ZARZĄDZENIE NR 77/13
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 5 marca 2013 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Nr 571/12 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2012 r. wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 8 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) Wydział Finansowy (WFN)”;
2) w § 11:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W Wydziale Finansowym działają:
1) Referat Planowania, Rachunkowości Budżetu i Kontroli Finansowej (WFN-I);
2) Referat Wydatków (WFN-II);
3) Referat Wymiaru Podatków i Kontroli Podatkowej (WFN-III);
4) Referat Dochodów Podatkowych i Obsługi Kas (WFN-IV);
5) Referat Dochodów Niepodatkowych (WFN-V);
6) Referat Egzekucji (WFN-VI).”,
b) w ust. 5 dodaje się pkt 4 w brzmieniu: „4) Leśniczy Lasów Komunalnych (GK-IV).”;
3) w § 20:
a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Do właściwości Wydziału Finansowego:
4.1. Referatu Planowania, Rachunkowości Budżetu i Kontroli Finansowej należy w szczególności:
1) opracowywanie projektu budżetu miasta;
2) opracowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej;
3) opracowywanie założeń społeczno-gospodarczych;
4) opracowywanie i aktualizacja Grudziądzkiego Informatora Statystycznego;
5) współpraca w zakresie planowania budżetu miasta z komórkami organizacyjnymi Urzędu, gminnymi jednostkami organizacyjnymi, Kujawsko-Pomorskim Urzędem Wojewódzkim, Regionalną Izbą Obrachunkową i Ministerstwem Finansów;
6) przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Prezydenta w sprawie zmian w planie budżetu miasta, zmian w wieloletniej prognozie finansowej oraz innych uchwał związanych z realizacją budżetu;
7) udzielanie informacji i wyjaśnień w zakresie budżetu miasta;
8) uzgadnianie z komórkami organizacyjnymi planowanych dochodów i wydatków budżetu w przypadku zmian w budżecie w trakcie roku budżetowego;
9) bieżąca analiza realizacji budżetu miasta;
10) sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za pierwsze półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu miasta;
11) opracowywanie rocznych planów kontroli finansowej jednostek organizacyjnych finansowanych z budżetu miasta i podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych, otrzymujących dotacje z budżetu miasta;
12) przeprowadzanie kontroli finansowych (kompleksowych, doraźnych, problemowych, sprawdzających) jednostek organizacyjnych finansowanych z budżetu miasta i podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych, otrzymujących dotacje z budżetu miasta;
13) opracowywanie rocznych sprawozdań z przeprowadzonych kontroli finansowych;
14) weryfikacja sprawozdań budżetowych gminnych jednostek organizacyjnych;
15) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z realizacji budżetu w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych;
16) sporządzanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego;
17) sporządzanie bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego;
18) prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu miasta (organu);
19) uzgadnianie sprawozdań i rozliczeń z urzędami skarbowymi;
20) przekazywanie środków poszczególnym jednostkom budżetowym i uzgadnianie sald na kontach analitycznych;
21) weryfikacja planów i sprawozdań finansowych jednostek budżetowych;
22) współpraca z Urzędem Skarbowym w Grudziądzu w zakresie udzielonych ulg w podatkach pobieranych na rzecz gminy-miasto Grudziądz;
23) ewidencja, uzgadnianie i kontrolowanie wpływu transz pożyczek i kredytów oraz zapewnienie terminowej spłaty rat kapitałowych;
24) opracowywanie prognoz budżetowych w zakresie długu publicznego;
25) współpraca z bankami w zakresie lokowania wolnych środków pieniężnych;
26 )przygotowywanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP;
27) sporządzanie rocznego raportu z udzielonej przez Prezydenta pomocy publicznej za dany rok.
4.2. Referatu Wydatków należy w szczególności:
1) prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie wydatków budżetowych (bieżących, inwestycyjnych),
2) prowadzenie ksiąg rachunkowych środków pozabudżetowych, m.in. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
3) prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie depozytów, wadiów;
4) weryfikacja i rejestracja wyciągów bankowych;
5) dekretacja dowodów księgowych;
6) prowadzenie zaangażowania wydatków budżetowych obciążających plan finansowy – system GRU (Generalny Rejestr Umów – wydatki) i WYBUD (obsługa wydatków budżetowych);
7) miesięczna weryfikacja kont księgowych;
8) sporządzenie wydruków miesięcznych wydatków budżetowych na potrzeby analizy budżetowej i sprawozdawczości;
9) sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych z realizacji wydatków oraz innych wynikających z rozporządzenia o sprawozdawczości budżetowej;
10) ewidencja i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych;
11) ewidencja i rozliczanie składek z ubezpieczenia społecznego;
12) prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników Urzędu i sporządzanie list płac;
13) wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia na żądanie pracowników i uprawnionych organów;
14) rozliczanie diet i delegacji radnych;
15) sporządzanie bilansu Urzędu, rachunku zysku i strat, zestawienia zmian w funduszu;
16) rozliczanie inwentaryzacji;
17) prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych;
18) ewidencja i rozliczanie podatku VAT naliczonego;
19) sporządzanie deklaracji wpłat na PFRON;
20) sporządzanie sprawozdań statystycznych ze środków trwałych oraz funduszu wynagrodzeń;
21) wykonywanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej;
22) rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych pracowników Urzędu.
4.3. Referatu Wymiaru Podatków i Kontroli Podatkowej należy w szczególności:
1) dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego od osób fizycznych;
2) przyjmowanie i kontrola deklaracji podatkowych podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób prawnych i jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej;
3) przyjmowanie i kontrola deklaracji podatkowych podatku od środków transportowych od osób fizycznych, od osób prawnych i jednostek organizacyjnych,
w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej;
4) kontrola w zakresie prawidłowości i rzetelności danych zawartych w informacjach i deklaracjach podatkowych w oparciu o akty notarialne, ewidencję gruntów i budynków;
5) przygotowywanie wezwań, postanowień, decyzji i innych pism związanych z postępowaniem podatkowym;
6) dokonywanie przypisów, odpisów, korekt i zmian w podatkach i opłatach lokalnych oraz prowadzenie właściwych rejestrów;
7) przygotowywanie postanowień i decyzji w sprawach udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych;
8) prowadzenie ewidencji udzielonych ulg i zwolnień podatkowych dla celów sprawozdawczych;
9) przygotowywanie postanowień w sprawach udzielania ulg w zakresie podatków pobieranych przez Urząd Skarbowy, a stanowiących dochody budżetu miasta;
10) prowadzenie postępowań podatkowych i sprawozdawczości z zakresu pomocy publicznej;
11) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
12) przygotowywanie projektów uchwał w sprawach podatkowych;
13) planowanie dochodów z tytułu podatków i opłat;
14) sporządzanie planów kontroli podatkowej;
15) kontrola podatników w zakresie wywiązywania się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego;
16) występowanie o refundację utraconych dochodów ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
17) opracowywanie informacji statystycznych w zakresie działania Referatu.
4.4. Referatu Dochodów Podatkowych i Obsługi Kas należy w szczególności:
1) prowadzenie operacji kasowych i uzgadnianie obrotów kasy związanych z przyjmowaniem wpłat gotówką i z dokonywaniem zwrotów podatnikom za pośrednictwem kasy Urzędu oraz terminowe wpłacanie gotówki z kasy na rachunek bankowy;
2) księgowanie wpłat i zwrotów gotówkowych i bezgotówkowych na indywidualnych kontach podatników;
3) prowadzenie ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat z tytułu podatków i opłat;
4) prowadzenie ewidencji syntetycznej podatków i opłat;
5) sprawdzanie terminowości wpłat należności dokonywanych przez podatników i inkasentów;
6) podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia, tytuły wykonawcze;
7) dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości;
8) przeprowadzanie rozliczenia rachunkowo-kasowego inkasentów;
9) przygotowywanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z wpływów podatkowych na podstawie zbiorczej ewidencji oraz sprawozdań kwartalnych i rocznych z udzielonych ulg i zwolnień w podatkach i opłatach;
10) wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych;
11) prowadzenie postępowań podatkowych w związku z nieuiszczeniem należnych opłat;
12) bieżąca weryfikacja zaległości pod względem przedawnienia;
13) obsługa kas dochodowych i kasy wydatkowej;
14) rozliczanie udziałów w podatku rolnym na rzecz Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej;
15) opracowywanie informacji statystycznych w zakresie działania Referatu;
4.5. Referatu Dochodów Niepodatkowych należy w szczególności:
1) prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz obsługa finansowa w zakresie niepodatkowych dochodów budżetowych z podziałem na dochody własne gminy i powiatu oraz dochody z zakresu administracji rządowej i inne zlecone ustawami;
2) monitoring spłat należności przypisanych w porozumieniu z pracownikami merytorycznymi prowadzącymi wymiar poszczególnych należności;
3) windykacja należności o charakterze cywilnoprawnym, w szczególności opłat z tytułu zarządu, użytkowania i użytkowania wieczystego gruntów gminy, czynszu najmu, dzierżawy nieruchomości gminy, sprzedaży nieruchomości w systemie ratalnym, roszczeń o zwrot bonifikaty udzielonej przy zbyciu nieruchomości gminnych, opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu środkami komunikacji miejskiej, opłaty za korzystanie z przystanków;
4) wysyłanie wezwań do zapłaty, wezwań ostatecznych przesądowych, wezwań z klauzulą wpisu do krajowego rejestru długów;
5) przygotowywanie dokumentów źródłowych i windykacyjnych oraz wykazu niezapłaconych zaległości celem przekazania do prowadzenia dalszego postępowania egzekucyjnego przez Biuro Prawne;
6) współpraca z Biurem Prawnym w zakresie monitorowania przebiegu postępowania egzekucyjnego;
7) windykacja należności o charakterze publicznoprawnym, w szczególności opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności, opłat adiacenckich i rent planistycznych, kosztów postępowania administracyjnego, decyzji ustalających odszkodowanie za zwrot wywłaszczonych nieruchomości, mandatów karnych wystawionych przez Straż Miejską, grzywien nakładanych w celu przymuszenia do realizacji obowiązku szkolnego, opłaty zagospodarowanie odpadami komunalnymi, należności przejętych po zlikwidowanych jednostkach;
8) wystawienie upomnień oraz tytułów wykonawczych;
9) sporządzanie ewidencji wystawionych tytułów wykonawczych;
10) kierowanie tytułów wykonawczych wraz z ewidencją do egzekucji do właściwych organów egzekucyjnych,
11) monitorowanie i wysyłanie zapytań o stan postępowania egzekucyjnego;
12) windykacja należności Skarbu Państwa w związku z realizacją zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego, w szczególności opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowych Skarbu Państwa, trwałych zarządców i użytkowników nieruchomości Skarbu Państwa, dzierżawców nieruchomości Skarbu Państwa, opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu Skarbu Państwa w prawo własności, odszkodowań za zwrot wywłaszczonych nieruchomości;
13) ewidencja i rozliczenie podatku VAT należnego;
14) sporządzanie sprawozdań z realizacji dochodów niepodatkowych;
15) weryfikacja i rejestracja wyciągów bankowych;
16) dekretacja dowodów księgowych;
17) ewidencja księgowa dochodów nieprzypisanych, w tym opłaty powstałe w Wydziale Komunikacji i Wydziale Spraw Obywatelskich np.: opłata za wydanie tablic rejestracyjnych lub opłata za wydanie zezwolenia za sprzedaż alkoholu, opłata za wpis do ewidencji działalności gospodarczej;
18) ewidencja dochodów z tytułu zwrotu wydatków z lat poprzednich oraz zwrotów dotacji z lat ubiegłych, a także odsetek;
19) ewidencja wpływu dochodów budżetowych z tytułu opłaty za korzystanie ze środowiska, opłaty za wycinkę drzew, kary od osób fizycznych i prawnych za nielegalną wycinkę drzew lub krzewów, dochodu z tytułu sprzedaży drewna;
20) ewidencja dochodów należących do właściwości Referatu Geodezji;
21) prowadzenie ewidencji dochodów z tytułu sprzedaży biletów komunikacji miejskiej oraz kar za blokowanie torowiska;
22) miesięczna weryfikacja kont księgowych syntetycznych i analitycznych wg klasyfikacji budżetowej, kontrahentów oraz zadań ujętych w budżecie;
23) sporządzanie planów i raportów dotyczących realizacji czynności windykacyjnych.
4.6. Referatu Egzekucji należy w szczególności:
1) przyjmowanie i ewidencjonowanie otrzymanych tytułów wykonawczych;
2) egzekucja pieniężna należności objętych tytułami wykonawczymi;
3) ewidencjonowanie należności wyegzekwowanych w postępowaniu egzekucyjnym;
4) rozliczanie poborców z przydzielonych tytułów wykonawczych pod względem finansowym i merytorycznym;
5) dokonywanie zabezpieczeń wierzytelności na majątku dłużnika;
6) współpraca z komornikami sądowymi i właściwymi urzędami skarbowymi w zakresie prowadzonych postępowań egzekucyjnych;
7) prowadzenie egzekucji cywilnej, za wyjątkiem elementów egzekucji cywilnej będących w kompetencji Biura Prawnego.”,
b) w ust. 5 dodaje się pkt 17 w brzmieniu:
„17) prowadzenie ksiąg rachunkowych projektów realizowanych z udziałem środków unijnych w zakresie wyodrębnionych rachunków bankowych.”,
c) w ust. 7.2. pkt 9 i 10 skreśla się,
d) po ust. 7.3. dodaje się ust. 7.4. w brzmieniu:
„7.4. Leśniczego Lasów Komunalnych należy w szczególności:
1) prowadzenie gospodarki leśnej w lasach komunalnych i nadzór nad gospodarką leśną w lasach prywatnych, znajdujących się w granicach administracyjnych miasta;
2) opracowywanie i realizacja polityki ekologicznej w odniesieniu do lasów komunalnych na terenie Grudziądza ze szczególnym uwzględnieniem funkcji rekreacyjno-wypoczynkowych;
3) prowadzenie inwentaryzacji i planów urządzania lasów i realizacja gospodarki leśnej zgodnie z opracowanymi planami urządzania lasów;
4) organizowanie sprzedaży drewna pozyskanego w wyniku prowadzenia gospodarki leśnej i wycinki drzew na terenach miejskich;
5) bieżąca kontrola utrzymania porządku i czystości w lasach komunalnych Grudziądza i lasach prywatnych w granicach administracyjnych miasta;
6) prowadzenie gospodarki łowieckiej w lasach komunalnych;
7) przygotowywanie i merytoryczne opracowywanie projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych w zakresie gospodarki leśnej i łowieckiej;
8) opiniowanie lokalizacji inwestycji oraz uzgadnianie dokumentacji projektowych związanych z prowadzeniem gospodarki leśnej;
9) zapewnienie ochrony p. poż. na terenie lasów komunalnych i kontrola realizacji zadań z ochrony p. poż przez właścicieli lasów prywatnych;
10) doradztwo w zakresie konieczności usuwania i dokonywania nasadzeń drzew na terenach miejskich Grudziądza;
11) planowanie i nadzór nad urządzeniem miejsc rekreacji i wypoczynku w Lasach Komunalnych;
12) realizacja polityki ekologicznej i priorytetów ekologicznych oraz edukacja ekologiczna z zakresu ochrony lasów i zwierząt leśnych – we współpracy z Centrum Edukacji Ekologicznej.”.
§ 2. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 11 marca 2013 r.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 07-03-2013 10:09 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 05-03-2013 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 07-03-2013 10:49 |