ZARZĄDZENIE NR 205/18
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 26 czerwca 2018 r.
w sprawie organizacji i funkcjonowania stałych dyżurów na terenie miasta Grudziądza
Na podstawie § 1 ust.2 pkt 4 i § 5 ust.1 pkt 1, 2 Zarządzenia Nr 350/2016 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 sierpnia 2016 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu stałych dyżurów w województwie kujawsko – pomorskim w związku z art. 20 ust.1 i 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1430 z późn. zm.), § 8 ust.2 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. Nr 219, poz. 2218) zarządzam, co następuje:
§ 1.1. Na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa, w tym przekazywania decyzji do uruchamiania realizacji zadań ujętych w „Planie operacyjnym funkcjonowania miasta Grudziądza w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”, oraz uruchamiania w warunkach wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa państwa procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w tym stopni alarmowych w razie zagrożenia terrorystycznego, organizuje się w Grudziądzu system stałych dyżurów zwany dalej „systemem”
2. System nie narusza zasad organizacji, funkcjonowania oraz integralności systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym zespolonych służb, inspekcji i straży na terenie miasta określonych w odrębnych przepisach.
§ 2.1. W skład systemu wchodzą:
1) stały dyżur Prezydenta Grudziądza (SD-P);
2) punkty kontaktowe komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego (PK);
3) stałe dyżury kierowników jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Prezydenta Grudziądza, spółek miejskich i innych podmiotów realizujących zadania obronne (SD).
4) stałe dyżury kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży działających na terenie miasta (SD);
2. W załącznikach do niniejszego zarządzenia określono:
1) w załączniku nr 1 - wykaz jednostek i komórek organizacyjnych tworzących system stałego dyżuru wraz z miejscem ich rozwijania oraz schemat organizacji systemu w zakresie przekazywania informacji na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
2) w załączniku nr 2 - wykaz wyposażenia oraz dokumentacji elementów wchodzących w skład systemu;
3) w załączniku nr 3 - system meldunkowy;
4) w załączniku nr 4 - wzory identyfikatorów elementów wchodzących w skład systemu stałych dyżurów;
5) w załączniku nr 5- wzory dokumentów wyszczególnionych w załączniku nr 2;
3. W ramach funkcjonowania systemu stałych dyżurów, po otrzymaniu decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego, Prezydent Grudziądza przekazuje do jednostek administracji zespolonej, podległych i nadzorowanych przez Prezydenta jednostek organizacyjnych, spółek miejskich oraz podmiotów, decyzje i polecenia dotyczące:
1) uruchomienia stałego dyżuru;
2) realizacji procedur zawartych w „Miejskim Planie Zarządzania Kryzysowego”, procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w tym stopni alarmowych w razie zagrożenia terrorystycznego;
3) realizacji zadań ujętych w „Planie operacyjnym funkcjonowania miasta Grudziądza w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” oraz Kart Realizacji Zadań Operacyjnych (KRZO).
4. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Miasta, jednostek administracji zespolonej działających na terenie miasta oraz jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Prezydenta Grudziądza, spółek miejskich a także podmiotów otrzymujących polecenia i decyzje o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu, przekazują zwrotne potwierdzenie ich przyjęcia oraz wykonania.
§ 3. Ustala się następującą strukturę i zasady pełnienia stałych dyżurów w jednostkach organizacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 1 ppkt 1),2) i 3)niniejszego zarządzenia:
1. Obsada poszczególnych elementów wchodzących w skład systemu:
1) Stały Dyżur Prezydenta:
a) kierownik stałego dyżuru;
b) starszy dyżurny;
c) dyżurny;
d) kurier;
e) kierowca;
2) Punkt Kontaktowy komórki organizacyjnej urzędu miejskiego:
a) dyżurny punktu kontaktowego
3) Stały dyżur w jednostkach organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Prezydenta, jednostkach zespolonych, inspekcjach oraz podmiotach realizujących zadania obronne:
a) starszy dyżurny;
b) dyżurny;
c) kurier (w miarę możliwości i potrzeb);
d) kierowca - (w miarę możliwości i potrzeb);
2. Do zapewnienia funkcjonowania stałego dyżuru Prezydenta (SD-P nr 1) niżej wymienione komórki organizacyjne urzędu miejskiego wydzielają do pełnienia funkcji
1) starszego dyżurnego:
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (ZK) |
- 3 osoby |
Biuro Ochrony Informacji Niejawnych (BO) |
- 1 osoba |
2) dyżurnego:
Wydział Organizacyjny (OR) |
- 2 osoby |
Wydział Spraw Obywatelskich (SO) |
- 2 osoby |
Wydział Komunikacji (KM) |
- 2 osoby |
3) kuriera:
Wydział Finansowy (WFN) |
- 4 osoby |
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami(GN) |
- 2 osoby |
4) kierowcy:
Wydział Organizacyjny (OR) |
- 2 osoby |
3. System pracy:
1) Stały Dyżur Prezydenta i instytucji (komórek organizacyjnych) wchodzących w skład sytemu:
I zmiana - 08.00-20.00
II zmian - 20.00-08.00
2) Punkt Kontaktowy komórki organizacyjnej urzędu miejskiego:
I zmiana - 07.00 - 15.00
II zmiana - 14.00 - 22.00
4. Stały dyżur organizują:
1) Stały dyżur Prezydenta Grudziądza nr 1
a) Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w zakresie:
- zgrania i zapewnienia właściwej funkcjonowania sytemu;
- szkolenia teoretycznego i praktycznego składu osobowego stałego dyżuru i punktów kontaktowych urzędu miejskiego;
- opracowania dokumentacji stałego dyżuru;
- sprawdzania i kontrolowania gotowości do uruchomienia i działania sytemu.
b) Naczelnik Wydziału Organizacyjnego w zakresie:
- zabezpieczenia logistycznego;
- wyposażenia w sprzęt kwaterunkowy;
- wyposażenia w środki łączności;
- zapewnienia rezerwowych źródeł zasilania w energię elektryczną urządzeń komputerowych i środków łączności;
- zapewnienia awaryjnego oświetlenia pomieszczeń;
- zapewnienia ochrony miejsca funkcjonowania stałego dyżuru.
c) Kierownik Biura Informatyki:
- wyposażenia w sprzęt komputerowy z oprogramowaniem i dostępem do sieci;
2) Punkty kontaktowe komórek organizacyjnych urzędu miejskiego - Kierownicy komórek organizacyjnych urzędu miejskiego
3) Stałe dyżury pozostałych instytucji:
a) kierownicy zespolonych służb i inspekcji funkcjonujących na terenie miasta;
b) kierownicy podległych i nadzorowanych jednostek organizacyjnych przez Prezydenta, spółek miejskich oraz podmiotów realizujących zadania obronne.
§ 4. Koordynacja i uruchamianie stałego dyżuru:
1. Proces przygotowania, organizacji oraz wdrożenie systemu na terenie miasta koordynuje Sekretarz Miasta.
2. Stały dyżur uruchamia się:
1) w stanie stałej gotowości obronnej państwa – w celach szkoleniowych, kontrolnych lub sprawdzających:
a) na polecenie organu tworzącego stały dyżur w podległych i nadzorowanych jednostkach, spółkach miejskich, podmiotach ujętych w systemie;
b) na polecenie organu upoważnionego do zarządzania kontroli w zakresie określonym w upoważnieniu;
c) na polecenie Wojewody Kujawsko – Pomorskiego w całości lub części systemu;
2) w czasie podwyższania gotowości obronnej państwa – na polecenie Wojewody Kujawsko – Pomorskiego, w celu przekazania decyzji, o których mowa w § 1 ust. 1 niniejszego zarządzenia.
3. Polecenie uruchomienia stałego dyżuru Prezydenta Grudziądza przekazuje Wojewoda przez Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Bydgoszczy drogą telefoniczną, faksową, elektroniczną lub radiową do punktu kontaktowego:
1) W godzinach pracy – do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (WBiZK ) Urzędu Miejskiego w Grudziądzu;
2) Po godzinach służbowych – do siedziby Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Grudziądzu ul. Piłsudskiego 25;
Dyżurny stanowiska Kierowania Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej przekazuje powyższą informację Naczelnikowi WBiZK Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, który informuje Prezydenta Grudziądza oraz podejmuje niezbędne działania celem uruchomienia stałego dyżuru w Urzędzie Miejskim.
3) Z chwilą uruchomienia systemu Stałego Dyżuru działanie punktu kontaktowego ulega zawieszeniu.
4. Stały dyżur Prezydenta Grudziądza przekazuje decyzje Wojewody Kujawsko – Pomorskiego o uruchomieniu stałego dyżuru do jednostek organizacyjnych wymienionych w § 2 ust. 1 pkt. 2,3,4, niniejszego zarządzenia.
5. Wszystkie ogniwa systemu działające na terenie miasta zobowiązane są do utrzymania w pełnej gotowości do pracy środków łączności oraz sprawnego powiadamiania kierowniczej kadry i wyznaczonych pracowników wchodzących w skład stałego dyżuru.
6. Stały dyżur uruchomiony przez Prezydenta Grudziądza staje się zespołem zadaniowym Głównego Stanowiska Kierowania po uruchomieniu systemu kierowania obroną państwa, o których mowa w odrębnych przepisach.
§ 5.1. Naczelnika WBiZK zobowiązuję do zorganizowania oraz przygotowania stałego dyżuru według zasad określonych w niniejszym zarządzeniu.
2. Naczelnicy Wydziałów i kierownicy biur urzędu miejskiego;
1) wyznaczą do składu Stałego Dyżuru Urzędu Miejskiego nakazane ilości pracowników wskazanych w § 3 ust. 2;
2) wyznaczą pracowników do punktów kontaktowych;
3) poinformują niezwłocznie Naczelnika WBiZK o każdej zmianie personalnej.
3. Naczelnik WBiZK po otrzymaniu danych wymienionych w § 5 ust. 2 opracuje okólnik wyznaczający poszczególne osoby do pełnienia funkcji w stałym dyżurze Prezydenta i punktach kontaktowych.
4. Kierowników jednostek organizacyjnych wchodzących w skład systemu zobowiązuję do przekazania danych teleadresowych dotyczących stałego dyżuru zgodnie z ustaleniami Naczelnika WBiZK oraz niezwłoczne przekazanie danych w przypadku wprowadzenia zmian.
§ 6. Traci moc Zarządzenie nr 383/16 Prezydenta Grudziądza z dnia 04.10.2016 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania stałych dyżurów na terenie miasta Grudziądza.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.11.2018r.
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 26-07-2018 11:40 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 26-06-2018 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 26-07-2018 11:59 |