herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 396/17 zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

ZARZĄDZENIE NR 396/17

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 19 września 2017 r.

 

zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

 

       Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

       § 1. W zarządzeniu Nr 571/12 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu z późn. zm. wprowadzam następujące zmiany:

 

1) § 9 otrzymuje brzmienie:

„§ 9. 1. Pracą komórek organizacyjnych Urzędu kierują:

               1) Wydziałów – Naczelnicy;

               2) Biur – Kierownicy;

               3) Biura Ochrony Informacji Niejawnych – Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych;

               4) Biura Prawnego – Koordynator;

               5) Urzędu Stanu Cywilnego – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego;

               6) Straży Miejskiej – Komendant Straży Miejskiej.

      2. Sekretarz Miasta pełni jednocześnie funkcję Naczelnika Wydziału Organizacyjnego.”;

 

2) w § 20 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Do właściwości Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami:

6.1. Referatu Geodezji należy w szczególności:

1)    prowadzenie „Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej” wykonującego następujące zadania:

a)    prowadzenie miejskiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;

b)    uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;

c)    zakładanie osnów szczegółowych;

d)    zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;

e)    ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;

f)    prowadzenie miejskich baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;

g)    wydawanie zaświadczeń o odrębnym oznaczeniu działek gruntu w katastrze nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków);

h)    prowadzenie rejestru cen i wartości;

i)     sporządzanie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej do celów informacyjnych i prawnych na zlecenie osób prawnych i fizycznych;

j)     sporządzanie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej w zakresie obsługi gospodarki nieruchomościami prowadzonej przez Urząd;

2)    wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości;

3)    prowadzenie scalenia i wymiany gruntów;

4)    wydawanie decyzji o zatwierdzeniu projektu podziału nieruchomości;

5)    prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości;

6)    sprawowanie nadzoru merytorycznego nad Grudziądzkim Systemem Informacji Przestrzennej.

 

6.2. Referatu Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:

1)    sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste oraz wydzierżawianie nieruchomości w trybie bezprzetargowym oraz w drodze przetargu;

2)    sprzedaż nieruchomości w drodze rokowań;

3)    sprzedaż nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;

4)    organizowanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż i wydzierżawianie nieruchomości;

5)    regulowanie stanów prawnych nieruchomości na rzecz osób fizycznych i prawnych;

6)    przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów zabudowanych lub przeznaczonych na cele mieszkaniowe, pod garaże oraz wykorzystywanych na cele rolne;

7)    ustalanie i przedłużanie terminów zabudowy nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;

8)    ustalanie dodatkowych opłat z tytułu niedotrzymania terminów zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;

9)    wydawanie decyzji w sprawach rozwiązania umów wieczystego użytkowania i odebraniu gruntów;

10)  przedłużanie okresów trwania prawa użytkowania wieczystego nieruchomości;

11)  uśrednianie terminów prawa użytkowania wieczystego nieruchomości użytkowanych przez spółdzielnie mieszkaniowe;

12)  przekazywanie nieruchomości w użytkowanie na rzecz osób fizycznych i prawnych;

13)  oddawanie nieruchomości w trwały zarząd;

14)  naliczanie opłat z tytułu zarządu, użytkowania i wieczystego użytkowania nieruchomości oraz rozpatrywanie wniosków o ustalenie innego terminu zapłaty;

15)  aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości w związku ze zmianą ich wartości;

16)  obciążanie nieruchomości komunalnych ograniczonymi prawami rzeczowymi;

17)  użyczanie nieruchomości na rzecz osób fizycznych i prawnych;

18)  przygotowywanie umów dzierżawy i użyczenia;

19)  zamiana nieruchomości z osobami fizycznymi, prawnymi, Skarbem Państwa oraz jednostkami samorządu terytorialnego;

20)  nabywanie nieruchomości na rzecz gminy;

21)  ustalanie i wypłata odszkodowań za grunty przejęte z mocy prawa pod drogi publiczne w wyniku podziału nieruchomości dokonanego na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego;

22)  prowadzenie spraw związanych z nabyciem nieruchomości na rzecz miasta w drodze decyzji wojewody;

23)  wykonywanie prawa pierwokupu;

24)  przygotowywanie decyzji i zarządzeń, a także innych rozstrzygnięć Prezydenta, z zakresu właściwości referatu;

25)  sprzedaż, dzierżawa oraz oddawanie: w trwały zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa;

26)  naliczanie opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania i wieczystego użytkowania nieruchomości Skarbu Państwa oraz rozpatrywanie wniosków o ustalenie innego terminu zapłaty;

27)  aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa w związku ze zmianą ich wartości;

28)  regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa;

29)  obciążanie nieruchomości Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczowymi;

30)  nabywanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa;

31)  prowadzenie spraw z zakresu wywłaszczania nieruchomości i ustalania odszkodowań związanych z wywłaszczaniem;

32)  prowadzenie spraw z zakresu zwrotu wywłaszczonych nieruchomości i rozliczeń z tego tytułu;

33)  przygotowywanie decyzji Prezydenta, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej w sprawie wydawania zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu za szkody powstałe z tego tytułu;

34)  przygotowywanie decyzji Prezydenta, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości poprzez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomościach ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu za szkody powstałe z tego tytułu;

35)  ustalanie odszkodowań za grunty przejęte pod drogi w ramach zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;

36)  naliczanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa;

37)  aktualizowanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa w związku ze zmianą wartości nieruchomości;

38)  ustalanie opłat adiacenckich w wyniku wybudowania przez miasto urządzeń infrastruktury technicznej, urządzenia lub modernizacji drogi;

39)  sporządzanie umów i zlecanie wycen nieruchomości przez rzeczoznawców majątkowych;

40)  sporządzanie umów na wykonanie podziałów geodezyjnych nieruchomości;

41)  zlecanie podziałów nieruchomości związanych z zadaniami realizowanymi przez referat;

42)  opracowywanie projektów planów finansowych;

43)  sporządzanie sprawozdań z wykonania dochodów i wydatków referatu;

44)  monitoring i windykacja zobowiązań i należności, stanowiących dochody miasta oraz Skarbu Państwa;

45)  prowadzenie spraw odszkodowań za niedostarczenie przez miasto mieszkań socjalnych;

46)  prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości gruntowych zabudowanych i niezabudowanych;

47)  uzgadnianie projektów przebiegu sieci uzbrojenia technicznego przez teren nieruchomości komunalnych i stanowiących własność Skarbu Państwa;

48)  przygotowywanie dla Biura Nadzoru Właścicielskiego dokumentów związanych z wnoszeniem nieruchomości komunalnych jako wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek;

49)  ustalanie opłat na rzecz miasta w wyniku wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;

50)  ustalanie odszkodowania, jeżeli wartość nieruchomości ulega obniżeniu w związku z ustaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a właściciel nie skorzystał z prawa wykupu lub zamiany nieruchomości na inną;

51)  prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych gminy-miasto Grudziądz, gminy-miasto Grudziądz na prawach powiatu i Skarbu Państwa.”

 

       § 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2017 r.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 27-09-2017 07:29
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 19-09-2017
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 27-09-2017 07:31