herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 432/14 zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

ZARZĄDZENIE NR 432/14

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 30 października 2014 r.

 

zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

 

     Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

     § 1. W zarządzeniu Nr 571/12 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu wprowadzam następujące zmiany:

 

1) w § 11 po ust. 5 dodaje się ust. 5a w brzmieniu:

„5a. W Wydziale Kultury, Sportu i Promocji działają:

  1. Referat Sportu (KSP-I);
  2. Referat Kultury, Promocji i Partycypacji Społecznej (KSP-II).”;

 

2) w § 19 po pkt 23 dodaje się pkt 24–27 w brzmieniu:

„24)   prowadzenie postępowań w zakresie udzielania ulg i zwolnień z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej;

25)    prowadzenie ewidencji z udzielonych ulg dla celów sprawozdawczych;

26)    prowadzenie sprawozdawczości z zakresu pomocy publicznej;

27)    podejmowanie czynności zmierzających do ustalenia osoby zobowiązanej (spadkobiercy) do zapłaty należności pozostających we właściwości danej komórki organizacyjnej.”;

 

3) w § 20:

      a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Do właściwości Wydziału Finansowego:

4.1. Referatu Planowania, Rachunkowości Budżetu i Kontroli Finansowej należy w szczególności:

               1) opracowywanie projektu budżetu miasta;

               2) opracowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej;

               3) opracowywanie założeń społeczno-gospodarczych;

               4) opracowywanie i aktualizacja Grudziądzkiego Informatora Statystycznego;

               5) współpraca w zakresie planowania budżetu miasta z komórkami organizacyjnymi Urzędu, gminnymi jednostkami organizacyjnymi, Kujawsko-Pomorskim Urzędem Wojewódzkim, Regionalną Izbą Obrachunkową i Ministerstwem Finansów;

               6) przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Prezydenta w sprawie zmian w planie budżetu miasta, zmian w wieloletniej prognozie finansowej oraz innych uchwał związanych z realizacją budżetu;

               7) udzielanie informacji i wyjaśnień w zakresie budżetu miasta;

               8) uzgadnianie z komórkami organizacyjnymi planowanych dochodów i wydatków budżetu w przypadku zmian w budżecie w trakcie roku budżetowego;

               9) bieżąca analiza realizacji budżetu miasta;

               10) sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za pierwsze półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu miasta;

               11) opracowywanie rocznych planów kontroli finansowej jednostek organizacyjnych finansowanych z budżetu miasta i podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych, otrzymujących dotacje z budżetu miasta;

               12) przeprowadzanie kontroli finansowych (kompleksowych, doraźnych, problemowych, sprawdzających) jednostek organizacyjnych finansowanych z budżetu miasta i podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych, otrzymujących dotacje z budżetu miasta;

               13) opracowywanie rocznych sprawozdań z przeprowadzonych kontroli finansowych;

               14) weryfikacja sprawozdań budżetowych gminnych jednostek organizacyjnych;

               15) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z realizacji budżetu w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych;

               16) sporządzanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego;

               17) sporządzanie bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego;

               18) prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu miasta (organu);

               19) uzgadnianie sprawozdań i rozliczeń z urzędami skarbowymi;

               20) przekazywanie środków poszczególnym jednostkom budżetowym i uzgadnianie sald na kontach analitycznych;

               21) weryfikacja planów i sprawozdań finansowych jednostek budżetowych;

               22) współpraca z Urzędem Skarbowym w Grudziądzu w zakresie udzielonych ulg w podatkach pobieranych na rzecz gminy-miasto Grudziądz;

               23) ewidencja, uzgadnianie i kontrolowanie wpływu transz pożyczek i kredytów oraz zapewnienie terminowej spłaty rat kapitałowych;

               24) opracowywanie prognoz budżetowych w zakresie długu publicznego;

               25) współpraca z bankami w zakresie lokowania wolnych środków pieniężnych;

               26) przygotowywanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP;

               27) sporządzanie rocznego raportu z udzielonej przez Prezydenta pomocy publicznej za dany rok.

4.2. Referatu Wydatków należy w szczególności:

               1) prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie wydatków budżetowych (bieżących, inwestycyjnych),

               2) prowadzenie ksiąg rachunkowych środków pozabudżetowych, m.in. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

               3) prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie depozytów, wadiów;

               4) weryfikacja i rejestracja wyciągów bankowych;

               5) dekretacja dowodów księgowych;

               6) prowadzenie zaangażowania wydatków budżetowych obciążających plan finansowy – system GRU (Generalny Rejestr Umów – wydatki) i WYBUD (obsługa wydatków budżetowych);

               7) miesięczna weryfikacja kont księgowych;

               8) sporządzenie wydruków miesięcznych  wydatków budżetowych na potrzeby analizy budżetowej i sprawozdawczości;

               9) sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych z realizacji wydatków oraz innych wynikających z rozporządzenia o sprawozdawczości budżetowej;

               10) ewidencja i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych;

               11) ewidencja i rozliczanie składek z ubezpieczenia społecznego;

               12) prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników Urzędu i sporządzanie list płac;

               13) wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia na żądanie pracowników i uprawnionych organów;

               14) rozliczanie diet i delegacji radnych;

               15) sporządzanie bilansu Urzędu, rachunku zysku i strat, zestawienia zmian w funduszu;

               16) rozliczanie inwentaryzacji;

               17) prowadzenie ewidencji środków  trwałych i pozostałych środków trwałych;

               18) ewidencja i rozliczanie podatku VAT naliczonego;

               19) sporządzanie deklaracji wpłat na PFRON;

               20)sporządzanie sprawozdań statystycznych ze środków trwałych oraz funduszu wynagrodzeń;

               21) wykonywanie przelewów  w systemie bankowości elektronicznej;

               22) rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych pracowników Urzędu.

4.3. Referatu Wymiaru Podatków i Kontroli Podatkowej należy w szczególności:

               1) dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego od osób fizycznych;

               2) przyjmowanie i kontrola deklaracji podatkowych podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób prawnych i jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej;

               3) przyjmowanie i kontrola deklaracji podatkowych podatku od środków transportowych od osób fizycznych, od osób prawnych i jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej;

               4) kontrola w zakresie prawidłowości i rzetelności danych zawartych w informacjach i deklaracjach podatkowych w oparciu o akty notarialne, ewidencję gruntów i budynków;

               5) przygotowywanie wezwań, postanowień, decyzji i innych pism związanych z postępowaniem podatkowym;

               6) dokonywanie przypisów, odpisów, korekt i zmian w podatkach lokalnych oraz prowadzenie właściwych rejestrów;

               7) przygotowywanie postanowień w sprawach udzielania ulg w zakresie podatków pobieranych przez Urząd Skarbowy, a stanowiących dochody budżetu miasta;

               8) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;

               9) przygotowywanie projektów uchwał w sprawach podatkowych;

               10) planowanie dochodów z tytułu podatków i opłat;

               11) sporządzanie planów kontroli podatkowej;

               12) kontrola podatników w zakresie wywiązywania się z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego;

               13) występowanie o refundację utraconych dochodów ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

               14) opracowywanie informacji statystycznych w zakresie działania Referatu.

4.4. Referatu Dochodów Podatkowych i Obsługi Kas należy w szczególności:

               1) prowadzenie operacji kasowych i uzgadnianie obrotów kasy związanych z przyjmowaniem wpłat gotówką i z dokonywaniem zwrotów podatnikom za pośrednictwem kasy Urzędu oraz terminowe wpłacanie gotówki z kasy na rachunek bankowy;

               2) księgowanie wpłat i zwrotów gotówkowych i bezgotówkowych na indywidualnych kontach podatników;

               3) prowadzenie ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat z tytułu podatków i opłat;

               4) prowadzenie ewidencji syntetycznej podatków i opłat;

               5) sprawdzanie terminowości wpłat należności dokonywanych przez podatników i inkasentów;

               6) podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia, tytuły wykonawcze;

               7) dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości;

               8) przeprowadzanie rozliczenia rachunkowo-kasowego inkasentów;

               9) przygotowywanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z wpływów podatkowych na podstawie zbiorczej ewidencji oraz sprawozdań kwartalnych i rocznych z udzielonych ulg i zwolnień w podatkach i opłatach;

               10) wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych;

               11) prowadzenie postępowań podatkowych w związku z nieuiszczeniem należnych opłat;

               12) bieżąca weryfikacja zaległości pod względem przedawnienia;

               13) obsługa kas dochodowych i kasy wydatkowej;

               14) rozliczanie udziałów w podatku rolnym na rzecz Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej;

               15) opracowywanie informacji statystycznych w zakresie działania Referatu;

               16) dokonywanie przypisów i odpisów opłat lokalnych oraz prowadzenie właściwych rejestrów.

4.5. Referatu Dochodów Niepodatkowych należy w szczególności:

               1) prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz obsługa finansowa w zakresie niepodatkowych dochodów budżetowych z podziałem na dochody własne gminy i powiatu oraz dochody z zakresu administracji rządowej i inne zlecone ustawami;

               2) monitoring spłat należności przypisanych w porozumieniu z pracownikami merytorycznymi prowadzącymi wymiar poszczególnych należności;

               3) windykacja należności o charakterze cywilnoprawnym, w szczególności opłat z tytułu zarządu, użytkowania i użytkowania wieczystego gruntów gminy, czynszu najmu, dzierżawy nieruchomości gminy, sprzedaży nieruchomości w systemie ratalnym, roszczeń o zwrot bonifikaty udzielonej przy zbyciu nieruchomości gminnych, opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu środkami komunikacji miejskiej, opłaty za korzystanie z przystanków;

               4) wysyłanie wezwań do zapłaty, wezwań ostatecznych  przesądowych, wezwań z klauzulą wpisu do krajowego rejestru długów;

               5) przygotowywanie dokumentów źródłowych i windykacyjnych oraz wykazu niezapłaconych zaległości celem przekazania do prowadzenia dalszego postępowania egzekucyjnego przez Biuro Prawne;

               6) współpraca z Biurem Prawnym w zakresie monitorowania przebiegu postępowania egzekucyjnego;

               7) windykacja należności o charakterze publicznoprawnym, w szczególności opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności, opłat adiacenckich i rent planistycznych, kosztów postępowania administracyjnego, decyzji ustalających odszkodowanie za zwrot wywłaszczonych nieruchomości, mandatów karnych wystawionych przez Straż Miejską, grzywien nakładanych w celu przymuszenia do realizacji obowiązku szkolnego, opłaty zagospodarowanie odpadami komunalnymi, należności przejętych po zlikwidowanych jednostkach;

               8) wystawienie upomnień oraz tytułów wykonawczych;

               9) sporządzanie ewidencji wystawionych tytułów wykonawczych;

               10) kierowanie tytułów wykonawczych wraz z ewidencją do egzekucji do właściwych organów egzekucyjnych,

               11) monitorowanie i wysyłanie zapytań o stan postępowania egzekucyjnego;

               12) windykacja należności Skarbu Państwa w związku z realizacją zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego, w szczególności opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowych Skarbu Państwa, trwałych zarządców i użytkowników nieruchomości Skarbu Państwa, dzierżawców nieruchomości Skarbu Państwa, opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu Skarbu Państwa w prawo własności, odszkodowań za zwrot wywłaszczonych nieruchomości; 

               13) ewidencja i rozliczenie podatku VAT należnego;

               14) sporządzanie sprawozdań z realizacji dochodów niepodatkowych;

                15) weryfikacja i rejestracja wyciągów bankowych;

                16) dekretacja dowodów księgowych;

                17) ewidencja księgowa dochodów nieprzypisanych, w tym opłaty powstałe w Wydziale Komunikacji i Wydziale Spraw Obywatelskich np.: opłata za wydanie tablic rejestracyjnych  lub opłata za wydanie zezwolenia za sprzedaż alkoholu, opłata za wpis do ewidencji działalności gospodarczej;

                18) ewidencja dochodów z tytułu zwrotu wydatków z lat poprzednich oraz zwrotów dotacji z lat ubiegłych, a także odsetek;

                19) ewidencja wpływu dochodów budżetowych z tytułu opłaty za korzystanie ze środowiska, opłaty za wycinkę drzew, kary od osób fizycznych i prawnych za nielegalną wycinkę drzew lub krzewów, dochodu z tytułu sprzedaży drewna;

               20) ewidencja dochodów należących do właściwości Referatu Geodezji;

               21) prowadzenie ewidencji dochodów z tytułu sprzedaży biletów komunikacji miejskiej oraz kar za blokowanie torowiska;

               22) miesięczna weryfikacja kont księgowych syntetycznych i analitycznych wg klasyfikacji budżetowej, kontrahentów oraz zadań ujętych w budżecie;

               23) sporządzanie planów i raportów dotyczących realizacji czynności windykacyjnych.

4.6. Referatu Egzekucji należy w szczególności:

               1) przyjmowanie i ewidencjonowanie otrzymanych tytułów wykonawczych;

               2) egzekucja pieniężna należności objętych tytułami wykonawczymi;

               3) ewidencjonowanie należności wyegzekwowanych w postępowaniu egzekucyjnym;

               4) rozliczanie poborców z przydzielonych tytułów wykonawczych pod względem finansowym i merytorycznym;

               5) dokonywanie zabezpieczeń wierzytelności na majątku dłużnika;

               6) współpraca z komornikami sądowymi i właściwymi urzędami skarbowymi w zakresie prowadzonych postępowań egzekucyjnych;

               7) prowadzenie egzekucji cywilnej, za wyjątkiem elementów egzekucji cywilnej będących w kompetencji Biura Prawnego.”,

     b) ust. 7.3 otrzymuje brzmienie:

„7.3. Referatu Gospodarki Komunalnej należy w szczególności:

               1) realizacja zadań określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w mie-ście poprzez opracowywanie uchwał w niezbędnym zakresie;

               2) wdrażanie, organizacja i nadzór nad funkcjonowaniem systemu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie miasta;

               3) nadzór nad systemem gospodarki odpadami komunalnymi oraz opracowywanie regulaminu utrzymania czystości i porządku;

               4) podejmowanie, rozstrzyganie oraz wykonywanie innych czynności niezbęd-nych w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomo-ści;

               5) bieżąca analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi;

               6) przygotowywanie i prowadzenie postępowań przetargowych w zakresie odbie-rania i zagospodarowania odpadów;

               7) weryfikacja składanych przez właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

               8) kontrola realizacji umów zawartych z podmiotami świadczącymi usługi w za-kresie odbierania i zagospodarowania odpadów;

               9) zbieranie i weryfikacja danych przekazywanych przez przedsiębiorców w sprawozdaniach;

               10) przygotowywanie sprawozdań związanych z gospodarką odpadami oraz korzy-staniem ze środowiska wymaganych przez przepisy prawa;

               11) współpraca ze Strażą Miejską w zakresie kontroli realizacji obowiązków wła-ścicieli dot. gospodarki odpadami komunalnymi;

               12) współpraca przy prowadzeniu kampanii edukacyjnych w zakresie prawidłowe-go postępowania z odpadami;

               13) wprowadzanie danych z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie od-padami komunalnymi do systemu informatycznego;

               14) prowadzenie postępowań w przypadku braku złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

               15) prowadzenie postępowań w przypadku błędnie wypełnionych deklaracji o wy-sokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

               16) prowadzenie bazy danych nieruchomości z których odbierane są odpady ko-munalne.”,

     c) ust. 10 otrzymuje brzmienie:

„10. Do właściwości Wydziału Kultury, Sportu i Promocji:

10.1. Referatu Sportu należy w szczególności:

               1) prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz stowarzyszeń kultury fizycznej, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej;

               2) sprawowanie nadzoru nad miejskimi obiektami sportowymi i działalnością Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku;

               3) współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w dziedzinie sportu i kultury fizycznej;

               4) sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej;

               5) realizacja procedury udzielania dotacji na realizację zadań publicznych z zakresu rozwoju sportu i upowszechniania kultury fizycznej;

               6) rozliczanie i kontrola prawidłowości wydatkowania dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych z zakresu rozwoju sportu i upowszechniania kultury fizycznej;

               7) udział w zadaniach publicznych dofinansowanych z budżetu gminy – miasto Grudziądz oraz ich kontrola;

               8) realizacja procedury udzielania stypendiów sportowych, nagród i wyróżnień;

               9) przygotowywanie planów wieloletnich przedsięwzięć w zakresie właściwości merytorycznej Wydziału;

               10) prowadzenie dokumentacji dotyczącej miejskiej bazy sportowej w Grudziądzu;

               11) udział w posiedzeniach Komisji Sportu Rady Miejskiej Grudziądza;

               12) współpraca z podmiotami zewnętrznymi zajmującymi się działalnością sportową;

               13) tworzenie warunków materialnych oraz inicjowanie i koordynacja działalności sprzyjającej rozwojowi sportu.

10.2. Referatu Kultury, Promocji i Partycypacji Społecznej należy w szczególności:

               1) tworzenie warunków materialnych dla rozwoju kultury, sztuki i turystyki;

               2) kreowanie wizerunku Grudziądza, jako ośrodka turystycznego oraz promocji produktów turystycznych miasta zgodnie z obowiązującą strategią promocji, w tym nadzór nad wszelkimi działaniami z zakresu promocji miasta i komunikacji marketingowej;

               3) przygotowywanie i realizacja materiałów promujących Grudziądz na różnych nośnikach, skierowanych do określonych grup docelowych;

               4) inicjowanie, organizacja i współorganizacja imprez i wydarzeń o charakterze promocyjnym;

               5) przygotowywanie udziału miasta w wybranych targach krajowych i zagranicznych;

               6) utrzymywanie kontaktów z miastami partnerskimi Grudziądza, udział w obsłudze wizyt zagranicznych delegacji miast partnerskich;

               7) współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi na rzecz budowania jednorodnego, pożądanego wizerunku Grudziądza;

               8) gromadzenie informacji o wydarzeniach kulturalnych, sportowych, turystycznych, rekreacyjnych itp. odbywających się w mieście;

               9) inicjowanie działań mających na celu zaangażowanie mieszkańców w budowę pozytywnego wizerunku miasta oraz tworzenie mechanizmów integracji wewnętrznej mieszkańców miasta;

               10) wdrażanie systemu identyfikacji wizualnej marki Grudziądza oraz nadzór nad jego przestrzeganiem przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jednostki organizacyjne;

               11) wyrażanie zgody na wykorzystywanie symboli miasta, tj. herb, logo i innych elementów identyfikacji wizualnej Grudziądza;

               12) prowadzenie bazy zdjęciowej miasta;

               13) prowadzenie i rozwijanie portalu marki Grudziądz oraz powiązanych z nim miejskich serwisów internetowych;

               14) tłumaczenie korespondencji i dokumentów (niewymagających tłumaczenia przysięgłego) na potrzeby komórek organizacyjnych Urzędu (język angielski, niemiecki);

               15) zarządzanie marką Grudziądza we wszystkich obszarach jej funkcjonowania;

               16) wybór stylistyki i asortymentu upominków i wydawnictw promocyjnych oraz zarządzanie ich dystrybucją;

               17) sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskich instytucji kultury (Centrum Kultury TEATR, Muzeum, Biblioteka Miejska);

               18) współpraca z org. pozarządowymi działającymi w zakresie upowszechniania kultury, sztuki, ochrony dziedzictwa kulturowego oraz turystyki i krajoznawstwa;

               19) prowadzenie osobowego funduszu wynagrodzeń jednostek kultury;

               20) realizacja procedury przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych w dziedzinie kultury i sztuki oraz turystyki i krajoznawstwa;

               21) rozliczanie i kontrola prawidłowości wydatkowania dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych w dziedzinie kultury i sztuki oraz turystyki i krajoznawstwa;

               22) realizacja procedury przyznawania stypendiów w dziedzinie kultury i sztuki przeznaczonych na realizację projektów artystycznych, upowszechnianie i ochronę dóbr kultury i sztuki oraz edukację artystyczną;

               23) obsługa organizacyjno-techniczna realizacji budżetu partycypacyjnego, w tym:

                    a) przyjmowanie wniosków do BO,

                    b) wprowadzanie złożonych wniosków do bazy elektronicznej,

                    c) weryfikacja formalna złożonych wniosków,

                    d) przygotowanie i obsługa organizacyjna procedury głosowania,

                    e) przygotowanie zestawień i analiz dot. złożonych wniosków i wyników głosowania.”,

     d) w ust. 13.1 po pkt 13 dodaje się pkt 14 i 15 w brzmieniu:

„14)   sprawowanie nadzoru majątkowego nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej, w tym w zakresie sprawozdania finansowego;

15)    wykonywanie kontroli nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej, w tym w zakresie prawidłowości gospodarowania mieniem gminy-miasto Grudziądz i gospodarki finansowej.”,

     e) ust. 16 otrzymuje brzmienie:

„16. Do właściwości Biura Nadzoru Właścicielskiego należy w szczególności:

1)      prowadzenie ewidencji i dokumentacji przekształconych jednostek organizacyjnych miasta oraz spółek, w których miasto ma udziały lub akcje;

2)      prowadzenie spraw przekształceń własnościowych jednostek organizacyjnych miasta;

3)      monitoring procesów likwidacyjnych i postępowań upadłościowych spółek prawa handlowego z udziałem miasta;

4)      koordynacja i nadzór w zakresie zadań właścicielskich miasta w stosunku do spółek, w których miasto posiada udziały lub akcje;

5)      analiza wyników gospodarczo-finansowych spółek komunalnych;

6)      sporządzanie raportów i analiz finansowo-ekonomicznych dotyczących spółek z udziałem kapitału gminy-miasto Grudziądz;

7)      opracowywanie dedykowanych poszczególnym spółkom wzorów analizy ekonomicznej, opracowywanie wyników oraz wniosków z tych analiz;

8)      sporządzanie informacji oraz ostrzeżeń o zagrożeniach dotyczących sytuacji finansowej poszczególnych spółek;

9)      przygotowywanie okresowych sprawozdań i informacji o działalności spółek komunalnych;

10)    współpraca z zarządami i radami nadzorczymi;

11)    inicjowanie działań doraźnych np. zwoływanie zgromadzeń wspólników/akcjonariuszy;

12)    przygotowywanie projektów dokumentów, w tym uchwał, opinii, informacji na zgromadzenie wspólników/akcjonariuszy;

13)    prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem udziałów lub akcji miasta
w spółkach prawa handlowego;

14)    przeprowadzanie kontroli tematycznych, kompleksowych oraz doraźnych spółek komunalnych zgodnie z przepisami ustawy Kodeks Spółek Handlowych lub wynikających z zawartych umów wykonawczych;

15)    gromadzenie danych o spółkach, w których miasto posiada udziały lub akcje;

16)    obsługa organu wykonawczego (Prezydenta Grudziądza) w zakresie pełnienia funkcji zgromadzenia wspólników/akcjonariuszy w spółkach w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały lub akcje;

17)    nadzór właścicielski nad miejskimi instytucjami kultury w zakresie prawidłowości gospodarowania powierzonym mieniem gminy-miasto Grudziądz;

18)    nadzór właścicielski nad mieniem gminy-miasto Grudziądz przekazanym
w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym;

19)    doradztwo dla kierowników jednostek organizacyjnych gospodarujących mieniem gminy-miasto Grudziądz;

20)    nadzór nad przestrzeganiem przepisów przez kierowników jednostek organizacyjnych gospodarujących mieniem gminy-miasto Grudziądz;

21)    współpraca z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi w zakresie wykorzystania środków zewnętrznych przeznaczonych na ulepszenie, modernizację lub inwestycje w mieniu gminy-miasto Grudziądz będącym w trwałym zarządzie;

22)    współpraca z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi w zakresie wnoszenia nieruchomości komunalnych jako wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek;

23)    współpraca z zarządami spółek w zakresie przygotowania dokumentacyjnego
i właściwego przeprowadzenia zgromadzenia wspólników/akcjonariuszy, związanego z wniesieniem nieruchomości komunalnych jako wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek;

24)    sporządzanie zestawień zbiorczych oraz informacji dotyczących pilności i zakresu prac remontowych niezbędnych do przeprowadzenia w jednostkach organizacyjnych gminy-miasto Grudziądz na podstawie opracowanych protokołów z przeglądów technicznych budynków (art. 62 ustawy Prawo budowlane);

25)    opiniowanie i koordynacja planów prac remontowo-inwestycyjnych opracowanych przez jednostki organizacyjne gminy-miasto Grudziądz a wynikających z przeglądów technicznych budynków;

26)    organizowanie i koordynacja prac modernizacyjnych budynków będących własnością gminy-miasto Grudziądz przy współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Grudziądzu;

27)    współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy-miasto Grudziądz przy planowaniu i organizowaniu prac remontowych – opiniowanie pilności tych prac, opracowanych kosztorysów i zakresów  prac w odniesieniu do wyników rocznych przeglądów budowlanych.”,

     f) w ust. 21 pkt 22 otrzymuje brzmienie:

„22)   sprawdzanie wniosków o wydanie dowodu osobistego;”.

 

     § 2. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.

 

     § 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2014 r. z wyjątkiem pkt 1 i pkt 3 lit. c, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 21-11-2014 07:32
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 30-10-2014
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 21-11-2014 07:58