1. Naczelnika Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego zobowiązuję do zorganizowania oraz przygotowania stałego dyżuru według zasad określonych w niniejszym zarządzeniu.

    2. Naczelnicy Wydziałów UM, kierownicy biur   wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 1 delegują do  składu Stałego Dyżuru Urzędu Miejskiego pracowników wymienionych w okólniku nr 5/16 Prezydenta Grudziądza z dnia 17.03.2016 r. w sprawie ustalenia składu stałego dyżuru Prezydenta Grudziądza w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu. 

3. Kierowników jednostek organizacyjnych wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia zobowiązuję do przekazania danych teleadresowych dotyczących stałego dyżuru.

4. Przekazywanie danych teleadresowych stałych dyżurów realizuje się:

1) niezwłocznie po każdej zmianie danych;

2) nie rzadziej niż raz do roku, w terminie do 28  lutego, w przypadku nie wystąpienia zmian w danych teleadresowych.

     § 9.  Tracą  moc:

1) Zarządzenie nr 474/15Prezydenta Grudziądza z dnia 31.12.15 r. w sprawie utworzenia, organizacji i funkcjonowania stałych dyżurów na terenie miasta Grudziądza;

2) Zarządzenie nr  95/16 Prezydenta Grudziądza z dnia 14 marca 2016 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 474/15 Prezydenta Grudziądza z dnia 31.12.15 r. w sprawie  utworzenia, organizacji i funkcjonowania stałych dyżurów na terenie miasta Grudziądza.

§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 20-10-2016 08:57
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 04-10-2016
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 20-10-2016 09:00