herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

Zarządzenie Nr 88/08 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

Zarządzenie Nr 88/08

Prezydenta Grudziądza

z dnia 20 marca 2008 r.

 

 

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

 

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym              (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)

 

 

Zarządzam:

 

§ 1

 

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, stanowiącym Załącznik do Zarządzenia Nr 15/07 z dnia 19 stycznia 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 7 dodaje się ust. 10 w brzmieniu:

„10. W Wydziale Spraw Społecznych działają następujące referaty:

1) Referat Spraw Społecznych (SP.I.)

2) Referat Orzecznictwa o Niepełnosprawności (SP.II.)”.

2) w § 17 ust. 11 otrzymuje brzmienie:

„11. Do właściwości Wydziału Spraw Społecznych:

11.1. Referatu Spraw Społecznych należy:

1)      promocja i ochrona zdrowia oraz wspieranie działań w tym zakresie;

2)      sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;

3)      prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz przeciwdziałaniem narkomanii, w tym m.in.:

a)      opracowywanie i realizacja miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,

b)      obsługa Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

c)      sprawowanie nadzoru nad działalnością Ośrodka Profilaktyki Uzależnień
i Interwencji Kryzysowej z Izbą Wytrzeźwień oraz Centrum Profilaktyki
i Terapii,

4)      opracowywanie i realizacja powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych;

5)      obsługa Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych,

6)      realizacja zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, w tym m.in. dofinansowanie:

a)      uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,

b)      sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,

c)      zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,

d)     likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych,

7)      dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej;

8)      współpraca  i nadzór nad  Powiatowym Urzędem Pracy;

9)      wydawanie zezwoleń na przewóz zwłok i szczątków z obcego państwa;

10)  współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, w zakresie określonym ustawą, zgodnym
z kompetencjami Wydziału;

11)  realizacja zadań z zakresu repatriacji;

12)  realizacja zadań dotyczących inwalidów wojennych, kombatantów i osób represjonowanych;

13)  współpraca z podmiotami zajmującymi się problematyką będącą w zakresie właściwości Wydziału;

14)  prowadzenie spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych będących w dyspozycji Wydziału oraz jednostek podległych;

15)  wykonywanie zadań należących do gminy miasto Grudziądz jako organu założycielskiego Regionalnego Szpitala Specjalistycznego im. dra Władysława Biegańskiego;

16)  udzielanie informacji o ulgach i uprawnieniach przysługującym osobom niepełnosprawnym w ramach Ośrodka Informacji dla Osób Niepełnosprawnych ;

17)  prowadzenie spraw związanych z wykonaniem przewozów osób niepełnosprawnych przystosowanymi do tego celu samochodami;

18)  przygotowywanie i realizacja projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych w zakresie właściwości Wydziału.”

11.2. Referatu Orzecznictwa o Niepełnosprawności należy:

1) przyjmowanie i kompletowanie wniosków w sprawie wydania orzeczenia o      niepełnosprawności, orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień;

      2)  organizacja, nadzór i obsługa administracyjno składów orzekających;

3) wydawanie orzeczeń (decyzji) w sprawie ustalania stopnia niepełnosprawności orzeczeń o niepełnosprawności oraz orzeczeń o wskazaniach do ulg i uprawnień;

4)  tworzenie i prowadzenie baz danych w związku z prowadzoną działalnością orzeczniczą, w tym prowadzenie Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności;

5)  wykonywanie czynności związanych z rozpatrywaniem i przesyłaniem do organu II instancji – Wojewódzkiego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności w Bydgoszczy odwołań od orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności;

6)  wydawanie legitymacji o niepełnosprawności i legitymacji o stopniu niepełnosprawności;

7)  przyjmowanie wniosków wraz z niezbędną dokumentacją oraz przygotowanie i wydawanie karet parkingowych osobom o obniżonej sprawności ruchowej”.

 

 

 

 § 2

 

Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.

 

                                                                         § 3

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2008 r.

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 04-04-2008 14:20
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 20-03-2008
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 09-05-2008 11:14