herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 206/15 zmieniające zarządzenie w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu

ZARZĄDZENIE Nr 206/15

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 15 czerwca 2015 r.

 

zmieniające zarządzenie w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego  Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu

 

            Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013r. poz. 595 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

            § 1. W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 245/14 Prezydenta Grudziądza z dnia 1 lipca 2014r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego  Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu wprowadza się następujące zmiany:

1) § 17 otrzymuje brzmienie:

„1. Główny Księgowy nadzoruje działalność Działu Finansowo – Księgowego.

2. Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego określa ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.) i ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.).

3.Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi.

4. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:

1) koordynowanie i nadzorowanie pracy działu Finansowo – Księgowego;

2) podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji zgodnie z zakresem działania działu na podstawie upoważnień Prezydenta i Dyrektora;

3) zapoznawanie pracowników z zadaniami działu, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi oraz ustaleniami kierownictwa, a także przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń;

4) dbałość o rozwój zawodowy pracowników;

5) udzielanie pomocy pracownikom w opracowaniu procedur i wytycznych realizacji zadań;

6) kontrola pracy i dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników;

7) nadzorowanie zadań związanych z ochroną danych osobowych;

8) opiniowanie obsady osobowej, wnoszenie propozycji wysokości wynagradzania, przeszeregowań, nagród i kar dla pracowników;

9) powierzanie w uzasadnionych przypadkach pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności;

10) ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla pracowników;

11) wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy;

12) realizacja polityki bezpieczeństwa informacji, a w tym wykonywanie obowiązków lokalnego Administratora Bezpieczeństwa Informacji;

13) prowadzenie rachunkowości Urzędu;

14) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

15) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;

16) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

17) rozliczanie aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu;

18) nadzorowanie pracy wieloosobowego stanowiska ds. funduszy strukturalnych, którego zakres zadań obejmuje w szczególności:

     a) opracowywanie projektów w celu pozyskiwania dodatkowych środków z rezerwy Ministra i Marszałka,

     b) opracowywanie projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Funduszu Społecznego oraz innych źródeł zewnętrznych,

     c) identyfikacja potrzeb lokalnego rynku pracy,

     d) opracowywanie dokumentacji projektowej,

     e) monitorowanie i ewaluacja realizowanych projektów,

     f) bieżąca kontrola stopnia zaawansowania realizowanych projektów,

     g) promocja projektów, a w tym m.in. opracowywanie strategii promocyjnych,

     h) bieżący nadzór nad kompletnością dokumentacji realizowanych projektów,

     i) wewnętrzna weryfikacja dokumentacji w ramach poszczególnych zadań projektu,

     j) sprawozdawczość realizowanych projektów,

     k) obsługa rachunkowa projektów,

     l) inicjowanie zawierania partnerstw w związku z realizacją projektów,

     m) inicjowanie organizacji konferencji i seminariów,

     n) współpraca oraz konsultowanie zagadnień projektowych z Instytucjami Pośredniczącymi II stopnia oraz innymi interesariuszami projektów,

     o) wprowadzanie danych do Podsystemu Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego,

     p) rozliczanie projektów.

5. Podczas nieobecności Głównego Księgowego działem Finansowo-Księgowym kieruje Zastępca Głównego Księgowego, w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.

6. Zastępca Głównego Księgowego sprawuje kontrolę nad stanowiskami ds. Funduszu Pracy oraz stanowiskami ds. refundacji.

7. Zastępca Głównego Księgowego podlega bezpośrednio Głównemu Księgowemu.

8. Do zadań Zastępcy Głównego Księgowego z zakresu gospodarki finansowej należy w szczególności:

   1) opracowywanie projektów planu finansowego Funduszu Pracy i jego zmian zgodnie z procedurami obowiązującymi w jednostce oraz przedkładanie ich do zatwierdzenia Dyrektorowi Urzędu;

   2) dokonywanie analizy wykonania planu finansowego Funduszu Pracy i bieżące informowanie Dyrektora Urzędu o stopniu realizacji dochodów i wydatków Funduszu Pracy;

   3) dokonywanie bieżącej analizy prawidłowości wykorzystania środków otrzymanych z budżetu na pokrycie wydatków i informowanie Dyrektora Urzędu o stwierdzonych nieprawidłowościach;

   4) parafowanie umów zawieranych przez Urząd dotyczących Funduszu Pracy, PFRON i programów specjalnych na dowód dokonania wstępnej kontroli zobowiązań pod kątem zgodności z planem finansowym jednostki;

   5) zapewnienie prawidłowego i terminowego pobierania należności z tytułu dochodów budżetowych;

   6) przeprowadzanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych Funduszu Pracy, PFRON, funduszy specjalnych oraz projektów systemowych będących w limicie Funduszu Pracy;

   7) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w części dotyczącej Funduszu Pracy, PFRON, programów specjalnych oraz projektów będących w limicie Funduszu Pracy;

   8) sporządzanie sprawozdań budżetowych z Funduszu Pracy i przedkładanie ich do zatwierdzenia Dyrektorowi Urzędu.

9. Do zadań Zastępcy Głównego Księgowego z zakresu rachunkowości należy w szczególności:

   1) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora Urzędu dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym m.in.: dokumentacji opisującej przyjęte przez jednostkę zasady (politykę) rachunkowości;

   2) nadzorowanie całokształtu prac związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych Funduszu Pracy, PFRON i środków specjalnych wykonywanych przez pracowników komórki finansowo-księgowej;

   3) nadzór nad prawidłowym i terminowym obiegiem dokumentów księgowych oraz gromadzeniem i przechowywaniem dokumentacji księgowej w sposób zabezpieczający ją przed: dostępem osób nieuprawnionych, zaginięciem lub zniszczeniem.”

2) Schemat Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszego Zarządzenia.

 

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Grudziądzu.

 

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Ligia Bartos 16-06-2015 10:48
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 15-06-2015
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 23-06-2015 07:57