herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 437/18 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej

ZARZĄDZENIE NR 437/18

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 30 listopada 2018 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej

 

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018 r. poz. 450 z późn. zm.) i art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 998 z późn. zm.) oraz § 7 ust. 1 i § 9 pkt  2 Uchwały Nr II/19/18 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie „Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2019 rok”, zarządzam, co następuje:

      § 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pt. „Prowadzenie Centrum Wspierania Rodzin (CWR) w ramach projektu partnerskiego pn. Rodzina w Centrum 2, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego”.

§ 2. Podmiotami uprawnionymi do udziału w konkursie są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.

§ 3. 1. Oferty należy sporządzić zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300).

  1. Oferenci nie mają obowiązku podania dodatkowych informacji dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego, o których mowa w części IV oferty.
  2. Wzór oferty jest dostępny na stronie internetowej Grudziądza www.grudziadz.pl w zakładce Polityka Społeczna/Organizacje pozarządowe.

4.  Do oferty należy załączyć:

  1. kserokopię umowy lub statutu spółki – w przypadku, gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
  2. pełnomocnictwo (upoważnienie) do działaniu w imieniu oferenta – w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione statutowo do reprezentacji i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu oferenta;
  3. szczegółowe programy tematyczne warsztatów, grup wsparcia, spotkania edukacyjnego oraz zajęć animacyjnych dla dzieci;
  4. dokumenty potwierdzające:
  1. w przypadku specjalistów zaangażowanych w realizację poradnictwa pedagogicznego, prawnego, psychologicznego, warsztatów, spotkania edukacyjnego, specjalisty ds. wsparcia rodziny i pieczy zastępczej – minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem, w tym z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz wykształcenie wyższe kierunkowe,
  2. w przypadku osoby prowadzącej grupę wsparcia – minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem oraz doświadczenie w moderowaniu grup wsparcia,
  3. w przypadku osoby prowadzącej zajęcia animacyjne dla dzieci – minimum 2-letnie doświadczenie w animacji czasu wolnego oraz wykształcenie pedagogiczne;
  4. wydruk z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym potwierdzający, iż osoby zaangażowane w realizację zadania nie figurują w Rejestrze, zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 405).

5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4 pkt 4, stanowią odpowiednio referencje, rekomendacje, kserokopia świadectwa pracy, kserokopia umowy o pracę, poświadczenie prowadzenia działalności gospodarczej.

6. Kserokopie składanych dokumentów oferent potwierdza za zgodność z oryginałem.

§ 4. 1. Oferty należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu przy ul. Waryńskiego 34A w pokoju 205 lub nadesłać pocztą w terminie do dnia 21 grudnia  2018 r.

  1. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu oferty do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu. Oferty złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
  2. Dodatkowych informacji i wyjaśnień dotyczących konkursu udziela Dział Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu pod numerem telefonu 56 69 68 748.

§ 5. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 135.050,00 zł.

2. Wysokość dotacji może ulec zmniejszeniu bądź zwiększeniu z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia na etapie opracowywania danych do konkursu ofert.

§ 6. Zasady przyznawania dotacji:

  1. zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie powierzenia wykonania zadania wraz z udzieleniem dotacji na sfinansowanie jego realizacji;
  2. w konkursie może zostać wybrana tylko jedna oferta.

§ 7. 1. Zadanie będące przedmiotem konkursu należy zrealizować w okresie od dnia podpisania umowy o realizację zadania publicznego do dnia 31 grudnia 2019 r.

2. Szczegółowe warunki realizacji zadania określone zostaną w umowie zawartej pomiędzy Prezydentem Grudziądza a zleceniobiorcą, sporządzonej zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

§ 8.  Usługi społeczne w ramach Centrum Wspierania Rodzin skierowane będą łącznie do 100 osób, w tym:

  1. osób przebywających w pieczy zastępczej;
  2. osób w rodzinach przeżywających trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (w tym rodziny objęte wsparciem asystenta rodziny);
  3. otoczenia ww. osób, m.in. osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą.

§ 9. 1. W ramach realizacji zadania zleceniobiorca jest zobowiązany do:

  1. świadczenia specjalistycznego poradnictwa pedagogicznego mającego na celu m.in. wzmocnienie kompetencji rodzicielskich, poprawę relacji rodzic – dziecko, wspomaganie rozwoju dziecka, w tym dziecka niepełnosprawnego ze szczególnymi potrzebami rozwojowymi, ukierunkowanie procesu wychowawczego w przypadku dziecka zagrożonego niedostosowaniem społecznym, wzrost umiejętności wykorzystania przez rodzinę własnego potencjału, doświadczeń, możliwości, wzorców i tradycji w wymiarze 100 godzin (jednostką miary poradnictwa pedagogicznego jest godzina zegarowa):
  1. zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące efekty poradnictwa: uczestnicy potrafią samodzielnie funkcjonować społecznie i wewnątrzrodzinnie, posiadają umiejętności konstruktywnego rozwiązywania problemów opiekuńczo- wychowawczych i rodzinnych; posiadają umiejętności prawidłowej komunikacji, interesują się stanem dziecka i jego rozwojem, zleceniobiorca jest zobowiązany na podstawie obserwacji i wywiadu do weryfikacji powyższych efektów poradnictwa dla każdego uczestnika i określenia ich w karcie realizowanego poradnictwa,
  2. zleceniobiorca jest zobowiązany udokumentować minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem, w tym z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz kierunkowe wykształcenie, wymagane jest posiadanie kompetencji: umiejętność diagnozy trudności i problemów klienta, nawiązania
    i budowania relacji z odbiorcą poradnictwa, zastosowania metod i technik pracy z dzieckiem i rodziną,
  3. zleceniobiorca jest zobowiązany do wypełniania kart realizowanego poradnictwa dla każdego uczestnika zgodnie ze wzorem przekazanym przez Zleceniodawcę oraz przygotować miesięczne zestawienie realizowanego poradnictwa;

2)   świadczenia specjalistycznego poradnictwa prawnego obejmującego w szczególności regulacje z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego w celu umożliwienia rodzinie uregulowania spraw, których rozstrzygnięcie zależy od decyzji sądu, instytucji i organów,  udzielanie informacji o prawach, uprawnieniach i możliwościach rozwiązania sytuacji trudnych/konfliktowych/kryzysowych lub sytuacji mogących prowadzić do konfliktu lub kryzysu w rodzinie z dziećmi, zaznajomienie z obowiązkami związanymi z pełnieniem ról w rodzinie, pomoc w pisaniu pism urzędowych i procesowych w kontekście zgłaszanych problemów w wymiarze 80 porad (jednostką miary udzielanego poradnictwa prawnego jest porada):

  1. zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące efekty poradnictwa: uczestnicy znają i przestrzegają prawo oraz realizują wynikające z niego obowiązki, znają konsekwencje nieprzestrzegania ich, zleceniobiorca jest zobowiązany na podstawie obserwacji i wywiadu do weryfikacji powyższych efektów poradnictwa dla każdego uczestnika i określenia ich w karcie realizowanego poradnictwa,
  2. zleceniobiorca jest zobowiązany udokumentować minimum 3-letnie doświadczenie w świadczeniu poradnictwa prawnego w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego dla rodzin, wymagane jest: wykształcenie prawnicze, znajomość przepisów prawa z zakresu kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania administracyjnego,
  3. zleceniobiorca jest zobowiązany do wypełniania kart realizowanego poradnictwa dla każdego uczestnika zgodnie ze wzorem przekazanym przez zleceniodawcę oraz przygotować miesięczne zestawienie realizowanego poradnictwa;
  1. świadczenia specjalistycznego poradnictwa psychologicznego obejmującego m.in. relacje rodzinne, komunikację wewnątrzrodzinną, pełnienie ról w rodzinie, wartości rodziny i jej poszczególnych członków, mającego na celu poprawę funkcjonowania społecznego rodzin z dziećmi w ich środowisku zamieszkania, pomoc w rozwiązywaniu kryzysów rozwojowych, rodzinnych, problemów emocjonalnych, trudności wychowawczych, wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z problemami dotykającymi rodzinę, rozwiązywanie konfliktów w wymiarze 100 godzin (w ramach realizowanego poradnictwa przez godzinę należy rozumieć 50 minut):
  1. zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące efekty poradnictwa: uczestnicy znają swoje zasoby i możliwości niezbędne w pokonywaniu trudnych sytuacji, w relacjach małżeńskich, relacjach rodzic – dziecko oraz w relacjach ze środowiskiem lokalnym, wiedzą gdzie uzyskać pomoc i wsparcie psychologiczne, wzmacniają się więzi między członkami rodziny, szanowana jest godność i podmiotowość każdego członka rodziny, zleceniobiorca jest zobowiązany na podstawie obserwacji i wywiadu do weryfikacji powyższych efektów poradnictwa dla każdego uczestnika i określenia ich w karcie realizowanego poradnictwa,
  2. zleceniobiorca jest zobowiązany udokumentować minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem, w tym z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz kierunkowe wykształcenie, wymagane jest posiadanie kompetencji: umiejętność diagnozy trudności i problemów uczestników, nawiązania i budowania relacji z odbiorcą poradnictwa, zastosowania metod i technik pracy z dzieckiem i rodziną,
  3. zleceniobiorca jest zobowiązany do wypełniania kart realizowanego poradnictwa dla każdego uczestnika zgodnie ze wzorem przekazanym przez zleceniodawcę oraz przygotować miesięczne zestawienie realizowanego poradnictwa;
  1. przeprowadzenia 8 jednodniowych warsztatów (w wymiarze 6 godzin zegarowych) zwiększających umiejętności i kompetencje wychowawcze rodziców naturalnych i zastępczych, służących m.in. poprawie komunikacji i relacji w rodzinie:
  1. średnia liczba osób biorących udział w warsztacie to 10 osób,
  2. przeprowadzenie warsztatu obejmuje m. in. zapewnienie eksperta prowadzącego warsztat, zapewnienie materiałów dydaktycznych oraz cateringu w trakcie trwania warsztatu,
  3. osoba prowadząca warsztat musi posiadać wykształcenie pedagogiczne lub psychologiczne oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem, w tym z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi,
  4. szczegółowy program tematyczny zleceniobiorca jest zobowiązany załączyć do oferty realizacji zadania,
  5. warsztat jest prowadzony z wykorzystaniem metod takich jak: studium przypadku, ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie, zespołowe rozwiązywanie zadań, gry decyzyjne, wizualizacje, wykład, prezentacje, dyskusje w grupie,
  6. zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące efekty warsztatów: podniesienie i wzmocnienie kompetencji rodzicielskich rodziców naturalnych i zastępczych, zleceniobiorca przygotuje i przeprowadzi testy/ankiety weryfikujące uzyskanie powyższych efektów na początku i końcu warsztatu (zawierające te same pytania) oraz dokona ich analizy, wzór testu/ankiety musi uzyskać akceptację zleceniodawcy,
  7. zleceniobiorca jest zobowiązany do wystawienia dla wszystkich uczestników  imiennych zaświadczeń o ukończeniu warsztatu z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności i osiągniętych efektów, wzór zaświadczenia musi zostać zaakceptowany przez zleceniodawcę,
  8. zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego warsztatu według wzoru określonego przez zleceniodawcę;
  1. przeprowadzenia 8 zajęć animacyjnych (w wymiarze 6 godzin zegarowych) dla dzieci rodziców korzystających z warsztatu, o którym mowa w pkt 4, polegających m.in. na organizacji gier i zabaw oraz innych edukacyjno-integracyjnych form spędzania czasu:
  1. przeprowadzenie zajęć animacyjnych obejmuje m.in. zapewnienie animatora prowadzącego zajęcia oraz cateringu w trakcie trwania zajęć,
  2. w ramach przeprowadzenia zajęć animacyjnych zleceniobiorca jest zobowiązany do zabezpieczenia miejsca odpowiedniego do charakteru zajęć oraz materiałów niezbędnych do ich realizacji,
  3. program zajęć animacyjnych dla dzieci zleceniobiorca jest zobowiązany załączyć do oferty realizacji zadania,
  4. osoba prowadząca zajęcia animacyjne musi posiadać wykształcenie pedagogiczne oraz minimum 2-letnie doświadczenie w animacji czasu wolnego,
  5. zamierzonym efektem zajęć animacyjnych jest zorganizowanie czasu dzieciom rodziców uczestniczących w warsztatach wzmacniających kompetencje rodzicielskie dla rodziców naturalnych i zastępczych w trakcie trwania warsztatów,
  6. zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych zajęć animacyjnych według wzoru określonego przez zleceniodawcę;
  1. organizacji grup wsparcia dla rodzin naturalnych i zastępczych, których celem będzie dostarczenie emocjonalnego wsparcia i praktycznej pomocy w radzeniu sobie z problemami wspólnymi dla wszystkich członków rodzin, wymiana doświadczeń i wspólne poszukiwanie rozwiązań  w obszarze wypełniania funkcji rodzicielskich oraz zapobieganie wyczerpaniu, wypaleniu (jednostką miary grup wsparcia jest spotkanie):
  1. zleceniobiorca jest zobowiązany zorganizować 8 spotkań, każde w wymiarze 4 godzin zegarowych,
  2. w jednej grupie wsparcia może uczestniczyć maksymalnie 15 osób,
  3. organizacja grup wsparcia obejmuje m. in. zapewnienie moderatora prowadzącego grupy wsparcia oraz cateringu w trakcie trwania zajęć,
  4. ramowy program prowadzenia grup wsparcia zleceniobiorca jest zobowiązany załączyć do oferty realizacji zadania,
  5. zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące efekty działań grup wsparcia: wsparcie emocjonalne w pokonywaniu trudności, zwalczenie bezradności wobec problemu, wymiana informacji i doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań, oferent przygotuje i przeprowadzi testy/ankiety weryfikujące uzyskanie powyższych efektów na początku i końcu grupy wsparcia (zawierające te same pytania) oraz dokona ich analizy, wzór testu/ankiety musi uzyskać akceptację zleceniodawcy,
  6. grupy wsparcia prowadzone są w formie wykładu informacyjnego, dyskusji, pracy w parach, pracy w grupach, pracy warsztatowej (symulacyjnej) bazującej na doświadczeniu,
  7. zleceniobiorca jest zobowiązany udokumentować minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem oraz doświadczenie w moderowaniu grup wsparcia,
  8. zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych spotkań grup wsparcia według wzoru określonego przez zleceniodawcę;
  1. przeprowadzenia 2 jednodniowych warsztatów (w wymiarze 6 godzin zegarowych) dla osób przebywających i opuszczających pieczę zastępczą, wzmacniających ich kompetencje w wypełnianiu ról społecznych w zakresie m.in. asertywności, planowania przyszłości, treningu kompetencji społecznych, gospodarowania budżetem domowym, zarządzania czasem, budowania więzi i tożsamości:
  1. średnia liczba osób biorących udział w warsztacie to 10 osób,
  2. przeprowadzenie warsztatu obejmuje m. in. zapewnienie eksperta prowadzącego warsztat, zapewnienie materiałów dydaktycznych oraz cateringu w trakcie trwania warsztatu,
  3. szczegółowy program tematyczny zleceniobiorca jest zobowiązany załączyć do oferty realizacji zadania,
  4. warsztat jest prowadzony z wykorzystaniem metod takich jak: ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie, zespołowe rozwiązywanie zadań, gry i zabawy dydaktyczne, przekaz audiowizualny, burza mózgów, drama i inscenizacja, dyskusja w grupie,
  5. osoba prowadząca warsztat musi posiadać wykształcenie pedagogiczne lub psychologiczne oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem, w tym z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi,
  6. zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące efekty warsztatów: podniesienie umiejętności społecznych i komunikacyjnych, umiejętność planowania
    i gospodarowania budżetem domowym, umiejętność autoprezentacji i podniesienie samooceny, zleceniobiorca przygotuje i przeprowadzi testy/ankiety weryfikujące uzyskanie powyższych efektów na początku i końcu warsztatu (zawierające te same pytania) oraz dokona ich analizy, wzór testu/ankiety musi uzyskać akceptację zleceniodawcy,
  7. zleceniobiorca jest zobowiązany do wystawienia dla wszystkich uczestników  imiennych zaświadczeń o ukończeniu warsztatu z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień, doskonalonych umiejętności i osiągniętych efektów,
  8. zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego warsztatu według wzoru określonego przez zleceniodawcę;
  1. przeprowadzenia 2 jednodniowych warsztatów socjoterapeutycznych (w wymiarze 6 godzin zegarowych) dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 14 lat przebywających w pieczy oraz z rodzin naturalnych z problemami opiekuńczo-wychowawczymi w celu nabycia umiejętności, które zapobiegają niedostosowaniu społecznemu:
  1. średnia liczba osób biorących udział w warsztacie to 10 osób,
  2. przeprowadzenie warsztatu obejmuje m. in. zapewnienie eksperta prowadzącego warsztat, zapewnienie materiałów dydaktycznych oraz cateringu w trakcie trwania warsztatu,
  3. szczegółowy program tematyczny zleceniobiorca jest zobowiązany załączyć do oferty realizacji zadania,
  4. warsztat jest prowadzony z wykorzystaniem metod takich jak: ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie, zespołowe rozwiązywanie zadań, gry i zabawy dydaktyczne, przekaz audiowizualny, burza mózgów, drama i inscenizacja,
  5. osoba prowadząca warsztat musi posiadać wykształcenie pedagogiczne lub psychologiczne oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem, w tym z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi,
  6. zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące efekty warsztatów: umiejętność właściwego odreagowania napięć emocjonalnych, zbudowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania do otaczających osób, umiejętność dostrzegania potrzeb własnych i drugiego człowieka, umiejętności interpersonalne, umiejętność pełnienia ról społecznych, zleceniobiorca przygotuje i przeprowadzi testy/ankiety weryfikujące uzyskanie powyższych efektów na początku i końcu warsztatu (zawierające te same pytania) oraz dokona ich analizy,
  7. zleceniobiorca jest zobowiązany do wystawienia dla wszystkich uczestników warsztatu opinii o ukończeniu warsztatu z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności i osiągniętych efektów,
  8. zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego warsztatu według wzoru określonego przez zleceniodawcę;
  1. organizacji i przeprowadzenia spotkania (w wymiarze 6 godzin zegarowych) dotyczącego rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych do 14 dzieci:
  1. średnia liczba osób biorących udział w spotkaniu to 40 osób,
  2. przeprowadzenie spotkania obejmuje m.in. zapewnienie dwóch ekspertów prowadzących spotkanie, zapewnienie materiałów oraz cateringu w trakcie trwania spotkania,
  3. spotkanie powinno mieć charakter edukacyjny przy udziale m.in. rodzin zastępczych, kandydatów na rodziny zastępcze, przedstawicieli organizacji pozarządowych działających w obszarze wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz innych instytucji wspierających rodziny i dzieci, celem spotkania jest propagowanie idei rozwoju rodzinnych forum pieczy zastępczej, przekazanie wiedzy na temat potrzeby tworzenia świadomej gotowości przyjęcia dziecka pozbawionego opieki rodziny naturalnej, zwiększenie wiedzy o potrzebie deinstytucjonalizacji i tworzenia rodzinnych form pieczy zastępczej,
  4. szczegółowy program tematyczny zleceniobiorca jest zobowiązany załączyć do oferty realizacji zadania,
  5. zleceniobiorca jest zobowiązany zapewnić opiekuna organizacyjnego obecnego podczas trwania spotkania oraz obsługę techniczną spotkania (min. 1 osoba),
  6. zleceniobiorca jest zobowiązany zapewnić obiekt położony w Grudziądzu, posiadający salę  wykładową dla min. 40 osób z miejscami siedzącymi dla wszystkich uczestników spotkania, dostęp do bezprzewodowego internetu, tablicę suchościeralną z kompletem pisaków, sprzęt do prezentacji, laptop, nagłośnienie, mikrofon bezprzewodowy, zaplecze sanitarne, bezpłatne toalety, parking oraz miejsce na prowadzenie recepcji przeznaczonej do rejestracji uczestników i wydawania materiałów edukacyjnych,
  7. spotkanie jest organizowane z wykorzystaniem metod takich jak: wykład, prelekcja, prezentacje, dyskusje, panel dyskusyjny, wybór konkretnych metod nastąpi w porozumieniu ze zleceniodawcą,
  8. eksperci prowadzący spotkanie muszą posiadać wykształcenie wyższe (preferowane nauki o rodzinie, pedagogika, praca socjalna), wiedzę z zakresu tworzenia i rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej oraz min. 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem,
  9. zleceniobiorca jest zobowiązany do wystawienia dla wszystkich uczestników zaświadczeń o uczestnictwie w spotkaniu edukacyjnym z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności, wzór zaświadczenia musi zostać zaakceptowany przez zleceniodawcę,
  10. zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego spotkania według wzoru określonego przez zleceniodawcę;
  1. zakupu materiałów edukacyjnych i dydaktycznych niezbędnych do realizacji zadania publicznego, m. in. testy kompetencji, narzędzia diagnostyczne, gry edukacyjne (jednostką miary jest komplet).

2. W celu realizacji zadania zleceniobiorca zatrudni specjalistę ds. wsparcia rodziny i pieczy zastępczej, dla którego przewiduje się wypłatę wynagrodzenia (1 etat, kwota brutto brutto), nagrody/dodatku motywacyjnego, zgodnie z regulaminem wynagradzania zleceniobiorcy.

§ 10. Zleceniobiorca jest zobowiązany do realizacji zadania, zgodnie z podstawowymi zasadami, które zapewniają uczestnikom projektu fundamentalne poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego i obejmują:

  1. poufność konsultacje prowadzone będą w warunkach i na zasadach pełnej poufności, a dokumentacja powstała w wyniku świadczenia usług wsparcia rodziny i pieczy zastępczej będzie przechowywana w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych, jednocześnie klient będzie poinformowany o ograniczeniu zasady poufności w przypadku konieczności przekazania informacji o prowadzonej sprawie uprawnionym organom (prokuratura, sąd, policja);
  2. profesjonalizm konsultacje prowadzić będą specjaliści, osoby kompetentne, o odpowiednich kwalifikacjach i umiejętnościach pozwalających na rzetelną i wyczerpującą pracę nad konkretnym zagadnieniem z uwzględnieniem możliwości percepcyjnych osoby korzystającej ze wsparcia;
  3. etyka u podstaw wszystkich form wsparcia leżeć będzie pełne poszanowanie klienta, jego godności i autonomii, niezależnie od wartości czy metodologii stosowanej przez profesjonalistę, w trakcie współpracy nad poszukiwaniem możliwie najlepszych rozwiązań problemu, prowadzący zajęcia uwzględniać będzie niezależność klienta i jego prawo do podejmowania suwerennych decyzji.

§ 11. W ramach realizacji zadania publicznego zleceniobiorca jest zobowiązany do:

  1. zatrudnienia specjalisty ds. wsparcia rodziny i pieczy zastępczej posiadającego wykształcenie wyższe kierunkowe (preferowane: pedagogika, resocjalizacja, praca socjalna, nauki o rodzinie, psychologia) oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem, który będzie odpowiedzialny m.in. za:
  1. dokonanie wstępnej diagnozy potrzeb uczestników Centrum Wspierania Rodzin w konsultacji z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Grudziądzu,
  2. utworzenie harmonogramu indywidualnego i grupowego wsparcia dla uczestnika Centrum Wspierania Rodzin w konsultacji z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Grudziądzu,
  3. utrzymywanie kontaktów ze specjalistami świadczącymi poradnictwo i rodzinami zainteresowanymi i korzystającymi ze wsparcia Centrum Wspierania Rodzin,
  4. zapewnienie rodzinom zastępczym dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, pedagogicznej i prawnej w Centrum Wspierania Rodzin,
  5. propagowanie idei rodzicielstwa zastępczego w Centrum Wspierania Rodzin i w mieście;
  1. zweryfikowania przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z prowadzeniem Centrum Wspierania Rodzin, czy dane tej osoby nie figurują w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym w myśl art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r.  o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym;
  2. zapewnienia na terenie miasta Grudziądza odpowiednich pomieszczeń wyposażonych w niezbędny sprzęt i artykuły biurowe na potrzeby realizacji usług społecznych w Centrum Wspierania Rodzin, umożliwiających korzystającym ze wsparcia dyskrecję, bezpieczeństwo, kameralność oraz komfort psychiczny. W jednym pomieszczeniu Centrum Wspierania Rodzin nie mogą być równocześnie realizowane dwa rodzaje usług wsparcia. Wsparcie powinno być świadczone elastycznie zgodnie ze zgłaszanym indywidualnie zapotrzebowaniem, w dni robocze, także w godzinach popołudniowych i weekendy. Ponadto korzystanie z usług Centrum Wspierania Rodzin przez odbiorców projektu winno być dobrowolne i bezpłatne;
  3. umożliwienia korzystania z usług Centrum Wspierania Rodzin osobom niepełnosprawnym;
  4. realizowania usług społecznych w Centrum Wspierania Rodzin według ustalonego harmonogramu zajęć, o którym mowa w pkt. 1 lit. b;
  5. zapewnienia dla każdego uczestnika warsztatów kompletu materiałów dydaktycznych, trwale oznakowanych logo przekazanym przez zleceniodawcę oraz informacją o oficjalnej stronie internetowej Programu Regionalnego RPO WKP 2014-2020 (wersje papierowe materiałów i prezentacje muszą być opatrzone: tytułem i datą warsztatu, nazwą projektu i organizatora), zawierającego:
  1. harmonogram warsztatu,
  2. materiał szkoleniowy w wersji papierowej (opracowanie i wydruk materiałów szkoleniowych), o treści adekwatnej do każdej omawianej tematyki warsztatów, pozwalający na samodzielną edukację z zakresu tematyki warsztatów. Treści będą stanowiły praktyczne wskazówki, porady i przykłady zastosowania metod i technik oraz przykłady konstruktywnych rozwiązań w zakresie tematyki warsztatu. Materiały w formie drukowanej, kolorowej, muszą posiadać okładkę i być połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.) w formacie A4 bądź innym uzgodnionym ze zleceniodawcą,
  3. notatnik (format A4, min. 60 kartek),
  4. długopis metalowy automatyczny, ze stali nierdzewnej, z chromowanymi wykończeniami,
  5. w przypadku warsztatów zwiększających umiejętności i kompetencje wychowawcze rodziców naturalnych i zastępczych – torbę na dokumenty z kieszenią główną i dodatkową kieszenią na przodzie, zapinanymi na zamek oraz mocnym uchwytem do noszenia, wykonaną z poliestru,
  6. w przypadku warsztatów zwiększających umiejętności i kompetencje wychowawcze rodziców naturalnych i zastępczych – pomoce dydaktyczne rozwijające i wzmacniające kompetencje rodziny typu np. poradniki, gry edukacyjne planszowe, plansze/karty motywujące z elementami graficznymi (dla rodziców i dzieci), karty, puzzle itp., działające motywująco, pozwalające na integrację członków rodzin oraz wykształcenie umiejętności w rodzinie np. planowania budżetu, umiejętność wspólnego spędzania czasu wolnego, prawidłowych relacji rodzice-dzieci, propozycje rodzaju i tytułu pomocy dydaktycznych do uzgodnienia ze zleceniodawcą,
  7. w przypadku warsztatów dla osób przebywających i opuszczających rodzinną pieczę zastępczą oraz warsztatów socjoterapeutycznych dla osób przebywających w pieczy zastępczej oraz z problemami opiekuńczo-wychowawczymi – plecak z dużą kieszenią główną zapinaną na zamek, boczną kieszenią z siatki oraz podwójne, regulowane szelki, wykonany z poliestru, w kolorach: czarny/szary, czarny/niebieski, czarny/zielony, czarny/czerwony,
  8. w przypadku warsztatów dla osób przebywających i opuszczających rodzinną pieczę zastępczą – poradnik rozwijający kreatywność i wyobraźnię, działający motywująco, uczący samodzielności, wypełniania określonych ról, planowania budżetu, umiejętności wspólnego spędzania czasu wolnego, prawidłowych relacjii komunikacji,
  9. w przypadku warsztatów socjoterapeutycznych dla osób przebywających w pieczy zastępczej oraz z problemami opiekuńczo-wychowawczymi – pomoce dydaktyczne dla dzieci i młodzieży typu np. poradniki, gry edukacyjne planszowe, plansze/karty motywujące z elementami graficznymi, karty edukacyjne, puzzle itp., rozwijające kreatywność i wyobraźnię, działające motywująco, uczące samodzielności, wypełniania określonych ról, planowania budżetu, umiejętności wspólnego spędzania czasu wolnego, prawidłowych relacji rodzice-dzieci, pomoce dydaktyczne muszą być dostosowane do wieku uczestników, np. w formie komiksu;
  1. zapewnienia dla każdego uczestnika spotkania edukacyjnego kompletu materiałów dydaktycznych, trwale oznakowanych logo przekazanym przez zleceniodawcę oraz informacją o oficjalnej stronie internetowej Programu Regionalnego RPO WKP 2014-2020 (wersje papierowe materiałów i prezentacje dodatkowo muszą być opatrzone: tytułem i datą  spotkania edukacyjnego, nazwą projektu i organizatora) zawierającego:

 

  1. harmonogram spotkania,
  2. materiał szkoleniowy w wersji papierowej w formie skryptu (opracowanie i wydruk materiałów szkoleniowych), o treści adekwatnej do omawianej tematyki spotkania, pozwalający na samodzielną edukację z zakresu tematyki spotkania. Materiały w formie drukowanej, kolorowej, muszą posiadać okładkę i być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.) w formacie A4 bądź innym uzgodnionym ze zleceniodawcą,
  3. informator dla kandydatów na rodziców zastępczych – zawierający podstawowe informacje np. na temat pieczy zastępczej, potrzeb dziecka, procedur dla kandydatów na rodziców zastępczych czy rodzinnych domów dziecka;
  4. zapewnienia jednego egzemplarza materiałów dydaktycznych w formie papierowej (dla zleceniodawcy na potrzeby dokumentacji projektowej) oraz w wersji elektronicznej w postaci plików otwartych (w celu umieszczenia na stronie internetowej);
  5. w przypadku zmian przepisów, wytycznych lub innych istotnych zmian obejmujących zakresy tematyczne warsztatów/spotkań, tj. np. w przepisach prawa, wytycznych itp. (bez względu na zaawansowanie prac oraz etap realizacji) natychmiastowego uzupełnienia lub/i korekty wszelkich braków, błędów i nieścisłości, każda dokonana modyfikacja/uzupełnienie materiałów szkoleniowych wymaga akceptacji zleceniodawcy, zleceniobiorca przekaże zleceniodawcy nowy egzemplarz materiałów lub treść uzupełnienia. Zleceniobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za zgodność merytoryczną oraz aktualność przekazywanych danych/informacji w materiałach dydaktycznych. Wszystkie materiały dydaktyczne wymagają ostatecznej akceptacji zleceniodawcy przed ich wykonaniem (terminy przesłania i oczekiwania na akceptację/modyfikację zostaną ustalone między zleceniodawcą i zleceniobiorcą). Odbiór materiałów dydaktycznych musi być potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem. Koszty opracowania, transportu i powielenia materiałów ponosi zleceniobiorca;
  6. postępowania zgodnie z aktualnymi wytycznymi w zakresie informacji i promocji programów operacyjnych polityki spójności na lata 2014-2020 oraz Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji, które są dostępne pod adresem programu RPO WKP 2014-2020 www.rpo.kujawsko-pomorskie.pl, a w szczególności do:
  7. oznaczania znakiem Funduszy Europejskich, barwami RP i znakiem Unii Europejskiej, a w przypadku programów regionalnych również herbem województwa kujawsko-pomorskiego lub herbem gminy – miasta Grudziądza wszystkich prowadzonych działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących projektu, wszystkich dokumentów związanych z realizacją projektu, podawanych do wiadomości publicznej oraz wszystkich dokumentów i materiałów dla osób i podmiotów uczestniczących w projekcie,
  8. umieszczenia w miejscu realizacji zadania publicznego plakatu powierzonego przez zleceniodawcę,
  9. przekazywania osobom i podmiotom uczestniczącym w projekcie informacji przynajmniej w formie słownej i odpowiedniego oznakowania, że projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej,
  10. zamieszczenia widocznej informacji w miejscu realizacji zadania publicznego ułatwiającej uczestnikom dotarcie na miejsce organizowanego wydarzenia, np. przed budynkiem lub w holu budynku, w którym wydarzenie będzie się odbywać,
  11. prowadzenia na bieżąco dokumentacji fotograficznej z przebiegu działań realizowanych w ramach zadania, którą na żądanie zleceniodawcy przekaże drogą elektroniczną oraz na nośniku CD/DVD;
  1. zapewnienia, aby wymagane logotypy oraz ich zestawienia były zgodne z Księgą identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020, dostępnej wraz ze wzorami logotypów na stronie internetowej RPO WKP 2014-2020 www.rpo.kujawsko-pomorskie.pl;
  2. zapewnienia usługi gastronomicznej podczas realizacji grup wsparcia dla wszystkich uczestników, składającej się z jednej przerwy kawowej, w tym:
  1. kawy czarnej z ekspresu dla każdego uczestnika ze stosownymi dodatkami, o których mowa poniżej,
  2. herbaty czarnej oraz wrzątku w termosach,
  3. wody mineralnej gazowanej i niegazowanej w butelkach (po 0,5 l na osobę),
  4. dwóch rodzajów soków  (po 0,3 l na osobę),
  5. cukru, śmietanki do kawy, cytryny dla wszystkich uczestników,
  6. owoców podanych dla wszystkich uczestników,
  7. dwóch rodzajów ciasta – po dwa kawałki na osobę (1 kawałek 150 g) wraz ze stosowną zastawą,
  8. kanapek bankietowych dekoracyjnych – na pieczywie jasnym, ciemnym i wieloziarnistym, z pastami, wędliną drobiową, wieprzową, salami, rybą wędzoną, serami twardymi, jajkiem, dodatkami warzywno-owocowymi (min. 3 rodzaje,
    min. 4 składniki, min. 6 szt. na osobę), każda składająca się z kilku składników, m.in. bułka/pieczywo (min. 100 g), masło, ser, wędlina np. szynka wieprzowa, drobiowa, kiełbasa, pasztet, dodatki: sałata zielona, ogórek, pomidor, papryka, itp.;
  1. zapewnienia usługi gastronomicznej dla wszystkich uczestników warsztatów socjoterapeutycznych, warsztatów dla osób przebywających i opuszczających pieczę zastępczą, warsztatów wzmacniających kompetencje rodzicielskie dla rodziców naturalnych i zastępczych, spotkania edukacyjnego oraz zajęć animacyjnych składającej się z:
  1. jednej przerwy kawowej, w tym:
  • kawy czarnej z ekspresu dla każdego uczestnika ze stosownymi dodatkami,
    o których mowa poniżej,
  • herbaty czarnej oraz wrzątku w termosach,
  • wody mineralnej gazowanej i niegazowanej w butelkach (po 0,5 l na osobę),
  • dwóch rodzajów soków (po 0,3 l na osobę),
  • cukru, śmietanki do kawy, cytryny dla wszystkich uczestników,
  • owoców podanych dla wszystkich uczestników,
  • dwóch rodzajów ciasta – po dwa kawałki na osobę (1 kawałek 150 g) wraz ze stosowną zastawą, z wyłączeniem naczyń jednorazowego użytku,
  1. jednego obiadu, obejmującego:
  • zupę (porcja 300 ml), dwa rodzaje,
  • mięso lub rybę na ciepło (porcja 150 g), trzy rodzaje do wyboru,
  • zestaw surówek ze świeżych lub/i gotowanych warzyw (porcja 150 g), trzy rodzaje,
  • dodatki (ziemniaki, kasza, ryż, lub frytki) podane do dania głównego
    (porcja 200 g),
  • deser – sałatka owocowa lub lody lub ciastko (porcja 200 g),
  • soki owocowe (porcja 0,3 l),
  • wodę mineralną (porcja 0,3 l);
  1. w przypadku zajęć animacyjnych zapewnienia dla dzieci menu dostosowanego do grupy wiekowej,
  2. zapewnienia posiłków posiadających odpowiednie walory smakowe i zapachowe oraz estetyczny wygląd, zleceniobiorca  przy oferowaniu posiłków  powinien stosować świeże produkty spożywcze, zasada urozmaicania powinna dotyczyć wszystkich posiłków;
  3. dostarczenia potraw i napojów, zgodnie z zaproponowanym menu oraz zapewnienia zaplecza technicznego i obsługi potrzebnej do sprawnego przeprowadzenia usługi gastronomicznej, z uwzględnieniem wszelkich prac porządkowych po zakończeniu zajęć;
  4. zrealizowania zadania z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz z obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisanym w ofercie.

§ 12. 1.  Przy wyborze ofert zastosowane zostaną następujące kryteria:

  1. możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta;
  2. kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
  3. proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie;
  4. planowany przez oferenta wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy
    i praca społeczna członków;
  5. w przypadku oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zadania publiczne – analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

§ 13. 1. Ogłoszenie wyników konkursu lub informacja o unieważnieniu konkursu zamieszczone zostaną w terminie do dnia 31 grudnia 2018 r. w następujących miejscach:

    1.  w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.bip.gov.pl;
    2. na stronie internetowej Grudziądza www.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.grudziadz.pl;
    3. na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
    1. Oferenci zostaną poinformowani w formie pisemnej o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert.

§ 14. W latach 2017 – 2018 zadanie publiczne z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej Prezydent Grudziądza zlecił Grudziądzkiemu Centrum „Caritas” im. Błogosławionej Juty, któremu przekazał dotację w 2017 r. w wysokości 104.500,00 zł i w 2018 r. w wysokości 108.270,00 zł.

 § 15. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.

2. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe i podmioty biorące udział w konkursie.

3. Członkowie komisji konkursowej wykonują swoje obowiązki społecznie
w godzinach pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.

4. Pisemne zgłoszenia, sporządzone zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Zarządzenia Nr 471/16 Prezydenta Grudziądza z dnia 24 listopada 2016 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę – miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym i innym podmiotom, należy składać w Wydziale Spraw Społecznych (pokój 102 lub 225) lub w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 w terminie do dnia 19 grudnia 2018 r.

§ 16. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

  1. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
  2. rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
  3. Uchwały Nr II/19/18 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie „Programu współpracy gminy – miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2019 rok”;
  4. Zarządzenia Nr 471/16 Prezydenta Grudziądza z dnia 24 listopada 2016 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę – miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym i innym podmiotom (zmienionego Zarządzeniem Nr 490/17 z dnia 30 listopada 2017 r.).

§ 17. Wykonanie Zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Dyrektorowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grudziądzu.

§ 18. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Milena Kubik 04-12-2018 10:05
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 30-11-2018
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 06-12-2018 08:00