ZARZĄDZENIE NR 665/21
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 10 grudnia 2021 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. „Dystrybucja żywności dla osób żyjących
w niedostatku w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebujących (FEAD) dla osób zamieszkujących na terenie Grudziądza”
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2, 3 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 z późn. zm.), art. 25 ust. 1, 4 i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r., poz. 2268) oraz § 6 ust. 2 pkt 1, § 7 pkt 1 lit. c i § 9 ust. 1 Uchwały Nr LIII/439/21 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2022 roku, zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. „Dystrybucja żywności dla osób żyjących w niedostatku w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebujących (FEAD) dla osób zamieszkujących na terenie Grudziądza”, zwanego dalej „zadaniem”.
- Zadanie mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych w § 7 pkt 1 lit. c Uchwały Nr LIII/439/21 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2022 roku.
- Celem zadania jest poprawa sytuacji życiowej osób żyjących w niedostatku na terenie Grudziądza poprzez udzielenie wsparcia w formie zapewnienia artykułów żywnościowych w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebujących (FEAD).
§ 2. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 20.000,00 zł.
2. Kwota wskazana w ust. 1 może ulec zmianie w zależności od potrzeb w tym zakresie oraz środków przeznaczonych na realizację zadania, określonych w budżecie miasta.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, jak również nie gwarantuje przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.
- W konkursie zostaną wybrane nie więcej niż dwie oferty.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 10 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.
- Warunki realizacji zadania:
- zadanie będzie obejmować dystrybucję żywności w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebujących (FEAD) z przeznaczeniem średniomiesięcznie dla około 3.000 osób żyjących w niedostatku na terenie Grudziądza;
- osoby uprawnione do odbioru żywności w ramach zadania zostaną wskazane zleceniobiorcy przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu;
- zleceniobiorca będzie zobowiązany do informowania zleceniodawcy o terminach i miejscu wydawania żywności, niezwłocznie po otrzymaniu informacji z Banku Żywności w Grudziądzu o jej dostępności;
- w przypadku, gdy żywność nie zostanie odebrana przez osobę uprawnioną w wyznaczonym terminie, zleceniobiorca będzie zobowiązany do wyznaczenia dodatkowego terminu odbioru;
- za dostarczenie żywności do zleceniobiorcy odpowiedzialny będzie Bank Żywności w Grudziądzu;
- zleceniobiorca będzie zobowiązany do przestrzegania zasad określonych w dokumencie „Postępowanie w czasie epidemii COVID-19”, stanowiącym załącznik nr 14 do Wytycznych Podprogramu 2021, zamieszczonych na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej https://www.gov.pl/web/rodzina/podprogram-2021;
- pierwsza transza dotacji w wysokości 10.000,00 zł będzie przeznaczona na dystrybucję żywności w ramach Podprogramu 2021, którego realizację przewiduje się do 30 czerwca 2022 r.;
- druga transza dotacji w wysokości 10.000,00 zł będzie uzależniona od uruchomienia Podprogramu 2022 lub przedłużenia Podprogramu 2021, wysokość drugiej transzy będzie przyznana proporcjonalnie do terminu realizacji zadania;
- zleceniobiorca będzie zobowiązany zapewnić zasoby kadrowe i rzeczowe niezbędne do realizacji zadania;
- zleceniobiorca będzie zobowiązany zapewnić w ramach zadania pomieszczenia niezbędne do przechowywania i dystrybucji żywności;
- przewidywana kalkulacja kosztów realizacji zadania powinna zostać dokonana z wyodrębnieniem poszczególnych miesięcy w okresach:
- od stycznia do czerwca 2022 r. – dla pierwszej transzy,
- od lipca do grudnia 2022 r. – dla drugiej transzy.
- Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
- Zleceniobiorca zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) przy realizacji zadania będzie zobowiązany do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.
- Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:
- są niezbędne dla realizacji zadania;
- są racjonalne i efektywne;
- zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
- zostały udokumentowane;
- zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
- W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:
- podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn.zm.);
- finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
- amortyzację;
- leasing;
- odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
- kary i grzywny;
- zakup napojów alkoholowych i tytoniowych.
- Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:
- wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
- wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
- W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe, z zastrzeżeniem, że stawka godzinowa nie może być niższa niż 19,70 zł i nie wyższa niż 100,00 zł.
- W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania uwzględnia się wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany do realizacji zadania i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.
- W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:
- przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
- zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;
- zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.
- W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:
- przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
- utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
- istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
- Zleceniobiorca, w terminie do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, składa w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
- Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, list płac itp.) dotyczących realizacji zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do umowy.
- Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje działania określone w ofercie, a rezultat wskazany w§ 5 ust. 2 pkt 2 zostanie osiągnięty na poziomie nie niższym niż 80%.
- W przypadku, gdy założony rezultat zostanie osiągnięty na poziomie równym lub wyższym niż 50 % i niższym niż 80 %, zleceniobiorca:
- będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatu;
- może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania publicznego.
- W przypadku, gdy założony rezultat zostanie osiągnięty na poziomie niższym niż 50 %, zleceniobiorca będzie zobowiązany do zwrotu całości dotacji.
- Przy ocenie stopnia realizacji zadania, zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności:
- czy nieosiągnięcie rezultatu nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
- czy nieosiągnięcie rezultatu ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
- czy nieosiągnięcie rezultatu spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
- Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy zleceniodawcą (gminą-miasto Grudziądz) a zleceniobiorcą, sporządzonej zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
- Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:
1) w części III pkt 5 – analizę ryzyka, odnoszącą się do możliwych do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu;
- w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatu realizacji zadania i sposobu monitorowania:
Lp.
|
Nazwa rezultatu
|
Planowany poziom osiągnięcia rezultatu (wartość docelowa)
|
Sposób monitorowania rezultatu/źródło informacji
o osiągnięciu wskaźnika
|
1.
|
Liczba osób korzystających z pomocy żywnościowej w ramach FEAD
|
2.600 osób* średniomiesięcznie
|
Miesięczny raport sporządzony przez zleceniobiorcę dotyczący liczby osób korzystających z pomocy żywnościowej
|
* w przypadku, gdy w konkursie zostanie wyłoniony więcej niż jeden zleceniobiorca wartość docelowa rezultatu będzie ustalona proporcjonalnie do wysokości otrzymanej dotacji
|
- w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli oferent planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;
- w części VI – opis sposobu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:
- architektonicznej,
- cyfrowej,
- informacyjno-komunikacyjnej.
- Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 31 grudnia 2021 r. do godz. 23:59:59.
- Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:
- skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;
- w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
- w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta.
- Oferent, po złożeniu oferty, pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
- Oferent, po odblokowaniu przez pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu dostępu w generatorze ofert, załącza w formie elektronicznej do złożonej oferty skan wydruku, o którym mowa w ust. 5, w terminie do 3 dni roboczych od dnia odblokowania oferty.
- Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty w generatorze ofert.
- Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:
- w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu pod numerami telefonów 56 69 68 750 i 56 69 68 767 (w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 15:30) oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail a.siuda@mopr.grudziadz.pl i d.brzezinska@mopr.grudziadz.pl;
- w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora ofert – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
- została złożona poprzez generator ofert;
- została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
- została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
- jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;
- została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
- zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;
- zawiera skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, zawierającego sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty i podpisanego przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
- Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty zawierającej uchybienia wskazane w ust. 1 pkt 5 – 7, w zakresie i terminie wskazanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
- Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, w tym również nieuzupełnione we wskazanym zakresie lub terminie, nie podlegają ocenie merytorycznej.
- Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta
Grudziądza.
- Ocena merytoryczna ofert zostanie dokonana w oparciu o następujące kryteria:
- Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji nie więcej niż dwie oferty, które uzyskały najwyższą liczbę punktów, jednakże nie mniej niż 75 punktów.
- Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru ofert i wysokości przyznanych dotacji.
- Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 10 stycznia 2022 r. w następujących miejscach:
Kryteria oceny oferty
|
Maksymalna liczba punktów
|
I
|
Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta
|
10
|
II
|
Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, w szczególności:
|
10
|
1
|
Racjonalność i niezbędność przedstawionych kosztów z perspektywy założonych działań
|
5
|
2
|
Przejrzysta konstrukcja kosztorysu
|
5
|
III
|
Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie
|
10
|
IV
|
Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego
|
10
|
V
|
Wkład rzeczowy i osobowy oferenta, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków:
|
10
|
1
|
Wkład rzeczowy, w szczególności dysponowanie odpowiednimi zasobami materialnymi adekwatnymi do realizacji zadania
|
5
|
2
|
Wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków
|
5
|
VI
|
Ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez podmiot publiczny w trzech ostatnich latach (2018-2020), w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczania otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
|
15
|
1
|
Oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania
|
0
|
2
|
Oferent dotychczas nie realizował zleconych zadań
|
5
|
3
|
Oferent prawidłowo realizował zlecone zadania
|
15
|
VII
|
Oferent posiada minimum roczne doświadczenie w zakresie:
|
20
|
1
|
Bezpośredniej dystrybucji żywności w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebujących (FEAD) dla osób żyjących w niedostatku
|
15
|
2
|
Prowadzenia działań o charakterze włączenia społecznego oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami realizującymi takie działania
|
5
|
Razem
|
85 pkt
|
- w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.bip.gov.pl;
- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
- na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
- Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie poinformuje oferentów, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez generator ofert, o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanych dotacji.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W latach 2020-2021 Prezydent Grudziądza zlecił zadanie publiczne dotyczące dystrybucji żywności dla osób żyjących w niedostatku w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD), przekazując organizacjom pozarządowym i innym podmiotom dotacje w łącznej wysokości 11.668,00 zł w 2020 roku i 11.112,00 zł w 2021 roku, zgodnie z zestawieniem:
Lp.
|
Nazwa organizacji
|
Kwota dotacji w 2020 roku
|
Kwota dotacji w 2021 roku
|
1
|
Caritas Diecezji Toruńskiej – Grudziądzkie Centrum Caritas im. Błogosławionej Juty
|
5.834,00
|
5.556,00
|
2
|
Koło Grudziądzkie Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta w Grudziądzu
|
5.834,00
|
5.556,00
|
Razem
|
11.668,00
|
11.112,00
|
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8.1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
2. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe i podmioty biorące udział w konkursie.
3. Członkowie komisji konkursowej wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
4. Pisemne zgłoszenia, sporządzone zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym w terminie do dnia 23 grudnia 2021 r. należy:
- wrzucić do urny usytuowanej w wejściu do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (do godz. 15:30) albo
- przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
- Uchwały Nr LIII/439/21 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 17 listopada 2021 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2022 roku;
- Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.