herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 30/13 w sprawie nadania Regulaminu Straży Miejskiej w Grudziądzu

ZARZĄDZENIE NR 30/2013

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 31 stycznia 2013 r.

 

w sprawie nadania Regulaminu Straży Miejskiej w Grudziądzu

 

     Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. Nr 123, poz. 779, z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

     § 1. Nadaję Straży Miejskiej w Grudziądzu Regulamin Straży.

 

Rozdział 1

 

Postanowienia ogólne

 

     § 2. 1. Regulamin Straży określa strukturę wewnętrzną Straży Miejskiej wraz z podziałem zadań wewnętrznych komórek organizacyjnych.

     2. Regulamin Straży określa także zasady kierowania pracą Straży Miejskiej oraz wydawania decyzji wewnętrznych.

     3. Sprawy z zakresu prawa pracy pracowników Straży Miejskiej reguluje Regulamin Pracy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

 

     § 3. Straż Miejska umiejscowiona jest w strukturze organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu i działa na zasadach wydziału.

 

     § 4. Ilekroć w Regulaminie Straży jest mowa o:

1) Regulaminie – rozumie się przez to Regulamin Straży Miejskiej w Grudziądzu;

2) Urzędzie Miejskim – rozumie się przez to Urząd Miejski w Grudziądzu;

3) jednostce Policji – rozumie się przez to Komendę Miejską Policji w Grudziądzu;

4) Prezydencie – rozumie się przez to Prezydenta Grudziądza;

5) Komendancie – rozumie się przez to Komendanta Straży Miejskiej w Grudziądzu;

6) Straży – rozumie się przez to Straż Miejską w Grudziądzu;

7) dyżurnym – rozumie się przez to dyżurnego Straży Miejskiej w Grudziądzu;

8) strażniku – rozumie się przez to strażnika Straży Miejskiej w Grudziądzu.

 

     § 5. Straż Miejska może posiadać sztandar jako symbol służby na rzecz mieszkańców miasta Grudziądza.

 

Rozdział 2

 

Organizacja Straży

 

     § 6. Siedzibą i terenem działania Straży jest miasto Grudziądz.

 

     § 7. Strażą kierujeKomendant, który jest przełożonym służbowym wszystkich zatrudnionych w Straży strażników, pracowników administracyjnych oraz pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi.

 

     § 8. Do kompetencji Komendanta, podlegającego bezpośrednio Prezydentowi należy kierowanie Strażą i reprezentowanie jej na zewnątrz.

 

     § 9. Zasady wykonywania nadzoru nad działalnością Straży określają odrębne przepisy.

 

     § 10. Funkcjonowanie Straży opiera się na zasadzie hierarchicznego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności oraz indywidualnej odpowiedzialności  za wykonywanie powierzonych zadań.

 

     § 11. Decyzje wewnętrzne Komendant podejmuje w formie zarządzeń, regulaminów, instrukcji oraz poleceń.

 

     § 12. Praca Straży zorganizowana jest w następujących komórkach organizacyjnych:

1) Wydział Prewencji;

2) Wydział Organizacyjny.

 

     § 13. Pracą komórek organizacyjnych Straży kierują naczelnicy wydziałów.

 

     § 14. 1. W wydziałach mogą funkcjonować referaty, sekcje, zespoły, samodzielne stanowiska, posterunki stałe, sezonowe oraz patrole specjalne.

     2. Pracami referatów, o których mowa w ust. 1 kierują kierownicy referatów.

 

     § 15. 1. W Wydziale Prewencji działają:

1) Referat Ruchu Drogowego;

2) Referat Patrolowo – Interwencyjny, w skład którego wchodzą:

        a) patrole zmotoryzowane,

        b) patrole piesze;

        c) patrole specjalne;

3) Referat Rewirowych, w skład którego wchodzą:

        a) Samodzielne stanowisko ds. planowania i koordynacji służby,

        b) Posterunek stały Osiedle Strzemięcin,

        c) Posterunek stały Osiedle Lotnisko,

        d) Posterunek stały Osiedle Mniszek,

        e) Posterunek stały Osiedle Tarpno,

        f) Posterunek stały Osiedle Kopernika,

        g) Posterunek stały Śródmieście.

     2. W Wydziale Organizacyjnym działają:

1) Referat Służby Dyżurnej, w skład którego wchodzą:

        a) dyżurni,

        b) pomocnicy dyżurnych,

        c) obsługa miejskiego monitoringu wizyjnego;

2) Sekcja Administracyjno – Finansowa, w skład której wchodzą:

        a) obsługa księgowo – finansowa,

        b) obsługa sekretariatu,

        c) stanowisko ds. ekologii oraz zaopatrzenia mundurowego;

3) Zespół ds. Wykroczeń i Profilaktyki:

        a) oskarżyciele publiczni,

        b) patrol szkolny.

     3. Graficzną strukturę organizacyjną Straży określa załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

     § 16. Ilość i podporządkowanie posterunków stałych, sezonowych i patroli specjalnych, określa Prezydent w formie zarządzenia, wydanego na wniosek Komendanta, zawierającego obszar i zakres działania, liczbę oddelegowanych strażników oraz czas funkcjonowania.

 

Rozdział 3

 

Zakres właściwości komórek organizacyjnych Straży

 

     § 17. Do zadań wspólnych komórek organizacyjnych należy w szczególności:

1) realizowanie zadań określonych w art. 11 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych;

2) przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań na potrzeby Komendanta;

3) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji nałożonych zadań;

4) współdziałanie w sprawach, które wymagają uzgodnień między komórkami organizacyjnymi;

5) realizowanie uchwał Rady Miejskiej, zarządzeń i okólników Prezydenta oraz decyzji wewnętrznych Komendanta;

6) współpraca z Policją i innymi formacjami służącymi społeczeństwu i przeznaczonymi do utrzymywania spokoju, porządku i bezpieczeństwa publicznego;

7) prowadzenie akt zawierających dokumentację czynności wykonywanych w poszczególnych sprawach i ich przekazywanie do archiwum;

8) realizowanie innych zadań związanych z wykonywaniem czynności służbowych w zakresie wskazanym przez Komendanta.

 

     § 18. Do właściwości Wydziału Prewencji należy:

     1. W ramach Referatu Ruchu Drogowego – w szczególności:

1) analizowanie zagrożeń występujących na terenie miasta związanych z naruszaniem przepisów ruchu drogowego;

2) sporządzanie planów kontroli ruchu drogowego z użyciem przenośnych albo zainstalowanych w pojeździe urządzeń rejestrujących i uzgadnianie ich z Komendantem Miejskim Policji w Grudziądzu;

3) prowadzenie kontroli ruchu drogowego zgodnie z ustalonym planem kontroli;

4) rejestrowanie wykroczeń drogowych przy użyciu urządzeń rejestrujących;

5) przenoszenie zdjęć zarejestrowanych urządzeniami rejestrującymi naruszenie przepisów ruchu drogowego do rejestru osób naruszających te przepisy w bazie komputerowej Straży;

6) obróbka i drukowanie zdjęć oraz umieszczanie na nich daty wygenerowania zdjęcia jako daty ujawnienia wykroczenia;

7) sporządzanie notatek urzędowych z przeprowadzonej kontroli ruchu drogowego;

8) ustalanie sprawców wykroczeń drogowych przy wykorzystaniu informacji zawartych w rejestrach, ewidencjach i zbiorach, do których straż posiada dostęp na podstawie przepisów prawa;

9) prowadzenie czynności wyjaśniających niezwłocznie po ujawnieniu wykroczenia;

10) rejestrowanie nałożonych mandatów w Rejestrze mandatów karnych;

11) prowadzenie rejestrów zdjęć wykonanych urządzeniami rejestrującymi naruszenie przepisów ruchu drogowego;

12) wysyłanie korespondencji dotyczącej wykroczeń zarejestrowanych urządzeniami rejestrującymi naruszenie przepisów ruchu drogowego;

13) prowadzenie czynności w stosunku do kierujących popełniających wykroczenia drogowe zarejestrowane urządzeniami rejestrującymi w granicach przewidzianych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia;

14) dyscyplinowanie kierujących popełniających wykroczenia drogowe zarejestrowane urządzeniami rejestrującymi naruszenie przepisów ruchu drogowego w granicach przewidzianych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia;

15) sporządzanie i wysyłka kart rejestracyjnych;

16) przygotowywanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań dotyczących kontroli ruchu drogowego przy pomocy urządzeń rejestrujących;

17) sporządzanie raportów miesięcznych z pracy urządzeń rejestrujących naruszenie przepisów ruchu drogowego;

18) prowadzenie i przekazywanie dokumentacji związanej z wykroczeniami drogowymi zarejestrowanymi urządzeniami rejestrującymi naruszenie przepisów ruchu drogowego do archiwum zakładowego.

     2. W ramach Referatu Patrolowo – Interwencyjnego – w szczególności:

1) podejmowanie interwencji związanych z zakłócaniem spokoju i porządku publicznego na terenie miasta Grudziądza;

2) reagowanie na zgłoszenia otrzymane od mieszkańców oraz polecenia wydane przez dyżurnego;

3) realizowanie dodatkowych zadań związanych z wykonywaniem czynności służbowych zleconych przez przełożonych;

4) udzielanie pomocy i wspieranie patroli pieszych przez patrole zmotoryzowane;

5) doprowadzenie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień, placówki utworzonej lub wskazanej przez jednostkę samorządu terytorialnego, jednostki Policji, miejsca zamieszkania lub pobytu w sposób określony w odrębnych przepisach;

6) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych na potrzeby Urzędu Miejskiego.

     3. W ramach Referatu Rewirowych – w szczególności:

1) pełnienie służby dzielnicowego w rejonach przypisanych posterunkowi stałemu w ramach ustawowych zadań Straży w formie obchodu terenu znajdującego się w granicach przydzielonego rejonu służbowego i realizowanie innych zadań wynikających z zakresu obowiązków służbowych;

2) prowadzenie rozpoznania przydzielonego dzielnicowemu rejonu służbowego pod względem zjawisk i zdarzeń mających wpływ na stan porządku i bezpieczeństwa publicznego;

3) realizowanie zadań z zakresu ścigania sprawców wykroczeń ujawnionych w zakresie działania Straży;

4) kontrolowanie przestrzegania przepisów prawa powszechnego oraz przepisów prawa miejscowego w granicach zadań realizowanych przez Straż;

5) prowadzenie rozpoznania i gromadzenie niezbędnych informacji dotyczących przydzielonego dzielnicowemu rejonu służbowego, w szczególności w zakresie:

        a) lokalizacji, rozmiaru i natężenia zjawisk patologicznych oraz popełnionych wykroczeń,

        b) konfliktów społecznych oraz ich genezy,

        c) imprez sportowych, kulturalnych, rozrywkowych i handlowych;

6) przekazywanie przełożonym informacji mających szczególny wpływ na poziom spokoju, porządku i bezpieczeństwa publicznego;

7) uzyskiwanie informacji o osobach zamieszkujących lub przebywających w rejonie służbowym dzielnicowego, które ze względu na aktualny tryb życia i zachowania stwarzają zagrożenie dla porządku publicznego, a w szczególności o osobach:

        a) uzależnionych od alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających,

        b) nieletnich zagrożonych demoralizacją oraz sprawców wykroczeń;

8) utrzymywanie kontaktu z osobami, które – z racji wykonywanego zawodu, pełnionej funkcji oraz w związku z ich działalnością społeczną lub zainteresowaniami – mogą mieć wpływ na funkcjonowanie środowiska lokalnego i dzięki którym mogą być podejmowane skuteczne działania zapobiegające popełnianiu wykroczeń;

9) prowadzenie rozpoznania terenowego miejsc:

        a) wymagających szczególnego nadzoru ze względu na nasilenie przestępstw i wykroczeń, bazarów, targowisk, okolic lokali gastronomicznych, a także miejsc gromadzenia się nieletnich,

        b) ulic, placów, dróg dojazdowych, podwórek, przejść między ulicami i domami, skwerów, parków, terenów leśnych, opuszczonych obiektów oraz urządzeń obrony cywilnej,

        c) siedzib organów administracji publicznej, instytucji, organizacji politycznych i społecznych, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych oraz zarządów budynków komunalnych,

        d) obiektów i placówek oświatowo – wychowawczych, kulturalnych, rozrywkowych, służby zdrowia i obiektów sportowych;

10) realizowanie zadań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym, w szczególności poprzez:

        a) inspirowanie i organizowanie działań i przedsięwzięć o charakterze profilaktycznym i prewencyjnym,

        b) inicjowanie i uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego, szkoły lub organizacje mogące przyczynić się do poprawy porządku publicznego oraz zwalczania patologii,

        c) informowanie mieszkańców o występujących zagrożeniach;

12) sporządzanie grafiku służb;

13) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników;

14) prowadzenie indywidualnych kart czasu pracy;

15) rozliczanie godzin pracy, nadgodzin i godzin nocnych;

16) opracowanie rocznego planu urlopów;

17) prowadzenie grafiku spotkań dzielnicowych z mieszkańcami;

18) ustalanie z jednostką Policji terminów i zasad prowadzenia wspólnych służb;

19) współpraca z Żandarmerią Wojskową i innymi podmiotami powołanymi do zapewnienia porządku i bezpieczeństwa w zakresie ustalania terminów i zasad prowadzenia wspólnych służb;

20) analizowanie występujących na terenie miasta zdarzeń i zagrożeń;

21) sporządzanie planów zabezpieczenia imprez masowych;

22) kierowanie zabezpieczeniem imprez ze strony Straży Miejskiej;

23) podsumowywanie meldunków dziennych;

 

     § 19. Do właściwości Wydziału Organizacyjnego należy:

     1. W ramach Referatu Służby Dyżurnej – w szczególności:

1) sprawdzanie obecności i zdolności do służby strażników;

2) sporządzanie dyslokacji służb z przydziałem środków łączności bezprzewodowej;

3) przeprowadzanie odprawy do służby obejmującej:

        a) wyznaczenie składów patroli pieszych i zmotoryzowanych oraz wyznaczenie dowódców poszczególnych patroli,

        b) przydzielenie środków łączności wraz z ich kryptonimami,

        c) wyznaczenie rejonów oraz zadań do wykonania dla patroli podczas pełnienia służby,

        d) wyznaczenie czasu i miejsc przerw,

        e) sprawdzenie jednolitości umundurowania, wyposażenia w środki przymusu bezpośredniego i inny sprzęt oraz stosownych dokumentów służbowych,

        f) sprawdzanie znajomości obowiązujących przepisów prawa do realizacji wyznaczonych zadań;

4) przyjmowanie i rejestrowanie zgłaszanych interwencji;

5) zapewnienie szybkiej reakcji na zgłoszone zdarzenia i interwencje;

6) przydzielanie strażnikom spraw wymagających rozpoznania i załatwienia;

7) przyjmowanie meldunków z przebiegu służby i sposobu załatwienia spraw przekazanych do podjęcia interwencji;

8) utrzymywanie stałej łączności z patrolami w rejonach;

9) bieżące korygowanie zadań i rejonów dla służb patrolowych stosownie do potrzeb;

10) sprawne kierowanie i koordynowanie pracy strażników;

11) kontrolowanie przestrzegania dyscypliny czasu pracy i wyznaczonych przerw;

12) przyjmowanie od strażnika informacji o przebiegu służby po jej zakończeniu;

13) sprawdzanie stanu technicznego i sprawności zdawanych przez strażników środków przymusu bezpośredniego i łączności bezprzewodowej;

14) dokumentowanie przebiegu służby, przyjmowanie wymaganych notatek służbowych oraz odcinków mandatów karnych – zgodnie z książką rejestru mandatów;

15) wydawanie i pobieranie kluczy do pomieszczeń w siedzibie Straży;

16) sprawdzanie zabezpieczenia pomieszczeń Straży pod względem ochrony mienia i ppoż.;

17) wnioskowanie o uaktualnienie programów ewidencyjnych;

18) prowadzenie:

        a) Książki wydawania sprzętu,

        b) Rejestru użytkowania karty kryptograficznej oraz kluczy do pomieszczenia z dostępem do SI CEPiK,

        c) Książki pobranych mandatów karnych,

        d) Książki wydanych notatników;

19) udostępnianie strażnikom Zeszytu mandatów karnych w celu dokonywania stosownych wpisów;

20) wydawanie kart drogowych i bloczków mandatowych;

21) wydawanie i przyjmowanie notatników służbowych;

22) informowanie jednostki Policji o dyslokacji służb i zdarzeniach nadzwyczajnych;

23) zapewnienie niezbędnych druków, odpowiednio do bieżących potrzeb strażników;

24) obserwowanie i rejestrowanie przy użyciu miejskiego monitoringu wizyjnego obrazu zdarzeń w miejscach publicznych;

25) archiwizowanie zarejestrowanego obrazu zdarzeń, zawierającego dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego albo postępowania w sprawach o wykroczenia;

26) sporządzanie notatek służbowych dotyczących zniszczenia zarejestrowanego obrazu zdarzeń w sposób określony w odrębnych przepisach;

27) sporządzanie notatek z ujawnionego przestępstwa lub wykroczenia.

     2. Strażnicy wykonujący obowiązki dyżurnych posiadają w czasie dyżuru uprawnienia przełożonych wobec innych strażników.

     3. W ramach Sekcji Administracyjno – Finansowej – w szczególności:

1) prowadzenie gospodarki finansowej oraz sprawozdawczości Straży;

2) prowadzenie Rejestru wydawania i przyjmowania bloczków mandatowych;

3) rejestrowanie nałożonych mandatów karnych w programie komputerowym Straży;

4) rozliczanie bloczków mandatów karnych w kasie Urzędu Miejskiego;

5) sporządzanie dla Urzędu Wojewódzkiego:

        a) raportu miesięcznego z postępowania mandatowego,

        b) sprawozdania z postępowania mandatowego za rok miniony;

6) sporządzanie zestawień statystycznych i raportów dotyczących nałożonych mandatów karnych oraz udostępnianie przełożonym wszelkich danych ewidencyjnych dla celów sprawozdawczości  i prowadzonych analiz;

7) dbałość o prawidłowy obieg dokumentów finansowych;

8) rejestracja dowodów księgowych;

9) rozliczanie wpływów i wydatków Straży;

10) przygotowywanie zestawień finansowych;

11) przygotowywanie wniosków o wprowadzenie zmian w budżecie;

12) wystawianie not korygujących;

13) przygotowywanie dokumentacji związanej z decyzjami Prezydenta o rozłożeniu należności na raty;

14) sprawna obsługa urządzeń biurowych;

15) prowadzenie Dziennika korespondencyjnego;

16) przyjmowanie, rejestrowanie i rozdzielanie korespondencji według właściwości;

17) załatwianie spraw według kolejności ich wpływu i stopnia pilności;

18) sprawdzanie pod względem formalnym pism przeznaczonych do wysłania;

19) przygotowanie pism do wysyłki oraz wysyłka korespondencji dla Straży;

20) sporządzanie zamówienia i zaopatrywanie Straży w niezbędne materiały biurowe;

21) prowadzenie Rejestru pieczęci;

22) właściwe przechowywanie akt spraw załatwionych w ciągu roku kalendarzowego w sekretariacie;

23) przygotowywanie i zdawanie do archiwum zakładowego dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami;

24) sporządzanie kopii dokumentów i stwierdzanie ich zgodności z oryginałem dla Straży;

25) udostępnianie pracownikom Straży przepisów prawnych i innych aktów normatywnych w celu umożliwienia im zapoznania się z ich treścią;

26) ewidencjonowanie i przekazywanie wniosków urlopowych do Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miejskiego;

27) protokołowanie posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej według ustalonego porządku;

28) współpraca z podmiotami wywozowymi w zakresie aktualizacji i wyjaśniania kwestii dotyczących wyposażenia nieruchomości w pojemniki na nieczystości stałe, kontrola zawartych umów;

29) bieżąca aktualizacja wykazów nieruchomości niewyposażonych w pojemniki na odpady stałe, przydomowe oczyszczalnie lub inne zbiorniki służące do gromadzenia ścieków;

30) prowadzenie podręcznego magazynku odzieżowego wraz z indywidualnymi kartami umundurowania strażnika;

31) uczestniczenie w corocznym przeglądzie mundurowym i sporządzanie protokołów pokontrolnych.

     4. W ramachZespołu ds. Wykroczeń i Profilaktyki – w szczególności:

1) prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach wykroczeń ujawnionych w zakresie działania Straży;

2) przestrzeganie obowiązujących terminów realizowanych czynności;

3) bieżące rejestrowanie notatek urzędowych dotyczących wniosków o ukaranie w Rejestrze spraw o wykroczenia;

4) wysyłanie wezwań w toku czynności wyjaśniających;

5) zbieranie materiałów dowodowych do wniosków o ukaranie;

6) przesłuchiwanie osób podejrzanych o popełnienie wykroczeń oraz świadków wraz z informowaniem o przysługujących im prawach;

7) sporządzanie wniosków o ukaranie do sądu oraz ich rejestracja w programie komputerowym;

8) przedstawianie Komendantowi do akceptacji wniosków o ukaranie kierowanych do sądu lub wniosków o odstąpienie od skierowania wniosków o ukaranie;

9) sporządzanie i dostarczanie kart rejestracyjnych do jednostki Policji;

10) przekazywanie wniosków o ukaranie do sądu za odpowiednim potwierdzeniem w Rejestrze spraw o wykroczenia;

11) uczestniczenie w posiedzeniach sądowych i reprezentowanie Straży w charakterze oskarżyciela publicznego;

12) usprawiedliwianie uzasadnionej nieobecności świadków (strażników) podczas posiedzeń sądowych;

13) przekazywanie Komendantowi uwag, spostrzeżeń oraz wszelkich innych spraw proceduralnych związanych z postępowaniem sądowym;

14) sporządzanie środków odwoławczych od orzeczeń sądu w przypadkach uzasadniających zaskarżenie orzeczenia sądu;

15) nadzorowanie terminów oraz uczestnictwo w postępowaniu przed sądem II instancji;

16) przygotowywanie wymaganych analiz dotyczących wniosków o ukaranie do celów sprawozdawczości;

17) prowadzenie programów edukacyjnych i prewencyjnych dotyczących zapobiegania popełnianiu przestępstw i wykroczeń;

18) zapobieganie popełnianiu wykroczeń i przestępstw przez dzieci i młodzież na terenach placówek oświatowych, w ich pobliżu oraz eliminowanie występujących tam zagrożeń  i zjawisk patologicznych;

19) prowadzenie rozmów z uczniami w celu pozyskania informacji o miejscach występowania zagrożeń;

20) współdziałanie z dyrektorami, pedagogami, nauczycielami szkół oraz instytucjami zajmującymi się problemami dzieci i młodzieży;

21) uczestniczenie, na prośbę nauczycieli, w apelach i rozmowach wychowawczych;

22) informowanie dyrekcji szkół o uczniach, wobec których Straż podjęła czynności służbowe;

23) współpraca z funkcjonariuszami jednostki Policji w zakresie dotyczącym nieletnich;

24) opracowywanie programów profilaktycznych i scenariuszy lekcyjnych dotyczących zapobiegania popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz programów związanych z bezpieczeństwem dzieci;

25) sporządzanie wykazów przeprowadzonych prelekcji w szkołach oraz miesięcznych raportów wyników pracy.

 

     § 20. Szczegółowy zakres czynności strażników określają indywidualne zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności zatwierdzone przez Komendanta.

 

     § 21. Traci moc:

1) zarządzenie nr 130/10 Prezydenta Grudziądza z dnia 23 kwietnia 2010 r. w sprawie nadania Regulaminu Straży Miejskiej w Grudziądzu,

2) zarządzenie nr 78/11 Prezydenta Grudziądza z dnia 14 marca 2011 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Straży Miejskiej w Grudziądzu.

 

     § 22. Dotychczasowe akty prawa wewnętrznego wydane na podstawie regulaminu, o którym mowa w § 21 zachowują moc do czasu wydania nowych.

 

     § 23. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Komendantowi Straży Miejskiej.

 

     § 24. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2013 r.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 07-02-2013 08:37
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 31-01-2013
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 07-02-2013 13:09