ZARZĄDZENIE NR 336/18
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 26 września 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Nr 571/12 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu z późn. zm. wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 5 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) Kierownikach komórek organizacyjnych – należy przez to rozumieć Naczelników Wydziałów, Kierowników Biur i samodzielne stanowiska, o których mowa w pkt 6 oraz Inspektora Ochrony Danych, Pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych, Koordynatora Biura Prawnego, Komendanta Straży Miejskiej i Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego;”;
2) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (ZK);
2) Wydział Budownictwa i Planowania Przestrzennego (PP);
3) Wydział Edukacji (ED);
4) Wydział Finansowy (WFN);
5) Wydział Funduszy Europejskich (FE);
6) Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GN);
7) Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (GK);
8) Wydział Inwestycji i Remontów (IN);
9) Wydział Komunikacji (KM);
10) Wydział Kultury, Sportu i Promocji (KSP);
11) Wydział Organizacyjny (OR);
12) Wydział Spraw Obywatelskich (SO);
13) Wydział Spraw Społecznych (SP);
14) Wydział Transportu (TR);
15) Biuro Informatyki (IF);
16) Biuro Inspektora Ochrony Danych (BIO);
17) Biuro Nadzoru Właścicielskiego (NW);
18) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych (BO);
19) Biuro Prawne (BP);
20) Biuro Prezydenta (PR);
21) Biuro Zamówień Publicznych (ZP);
22) Straż Miejska (SM);
23) Urząd Stanu Cywilnego (USC);
24) Audytor Wewnętrzny (AW);
25) Miejski Konserwator Zabytków (MKZ);
26) Miejski Rzecznik Konsumentów (MRK);
27) Główny Specjalista ds. Obiektów Komunalnych (GOK).”
3) § 9 otrzymuje brzmienie :
„§ 9. 1. Pracą komórek organizacyjnych Urzędu kierują:
1) Wydziałów – Naczelnicy;
2) Biur – Kierownicy;
3) Biura Inspektora Ochrony Danych – Inspektor Ochrony Danych;
4) Biura Ochrony Informacji Niejawnych – Pełnomocnik do spraw ochrony informacji nie-jawnych;
5) Biura Prawnego – Koordynator;
6) Urzędu Stanu Cywilnego – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego;
7) Straży Miejskiej – Komendant Straży Miejskiej.
2. Sekretarz Miasta pełni jednocześnie funkcję Naczelnika Wydziału Organizacyjnego.”
4) w § 20:
a) w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) zadania z zakresu spraw bezpieczeństwa:
a) stała współpraca z Komendą Miejską Policji, Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej, Strażą Miejską, Oddziałem Ratownictwa Medycznego oraz pozostałymi służbami i instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo,
b) monitorowanie stanu bezpieczeństwa w mieście, dyspozycyjności sił i środków ratowniczych oraz służb i inspekcji wspomagających działania ratownicze,
c) udział w planowaniu, opracowaniu i opiniowaniu planów rzeczowo-finansowych na potrzeby realizacji działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa,
d) przygotowanie i wdrażanie planów poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego,
e) tworzenie baz danych w celu zapewnienia wsparcia logistycznego dla potrzeb służb ratowniczych miasta,
f) realizacja zadań związanych z rozbudową systemu monitoringu miejskiego, usuwaniem powstałych awarii oraz bieżącą konserwacją,
g) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa imprez masowych,
h) realizacja zadań związanych ze znalezionymi na terenie miasta niewybuchami i nie-wypałami,
i) współpraca ze służbami ratowniczymi i instytucjami podczas wystąpienia lokalnych zdarzeń w tym między innymi: zabezpieczenia działań logistycznych dla służb i osób poszkodowanych,
j) realizacja zadań związanych z Komisją Bezpieczeństwa i Porządku przy Prezydencie Grudziądza,
k) przyjmowanie zawiadomień o planowanych zgromadzeniach zgłaszanych
w trybie uproszczonym w myśl ustawy Prawo o zgromadzeniach,
l) wydawanie zezwoleń na używanie materiałów pirotechnicznych na terenie miasta;”,
b) w ust. 12.2 uchyla się pkt 5 i 11,
c) w ust 15 w pkt 19 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 20-21 w brzmieniu:
„20) obsługa techniczna transmisji w Internecie sesji Rady Miejskiej Grudziądza;
21) obsługa techniczna systemu do prowadzenia obrad sesji Rady Miejskiej Grudziądza.”,
d) ust. 15a otrzymuje brzmienie:
„15a. Do właściwości Biura Inspektora Ochrony Danych należy w szczególności:
1) sprawowanie nadzoru i kontroli przetwarzania danych w urzędzie w myśl obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych, tj. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
2) informowanie Administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach wynikających z obowiązujących przepisów prawa;
3) monitorowanie przestrzegania obowiązujących przepisów prawa w przedmiocie ochrony danych osobowych, tj.:
a) wprowadzenie i monitorowanie zarządzania ryzykiem w systemie ochrony danych osobowych,
b) prowadzenie i monitoring rejestru zbiorów danych,
c) wdrożenie nowych oraz monitoring obowiązujących już środków technicznych i organizacyjnych służących ochronie danych osobowych,
d) zgłaszanie naruszeń z zakresu ochrony danych osobowych do organu nadzoru,
e) zawiadamianie osób o fakcie naruszenia danych, które ich dotyczą,
f) prowadzenie, we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych, rejestru czynności przetwarzania danych oraz rejestru wszystkich kategorii czynności przetwarzania;
4) monitorowanie wykonywania oraz dokonywanie oceny skutków przetwarzania danych osobowych przed rozpoczęciem ich przetwarzania;
5) nadzór nad zapewnieniem prawidłowego wykonywania polityki ochrony danych;
6) przygotowywania i przedstawiania Administratorowi propozycji zmian do obowiązujących przepisów wewnętrznych dotyczących przetwarzania i udostępniania danych osobowych;
7) przechowywanie indywidualnych upoważnień osobom przetwarzającym dane osobowe;
8) prowadzenie ewidencji osób posiadających upoważnienie do przetwarzania danych osobowych;
9) prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
10) prowadzenie ewidencji umów zawartych z innymi podmiotami przetwarzających dane osobowe;
11) opiniowania projektów dokumentów dotyczących ochrony danych osobowych przygotowywanych przez komórki organizacyjne Urzędu, w tym w szczególności parafowania projektów umów dotyczących udostępniania lub powierzania danych osobowych do przetwarzania w zakresie stosowania zapisów zapewniających Administratorowi realizację ustawowych zadań i obowiązków;
12) prowadzenie ewidencji oświadczeń o zachowaniu w tajemnicy danych osobowych;
13) zapewnienie systematycznego szkolenia osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych w zakresie obowiązujących przepisów prawa;
14) obsługa jednostek organizacyjnych gminy, CK Teatr, Muzeum i Biblioteki w zakresie pełnienia funkcji inspektora ochrony danych, a w szczególności wypełnienia zadań określonych w punktach od 1 do 12;
15) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych;
16) informowanie o konieczności składania zgłoszenia do Rejestru Korzyści;
17) informowanie o konieczności składania oświadczeń lustracyjnych przez pracowników Urzędu.”.
e) ust. 21 otrzymuje brzmienie:
„21. Do właściwości Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1) rejestrowanie w Rejestrze Stanu Cywilnego urodzeń, małżeństw i zgonów;
2) meldowanie noworodków bezpośrednio po rejestracji aktów urodzeń i nadawanie numerów PESEL;
3) wykreślanie osób zmarłych z rejestru meldunkowego i likwidacja numerów PESEL;
4) zmiana numerów PESEL;
5) informowanie matek o sporządzeniu aktu urodzenia dziecka z urzędu;
6) prowadzenie i aktualizacja rejestru uznań;
7) powiadomienie organów sądowych o narodzinach dzieci przez małoletnie matki;
8) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa przez ojca biologicznego, przed i po urodzeniu dziecka;
9) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o nadaniu nazwiska męża mat-ki/żony ojca;
10) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o zmianie nazwiska pierwszego dziecka pochodzącego z małżeństwa;
11) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o zmianie imion/imienia dziecka w ciągu 6 miesięcy od rejestracji aktu;
12) wpisywanie do aktu urodzenia danych ojca zgodnie z art. 61 ust 2 prawo o aktach stanu cywilnego;
13) przenoszenie do Rejestru Stanu Cywilnego aktów urodzeń, małżeństw, zgonów sporządzonych za granicą;
14) rejestrowanie w Rejestrze Stanu Cywilnego zdarzeń, które nastąpiły za granicą, a nie zostały zarejestrowane w zagranicznych księgach stanu cywilnego;
15) prostowanie aktów stanu cywilnego;
16) uzupełnianie aktów stanu cywilnego;
17) odtwarzanie aktów stanu cywilnego;
18) powiadamianie właściwych przedstawicielstw zagranicznych o zgonie cudzoziemca;
19) powiadamianie organów sądowych o zgonie rodziców małoletnich dzieci;
20) przyjmowanie zapewnień o braku przeszkód prawnych do zawarcia małżeństwa (cywilnego, konkordatowego i zawieranego za granicą) od nupturientów; prowadzenie terminarza ślubów cywilnych,
21) sporządzanie zaświadczeń stanowiących podstawę zarejestrowania aktu małżeństwa zawartego w sposób określony w art. 1 § 2 i 3 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
22) udzielanie ślubów w lokalu i poza lokalem USC;
23) rejestrowanie małżeństw na podstawie zaświadczeń przekazanych przez Kościół albo inne związki wyznaniowe;
24) wprowadzanie przypisków do rejestru stanu cywilnego;
25) prowadzenie akt zbiorowych;
26) wydawanie zezwoleń skracających ustawowy, miesięczny termin wyczekiwania na zawarcie małżeństwa;
27) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego poza granicami kraju;
28) wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
29) uznawanie orzeczeń w sprawach niematerialnych wydawanych przez sądy państw obcych;
30) współpraca z konsulatami i ambasadami;
31) organizowanie i przygotowywanie uroczystości związanych z jubileuszami długoletniego pożycia małżeńskiego;
32) prowadzenie spraw dotyczących warunków sposobu i terminu przechowywania ksiąg, skorowidzów i akt zbiorowych; współpraca z Archiwum Państwowym,
33) wprowadzanie wzmianek marginesowych na podstawie otrzymanych dokumentów
z innych USC, także wyroków i postanowień sądowych;
34) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o powrocie do nazwiska po rozwodzie;
35) sporządzanie i wydawanie decyzji o zmianie imienia lub nazwiska;
36) wydawanie odpisów aktów urodzeń, małżeństw, zgonów;
37) współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, Strażą Graniczną;
38) migracja aktów z aplikacji alternatywnej i księgi stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego;
39) usuwanie niezgodności i aktualizowanie danych w systemie PESEL oraz realizowanie zleceń MSWiA modyfikacji danych PESEL przy akcie stanu cywilnego;
40) weryfikowanie danych identyfikacyjnych ucznia i nauczyciela przekazanych do bazy danych SIO z danymi zawartymi w rejestrze PESEL zgodnie z ustawą o systemie informacji oświatowej;
41) prowadzenie postępowań wyjaśniających i wydawanie decyzji administracyjnych
o odmowie dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego;
42) unieważnianie aktów stanu cywilnego błędnie przeniesionych do Rejestru Stanu Cywilnego oraz wzmianek dodatkowych dołączonych do niewłaściwego aktu lub błędnie sporządzonych;
43) udostępnianie aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych aktów stanu cywilnego i alfabetycznych skorowidzów aktów stanu cywilnego na zasadach określonych w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz celem wykonania fotokopii oraz skorowidzów alfabetycznych aktów zgonu celem przeglądania, osobom uprawnionym do otrzymania odpisu aktu stanu cywilnego.”
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2018 r.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 10-10-2018 08:08 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 26-09-2018 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 10-10-2018 08:10 |