ZARZĄDZENIE NR 396/17
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 19 września 2017 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Nr 571/12 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu z późn. zm. wprowadzam następujące zmiany:
1) § 9 otrzymuje brzmienie:
„§ 9. 1. Pracą komórek organizacyjnych Urzędu kierują:
1) Wydziałów – Naczelnicy;
2) Biur – Kierownicy;
3) Biura Ochrony Informacji Niejawnych – Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych;
4) Biura Prawnego – Koordynator;
5) Urzędu Stanu Cywilnego – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego;
6) Straży Miejskiej – Komendant Straży Miejskiej.
2. Sekretarz Miasta pełni jednocześnie funkcję Naczelnika Wydziału Organizacyjnego.”;
2) w § 20 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Do właściwości Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami:
6.1. Referatu Geodezji należy w szczególności:
1) prowadzenie „Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej” wykonującego następujące zadania:
a) prowadzenie miejskiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
b) uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
c) zakładanie osnów szczegółowych;
d) zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
e) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
f) prowadzenie miejskich baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
g) wydawanie zaświadczeń o odrębnym oznaczeniu działek gruntu w katastrze nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków);
h) prowadzenie rejestru cen i wartości;
i) sporządzanie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej do celów informacyjnych i prawnych na zlecenie osób prawnych i fizycznych;
j) sporządzanie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej w zakresie obsługi gospodarki nieruchomościami prowadzonej przez Urząd;
2) wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości;
3) prowadzenie scalenia i wymiany gruntów;
4) wydawanie decyzji o zatwierdzeniu projektu podziału nieruchomości;
5) prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości;
6) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad Grudziądzkim Systemem Informacji Przestrzennej.
6.2. Referatu Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:
1) sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste oraz wydzierżawianie nieruchomości w trybie bezprzetargowym oraz w drodze przetargu;
2) sprzedaż nieruchomości w drodze rokowań;
3) sprzedaż nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;
4) organizowanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż i wydzierżawianie nieruchomości;
5) regulowanie stanów prawnych nieruchomości na rzecz osób fizycznych i prawnych;
6) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów zabudowanych lub przeznaczonych na cele mieszkaniowe, pod garaże oraz wykorzystywanych na cele rolne;
7) ustalanie i przedłużanie terminów zabudowy nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;
8) ustalanie dodatkowych opłat z tytułu niedotrzymania terminów zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;
9) wydawanie decyzji w sprawach rozwiązania umów wieczystego użytkowania i odebraniu gruntów;
10) przedłużanie okresów trwania prawa użytkowania wieczystego nieruchomości;
11) uśrednianie terminów prawa użytkowania wieczystego nieruchomości użytkowanych przez spółdzielnie mieszkaniowe;
12) przekazywanie nieruchomości w użytkowanie na rzecz osób fizycznych i prawnych;
13) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd;
14) naliczanie opłat z tytułu zarządu, użytkowania i wieczystego użytkowania nieruchomości oraz rozpatrywanie wniosków o ustalenie innego terminu zapłaty;
15) aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości w związku ze zmianą ich wartości;
16) obciążanie nieruchomości komunalnych ograniczonymi prawami rzeczowymi;
17) użyczanie nieruchomości na rzecz osób fizycznych i prawnych;
18) przygotowywanie umów dzierżawy i użyczenia;
19) zamiana nieruchomości z osobami fizycznymi, prawnymi, Skarbem Państwa oraz jednostkami samorządu terytorialnego;
20) nabywanie nieruchomości na rzecz gminy;
21) ustalanie i wypłata odszkodowań za grunty przejęte z mocy prawa pod drogi publiczne w wyniku podziału nieruchomości dokonanego na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego;
22) prowadzenie spraw związanych z nabyciem nieruchomości na rzecz miasta w drodze decyzji wojewody;
23) wykonywanie prawa pierwokupu;
24) przygotowywanie decyzji i zarządzeń, a także innych rozstrzygnięć Prezydenta, z zakresu właściwości referatu;
25) sprzedaż, dzierżawa oraz oddawanie: w trwały zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa;
26) naliczanie opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania i wieczystego użytkowania nieruchomości Skarbu Państwa oraz rozpatrywanie wniosków o ustalenie innego terminu zapłaty;
27) aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa w związku ze zmianą ich wartości;
28) regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa;
29) obciążanie nieruchomości Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczowymi;
30) nabywanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa;
31) prowadzenie spraw z zakresu wywłaszczania nieruchomości i ustalania odszkodowań związanych z wywłaszczaniem;
32) prowadzenie spraw z zakresu zwrotu wywłaszczonych nieruchomości i rozliczeń z tego tytułu;
33) przygotowywanie decyzji Prezydenta, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej w sprawie wydawania zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu za szkody powstałe z tego tytułu;
34) przygotowywanie decyzji Prezydenta, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości poprzez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomościach ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu za szkody powstałe z tego tytułu;
35) ustalanie odszkodowań za grunty przejęte pod drogi w ramach zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
36) naliczanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa;
37) aktualizowanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa w związku ze zmianą wartości nieruchomości;
38) ustalanie opłat adiacenckich w wyniku wybudowania przez miasto urządzeń infrastruktury technicznej, urządzenia lub modernizacji drogi;
39) sporządzanie umów i zlecanie wycen nieruchomości przez rzeczoznawców majątkowych;
40) sporządzanie umów na wykonanie podziałów geodezyjnych nieruchomości;
41) zlecanie podziałów nieruchomości związanych z zadaniami realizowanymi przez referat;
42) opracowywanie projektów planów finansowych;
43) sporządzanie sprawozdań z wykonania dochodów i wydatków referatu;
44) monitoring i windykacja zobowiązań i należności, stanowiących dochody miasta oraz Skarbu Państwa;
45) prowadzenie spraw odszkodowań za niedostarczenie przez miasto mieszkań socjalnych;
46) prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości gruntowych zabudowanych i niezabudowanych;
47) uzgadnianie projektów przebiegu sieci uzbrojenia technicznego przez teren nieruchomości komunalnych i stanowiących własność Skarbu Państwa;
48) przygotowywanie dla Biura Nadzoru Właścicielskiego dokumentów związanych z wnoszeniem nieruchomości komunalnych jako wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek;
49) ustalanie opłat na rzecz miasta w wyniku wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
50) ustalanie odszkodowania, jeżeli wartość nieruchomości ulega obniżeniu w związku z ustaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a właściciel nie skorzystał z prawa wykupu lub zamiany nieruchomości na inną;
51) prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych gminy-miasto Grudziądz, gminy-miasto Grudziądz na prawach powiatu i Skarbu Państwa.”
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2017 r.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 27-09-2017 07:29 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 19-09-2017 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 27-09-2017 07:31 |