herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 24/19 o naborze wniosków w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego na 2019 rok

ZARZĄDZENIE NR 24/19
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 10 stycznia 2019 r.

 

o naborze wniosków w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego na 2019 rok

 

Na podstawie art. 5a ust. 1, art. 30 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994, poz. 1000, poz. 1349 i poz. 1432) oraz § 2 Uchwały Nr IV/37/18 z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać projekt Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego zarządzam, co następuje:

 

§ 1. 1. Na realizację Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego 2019 przeznacza się kwotę 3.000.000,00 zł.

2. Dokonuje się podziału środków finansowych na zadania realizowane w ramach GBO na okręgi zgodnie z załącznikiem nr 1 do zarządzenia wg następujących zasad:

1) wyłącza się z puli środków kwotę 500.000 zł na zadania ogólnomiejskie; pozostałe środki podlegają podziałowi wg kryteriów określonych w punktach 2) i 3);

2) 50 % pozostałych środków, o których mowa w pkt 1, zostaje podzielonych po równo na każdy z okręgów;

3) 50 % pozostałych środków, o których mowa w pkt 1, zostaje podzielonych proporcjonalnie do liczby mieszkańców zamieszkujących poszczególne okręgi wg stanu na koniec ostatniego pełnego kwartału roku poprzedzającego edycję ustalonego na podstawie danych pochodzących z ewidencji ludności, z zastrzeżeniem pkt 4;

4) kwota środków przeznaczonych na poszczególny okręg nie może być mniejsza niż
120.000 zł.

3. Granice okręgów i przyporządkowanie ulic do poszczególnych okręgów ustala się zgodnie z załącznikiem nr 2 do zarządzenia.

§ 2. 1. Nabór wniosków w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego na 2019 rok prowadzony jest w okresie od 28 stycznia 2019 r. do maja 2019 r.

2. Nabór wniosków obejmuje następujące etapy :

  1. zgłaszanie przez mieszkańców projektów zadań do realizacji;
  2. ocena zgłoszonych projektów;
  3. wybór projektów do realizacji w drodze głosowania.

3. Uprawnionymi do wzięcia udział w naborze wniosków są mieszkańcy Grudziądza.

4. Zgłaszanie przez mieszkańców projektów zadań do realizacji może nastąpić w jednej z form:

  1. w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza zgłoszeniowego zadania stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały Nr IV/37/18 Rady Miejskiej Grudziądza
    z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać projekt Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego w okresie od 28 stycznia 2019 r. do 10 lutego 2019 r. w jednym z wyznaczonych punktów przyjmowania wniosków;
  2. w formie elektronicznej z wykorzystaniem systemu dostępnego pod adresem haszgru.pl, w okresie od 28 stycznia 2019 r. do 10 lutego 2019 r. do godziny 24:00.

5. Wybór projektów w drodze głosowania możliwy jest w jednej z dopuszczalnych form:

  1. w formie pisemnej, z wykorzystaniem karty do głosowania dostępnej
    w okresie od 25 marca 2019 r. do 7 kwietnia 2019 r. w jednym z wyznaczonych punktów do głosowania;
  2. w formie elektronicznej, z wykorzystaniem portalu dostępnego pod adresem haszgru.pl, w okresie od 25 marca 2019 r. do 7 kwietnia 2019 r. do godziny 24:00.

6. Wartość zadania realizowanego w ramach GBO wynosi:

1) dla zadań okręgowych maksymalnie 120.000 zł;

2) dla zadań ogólnomiejskich:

a) minimalnie 5.000 zł, a maksymalnie 250.000 zł, dla zadań mających charakter dostawy, usługi remontowej lub roboty budowlanej,

b) minimalnie 2.500 zł, a maksymalnie 25.000 zł dla pozostałych usług.

§ 3.1. Powołuję Komisję ds. oceny formalnej w składzie:

  1. Małgorzata Sadowska – Rodziewicz – Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji;
  2. Agnieszka Chlewicka – Inspektor w Wydziale Kultury, Sportu i Promocji.

2. Powołuję Komisję ds. oceny merytorycznej w składzie:

  1. Małgorzata Sadowska – Rodziewicz – Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji, Przewodnicząca Komisji;
  2. Justyna Signerska – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego, członek Komisji;
  3. Sylwia Łazarczyk – Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu, członek Komisji;
  4. Lilianna Kowalska – Naczelnik Wydziału Finansowego, członek Komisji;
  5. Sławomira Gajewska – Naczelnik Wydziału Edukacji, członek Komisji;
  6. Maja Banasik – Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, członek Komisji;
  7. Wojciech Witkowski – Naczelnik Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, członek Komisji;
  8. Stefan Baca – Naczelnik Wydziału Budownictwa i Planowania Przestrzennego, członek Komisji;
  9. Marek Iwiński – Naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów, członek Komisji;
  10. Romualda Rudnik – Kierownik Biura Zamówień Publicznych, członek Komisji;
  11. Wiesław Urbański – Kierownik Biura Informatyki, członek Komisji;
  12. Izabela Fijałkowska – Miejski Konserwator Zabytków, członek Komisji;
  13. Teresa Kleczewska – Naczelnik Wydziału Transportu, członek Komisji;
  14. Renata Rybczyńska – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, członek Komisji;
  15. Alicja Kozłowska – Naczelnik Wydziału Komunikacji, członek Komisji;
  16. Beata Przybylska – Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych, członek Komisji;
  17. Rafał Cywiński – Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, członek Komisji;
  18. Beata Szych – Kierownik Biura Nadzoru Właścicielskiego, członek Komisji;
  19. Jan Przeczewski – Komendant Straży Miejskiej, członek Komisji;
  20. Izabela Piwowarska – Dyrektor Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku, członek Komisji.

3. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w pracach Komisji nieobecnego członka Komisji zastępuje wskazany przez niego pracownik podległej mu komórki organizacyjnej.

4. Powołuję komisję ds. ustalenia wyników głosowania w składzie:

  1. Małgorzata Sadowska – Rodziewicz – Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji;
  2. Justyna Signerska – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego;
  3. Agnieszka Chlewicka – Inspektor w Wydziale Kultury, Sportu i Promocji.

§ 4.1. Wszystkie projekty zweryfikowane pozytywnie tworzą Bazę Projektów Poprawnych.

2. Wszystkie projekty, które nie przeszły pozytywnie oceny formalnej i prawno-technicznej tworzą Bazę Projektów Odrzuconych.

3. Baza Projektów Poprawnych i Baza Projektów Odrzuconych publikowane są na stronie #gru pod adresem haszgru.pl, a projekty w nich zawarte publikowane są w podziale na okręgi i zadania ogólnomiejskie i zawierają imię i nazwisko wnioskodawcy, nazwę zadania, wartość zadania brutto, a w przypadku projektów odrzuconych także uzasadnienie.

4. Baza Projektów Poprawnych i Baza Projektów Odrzuconych podlegają aktualizacji po rozstrzygnięciu procedury odwoławczej realizowanej w terminie od 14 marca 2019 r. do 19 marca 2019 r.

§ 5. Na każdym etapie Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego, w charakterze obserwatorów mogą brać udział radni Rady Miejskiej Grudziądza oraz członkowie Rady Działalności Pożytku Publicznego.

§ 6. Przekroczenie maksymalnych wartości zadań o których mowa w § 2 ust. 6, po rozstrzygnięciu procedur wyboru wykonawców poszczególnych zadań, skutkuje koniecznością zmniejszenia zakresu zadania, a w przypadku braku takiej możliwości lub/i braku zgody zgłaszającego projekt na wprowadzenie zmian, powoduje odstąpienie od realizacji zadania.

§ 7. Ustala się punkty konsultacyjne przyjmowania projektów do GBO 2019, punkty do głosowania na zadania w ramach GBO 2019 oraz terminy ich funkcjonowania, zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 8. Określa się wykaz wydatków niezbędnych do uwzględnienia w projektach oraz wydatków, które nie mogą zostać sfinansowane z GBO dla zadań o charakterze usług innych niż dostawy, usługi remontowe i roboty budowlane, stanowiący załącznik nr 4 do niniejszego Zarządzenia.

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Łukasz Froncek 12-03-2019 07:33
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 10-01-2019
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 14-03-2019 08:46