Zarządzenie Nr 152/22
Prezydenta Grudziądza
z dnia 3 marca 2022 r.
o naborze wniosków w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego na 2023 rok
Na podstawie art. 5a ust. 1, art. 30 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.) oraz § 2 Uchwały Nr LVII/471/22 z dnia 26 stycznia 2022 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać projekt Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Na realizację Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego w 2023 roku planuje się przeznaczyć kwotę 3 660 000,00 zł.
2. Dokonuje się podziału środków finansowych na zadania realizowane w ramach GBO na okręgi zgodnie z załącznikiem nr 1 do zarządzenia wg następujących zasad:
1) przeznacza się z puli środków kwotę 600.000 zł na zadania ogólnomiejskie;
2) przeznacza się z puli środków kwotę 60.000 zł na zadania miękkie;
3) pozostałe środki podlegają podziałowi wg następujących zasad:
- 50 % środków, o których mowa w ust. 1 pomniejszonych o wartości, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, zostaje podzielonych po równo na każdy z okręgów;
- 50 % środków, o których mowa w ust. 1 pomniejszonych o wartości, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, zostaje podzielonych proporcjonalnie do liczby mieszkańców zamieszkujących poszczególne okręgi wg stanu na dzień 31 grudnia 2021 r. ustalonego na podstawie danych pochodzących z ewidencji ludności, z zastrzeżeniem tiretu 3 niżej;
- kwota środków przeznaczonych na poszczególny okręg nie może być mniejsza niż
170.000 zł.
3. Ostateczna kwota środków finansowych na realizację zadań w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego zostanie przyjęta Uchwałą budżetową na rok 2023.
4. Granice okręgów i przyporządkowanie ulic do poszczególnych okręgów ustala się zgodnie z załącznikiem nr 2 do zarządzenia.
§ 2. 1. Nabór wniosków w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego na 2023 rok prowadzony jest w okresie od 14 marca 2022 r. do 14 października 2022 r.
2. Nabór wniosków obejmuje następujące etapy:
1) zgłaszanie przez mieszkańców projektów zadań do realizacji;
2) ocena zgłoszonych projektów;
3) wybór projektów do realizacji w drodze głosowania.
3. Uprawnionymi do wzięcia udziału w naborze wniosków są mieszkańcy Grudziądza.
4. Projekt podlega zgłoszeniu na formularzu elektronicznym, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia, za pomocą systemu do obsługi GBO.
5. Zgłoszenie projektu dotyczącego zadania ogólnomiejskiego wymaga dołączenia listy poparcia z podpisami mieszkańców gminy-miasta Grudziądz, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do zarządzenia.
6. Projekt dotyczący zadania okręgowego lub ogólnomiejskiego przewidzianego do realizacji na nieruchomościach stanowiących własność gminy - miasto Grudziądz oddanych w trwały zarząd, na nieruchomościach gminy - miasto Grudziądz oddanych w użytkowanie wieczyste bądź na nieruchomościach niestanowiących przedmiotu własności gminy – miasto Grudziądz, wymaga dołączenia oświadczenia o woli udostępnienia nieruchomości do realizacji zadania, stanowiącym załącznik nr 5 do zarządzenia.
7. Harmonogram procedury konsultacji społecznych Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego ustala się zgodnie z załącznikiem nr 6 do zarządzenia.
8. Zgłaszanie przez mieszkańców projektów zadań do realizacji następuje w formie elektronicznej z wykorzystaniem systemu dostępnego pod adresem grudziadz.budzet-obywatelski.org, w okresie od 14 marca 2022 r. do 28 marca 2022 r. do godziny 15:00.
9. Wybór projektów w drodze głosowania możliwy jest w formie elektronicznej, z wykorzystaniem portalu dostępnego pod adresem grudziadz.budzet-obywatelski.org, w okresie od 5 września 2022 r. do 30 września 2022 r. do godziny 15:00.
10. Wartość zadania realizowanego w ramach GBO wynosi:
1) dla zadań okręgowych maksymalnie 170.000 zł;
2) dla zadań ogólnomiejskich: minimalnie 5.000 zł, a maksymalnie 300.000 zł;
3) dla zadań miękkich: minimalnie 2.000 zł, a maksymalnie 20.000 zł.
§ 3. 1. Oceny spełnienia wymogów formalnych dokonuje Komisja ds. oceny formalnej, składająca się z pracowników komórki Urzędu Miejskiego w Grudziądzu odpowiedzialnej merytorycznie za obsługę organizacyjno - techniczną realizacji Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego.
2. Powołuję Komisję ds. oceny formalnej w składzie:
1) Ewa Niewiadomska - Roman – Dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej;
2) Sylwia Wojtakowska - Inspektor w Wydziale Komunikacji Społecznej.
3. Oceny wymogów co do zgodności z prawem i wykonalności technicznej, dokonuje powołana w tym celu Komisja ds. oceny merytorycznej. Komisję tworzą urzędnicy zapewniający merytoryczną ocenę projektów. W razie potrzeby Komisja może korzystać z pomocy ekspertów. W zakres działania Komisji wchodzi również weryfikacja kalkulacji kosztów realizacji zadania.
4. Powołuję Komisję ds. oceny merytorycznej w składzie:
1) Ewa Niewiadomska – Roman – Dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej, przewodnicząca Komisji;
2) Michał Czepek – Dyrektor Wydziału Kultury i Sportu, członek Komisji;
3) Justyna Signerska – Dyrektor Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego, członek Komisji;
4) Aleksander Klak – Gospodarz Starówki, członek Komisji;
5) Sylwia Łazarczyk – Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu, członek Komisji;
6) Lilianna Kowalska – Dyrektor Wydziału Finansowego, członek Komisji;
7) Kamila Melkowska – Lemke – Dyrektor Wydziału Edukacji, członek Komisji;
8) Maja Banasik – Dyrektor Wydziału Środowiska, członek Komisji;
9) Mateusz Cieślakiewicz – Kierownik Biura Lasów Komunalnych, członek Komisji;
10) Adam Przyborski – Kierownik Biura Gospodarki Odpadami, członek Komisji;
11) Wojciech Witkowski – Dyrektor Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, członek Komisji;
12) Stefan Baca – Dyrektor Wydziału Budownictwa i Planowania Przestrzennego, członek Komisji;
13) Marek Iwiński – Dyrektor Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych, członek Komisji;
14) Wojciech Stodolski – Kierownik Biura Informatyki, członek Komisji;
15) Izabela Fijałkowska – Miejski Konserwator Zabytków, członek Komisji;
16) Kinga Łaszewska – Kierownik Biura Współpracy z Mieszkańcami i Marketingu, członek Komisji;
17) Anna Majchrzak – Poniewierka – Dyrektor Wydziału Komunikacji Miejskiej, członek Komisji;
18) Anna Dekarczyk - Czajka – Architekt Miasta, członek Komisji;
19) Małgorzata Gackowska – Dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych, członek Komisji;
20) Rafał Cywiński – Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, członek Komisji;
21) Beata Szych – Dyrektor Wydziału Nadzoru Właścicielskiego i Polityki Gospodarczej, członek Komisji;
22) Tatiana Szymańska – Architekt Zieleni, członek Komisji;
23) Wiesław Dziadkowiec – Komendant Straży Miejskiej, członek Komisji;
24) Izabela Piwowarska – Dyrektor Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku, członek Komisji.
5. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w pracach Komisji, członka Komisji zastępuje wskazany przez niego pracownik podległej mu komórki organizacyjnej.
6. Powołuję komisję ds. ustalenia wyników głosowania w składzie:
1) Maciej Glamowski - Prezydent Grudziądza;
2) Ewa Niewiadomska - Roman - Dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej;
3) Sylwia Wojtakowska - Inspektor w Wydziale Komunikacji Społecznej.
7. Prace Komisji mogą być wykonywane zdalnie.
§ 4. 1. Wszystkie projekty zweryfikowane pozytywnie tworzą Bazę Projektów Poprawnych.
2. Wszystkie projekty, które nie przeszły pozytywnie oceny formalnej i/lub prawno-technicznej tworzą Bazę Projektów Odrzuconych.
3. Baza Projektów Poprawnych i Baza Projektów Odrzuconych publikowane są na stronie przeznaczonej do obsługi GBO oraz na stronie haszgru.pl a projekty w nich zawarte publikowane są w podziale na okręgi, zadania ogólnomiejskie, zadania miękkie i zawierają imię i nazwisko wnioskodawcy, nazwę zadania, wartość zadania brutto, a w przypadku projektów odrzuconych - także uzasadnienie odrzucenia.
4. Baza Projektów Poprawnych i Baza Projektów Odrzuconych podlegają aktualizacji po rozstrzygnięciu procedury odwoławczej realizowanej w terminie od 10 czerwca 2022 r.
do 17 czerwca 2022 r.
§ 5. Na każdym etapie Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego, w charakterze obserwatorów mogą brać udział radni Rady Miejskiej Grudziądza oraz członkowie Rady Działalności Pożytku Publicznego.
§ 6. 1. Powstanie na etapie realizacji wniosku przeszkody prawnej uniemożliwiającej wykonanie zadania, powoduje odstąpienie od jego realizacji.
2. Przekroczenie maksymalnych wartości zadań o których mowa w § 2 ust. 10, po rozstrzygnięciu procedur wyboru wykonawców poszczególnych zadań, skutkuje koniecznością zmniejszenia zakresu zadania, a w przypadku braku takiej możliwości lub/i braku zgody zgłaszającego projekt na wprowadzenie zmian, powoduje odstąpienie od realizacji zadania.
3. Odstąpienie od realizacji zadania nie skutkuje wprowadzeniem do realizacji kolejnego, niewyznaczonego dotychczas zadania z odpowiedniej listy.
§ 7. 1. Wyznaczone do realizacji zadania przewidziane do wykonania na nieruchomościach, których Gmina – miasto Grudziądz nie jest właścicielem, bądź zostały oddane w użytkowanie wieczyste, będą realizowane po zawarciu umowy użyczenia nieruchomości Gminie-miastu Grudziądz przez ich właścicieli, użytkowników wieczystych, bądź podmiotów posiadających inny tytuł prawny do nieruchomości nie stanowiącej przedmiotu własności gminy-miasta Grudziądz, na czas określony nie krótszy, niż niezbędny do realizacji wybranego zadania oraz amortyzacji nakładów wykonanych w ramach realizacji zadania. W przypadku wytworzenia w ramach realizacji zadania rzeczy ruchomych, zostaną one użyczone właścicielowi, użytkownikowi wieczystemu bądź podmiotów posiadających inny tytuł prawny do nieruchomości nie stanowiącej przedmiotu własności gminy-miasta Grudziądz na czas określony nie krótszy, niż niezbędny do ich amortyzacji.
2. Wzór umowy użyczenia nieruchomości gminie – miasto Grudziądz stanowi załącznik nr 7 do zarządzenia.
3. Wzór umowy użyczenia rzeczy ruchomych właścicielowi, użytkownikowi wieczystemu bądź podmiotów posiadających inny tytuł prawny do nieruchomości nie stanowiącej przedmiotu własności gminy-miasta Grudziądz stanowi załącznik nr 8 do zarządzenia.
4. W zależności od zakresu lub przedmiotu zadania realizowanego w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego umowy użyczenia mogą być odpowiednio modyfikowane.
§ 8. Określa się wykaz wydatków niezbędnych do uwzględnienia w projektach
zadań miękkich oraz wydatków, które nie mogą zostać sfinansowane z GBO w projektach miękkich, stanowiący załącznik nr 9 do niniejszego Zarządzenia.
§ 9. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziałów, Kierownikom Biur, samodzielnym stanowiskom Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, Komendantowi Straży Miejskiej oraz kierownikom jednostek organizacyjnych gminy – miasto Grudziądz.
§ 10. Kontrolę nad realizacją Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Komunikacji Społecznej w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Wojtakowska | 07-03-2022 13:32 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 03-03-2022 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 13-04-2022 09:07 |