herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 163/12 w sprawie tworzenia aktów prawnych w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu

ZARZĄDZENIE NR 163/12

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 10 maja 2012 r.

 

w sprawie tworzenia aktów prawnych w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu

 

     Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

Rozdział 1

Przepisy ogólne

 

     § 1. Zarządzenie określa zasady przygotowania przez komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, wydawania i publikacji aktów prawnych t.j. Uchwał Rady Miejskiej Grudziądza, Zarządzeń Prezydenta Grudziądza i Okólników Prezydenta Grudziądza oraz innych dokumentów wymagających publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

     § 2. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) BIP – Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu;

2) kierownik komórki organizacyjnej – Naczelnik Wydziału, Kierownik Biura (z wyłączeniem Biura Rady Miejskiej), samodzielne stanowisko (z wyłączeniem Architekta Miejskiego), Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, Koordynator Biura Prawnego, Komendant Straży Miejskiej i Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego;

3) komórka organizacyjna – Wydział, Biuro (z wyłączeniem Biura Rady Miejskiej) i samodzielne stanowisko (z wyłączeniem Architekta Miejskiego) w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Urząd Stanu Cywilnego i Straż Miejska;

4) Okólnik – okólnik Prezydenta Grudziądza, akt prawny porządkujący wewnętrzne sprawy organizacyjne Urzędu Miejskiego w Grudziądzu;

5) Prezydent – Prezydent Grudziądza;

6) Rada – Rada Miejska Grudziądza;

7) radca prawny – radca prawny będący pracownikiem Biura Prawnego lub wykonujący obowiązki radcy prawnego na podstawie umowy cywilno-prawnej;

8) RIO – Regionalna Izba Obrachunkowa;

9) Rozporządzenie – rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, dzienników urzędowych wydawanych w postaci elektronicznej oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych (Dz. U. Nr 289, poz. 1699);

10) Sekretarz – Sekretarz Miasta;

11) Skarbnik – Skarbnik Miasta;

12) Uchwała – uchwała Rady Miejskiej Grudziądza;

13) Urząd – Urząd Miejski w Grudziądzu;

14) Wiceprezydent – Wiceprezydent Grudziądza;

15) Wojewoda – Wojewoda Kujawsko-Pomorski;

16) Zarządzenie – zarządzenie Prezydenta Grudziądza, akt prawny wydawany na podstawie przepisów ustalających kompetencje Prezydenta określający sposób wykonywania obowiązujących przepisów prawa.

 

Rozdział 2

Zasady wspólne przy przygotowaniu aktów prawnych

 

     § 3. Projekt aktu prawnego przygotowuje komórka organizacyjna merytorycznie odpowiedzialna za sprawy rozstrzygane w tym akcie.

     § 4. 1. Projekt aktu prawnego w sytuacji, gdy za sprawy rozstrzygane w tym akcie jest odpowiedzialna merytorycznie więcej niż jedna komórka organizacyjna, przygotowuje komórka organizacyjna, której tematyka jest w danym akcie wiodąca.

     2. W przypadku, gdy żadna z komórek organizacyjnych nie uważa się za wiodącą, decyzję o wskazaniu komórki, której tematyka jest wiodąca, podejmuje Sekretarz.

     3. Pozostałe komórki organizacyjne obowiązkowo współuczestniczą w przygotowaniu projektu poprzez:

1) zredagowanie wskazanych przez komórkę wiodącą przepisów;

2) zaopiniowanie w kolejnym etapie całego projektu aktu prawnego.

     4. Decyzję dotyczącą uwzględnienia poprawek, wynikających z zaopiniowania, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 podejmuje Sekretarz.

     § 5. 1. Projekt aktu prawnego powinien zawierać:

1) tytuł aktu prawnego:

    a) oznaczenie rodzaju aktu prawnego i jego numer,

    b) oznaczenie organu wydającego akt prawny,

    c) datę aktu prawnego, którą poprzedza się zwrotem „z dnia ...”, zawierającą oznaczenie: dzień (zapisany cyframi arabskimi), miesiąc (słownie), rok (zapisany cyframi arabskimi ze znakiem „r.”),

    d) zwięzłe określenie przedmiotu aktu prawnego rozpoczynające się od słów „w sprawie ...”;

2) podstawę prawną rozpoczynającą się od słów „Na podstawie ...”, w której powołuje się przepisy kompetencyjne i przepisy prawa materialnego oraz miejsce ich publikacji, w przypadku projektów Uchwał należy wyszczególnić wszystkie zmiany, a w przypadku projektów Zarządzeń i Okólników ze słowami „z późn. zm.”;

3) merytoryczne przepisy ogólne i szczegółowe;

4) określenie podmiotów odpowiedzialnych za wykonanie aktu prawnego,

5) przepisy przejściowe i uchylające,

6) termin wejścia w życie aktu prawnego oraz ewentualnie czas jego obowiązywania,

7) uzasadnienie obligatoryjnie dla Uchwał i Zarządzeń z wyłączeniem Zarządzeń dotyczących spraw osobowych,

8) załączniki w przypadku, gdy są częścią aktu prawnego.

     2. Oznaczenie rodzaju aktu prawnego oraz organu wydającego akt prawny pisze się wielkimi literami.

     3. Do wskazania osoby odpowiedzialnej za wykonanie aktu prawnego używa się zwrotu „wykonanie Uchwały powierza się ...” lub „wykonanie Zarządzenia (Okólnika) powierzam ...”.

     4. W paragrafie uchylającym należy wyczerpująco wymienić przepisy, które tracą moc lub jednoznacznie wskazać uchylane paragrafy. Należy posłużyć się zwrotem:

1) „Traci moc ... (tytuł aktu prawnego)” – w przypadku utraty mocy całego aktu prawnego;

2) „W … (tytuł aktu prawnego) uchyla się …” – w przypadku utraty mocy przez część przepisów.

     5. Przepis o wejściu w życie aktu prawnego może mieć brzmienie:

1) „Uchwała (Zarządzenie) wchodzi w życie z dniem ogłoszenia”;

2) „Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia”;

3) „Zarządzenie (Okólnik) wchodzi w życie z dniem podpisania”;

4) „Uchwała (Zarządzenie, Okólnik) wchodzi w życie z dniem …”;

5) „Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą od dnia ... (dzień oznaczony kalendarzowo)”;

6) „Zarządzenie (Okólnik) wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą od dnia ... (dzień oznaczony kalendarzowo)”;

7) „Uchwała (Zarządzenie) wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia ... (dzień oznaczony kalendarzowo) i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego”;

8) „Uchwała (Zarządzenie) wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego”;

9) „Uchwała (Zarządzenie) wchodzi w życie z dniem … i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego”.

     § 6. 1. Podstawową jednostką redakcyjną jest paragraf.

     2. Każdą samodzielną myśl należy ujmować w osobny paragraf, który powinien być w miarę możliwości jednozdaniowy.

     3. Jeżeli samodzielną myśl wyraża zespół zdań, dokonuje się podziału paragrafu na ustępy.

     4. W obrębie paragrafu (ustępu) zawierającego wyliczenie wyróżnia się dwie części: wprowadzenie do wyliczenia oraz punkty. Wyliczenie może kończyć się częścią wspólną, odnoszącą się do wszystkich punktów.

     5. W obrębie punktów można dokonać dalszego wyliczenia, wprowadzając litery.

     6. W obrębie liter można dokonać kolejnego wyliczenia, wprowadzając tiret.

     7. Ustęp oznacza się cyfrą arabską z kropką bez nawiasów z zachowaniem ciągłości numeracji w obrębie paragrafu.

     8. Punkt oznacza się cyfrą arabską z nawiasem z prawej strony, z zachowaniem ciągłości numeracji w obrębie ustępu (paragrafu). Każdy punkt kończy się średnikiem, a ostatni kropką.

     9. Wyliczenia w obrębie punktów (tzw. „litery”) oznacza się małymi literami z nawiasem z prawej strony z zachowaniem ciągłości alfabetycznej w obrębie punktu. Każdą literę kończy się przecinkiem, a ostatnią średnikiem albo kropką.

     10. Każde tiret kończy się przecinkiem, a ostatnie przecinkiem, średnikiem albo kropką.

     11. Jeżeli wyliczenie kończy się częścią wspólną odnoszącą się do wszystkich punktów, liter lub tiretów odpowiedni znak interpunkcyjny stawia się po części wspólnej.

     § 7. 1. Każdą jednostkę redakcyjną zapisuje się od nowego wiersza i poprzedza jej oznaczeniem umieszczonym w tym samym wierszu.

     2. Paragrafy i ustępy rozpoczyna się od akapitu.

     3. Punkty, litery i tiret rozpoczyna się na wysokości początku wprowadzenia do wyliczenia.

     § 8. 1. W celu systematyzacji przepisów aktu prawnego paragrafy można grupować w jednostki systematyzacyjne wyższego stopnia.

     2. Paragrafy grupuje się w rozdziały, rozdziały grupuje się w działy, a działy łączy się w tytuły.

     § 9. 1. Rozdziały numeruje się cyframi arabskimi, a jednostki systematyzacyjne wyższego stopnia – cyframi rzymskimi.

     2. Nazwa jednostki systematyzacyjnej wyższego stopnia składa się z wyrazu „tytuł”, „dział”, „rozdział” z odpowiednią cyfrą porządkową oraz ze zwięzłego określenia treści lub zakresu regulowanych spraw, rozpoczętego wielką literą, zapisanego od nowego wiersza.

     § 10. Projekt aktu prawnego (dla Uchwał i Zarządzeń, z wyłączeniem Zarządzeń dotyczących spraw osobowych) powinien zawierać uzasadnienie wskazujące na konieczność wywołania aktu prawnego oraz wszystkie aspekty istotne dla podjęcia decyzji. W przypadku, gdy akt prawny wywołuje skutki finansowe dla miasta należy określić skalę wydatków oraz skutki decyzji dla przyszłych budżetów miasta. Jeżeli konsekwencje finansowe aktu prawnego dotyczą bieżącego roku budżetowego należy zamieścić informację, czy istnieje zabezpieczenie środków na ten cel w budżecie miasta.

     § 11. 1. Projekty wszystkich Uchwał, a także Zarządzeń, wymagających publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego, powinny być sporządzane w formie dokumentu elektronicznego, zgodnie z przepisami Rozporządzenia.

     2. Projekty pozostałych Zarządzeń i Okólników powinny być sporządzane w edytorze tekstu.

     3. Podstawowymi ustawieniami przy sporządzaniu projektów, o których mowa w ust. 2
oraz dla wizualizacji dokumentów, o których mowa w ust. 1 są:

    a) czcionka – Times New Roman,

    b) wysokość – liter 12,

    c) interlinia – pojedyncza

    d) odstępy przed i po – 6 pt,

    e) tekst – wyjustowany,

    f) wszystkie marginesy – 2,5 cm

    – za wyjątkiem załączników binarnych, które powinny być zgodne przepisami Rozporządzenia.

     4. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zastosowanie mniejszej czcionki.

     § 12. 1. Projekt aktu prawnego powinien być zaopatrzony w adnotację pracownika przygotowującego projekt, która zawiera skrót „Opr.”, a także imię i nazwisko, stanowisko służbowe lub parafę z imienną pieczątką oraz datę przygotowania projektu (z lewej strony pod treścią dokumentu).

     2. Projekt aktu prawnego wymaga akceptacji potwierdzonych podpisem w następującej kolejności przez:

1) kierownika komórki organizacyjnej przygotowującej projekt aktu prawnego;

2) radcę prawnego pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, z wyjątkiem Okólników przywołujących w podstawie prawnej jedynie przepisy regulaminu organizacyjnego;

3) Skarbnika – jeżeli akt prawny wywołuje skutki finansowe dla gminy-miasto Grudziądz;

4) Wiceprezydenta, Sekretarza lub Skarbnika (o ile nie złożył podpisu w ramach pkt. 3) zgodnie z podporządkowaniem komórek organizacyjnych.

     3. Uzasadnienie do projektu aktu prawnego wymaga akceptacji potwierdzonej podpisem kierownika komórki organizacyjnej przygotowującej projekt aktu prawnego.

     4. Załączniki do projektu aktu prawnego wymagają akceptacji potwierdzonej podpisem kierownika komórki organizacyjnej przygotowującej projekt aktu prawnego.

     5. Prezydent:

1) akceptuje podpisem projekt Uchwały w celu skierowania aktu prawnego pod obrady Rady (w tym uzasadnienie i załączniki);

2) wydaje Zarządzenia, Okólniki i inne akty prawne poprzez ich podpisanie (w tym uzasadnienia i załączników).

 

Rozdział 3

Uchwały

 

     § 17. 1. W projekcie Uchwały nagłówek zawiera treść:

„UCHWAŁA NR .../.../...

RADY MIEJSKIEJ GRUDZIĄDZA

z dnia ........................ r.”.

     2. W projekcie Uchwały po treści podstawy prawnej używa się zwrotu wynikającego z treści prawa materialnego: „uchwala się, co następuje:”.

     3. W przypadku, gdy projekt Uchwały zawiera załączniki wówczas na stronie tytułowej każdego załącznika w prawym górnym rogu umieszcza się zapis o treści:

                                                                                               „Załącznik Nr ...

                                                                                               do Uchwały Nr .../.../...

                                                                                               Rady Miejskiej Grudziądza

                                                                                               z dnia ............................ r.”.

     4. W paragrafach Uchwały zapisów postanowień merytorycznych dokonuje się w bezokolicznikach – „wyrazić”, „wprowadzić”, lub w osobowej formie czasownika z zaimkiem zwrotnym „się” np. „wyraża się”, „postanawia się”.

     5. Projekt Uchwały zawierający wszystkie wymagane podpisy pracownik przygotowujący projekt przekazuje do pracownika Biura Rady Miejskiej w formie papierowej i elektronicznej (sporządzany w formie dokumentu elektronicznego zgodnie z przepisami Rozporządzenia) na 16 dni przed planowaną sesją. W wyjątkowych sytuacjach podyktowanych ważnym interesem miasta dopuszcza się złożenie projektu Uchwały nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji Rady wraz z wnioskiem Prezydenta o wprowadzenie do porządku obrad najbliższej sesji Rady projektu Uchwały.

     6. Projekt Uchwały podlega rejestracji w Rejestrze projektów Uchwał, prowadzonym przez pracownika Biura Rady Miejskiej (Załącznik Nr 1).

     § 18. 1. Uchwałę opatruje się numerem oznaczającym numer sesji Rady (cyfra rzymska) łamane przez numer Uchwały wynikający z rejestru Uchwał w danej kadencji (cyfra arabska), łamane przez dwie ostatnie cyfry roku podjęcia Uchwały. Data podjęcia Uchwały zawiera oznaczenie: dzień, miesiąc (słownie) i rok. Rejestr Uchwał prowadzi pracownik Biura Rady Miejskiej zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2.

     2. Uchwałę w formie papierowej podpisuje Przewodniczący Rady.

     3. W przypadku konieczności publikacji Uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego Uchwałę sporządzoną w formie dokumentu elektronicznego zgodnie z przepisami Rozporządzenia opatruje bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego Przewodniczący Rady.

     4. Uchwała sporządzana jest w trzech papierowych egzemplarzach lub więcej w zależności od tego czy Uchwała podlega przesłaniu do RIO lub innego organu nadzoru.

     5. Pracownik Biura Rady Miejskiej w terminie 7 dni od podjęcia Uchwały przesyła jeden egzemplarz do Wojewody za pośrednictwem Wydziału Prawnego i Nadzoru Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego Oddział Zamiejscowy w Toruniu. Jeżeli akt prawny wymaga przesłania dodatkowo innym organom nadzoru pracownik przygotowujący projekt wysyła Uchwały do tych organów.

     6. Uchwały podlegające ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego przesyłane są przez pracownika Biura Rady Miejskiej w formie dokumentu elektronicznego zgodnie z przepisami Rozporządzenia do Wojewody.

     7. W przypadku Uchwał w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pracownik Wydziału Budownictwa i Planowania Przestrzennego przesyła jeden egzemplarz (kopię) do Wojewody. Dwa egzemplarze (oryginał i kopię) oraz dokumentację planistyczną (oryginał) przekazuje do Wydziału Rozwoju Regionalnego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego wraz z wnioskiem o dokonanie oceny zgodności z prawem. Na załącznikach graficznych widnieje pieczątka i podpis Prezydenta lub Wiceprezydenta.

     8. Projekty Uchwał są ogłaszane w BIP przez pracownika Biura Rady Miejskiej. Uchwały podlegają ogłoszeniu w BIP nie później niż w terminie 7 dni od dnia podjęcia. Za ogłoszenie Uchwał odpowiada pracownik Biura Rady Miejskiej, a za treść Uchwał odpowiedzialni są pracownicy komórek organizacyjnych przygotowujący projekty Uchwał. Uchwały przygotowane przez pracowników Wydziału Finansowego lub Wydziału Budownictwa i Planowania Przestrzennego ogłaszają w BIP redaktorzy tych komórek organizacyjnych.

     § 19. 1. Pracownik Biura Rady Miejskiej dokonuje ogłoszenia Uchwał w Monitorze Grudziądzkim w ciągu 7 dni od ich podjęcia przez Radę.

     2. Pracownik przygotowujący projekt przekazuje Uchwały do innych komórek organizacyjnych zobowiązanych do ich realizacji, które następnie przekazują Uchwały do nadzorowanych jednostek organizacyjnych.

     3. Jeżeli organ nadzoru wyda rozstrzygnięcie nadzorcze stwierdzające nieważność Uchwały, sprawa wraca do komórki organizacyjnej przygotowującej projekt Uchwały. Komórka ta w porozumieniu z radcą prawnym przygotowuje stanowisko w sprawie Uchwały, które zostaje przedłożone Radzie celem podjęcia działań zmierzających bądź do usunięcia niezgodności, bądź złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

     4. Pracownik Biura Rady Miejskiej prowadzi Rejestr rozstrzygnięć nadzorczych Wojewody. Wzór rejestru stanowi Załącznik Nr 3.

     5. Wzór Uchwały stanowi Załącznik Nr 4.

 

Rozdział 4

Zarządzenia

 

     § 20. 1. W projekcie Zarządzenia nagłówek zawiera treść:

„ZARZĄDZENIE NR .../...

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia ........................ r.”.

     2. W projekcie Zarządzenia po treści podstawy prawnej używa się zwrotu: „zarządzam, co następuje:”.

     3. W przypadku, gdy projekt Zarządzenia zawiera załączniki wówczas na stronie tytułowej każdego załącznika w prawym górnym rogu umieszcza się zapis o treści:

                                                                                               „Załącznik Nr ...

                                                                                               do Zarządzenia Nr .../...

                                                                                               Prezydenta Grudziądza

                                                                                               z dnia ............................ r.”.

     4. Do projektu Zarządzenia pracownik przygotowujący projekt, sporządza rozdzielnik. Rozdzielnika nie stosuje się, gdy Zarządzenie dotyczy wyłącznie jednej komórki organizacyjnej.

     5. Ilość egzemplarzy Zarządzenia określa kierownik komórki organizacyjnej przygotowującej projekt. Zarządzenia sporządza się minimum w dwóch egzemplarzach – jeden dla komórki organizacyjnej przygotowującej projekt, drugi dla pracownika Biura Prezydenta do umieszczenia w rejestrze Zarządzeń.

     § 21. 1. Zarządzenie opatruje się numerem oznaczającym numer kolejny z rejestru Zarządzeń (cyfra arabska) łamane przez dwie ostatnie cyfry roku wydania Zarządzenia. Data wydania Zarządzenia zawiera oznaczenie: dzień, miesiąc (słownie) i rok. Rejestr Zarządzeń prowadzi pracownik Biura Prezydenta zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 5.

     2. Pracownik Biura Prezydenta przekazuje Zarządzenia do komórek organizacyjnych zgodnie z rozdzielnikiem sporządzonym przez pracownika przygotowującego projekt, na którym adresaci kwitują odbiór poprzez złożenie czytelnego podpisu. Zarządzenia do podległych jednostek organizacyjnych przekazują nadzorujące je komórki organizacyjne.

     3. Zarządzenia podlegają ogłoszeniu w BIP nie później niż w terminie 7 dni od dnia wydania, za ich ogłoszenie odpowiedzialni są redaktorzy komórek organizacyjnych, których pracownicy te Zarządzenia przygotowali.

     4. Zarządzenia w zakresie gospodarki nieruchomościami, budżetu, organizacji Urzędu oraz Zarządzenia porządkowe pracownik Biura Prezydenta przekazuje do pracownika Biura Rady Miejskiej w celu ich ogłoszenia w Monitorze Grudziądzkim.

     5. Zarządzenia stanowiące prawo miejscowe lub inne Zarządzenia wymagające ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego, pracownik komórki organizacyjnej, która przygotowała projekt Zarządzenia w formie dokumentu elektronicznego zgodnie z przepisami Rozporządzenia przesyła do Wojewody w celu ogłoszenia.

     6. Wzór Zarządzenia stanowi Załącznik Nr 6.

 

Rozdział 5

Okólniki

 

     § 22. 1.W projekcie Okólnika nagłówek zawiera treść:

„OKÓLNIK NR .../...

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia ........................ r.”.

     2. W projekcie Okólników po treści podstawy prawnej używa się zwrotu: „ustalam, co następuje:”

     3. W przypadku, gdy projekt Okólnika zawiera załączniki wówczas na stronie tytułowej każdego załącznika w prawym górnym rogu umieszcza się zapis o treści:

                                                                                               „Załącznik Nr ...

                                                                                               do Okólnika Nr .../...

                                                                                               Prezydenta Grudziądza

                                                                                               z dnia ............................ r.”.

     4. Projekt Okólnika dotyczący powołania zespołu lub komisji powinien określać:

1) cel powołania zespołu;

2) skład osobowy z określeniem funkcji pełnionych w zespole;

3) zadania zespołu lub okres działania, pracy;

4) formę sporządzania dokumentacji z pracy zespołu lub formę i terminy sporządzania sprawozdań, opracowań meldunków oraz ich adresatów;

5) sposób prowadzenia obsługi administracyjnej zespołu (jeżeli występuje taka potrzeba);

6) źródła pokrycia kosztów funkcjonowania zespołu (jeżeli wystąpią).

     5. Do projektu Okólnika pracownik przygotowujący projekt, sporządza rozdzielnik. Rozdzielnika nie stosuje się, gdy Okólnik dotyczy wyłącznie jednej komórki organizacyjnej.

     § 23. 1. Okólnik opatruje się numerem oznaczającym numer kolejny z rejestru Okólników (cyfra arabska) łamane przez dwie ostatnie cyfry roku wydania Okólnika. Data wydania Okólnika zawiera oznaczenie: dzień, miesiąc (słownie) i rok. Rejestr Okólników prowadzi pracownik Wydziału Organizacyjnego zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 7.

     2. Ilość egzemplarzy Okólnika określa kierownik komórki organizacyjnej opracowującej projekt. Okólniki sporządza się minimum w dwóch egzemplarzach – jeden dla komórki organizacyjnej przygotowującej projekt, drugi dla pracownika Wydziału Organizacyjnego do umieszczenia w rejestrze Okólników.

     3. Pracownik Wydziału Organizacyjnego przekazuje Okólniki do komórek organizacyjnych zgodnie z rozdzielnikiem, na którym adresaci kwitują odbiór poprzez złożenie czytelnego podpisu.

     4. Wzór Okólnika stanowi Załącznik Nr 8.

 

Rozdział 6

Zmiana aktów prawnych

 

     § 24. 1. Zmiany aktów prawnych dokonuje się odrębnym aktem.

     2. Przedmiot aktu nowelizującego powinien rozpoczynać się od słów „zmieniająca uchwałę (zarządzenie, okólnik) w sprawie ...”, wymieniając tylko przedmiot zmienianego aktu.

     § 25. 1. Zmiany dokonywane aktem nowelizującym ujmuje się w jeden paragraf tego aktu.

     2. Każdy nowelizowany paragraf ujmuje się w oddzielny punkt.

     3. Jeżeli w jednym paragrafie wprowadza się zmiany w jego jednostkach redakcyjnych niższego stopnia, każdą z tych zmian oznacza się odrębną literą.

     § 26. 1. Pierwszemu paragrafowi aktu nowelizującego nadaje się brzmienie: „W ..... (tytuł aktu prawnego) wprowadza się następujące zmiany: .....”.

     2. Jeżeli uchyla się tylko jeden przepis aktu prawnego, przepisowi uchylającemu nadaje się brzmienie: „W ..... (tytuł aktu prawnego) uchyla się § ...”.

     3. Jeżeli zmienia się treść lub brzmienie tylko jednego przepisu aktu prawnego, przepisowi zmieniającemu nadaje się brzmienie: „W ..... (tytuł aktu prawnego) § ... otrzymuje brzmienie: .....”.

     § 27. 1. Jeżeli do tekstu aktu prawnego dodaje się nowe paragrafy, zachowuje się dotychczasową numerację, dodając do numeru nowego paragrafu małą literę alfabetu łacińskiego, z wyłączeniem liter właściwych tylko językowi polskiemu, z zachowaniem ciągłości alfabetycznej, co wyraża się zwrotem: „Po § X dodaje się § Xa w brzmieniu .....”.

     2. Zasadę wyrażoną w ust. 1 stosuje się odpowiednio, gdy w obrębie paragrafu dodaje się nowy ustęp, w obrębie ustępu nowy punkt albo w obrębie punktu nową literę, co wyraża się zwrotem: „w § ... po ust. X (pkt X, lit. X) dodaje się ust. Xa (pkt Xa, lit. Xa) w brzmieniu: .....”; jednakże gdy kolejną jednostkę redakcyjną niższego stopnia dodaje się na końcu paragrafu, ustępu, punktu albo litery, oznacza się ją odpowiednio kolejną cyfrą arabską lub literą alfabetu łacińskiego, co wyraża się zwrotem: „w §. ... w ust. ... dodaje się pkt... (lit. ...) ... w brzmieniu: .....”, przy czym przed oznaczeniem każdej kolejnej jednostki redakcyjnej pisze się przyimek „w”.

     3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, w razie wyczerpania się liter, dodawane artykuły lub jednostki redakcyjne niższego stopnia oznacza się najpierw dwuliterowo, a następnie wieloliterowo, dopisując do oznaczenia wynikającego z ust. 2 najpierw pierwszą, a następnie kolejne litery alfabetu łacińskiego (Xa ..... Xz,..... Xza ..... Xzz, Xzza ..... Xzzz).

     4. Jednym aktem nowelizuje się tylko jeden akt. Nowelizuje się zawsze tekst pierwotny lub pierwotny tekst ze zmianami, a nie tekst aktu poprzednio nowelizowanego.

     5. Przykład nowelizacji aktu prawnego stanowi wzór Uchwały zmieniającej, określony w Załączniku Nr 9.

 

Rozdział 7

Przepisy końcowe

 

     § 28. Wzór rozdzielnika, o którym mowa w § 20 ust. 4, § 21 ust. 2, § 22 ust. 5 i § 23 ust. 3 stanowi Załącznik Nr 10.

     § 29. Inne dokumenty (np: porozumienia, ogłoszenia, obwieszczenia, aneksy) wymagające publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego, pracownik komórki organizacyjnej, która przygotowała projekt dokumentu w formie dokumentu elektronicznego zgodnie z przepisami Rozporządzenia przesyła po wydaniu do Wojewody w celu ogłoszenia.

     § 30. W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy odpowiednich aktów prawnych m.in.: rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie „Zasad techniki prawodawczej” (Dz. U. Nr 10, poz. 908), a w razie ich braku decyzję podejmują właściwe organy.

     § 31. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.

     § 32. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2012 r.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 14-05-2012 09:51
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 10-05-2012
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 14-05-2012 10:05