ZARZĄDZENIE NR 515/21
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 8 października 2021 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa i udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) w związku z art. 11 ust. 1, 1c, 2, 2a i 2b ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 945) zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa i udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na powierzenie prowadzenia na terenie gminy-miasto Grudziądz:
- punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z realizacją dwóch zadań z zakresu edukacji prawnej;
- punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z realizacją dwóch zadań z zakresu edukacji prawnej.
- Celem zadania publicznego jest podniesienie świadomości prawnej społeczeństwa.
§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 128.040,00 zł, w tym:
- na prowadzenie punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z dwoma zadaniami z zakresu edukacji prawnej – 64.020,00 zł (w tym prowadzenie punktu – 60.060,00 zł, edukacja prawna – 3.960,00 zł);
- na prowadzenie punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z dwoma zadaniami z zakresu edukacji prawnej – 64.020,00 zł (w tym prowadzenie punktu – 60.060,00 zł, edukacja prawna – 3.960,00 zł).
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe wpisane na prowadzoną przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego listę organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia punktów odpowiednio w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
- Zasady przyznawania dotacji:
- oferent może ubiegać się o powierzenie prowadzenia punktu przeznaczonego na:
- udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub
- świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo
- udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego – wówczas składa dwie osobne oferty;
- w przypadku, gdy w konkursie nie wpłynie żadna oferta na powierzenie prowadzenia punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów konkursu w części dotyczącej świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, organizacjom pozarządowym zostanie powierzone prowadzenie obu punktów z przeznaczeniem na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej;
- oferent składający ofertę na prowadzenie punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej jest zobowiązany uwzględnić dwa zadania z zakresu edukacji prawnej, realizowane w formie zajęć edukacyjnych dla seniorów (warsztaty, spotkania, prelekcje itp.) oraz opracowania i wydania informatorów lub poradników (połowa nakładu wydawnictw zawierających informację o umiejscowieniu punktów i godzinach urzędowania w pierwszym półroczu, a połowa nakładu w drugim półroczu 2022 r.);
- oferent składający ofertę na prowadzenie punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego jest zobowiązany uwzględnić dwa zadania z zakresu edukacji prawnej, realizowane w formie zajęć edukacyjnych dla młodzieży (warsztaty, spotkania, prelekcje itp.) oraz opracowania i wydania informatorów lub poradników (połowa nakładu wydawnictw zawierających informację o umiejscowieniu punktów i godzinach urzędowania w pierwszym półroczu, a połowa nakładu w drugim półroczu 2022 r.).
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.
- Nieodpłatna pomoc prawna w ramach realizowanego zadania będzie udzielana w punkcie usytuowanym w Grudziądzu przy ul. Piłsudskiego 51 w dniach od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 8:30 do 12:30.
- Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie w ramach realizowanego zadania będzie świadczona w punkcie usytuowanym w Grudziądzu przy ul. Piłsudskiego 51 w dniach od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 13:00 do 17:00.
- Oferent może zwiększyć proponowany godzinowy zakres realizacji zadania.
- W przypadku, gdy liczba osób uprawnionych, którym ma zostać udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, uniemożliwi sprawne umawianie terminów wizyt w punktach na terenie gminy-miasta Grudziądza, Prezydent Grudziądza zastrzega sobie prawo wydłużenia w trakcie roku czasu trwania dyżurów do co najmniej 5 godzin dziennie w obu punktach na obszarze miasta. Wydłużenie czasu trwania dyżurów nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania.
- Nieodpłatnej pomocy prawnej może udzielać:
- adwokat, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach z jego upoważnienia aplikant adwokacki;
- radca prawny, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach z jego upoważnienia aplikant radcowski;
- doradca podatkowy – w zakresie prawa podatkowego, z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;
- osoba, która:
- ukończyła wyższe studia prawnicze i uzyskała tytuł magistra lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej,
- posiada co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej,
- korzysta z pełni praw publicznych oraz ma pełną zdolność do czynności prawnych,
- nie była karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- mediator w zakresie nieodpłatnej mediacji.
- Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie może świadczyć osoba, która:
- posiada wykształcenie wyższe;
- ukończyła z oceną pozytywną szkolenie z zakresu świadczenia poradnictwa obywatelskiego albo posiada doświadczenie w świadczeniu poradnictwa obywatelskiego i uzyskała zaświadczenie potwierdzające posiadanie wiedzy i umiejętności w tym zakresie wydane przez podmiot uprawniony do prowadzenia szkolenia oraz kursu doszkalającego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy;
- korzysta z pełni praw publicznych oraz ma pełną zdolność do czynności prawnych;
- nie była karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
- Zleceniobiorca zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) przy realizacji zadania będzie zobowiązany do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.
9. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
- Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:
- są niezbędne dla realizacji zadania;
- są racjonalne i efektywne;
- zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
- zostały udokumentowane;
- zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
- W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:
- podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.
z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.);
- finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
- amortyzację;
- leasing;
- odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
- kary i grzywny;
- zakup napojów alkoholowych.
- Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:
- wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
- wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
- W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, iż stawka godzinowa nie może być niższa niż 19,70 zł i nie wyższa niż 100,00 zł.
- W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania uwzględnia się wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany do realizacji zadania i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.
- W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:
- przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
- zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie.
- W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:
- przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
- utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
- istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
- Zleceniobiorca, w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, składa
w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w załączniku nr 5
do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U.
z 2018 r. poz. 2057).
- Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych (faktur, rachunków) dotyczących realizacji zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do Zarządzenia Nr 456/20 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
- Zleceniobiorca, w terminie 3 dni roboczych od daty złożenia sprawozdania w generatorze, składa w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym Urzędu Miejskiego
w Grudziądzu wydruk potwierdzenia złożenia sprawozdania wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną sprawozdania złożonego
w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie zobowiązań finansowych w imieniu zleceniobiorcy.
- Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje działania określone w ofercie, a rezultaty wskazane w ofercie (w sposób umożliwiający ich zmierzenie) zostaną osiągnięte na poziomie nie niższym niż 80 % w stosunku do zaplanowanych.
- W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie równym lub wyższym niż 50 % i niższym niż 80 %, zleceniobiorca:
- będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
- może być zobowiązany do zwrotu części dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania.
- W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie niższym niż
50 %, zleceniobiorca będzie zobowiązany do zwrotu całości dotacji.
- Przy ocenie stopnia realizacji zadania, zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności:
- czy nieosiągnięcie rezultatów nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
- czy nieosiągnięcie rezultatów ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
- czy nieosiągnięcie rezultatów spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
- Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.
- Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie, o której mowa w art. 11 ust. 7 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, zawartej pomiędzy Prezydentem Grudziądza a organizacją pozarządową. W ramach umowy każdej organizacji pozarządowej prowadzącej punkt nieodpłatnej pomocy prawnej i/lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego powierzone zostaną jednocześnie dwa zadania z zakresu edukacji prawnej, realizowane w związku z problemami zgłaszanymi w trakcie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
- Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:
- w części III pkt 5 – analizę ryzyka, odnoszącą się do możliwych do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu;
- w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobów ich monitorowania;
- w części IV pkt 2:
- w zasobach kadrowych tylko personel, który będzie świadczył usługi w danym punkcie,
- sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli oferent planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;
- w części VI – szczegółowy opis zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej,
- informacyjno-komunikacyjnej
w zakresie zależnym od oferenta.
- Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 3 listopada 2021 r. do godz. 23:59:59.
- Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:
- w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
- w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej
w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają podmioty mające status organizacji pożytku publicznego).
- Oferent może załączyć dodatkowo porozumienia o wolontariacie zawarte z osobami, które będą wykonywały świadczenia w ramach prowadzonego punktu, w tym będą służyły asystą osobom uprawnionym mającym trudności w samodzielnej realizacji porady,
w szczególności z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku albo innych okoliczności życiowych. Oferent może załączyć skany dokumentów dotyczących osób, które będą udzielały pomocy prawnej lub świadczyły poradnictwo obywatelskie w punktach
(np. umowy, dokumenty potwierdzające kwalifikacje tj. wpisy na odpowiednie listy osób uprawnionych lub potwierdzające odbycie określonych szkoleń a także CV tych osób).
- Oferent nie załącza do oferty dokumentów innych, niż wymienione w ust. 4 i 5.
- Oferent składa:
- wydruk potwierdzenia złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta;
- w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – oryginał pełnomocnictwa lub kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem
poprzez wrzucenie do urny usytuowanej w wejściu do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 lub przesyła za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej, w terminie do 8 listopada 2021 r. do godz. 13:30.
- Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.
- Za datę złożenia wydruku potwierdzenia złożenia oferty uważa się datę wpływu wydruku do siedziby Urzędu miejskiego w Grudziądzu.
- Przed złożeniem oferty poprzez generator ofert dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:
- w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu pracownik Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu pod numerem telefonu 56 45 10 255 oraz drogą elektroniczną pod adresem e-mail t.kopczynski@um.grudziadz.pl;
- w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
- oferta została sporządzona według wzoru, o którym mowa w § 5 ust. 1;
- oferta została złożona poprzez generator ofert w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
- oferent złożył w miejscu i terminie wskazanym w § 5 ust. 7 wydruk potwierdzenia złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem oraz, jeżeli dotyczy, oryginał pełnomocnictwa lub kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem;
- oferta została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
- oferta jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;
- oferta została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
- do oferty załączono w formie elektronicznej załączniki wskazane w § 5 ust. 4.
-
- Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty zawierającej uchybienia wskazane w ust. 1 pkt 6 i 7, w terminie wskazanym przez Wydział Organizacyjno-Administracyjny Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
- Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, w tym również nieuzupełnione
we wskazanym terminie, nie podlegają ocenie merytorycznej.
- Oceny merytorycznej ofert dokonuje komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta Grudziądza, w oparciu o następujące kryteria:
- możliwość realizacji zadania przez oferenta;
- kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
- proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie;
- planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł w realizacji zadania;
- planowany przez oferenta wkład rzeczowy i osobowy w realizacji zadania, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków w realizacji zadania;
- w przypadku oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zlecone zadania – analiza i ocena realizacji zleconych zadań z uwzględnieniem rzetelności, terminowości i sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
- Wzór karty oceny merytorycznej oferty stanowi Załącznik do Zarządzenia.
- Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji dwie oferty:
- ofertę, która uzyskała najwyższą liczbę punktów na powierzenie prowadzenia punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz
- ofertę, która uzyskała najwyższą liczbę punktów na powierzenie prowadzenia punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, a w przypadku, gdy w konkursie nie wpłynie żadna oferta na prowadzenie punktu albo żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów konkursu w części dotyczącej świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego – drugą z najwyższą liczbą punktów ofertę na powierzenie prowadzenia punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej.
- Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmuje ostateczną decyzję w sprawie wyboru ofert i wysokości przyznanych dotacji.
- Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 30 listopada 2021 r. w następujących miejscach:
- w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;
- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
- na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu;
- w generatorze ofert na stronie internetowej www.witkac.pl.
- Wydział Organizacyjno-Administracyjny Urzędu Miejskiego w Grudziądzu poinformuje oferentów o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanych dotacji.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W latach 2020 – 2021 zadanie publiczne z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa i udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego było realizowane zarówno przez administrację publiczną (dwa punkty pomocy prawnej), jak i przez organizację pozarządową (jeden punkt pomocy prawnej i jeden punkt poradnictwa obywatelskiego). Na realizację zadania publicznego Prezydent Grudziądza przekazał Zaborskiemu Towarzystwu Naukowemu dotację w wysokości 128.040,00 zł rocznie.
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
- W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe biorące udział w konkursie.
- Członkowie komisji konkursowej wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
- Pisemne zgłoszenia, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 456/20 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym, w terminie do dnia 3 listopada 2021 r. należy:
- złożyć wrzucając do urny usytuowanej w wejściu do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (do godz. 17:00) albo
- przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej;
- ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
- Zarządzenia Nr 456/20 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie
procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom
pozarządowym.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta oraz Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej i Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.