ZARZĄDZENIE NR 661/21
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 7 grudnia 2021 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.) oraz na podstawie § 7 Instrukcji inwentaryzacyjnej, stanowiącej Załącznik do Zarządzenia Nr 512/16 Prezydenta Grudziądza z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu zarządzam, co następuje:
§ 1. Powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:
1) Przewodnicząca – Pani Iwona Depner-Dziarska;
2) Sekretarz - Pani Milena Dańczuk;
3) Członek - Pani Sylwia Wojtakowska.
§ 2. Powołuję zespoły w składzie:
Numer zespołu
|
Skład zespołu spisowego |
Pole spisowe |
I |
Anna Obuchowska (ORA) Agnieszka Lewandowska (KDP) |
1, 6 |
II |
Anna Kwiryng (FN) Szymon Wiśniewski (KOM) |
2 |
III |
Monika Opala (ED) Agnieszka Ziemer (SM) |
3 |
IV |
Kinga Bernady (ZSS) Ewelina Klucznik (BWM) |
4 |
V |
Barbara Szczepanik (WUK) Karolina Szczawińska (USC) |
5 |
W celu zapewnienia sprawnego przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych i zminimalizowania ryzyka związanego z nieobecnością pracowników spowodowanego panującą epidemią COVID-19 (przebywanie na kwarantannie, praca zdalna), wyznaczam osoby rezerwowe:
1) Natalia Miler (IF),
2) Małgorzata Czerwińska (PP),
3) Elżbieta Kowalska (FE),
4) Marian Skorzybot (GN),
5) Rafał Bajko (NPG),
6) Monika Czepil (KS).
§ 3. 1. Przeprowadzenie inwentaryzacji następuje na dzień:
1) w drodze spisu z natury na dzień 31.12.2021r.;
2) w drodze uzgodnienia salda na dzień 30.11.2021 r.;
3) w drodze weryfikacji na ostatni dzień roku kalendarzowego, przy czym można ją prowadzić nie później niż do 85 dnia po dniu bilansowym;
4) spis środków pieniężnych w kasie na ostatni dzień roku kalendarzowego.
2. Terminarz czynności inwentaryzacyjnych określa harmonogram, stanowiący Załącznik do Zarządzenia.
§ 4. Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z zasadami zawartymi w Instrukcji inwentaryzacyjnej, stanowiącej Załącznik do Zarządzenia Nr 512/16 Prezydenta Grudziądza z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji Inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz z udzielonym instruktażem.
§ 5. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i kierownika Referatu Wydatków Wydziału Finansowego do przeprowadzenia szkolenia oraz szczegółowego instruktażu członków komisji i zespołów spisowych do dnia 17 grudnia 2021 r.
§ 6. Zobowiązuję pracowników do wykonania następujących prac przygotowawczych do inwentaryzacji:
1) komórki organizacyjne Urzędu powinny dokonać uzgodnień z Wydziałem Finansowym w zakresie prowadzonej ewidencji składników majątkowych w celu ustalenia ich stanu bieżącego;
2) osoby materialnie odpowiedzialne w terminie do 21 grudnia 2021 r. mają obowiązek złożyć przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej oświadczenie stwierdzające, że wszystkie dowody przychodu i rozchodu inwentaryzowanych składników majątkowych zostały ujęte w ewidencji i przekazane do księgowości, zgodnie ze wzorem oświadczenia określonym w Załączniku Nr 4 do Instrukcji inwentaryzacyjnej;
§ 7. Zobowiązuję kierowników komórek organizacyjnych do nieudzielania urlopów wszystkim pracownikom materialnie odpowiedzialnym, członkom komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w czasie, w którym winny być wykonane czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
§ 8. Kierownicy komórek organizacyjnych są odpowiedzialni za właściwe przygotowanie komórki w celu sprawnego i terminowego przeprowadzenia inwentaryzacji.
§ 9. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej:
1) złoży niezwłocznie, nie później niż do dnia 14 stycznia 2022 r. Skarbnikowi Miasta wypełnione arkusze inwentaryzacyjne w celu ich wyceny i rozliczenia różnic;
2) złoży niezwłocznie, nie później niż do 1 marca 2022 r. Prezydentowi Grudziądza protokół komisji inwentaryzacyjnej.
§ 10. Wyniki inwentaryzacji ujmuje się w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 11. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 10-01-2022 10:41 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 07-12-2021 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 10-01-2022 10:46 |