herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 33/10 w sprawie określenia zakresu obowiązków i odpowiedzialności za sprawozdawczość z udzielonej pomocy publicznej

ZARZĄDZENIE NR 33/10

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 3 lutego 2010 r.

 

 

w sprawie określenia zakresu obowiązków i odpowiedzialności za sprawozdawczość z udzielonej pomocy publicznej

 

 

 

Na podstawie art. 32  i 32a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 153 poz. 952), zwanego dalej Rozporządzeniem, oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32), zwanego dalej Rozporządzeniem SHRIMP, zarządzam co następuje:

 

§ 1. 1. Sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej są przekazywane do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w systemie on – line  z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP w terminie określonym w Rozporządzeniu, to jest 30 dni od daty udzielenia pomocy.

 

2. Komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego, udzielające pomocy publicznej zobowiązane są do bieżącego przekazywania każdego pojedynczego przypadku udzielenia takiej pomocy osobie upoważnionej w Biurze Obsługi Inwestorów w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od dnia udzielenia pomocy.

 

3. Zobowiązuje kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu lub osoby przez nich wyznaczone, na podstawie upoważnienia według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia, do:

1)      prowadzenia rejestrów pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom, w zakresie odpowiadającym powierzonym im obowiązkom;

2)      sporządzania informacji o udzielonej pomocy, zgodnych ze stanem faktycznym
i prowadzonymi rejestrami oraz ich przekazywania osobie upoważnionej w Biurze Obsługi Inwestorów w formie elektronicznej w terminie określonym w § 1. pkt. 2, na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia;

3)      informowania upoważnionego pracownika Biura Obsługi Inwestorów o wszelkich zmianach w dostarczonej informacji o udzielonej pomocy publicznej wymagających dokonania korekty sprawozdania w aplikacji SHRIMP, niezwłocznie po zaistnieniu sytuacji wymagającej korekty;

4)      archiwizowania przekazywanych do Biura Obsługi Inwestorów informacji o udzielonej pomocy publicznej w wersji papierowej;

5)      informowania jednostek podległych merytorycznie o obowiązkach i zadaniach nałożonych na nie przez ustawę o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej i niniejsze Zarządzenie oraz nadzorowania ich realizacji.

 

§ 2. 1. Wszystkie jednostki podległe gminy – miasto Grudziądz, udzielające pomocy publicznej zobowiązane są do wystąpienia z wnioskiem do Prezydenta Grudziądza o nadanie podloginu umożliwiającego przesyłanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej
i informacji o nie udzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Rozporządzenia SHRIMP.

2. Zobowiązuje kierowników jednostek podległych gminy – miasto Grudziądz lub osoby przez nich wyznaczone, na podstawie udzielonego upoważnienia według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia, do:

1)      prowadzenia rejestrów pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom, w zakresie odpowiadającym powierzonym im obowiązkom;

2)      sporządzania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nie udzieleniu takiej pomocy, oraz korygowania i przesyłania sprawozdań do UOKiK
z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP, w terminach określonych w Rozporządzeniu;

3)      sporządzania informacji o udzielonej pomocy publicznej i przekazywania jej osobie upoważnionej w Biurze Obsługi Inwestorów w formie elektronicznej w terminach do 15 kwietnia za I kwartał roku, do 15 lipca za II kwartał roku, do 15 października za III kwartał roku oraz do 15 stycznia za ostatni kwartał roku. Informację przekazywać należy na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia;

4)      informowania upoważnionego pracownika Biura Obsługi Inwestorów o wszelkich zmianach w dostarczonej informacji o udzielonej pomocy publicznej wymagających dokonania korekty;

5)      archiwizowania przekazywanych do Biura Obsługi Inwestorów informacji
o udzielonej pomocy publicznej w wersji papierowej;

6)      informowania Prezydenta Grudziądza o ilości oraz danych personalnych
i kontaktowych osób upoważnionych przez kierownika jednostki podległej do sporządzania, korygowania i przesyłania sprawozdań z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP;

7)      w przypadku zmiany danych upoważnionych użytkowników zgłoszenia tego faktu Prezydentowi Grudziądza w terminie 7 dni od dnia wystąpienia tych zmian.

 

§ 3. 1. Załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia zawiera listę pracowników Urzędu Miejskiego w Grudziądzu upoważnionych do wprowadzania, korygowania i przesyłania sprawozdań z udzielonej przez gminę - miasto Grudziądz pomocy publicznej
z wykorzystaniem aplikacji Systemu Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej (SHRIMP).

2. Upoważniam kierownika Biura Obsługi Inwestorów do kontaktów z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawach związanych z nadanym Prezydentowi Grudziądza loginem i nadanym jednostkom podległym gminy – miasto Grudziądz podloginom do aplikacji SHRIMP.

 

§ 4. Zobowiązuje Biuro Obsługi Inwestorów do sporządzania i przedkładania Skarbnikowi Miasta do akceptacji, informacji rocznych na temat udzielonej przez  Prezydenta Grudziądza pomocy publicznej celem umieszczenia w rocznym sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta.

 

§ 5. Zarządzenie podlega publikacji w Monitorze Grudziądzkim.

 

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 04-02-2010 14:58
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 03-02-2010
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 05-02-2010 13:37