Zarządzenie Nr 56/21
Prezydenta Grudziądza
z dnia 9 lutego 2021 r.
o naborze wniosków w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego na 2022 rok
Na podstawie art. 5a ust. 1, art. 30 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713 z późn. zm.) oraz § 2 Uchwały Nr XXXVIII/318/20 z dnia 16 grudnia 2020 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać projekt Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego 2022 zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Na realizację Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego w 2022 roku planuje się przeznaczyć kwotę 3.330.000,00 zł.
2. Dokonuje się podziału środków finansowych na zadania realizowane w ramach GBO na okręgi zgodnie z załącznikiem nr 1 do zarządzenia wg następujących zasad:
1) wyłącza się z puli środków kwotę 600.000 zł na zadania ogólnomiejskie;
2) wyłącza się z puli środków kwotę 60.000 zł na zadania miękkie;
3) pozostałe środki podlegają podziałowi wg kryteriów określonych w punktach 4) i 5);
4) 50 % środków, o których mowa w ust. 1 pomniejszonych o wartości, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, zostaje podzielonych po równo na każdy z okręgów;
5) 50 % środków, o których mowa w ust. 1 pomniejszonych o wartości, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, zostaje podzielonych proporcjonalnie do liczby mieszkańców zamieszkujących poszczególne okręgi wg stanu na dzień 31 grudnia 2020 r. ustalonego na podstawie danych pochodzących z ewidencji ludności, z zastrzeżeniem pkt 6;
6) kwota środków przeznaczonych na poszczególny okręg nie może być mniejsza niż 120.000 zł.
3. Ostateczna kwota środków finansowych na realizację zadań w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego zostanie przyjęta Uchwałą budżetową na rok 2022.
4. Granice okręgów i przyporządkowanie ulic do poszczególnych okręgów ustala się zgodnie z załącznikiem nr 2 do zarządzenia.
§ 2. 1. Nabór wniosków w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego na 2022 rok prowadzony jest w okresie od 1 marca 2021 r. do lipca 2021 r.
2. Nabór wniosków obejmuje następujące etapy:
1) zgłaszanie przez mieszkańców projektów zadań do realizacji;
2) ocena zgłoszonych projektów;
3) wybór projektów do realizacji w drodze głosowania.
3. Uprawnionymi do wzięcia udziału w naborze wniosków są mieszkańcy Grudziądza.
4. Zgłaszanie przez mieszkańców projektów zadań do realizacji następuje w formie elektronicznej z wykorzystaniem systemu dostępnego pod adresem grudziadz.budzet-obywatelski.org, w okresie od 1 marca 2021 r. do 14 marca 2021 r. do godziny 24:00.
5. Wybór projektów w drodze głosowania możliwy jest w formie elektronicznej, z wykorzystaniem portalu dostępnego pod adresem grudziadz.budzet-obywatelski.org, w okresie od 7 czerwca 2021 r. do 4 lipca 2021 r. do godziny 24:00.
6. Wartość zadania realizowanego w ramach GBO wynosi:
1) dla zadań okręgowych maksymalnie 120.000 zł;
2) dla zadań ogólnomiejskich: minimalnie 5.000 zł, a maksymalnie 250.000 zł;
3) dla zadań miękkich: minimalnie 2.000 zł, a maksymalnie 20.000 zł.
§ 3. 1. Oceny spełnienia wymogów formalnych dokonuje Komisja ds. oceny formalnej, składająca się z pracowników komórki Urzędu Miejskiego w Grudziądzu odpowiedzialnej merytorycznie za obsługę organizacyjno - techniczną realizacji Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego.
2. Powołuję Komisję ds. oceny formalnej w składzie:
1) Ewa Niewiadomska - Roman – Dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej;
2) Sylwia Wojtakowska - Inspektor w Wydziale Komunikacji Społecznej.
3. Oceny wymogów, co do zgodności z prawem i wykonalności technicznej, dokonuje powołana w tym celu Komisja ds. oceny merytorycznej. Komisję tworzą urzędnicy zapewniający merytoryczną ocenę projektów. W razie potrzeby Komisja może korzystać z pomocy ekspertów. W zakres działania Komisji wchodzi również weryfikacja kalkulacji kosztów realizacji zadania.
4. Powołuję Komisję ds. oceny merytorycznej w składzie:
1) Ewa Niewiadomska – Roman – Dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej, przewodnicząca Komisji;
2) Michał Czepek – Zastępca Dyrektora Wydziału Kultury i Sportu, członek Komisji;
3) Justyna Signerska – Dyrektor Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego, członek Komisji;
4) Aleksander Klak – Gospodarz Starówki, członek Komisji;
5) Sylwia Łazarczyk – Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu, członek Komisji;
6) Lilianna Kowalska – Dyrektor Wydziału Finansowego, członek Komisji;
7) Kamila Melkowska – Lemke – Dyrektor Wydziału Edukacji, członek Komisji;
8) Maja Banasik – Dyrektor Wydziału Środowiska, członek Komisji;
9) Adam Przyborski – Kierownik Biura Gospodarki Odpadami, członek Komisji;
10) Wojciech Witkowski – Dyrektor Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, członek Komisji;
11) Stefan Baca – Dyrektor Wydziału Budownictwa i Planowania Przestrzennego, członek Komisji;
12) Marek Iwiński – Dyrektor Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych, członek Komisji;
13) Wojciech Stodolski – Kierownik Biura Informatyki, członek Komisji;
14) Izabela Fijałkowska – Miejski Konserwator Zabytków, członek Komisji;
15) Anna Majchrzak - Poniewierka – Dyrektor Wydziału Komunikacji Miejskiej, członek Komisji;
16) Renata Rybczyńska – Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, członek Komisji;
17) Małgorzata Gackowska – Dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych, członek Komisji;
18) Rafał Cywiński – Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, członek Komisji;
19) Beata Szych – Dyrektor Wydziału Nadzoru Właścicielskiego i Polityki Gospodarczej, członek Komisji;
20) Tatiana Szymańska – Architekt Zieleni, członek Komisji;
21) Mariusz Sędzicki – Komendant Straży Miejskiej, członek Komisji;
22) Izabela Piwowarska – Dyrektor Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku, członek Komisji.
5. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w pracach Komisji nieobecnego członka Komisji zastępuje wskazany przez niego pracownik podległej mu komórki organizacyjnej.
6. Powołuję komisję ds. ustalenia wyników głosowania w składzie:
1) Szymon Gurbin - Wiceprezydent Grudziądza;
2) Ewa Niewiadomska - Roman – Dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej ;
3) Sylwia Wojtakowska - Inspektor w Wydziale Komunikacji Społecznej.
7. Prace Komisji mogą być wykonywane zdalnie.
§ 4. 1. Wszystkie projekty zweryfikowane pozytywnie tworzą Bazę Projektów Poprawnych.
2. Wszystkie projekty, które nie przeszły pozytywnie oceny formalnej i/lub prawno-technicznej tworzą Bazę Projektów Odrzuconych.
3. Baza Projektów Poprawnych i Baza Projektów Odrzuconych publikowane są na stronie #gru pod adresem haszgru.pl, a projekty w nich zawarte publikowane są w podziale na okręgi, zadania ogólnomiejskie, zadania miękkie i zawierają imię i nazwisko wnioskodawcy, nazwę zadania, wartość zadania brutto, a w przypadku projektów odrzuconych także uzasadnienie.
4. Baza Projektów Poprawnych i Baza Projektów Odrzuconych podlegają aktualizacji po rozstrzygnięciu procedury odwoławczej realizowanej w terminie od 17 maja 2021 r. do 21 maja 2021 r.
§ 5. Na każdym etapie Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego, w charakterze obserwatorów mogą brać udział radni Rady Miejskiej Grudziądza oraz członkowie Rady Działalności Pożytku Publicznego.
§ 6. Przekroczenie maksymalnych wartości zadań o których mowa w § 2 ust. 6, po rozstrzygnięciu procedur wyboru wykonawców poszczególnych zadań, skutkuje koniecznością zmniejszenia zakresu zadania, a w przypadku braku takiej możliwości lub/i braku zgody zgłaszającego projekt na wprowadzenie zmian, powoduje odstąpienie od realizacji zadania.
§ 7. Określa się wykaz wydatków niezbędnych do uwzględnienia w projektach zadań miękkich oraz wydatków, które nie mogą zostać sfinansowane z GBO w projektach miękkich, stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego Zarządzenia.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Milena Kubik | 09-02-2021 14:02 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 09-02-2021 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 01-04-2021 07:43 |