herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 156/17 zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

 ZARZĄDZENIE NR 156/17

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 26 kwietnia 2017 r.

 

zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

    

     Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

     § 1. W zarządzeniu Nr 571/12 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu z późn. zm. wprowadzam następujące zmiany:

1) w § 11 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

          „5. W Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska działają:

     1) Referat Ochrony Środowiska (GK-I);
     2) Referat Zieleni Miejskiej (GK-II);
     3) Referat Gospodarki Komunalnej (GK-III);
     4) Referat Lasów Komunalnych (GK-IV).”;

2) § 19 otrzymuje brzmienie:

     „1) opracowywanie w części dotyczącej swojego zakresu działania rocznych i wieloletnich projektów programów zadań społeczno-gospodarczych miasta oraz projektów budżetu miasta;
     2) przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań na potrzeby Prezydenta oraz Rady;
     3) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań ujętych w programie społeczno-gospodarczym, budżecie miasta, uchwałach Rady oraz zarządzeniach i poleceniach Prezydenta;
     4) współdziałanie w sprawach, które wymagają uzgodnień między komórkami organizacyjnymi;
     5) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi;
     6) współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej;
     7) rozpatrywanie skarg i wniosków według właściwości pod nadzorem Wydziału Or-ganizacyjnego;
     8) prowadzenie w zakresie swej właściwości postępowań administracyjnych w indy-widualnych sprawach dotyczących administracji publicznej oraz postępowań egze-kucyjnych;
     9) przygotowywanie projektów uchwał Rady, zarządzeń oraz okólników Prezydenta;
     10) realizacja uchwał Rady, zarządzeń i okólników Prezydenta;
     11) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, wnio-ski komisji i postulaty wyborców;
     12) współdziałanie z Biurem Prezydenta w zakresie udzielania informacji środkom ma-sowego przekazu;
     13) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej również in-formacji przetworzonej, odmową udzielenia informacji publicznej oraz zamiesz-czanie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej;
     14) prowadzenie i aktualizacja baz danych Systemu Informacji Przestrzennej – GSIP w zakresie rzeczowym komórki organizacyjnej;
     15) sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych obowiązujących w zakresie pro-blematyki komórki organizacyjnej;
     16) planowanie i merytoryczna kontrola wykonania budżetu miasta w zakresie działania komórki organizacyjnej;
     17) współdziałanie w sprawach merytorycznych komórki organizacyjnej z samorządami zawodowymi, związkami zawodowymi, organizacjami społecznymi i politycznymi;
     18) przygotowywanie Wieloletniej Prognozy Finansowej w zakresie merytorycznej właściwości komórki organizacyjnej;
     19) przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
     20) realizacja zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzy-sowego;
     21) współdziałanie w zakresie wyznaczania celów i zadań, monitorowanie stopnia ich realizacji oraz identyfikacja ryzyka w ramach kontroli zarządczej;
     22) sprawdzanie złożonych wniosków przed dokonaniem czynności urzędowych pod kątem obowiązku opłaty skarbowej;
     23) przekazywanie akt do archiwum;
     24) prowadzenie postępowań w zakresie udzielania ulg i zwolnień z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej (z wyjątkiem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi);
     25) prowadzenie ewidencji z udzielonych ulg dla celów sprawozdawczych;
     26) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu pomocy publicznej;
     27) podejmowanie czynności zmierzających do ustalenia osoby zobowiązanej (spadko-biercy) do zapłaty należności pozostających we właściwości danej komórki organi-zacyjnej;
     28) współpraca z Biurem Nadzoru Właścicielskiego w zakresie niezbędnym do spra-wowania nadzoru nad wykonywaniem zadań gminy przez spółki prawa handlowe-go;
     29) przekazywanie do Biura Zamówień Publicznych informacji wymaganych do spo-rządzenia ogłoszenia o zmianie umowy i zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej;
     30) sporządzanie wniosków do Prezydenta o powołanie zespołu osób do nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia.”;

3) w § 20:

     a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

               „4. Do właściwości Wydziału Finansowego:
               4.1. Referatu Planowania, Rachunkowości Budżetu i Kontroli Finanso-wej należy w szczególności:
          1) opracowywanie projektu budżetu miasta;
          2) opracowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej;
          3) opracowywanie założeń społeczno-gospodarczych;
          4) współpraca w zakresie planowania budżetu miasta z komórkami organizacyj-nymi Urzędu, gminnymi jednostkami organizacyjnymi, Kujawsko-Pomorskim Urzędem Wojewódzkim, Regionalną Izbą Obrachunkową i Ministerstwem Finan-sów;
          5) przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Prezydenta w sprawie zmian w planie budżetu miasta, zmian w wieloletniej prognozie finan-sowej oraz innych uchwał związanych z realizacją budżetu;
          6) udzielanie informacji i wyjaśnień w zakresie budżetu miasta;
          7) uzgadnianie z komórkami organizacyjnymi planowanych dochodów i wydat-ków budżetu w przypadku zmian w budżecie w trakcie roku budżetowego;
          8) bieżąca analiza realizacji budżetu miasta;
          9) sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za pierwsze półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu miasta;
          10) opracowywanie rocznych planów kontroli finansowej jednostek organizacyj-nych finansowanych z budżetu miasta i podmiotów niezaliczanych do sektora fi-nansów publicznych, otrzymujących dotacje z budżetu miasta;
          11) przeprowadzanie kontroli finansowych (kompleksowych, doraźnych, proble-mowych, sprawdzających) jednostek organizacyjnych finansowanych z budżetu miasta i podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych, otrzymują-cych dotacje z budżetu miasta;
          12) opracowywanie rocznych sprawozdań z przeprowadzonych kontroli finanso-wych;
          13) weryfikacja sprawozdań budżetowych gminnych jednostek organizacyjnych;
          14) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z realizacji budżetu w okresach mie-sięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych;
          15) sporządzanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego;
          16) sporządzanie bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego;
          17) prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu miasta (organu);
          18) uzgadnianie sprawozdań i rozliczeń z urzędami skarbowymi;
          19) przekazywanie środków poszczególnym jednostkom budżetowym i uzgad-nianie sald na kontach analitycznych;
          20) weryfikacja planów i sprawozdań finansowych jednostek budżetowych;
          21) współpraca z Urzędem Skarbowym w Grudziądzu w zakresie udzielonych ulg w podatkach pobieranych na rzecz gminy-miasto Grudziądz;
          22) ewidencja, uzgadnianie i kontrolowanie wpływu transz pożyczek i kredytów oraz zapewnienie terminowej spłaty rat kapitałowych;
          23) opracowywanie prognoz budżetowych w zakresie długu publicznego;
          24) współpraca z bankami w zakresie lokowania wolnych środków pieniężnych;
          25) przygotowywanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej z wykorzysta-niem aplikacji SHRIMP;
          26) sporządzanie rocznego raportu z udzielonej przez Prezydenta pomocy pu-blicznej za dany rok.
               4.2. Referatu Wydatków należy w szczególności:
          1) prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie wydatków budżetowych (bieżą-cych, inwestycyjnych);
          2) prowadzenie ksiąg rachunkowych środków pozabudżetowych, m.in. Zakła-dowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, środki z Państwowego Funduszu Rehabilita-cji Osób Niepełnosprawnych;
          3) prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie depozytów, wadiów;
          4) weryfikacja i rejestracja wyciągów bankowych, raportów kasowych;
          5) dekretacja dowodów księgowych;
          6) prowadzenie zaangażowania wydatków budżetowych obciążających plan fi-nansowy – system GRU (Generalny Rejestr Umów – wydatki) i WYBUD (obsługa wydatków budżetowych);
          7) miesięczna weryfikacja kont księgowych;
          8) sporządzenie wydruków miesięcznych wydatków budżetowych na potrzeby analizy budżetowej i sprawozdawczości;
          9) sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych z realizacji wydatków oraz innych wynikających z rozporządzenia o sprawozdaw-czości budżetowej;
          10) ewidencja i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych;
          11) ewidencja i rozliczanie składek z ubezpieczenia społecznego;
          12) prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników Urzędu i sporządzanie list płac;
          13) wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia na żądanie pracowni-ków i uprawnionych organów;
          14) rozliczanie diet i delegacji radnych;
          15) sporządzanie bilansu Urzędu, rachunku zysku i strat, zestawienia zmian w funduszu;
          16) rozliczanie inwentaryzacji;
          17) prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych;
          18) ewidencja i rozliczanie podatku VAT naliczonego;
          19) sporządzanie deklaracji wpłat na PFRON;
          20) sporządzanie sprawozdań statystycznych ze środków trwałych oraz funduszu wynagrodzeń;
          21) wykonywanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej;
          22) rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych pracowników Urzędu.
               4.3. Referatu Wymiaru Podatków i Kontroli Podatkowej należy w szczególności:
          1) dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego od osób fizycznych;
          2) przyjmowanie i kontrola deklaracji podatkowych podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób prawnych i jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej;
          3) przyjmowanie i kontrola deklaracji podatkowych podatku od środków trans-portowych od osób fizycznych, od osób prawnych i jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej;
          4) kontrola w zakresie prawidłowości i rzetelności danych zawartych w infor-macjach i deklaracjach podatkowych w oparciu o akty notarialne, ewidencję grun-tów i budynków;
          5) przygotowywanie wezwań, postanowień, decyzji i innych pism związanych z postępowaniem podatkowym;
          6) dokonywanie przypisów, odpisów, korekt i zmian w podatkach lokalnych oraz prowadzenie właściwych rejestrów;
          7) przygotowywanie postanowień w sprawach udzielania ulg w zakresie podat-ków pobieranych przez Urząd Skarbowy, a stanowiących dochody budżetu miasta;
          8) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
          9) przygotowywanie projektów uchwał w sprawach podatkowych;
          10) planowanie dochodów z tytułu podatków i opłat;
          11) sporządzanie planów kontroli podatkowej;
          12) kontrola podatników w zakresie wywiązywania się z obowiązków wynikają-cych z przepisów prawa podatkowego;
          13) występowanie do odpowiednich instytucji o refundację utraconych dochodów z tytułu ustawowych zwolnień w podatkach;
          14) opracowywanie informacji statystycznych w zakresie działania Referatu;
          15) udostępnianie akt podatkowych i udzielanie informacji zawartych w aktach podatkowych upoważnionym organom i osobom.
               4.4. Referatu Dochodów Podatkowych i Obsługi Kas należy w szczegól-ności:
          1) prowadzenie operacji kasowych i uzgadnianie obrotów kasy związanych z przyjmowaniem wpłat gotówką i z dokonywaniem zwrotów podatnikom za po-średnictwem kasy Urzędu oraz terminowe wpłacanie gotówki z kasy na rachunek bankowy;
          2) księgowanie wpłat i zwrotów gotówkowych i bezgotówkowych na indywidu-alnych kontach podatników;
          3) dokonywanie wymiaru opłaty targowej i opłaty skarbowej w związku z nie-uiszczaniem należnych opłat;
          4) dokonywanie przypisów i odpisów opłaty targowej i opłaty skarbowej oraz prowadzenie właściwych rejestrów;
          5) prowadzenie ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń nad-płat z tytułu podatków i opłat;
          6) prowadzenie ewidencji syntetycznej podatków i opłat;
          7) sprawdzanie terminowości wpłat należności dokonywanych przez podatni-ków i inkasentów;
          8) podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzeku-cyjnych, takich jak upomnienia, tytuły wykonawcze;
          9) dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości;
          10) przeprowadzanie rozliczenia rachunkowo-kasowego inkasentów;
          11) przygotowywanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z wpływów podatkowych na podstawie zbiorczej ewidencji oraz sprawozdań kwar-talnych i rocznych z udzielonych ulg i zwolnień w podatkach i opłatach;
          12) wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych;
          13) bieżąca weryfikacja zaległości pod względem przedawnienia;
          14) obsługa kas dochodowych i kasy wydatkowej;
          15) rozliczanie udziałów w podatku rolnym na rzecz Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej;
          16) opracowywanie informacji statystycznych w zakresie działania Referatu;
          17) udostępnianie akt podatkowych i udzielanie informacji zawartych w aktach podatkowych upoważnionym organom i osobom.
               4.5. Referatu Dochodów Niepodatkowych należy w szczególności:
          1) prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz obsługa finansowa w zakresie nie-podatkowych dochodów budżetowych z podziałem na dochody własne gminy i powiatu oraz dochody z zakresu administracji rządowej i inne zlecone ustawami;
          2) monitoring spłat należności przypisanych w porozumieniu z pracownikami merytorycznymi prowadzącymi wymiar poszczególnych należności;
          3) windykacja należności o charakterze cywilnoprawnym, w szczególności opłat z tytułu zarządu, użytkowania i użytkowania wieczystego gruntów gminy, czynszu najmu, dzierżawy nieruchomości gminy, sprzedaży nieruchomości w systemie ra-talnym;
          4) wysyłanie wezwań do zapłaty, wezwań ostatecznych;
          5) przygotowywanie dokumentów źródłowych i windykacyjnych oraz wykazu niezapłaconych zaległości celem przekazania do prowadzenia dalszego postępowa-nia egzekucyjnego przez Biuro Prawne;
          6) windykacja należności o charakterze publicznoprawnym, w szczególności opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu w prawo wła-sności, opłat adiacenckich i rent planistycznych, kosztów postępowania administra-cyjnego, decyzji ustalających odszkodowanie za zwrot wywłaszczonych nierucho-mości, mandatów karnych wystawionych przez Straż Miejską, grzywien nakłada-nych w celu przymuszenia do realizacji obowiązku szkolnego, opłaty za gospoda-rowanie odpadami komunalnymi, należności przejętych po zlikwidowanych jed-nostkach;
          7) wystawienie upomnień oraz tytułów wykonawczych;
          8) kierowanie tytułów wykonawczych wraz z ewidencją do egzekucji do wła-ściwych organów egzekucyjnych,
          9) monitorowanie i wysyłanie zapytań o stan postępowania egzekucyjnego;
          10) windykacja należności Skarbu Państwa w związku z realizacją zadań zleco-nych jednostce samorządu terytorialnego, w szczególności opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowych Skarbu Państwa, trwałych zarządców i użyt-kowników nieruchomości Skarbu Państwa, dzierżawców nieruchomości Skarbu Państwa, opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu Skarbu Państwa w prawo własności, odszkodowań za zwrot wywłaszczonych nie-ruchomości;
          11) rozliczenie podatku VAT w zakresie całej gminy-miasto Grudziądz wraz z jednostkami podległymi;
          12) sporządzanie sprawozdań z realizacji dochodów niepodatkowych;
          13) weryfikacja i rejestracja wyciągów bankowych;
          14) dekretacja dowodów księgowych;
          15) ewidencja księgowa dochodów nieprzypisanych, w tym opłaty powstałe |w Wydziale Komunikacji i Wydziale Spraw Obywatelskich np.: opłata za wydanie tablic rejestracyjnych lub opłata za wydanie zezwolenia za sprzedaż alkoholu, opłata za wpis do ewidencji działalności gospodarczej;
          16) ewidencja dochodów z tytułu zwrotu wydatków z lat poprzednich oraz zwro-tów dotacji z lat ubiegłych, a także odsetek;
          17) ewidencja wpływu dochodów budżetowych z tytułu opłaty za korzystanie ze środowiska, opłaty za wycinkę drzew, kary od osób fizycznych i prawnych za nie-legalną wycinkę drzew lub krzewów, dochodu z tytułu sprzedaży drewna;
          18) ewidencja dochodów należących do właściwości Referatu Geodezji;
          19) prowadzenie ewidencji dochodów z tytułu sprzedaży biletów komunikacji miejskiej oraz kar za blokowanie torowiska;
          20) miesięczna weryfikacja kont księgowych syntetycznych i analitycznych wg klasyfikacji budżetowej, kontrahentów oraz zadań ujętych w budżecie;
          21) prowadzenie postępowań w zakresie udzielania ulg i zwolnień w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
               4.6. Referatu Egzekucji należy w szczególności:
          1) przyjmowanie i ewidencjonowanie otrzymanych tytułów wykonawczych;
          2) egzekucja pieniężna należności objętych tytułami wykonawczymi;
          3) ewidencjonowanie należności wyegzekwowanych w postępowaniu egzeku-cyjnym;
          4) rozliczanie poborców z przydzielonych do służby tytułów wykonawczych pod względem finansowym i merytorycznym;
          5) dokonywanie zabezpieczeń wierzytelności na majątku dłużnika;
          6) współpraca z komornikami sądowymi i właściwymi urzędami skarbowymi w zakresie prowadzonych postępowań egzekucyjnych.”,

     b) ust. 6.2 otrzymuje brzmienie:
               „6.2. Referatu Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:
          1) sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste oraz wydzierżawianie nieru-chomości w trybie bezprzetargowym oraz w drodze przetargu;
          2) sprzedaż nieruchomości w drodze rokowań;
          3) sprzedaż nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;
          4) organizowanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż i wydzierżawianie nieruchomości;
          5) regulowanie stanów prawnych nieruchomości na rzecz osób fizycznych i prawnych;
          6) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów zabudowanych lub przeznaczonych na cele mieszkaniowe, pod garaże oraz wyko-rzystywanych na cele rolne;
          7) ustalanie i przedłużanie terminów zabudowy nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;
          8) ustalanie dodatkowych opłat z tytułu niedotrzymania terminów zagospoda-rowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;
          9) wydawanie decyzji w sprawach rozwiązania umów wieczystego użytkowania i odebraniu gruntów;
          10) przedłużanie okresów trwania prawa użytkowania wieczystego nieruchomo-ści;
          11) uśrednianie terminów prawa użytkowania wieczystego nieruchomości użyt-kowanych przez spółdzielnie mieszkaniowe;
          12) przekazywanie nieruchomości w użytkowanie na rzecz osób fizycznych i prawnych;
          13) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd;
          14) naliczanie opłat z tytułu zarządu, użytkowania i wieczystego użytkowania nieruchomości oraz rozpatrywanie wniosków o ustalenie innego terminu zapłaty;
          15) aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowa-nia i trwałego zarządu nieruchomości w związku ze zmianą ich wartości;
          16) obciążanie nieruchomości komunalnych ograniczonymi prawami rzeczowymi;
          17) użyczanie nieruchomości na rzecz osób fizycznych i prawnych;
          18) przygotowywanie umów dzierżawy i użyczenia;
          19) zamiana nieruchomości z osobami fizycznymi, prawnymi, Skarbem Państwa oraz jednostkami samorządu terytorialnego;
          20) nabywanie nieruchomości na rzecz gminy;
          21) ustalanie i wypłata odszkodowań za grunty przejęte z mocy prawa pod drogi publiczne w wyniku podziału nieruchomości dokonanego na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego;
          22) prowadzenie spraw związanych z nabyciem nieruchomości na rzecz miasta w drodze decyzji wojewody;
          23) wykonywanie prawa pierwokupu;
          24) przygotowywanie decyzji i zarządzeń, a także innych rozstrzygnięć Prezyden-ta, z zakresu właściwości referatu;
          25) sprzedaż, dzierżawa oraz oddawanie: w trwały zarząd, użytkowanie i użyt-kowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa;
          26) naliczanie opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania i wieczystego użyt-kowania nieruchomości Skarbu Państwa oraz rozpatrywanie wniosków o ustalenie innego terminu zapłaty;
          27) aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowa-nia i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa w związku ze zmianą ich wartości;
          28) regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa;
          29) obciążanie nieruchomości Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczo-wymi;
          30) nabywanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa;
          31) prowadzenie spraw z zakresu wywłaszczania nieruchomości i ustalania od-szkodowań związanych z wywłaszczaniem;
          32) prowadzenie spraw z zakresu zwrotu wywłaszczonych nieruchomości i rozli-czeń z tego tytułu;
          33) przygotowywanie decyzji Prezydenta, wykonującego zadania z zakresu ad-ministracji rządowej w sprawie wydawania zezwoleń na czasowe zajęcie nieru-chomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu za szkody powstałe z tego tytułu;
          34) przygotowywanie decyzji Prezydenta, wykonującego zadania z zakresu ad-ministracji rządowej w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości poprzez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomo-ściach ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania pły-nów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygna-lizacji oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu za szkody powstałe z tego tytułu;
          35) ustalanie odszkodowań za grunty przejęte pod drogi w ramach zadań zleco-nych z zakresu administracji rządowej;
          36) naliczanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa;
          37) aktualizowanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwa-łego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa w związku ze zmianą wartości nieru-chomości;
          38) ustalanie opłat adiacenckich w wyniku wybudowania przez miasto urządzeń infrastruktury technicznej, urządzenia lub modernizacji drogi;
          39) sporządzanie umów i zlecanie wycen nieruchomości przez rzeczoznawców majątkowych;
          40) sporządzanie umów na wykonanie podziałów geodezyjnych nieruchomości;
          41) zlecanie podziałów nieruchomości związanych z zadaniami realizowanymi przez referat;
          42) opracowywanie projektów planów finansowych;
          43) sporządzanie sprawozdań z wykonania dochodów i wydatków referatu;
          44) monitoring i windykacja zobowiązań i należności, stanowiących dochody miasta oraz Skarbu Państwa;
          45) prowadzenie spraw odszkodowań za niedostarczenie przez miasto mieszkań socjalnych;
          46) prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości grunto-wych zabudowanych i niezabudowanych;
          47) uzgadnianie projektów przebiegu sieci uzbrojenia technicznego przez teren nieruchomości komunalnych i stanowiących własność Skarbu Państwa;
          48) wskazywanie prac remontowych i rozbiórkowych nieruchomości stanowią-cych własność miasta i zarządzanych bezpośrednio przez miasto;
          49) przygotowywanie dla Biura Nadzoru Właścicielskiego dokumentów związa-nych z wnoszeniem nieruchomości komunalnych jako wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek;
          50) ustalanie opłat na rzecz miasta w wyniku wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania prze-strzennego;
          51) ustalanie odszkodowania, jeżeli wartość nieruchomości ulega obniżeniu w związku z ustaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania prze-strzennego, a właściciel nie skorzystał z prawa wykupu lub zamiany nieruchomości na inną;
          52) prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości zabudo-wanych i niezabudowanych gminy-miasto Grudziądz, gminy-miasto Grudziądz na prawach powiatu i Skarbu Państwa.”,
     c) w ust. 7.2:
          – pkt 8 otrzymuje brzmienie:
               „8) współpraca z organizacjami zajmującymi się ochroną przyrody;”,
          – pkt 12 skreśla się,
          – pkt 13 otrzymuje brzmienie:
               „13) przyjmowanie oświadczeń o przeprowadzonej deratyzacji na terenie mia-sta;”,
     d) ust. 7.3 otrzymuje brzmienie:
               „7.3. Referatu Gospodarki Komunalnej należy w szczególności:
          1) realizacja zadań określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w mieście poprzez opracowywanie uchwał w niezbędnym zakresie;
          2) wdrażanie, organizacja i nadzór nad funkcjonowaniem systemu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie miasta;
          3) nadzór nad systemem gospodarki odpadami komunalnymi oraz opracowywa-nie regulaminu utrzymania czystości i porządku;
          4) podejmowanie, rozstrzyganie oraz wykonywanie innych czynności niezbęd-nych w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
          5) bieżąca analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi;
          6) przygotowywanie i prowadzenie postępowań przetargowych w zakresie od-bierania i zagospodarowania odpadów;
          7) weryfikacja składanych przez właścicieli nieruchomości deklaracji o wysoko-ści opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
          8) kontrola realizacji umów zawartych z podmiotami świadczącymi usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów;
          9) zbieranie i weryfikacja danych przekazywanych przez przedsiębiorców w sprawozdaniach;
          10) przygotowywanie sprawozdań związanych z gospodarką odpadami oraz ko-rzystaniem ze środowiska wymaganych przez przepisy prawa;
          11) współpraca ze Strażą Miejską w zakresie kontroli realizacji obowiązków wła-ścicieli dot. gospodarki odpadami komunalnymi;
          12) współpraca przy prowadzeniu kampanii edukacyjnych w zakresie prawidło-wego postępowania z odpadami;
          13) wprowadzanie danych z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do systemu informatycznego;
          14) prowadzenie postępowań w przypadku braku złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
          15) prowadzenie postępowań w przypadku błędnie wypełnionych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
          16) prowadzenie bazy danych nieruchomości z których odbierane są odpady ko-munalne;
          17) likwidowanie nielegalnych wysypisk śmieci.”,
     e) ust. 10 otrzymuje brzmienie:
               „10. Do właściwości Wydziału Kultury, Sportu i Promocji:
               10.1. Referatu Sportu należy w szczególności:
          1) prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz klubów spor-towych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują pro-wadzenia działalności gospodarczej;
          2) sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej po-siadających siedzibę na terenie miasta Grudziądza;
          3) sprawowanie nadzoru nad miejskimi obiektami sportowymi i działalnością Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku;
          4) prowadzenie dokumentacji dotyczącej miejskiej bazy sportowej w Grudzią-dzu;
          5) współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w dziedzinie sportu i kultury fizycznej;
          6) realizacja procedury udzielania dotacji na realizację zadań publicznych z za-kresu rozwoju sportu i upowszechniania kultury fizycznej;
          7) rozliczanie i kontrola prawidłowości wydatkowania dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych z zakresu rozwoju sportu i upowszechniania kultury fizycznej;
          8) udział w zadaniach publicznych dofinansowanych z budżetu gminy-miasto Grudziądz oraz ich kontrola;
          9) realizacja procedury udzielania stypendiów sportowych, nagród i wyróżnień;
          10) przygotowywanie planów wieloletnich przedsięwzięć w zakresie właściwości merytorycznej Wydziału;
          11) udział w posiedzeniach Komisji Sportu Rady Miejskiej Grudziądza;
          12) obsługa organizacyjno-techniczna Rady Sportu przy Prezydencie Grudziądza;
          13) współpraca z podmiotami zewnętrznymi zajmującymi się działalnością spor-tową;
          14) tworzenie warunków materialnych oraz inicjowanie i koordynacja działalności sprzyjającej rozwojowi sportu;
          15) koordynowanie działań związanych z organizowanymi imprezami i wydarze-niami sportowymi.
               10.2. Referatu Kultury, Promocji i Partycypacji Społecznej należy w szczególności:
          1) tworzenie warunków materialnych dla rozwoju kultury, sztuki i turystyki;
          2) kreowanie wizerunku Grudziądza, jako ośrodka turystycznego oraz promocji produktów turystycznych miasta zgodnie z obowiązującą strategią promocji, w tym nadzór nad wszelkimi działaniami z zakresu promocji miasta i komunikacji marke-tingowej;
          3) przygotowywanie i realizacja materiałów promujących Grudziądz na różnych nośnikach, skierowanych do określonych grup docelowych;
          4) inicjowanie, organizacja i współorganizacja imprez i wydarzeń o charakterze promocyjnym;
          5) przygotowywanie udziału miasta w wybranych targach krajowych i zagra-nicznych;
          6) utrzymywanie kontaktów z miastami partnerskimi Grudziądza, udział w ob-słudze wizyt zagranicznych delegacji miast partnerskich;
          7) współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi na rzecz budowania jednorodne-go, pożądanego wizerunku Grudziądza;
          8) gromadzenie informacji o wydarzeniach kulturalnych, sportowych, turystycz-nych, rekreacyjnych itp. odbywających się w mieście;
          9) inicjowanie działań mających na celu zaangażowanie mieszkańców w budowę pozytywnego wizerunku miasta oraz tworzenie mechanizmów integracji we-wnętrznej mieszkańców miasta;
          10) wdrażanie systemu identyfikacji wizualnej marki Grudziądza oraz nadzór nad jego przestrzeganiem przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jednostki organizacyjne;
          11) wyrażanie zgody na wykorzystywanie symboli miasta, tj. herb, logo i innych elementów identyfikacji wizualnej Grudziądza;
          12) prowadzenie bazy zdjęciowej miasta;
          13) prowadzenie i rozwijanie portalu marki Grudziądz oraz powiązanych z nim miejskich serwisów internetowych;
          14) tłumaczenie korespondencji i dokumentów (niewymagających tłumaczenia przysięgłego) na potrzeby komórek organizacyjnych Urzędu (język angielski, nie-miecki);
          15) zarządzanie marką Grudziądza we wszystkich obszarach jej funkcjonowania;
          16) wybór stylistyki i asortymentu upominków i wydawnictw promocyjnych oraz zarządzanie ich dystrybucją;
          17) sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskich instytucji kultury (Centrum Kultury TEATR, Muzeum, Biblioteka Miejska);
          18) współpraca z org. pozarządowymi działającymi w zakresie upowszechniania kultury, sztuki, ochrony dziedzictwa kulturowego oraz turystyki i krajoznawstwa;
          19) prowadzenie osobowego funduszu wynagrodzeń jednostek kultury;
          20) realizacja procedury przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych w dziedzinie kultury i sztuki oraz turystyki i krajoznawstwa;
          21) rozliczanie i kontrola prawidłowości wydatkowania dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych w dziedzinie kultury i sztuki oraz turystyki i krajo-znawstwa;
          22) realizacja procedury przyznawania stypendiów w dziedzinie kultury i sztuki przeznaczonych na realizację projektów artystycznych, upowszechnianie i ochronę dóbr kultury i sztuki oraz edukację artystyczną;
          23) obsługa organizacyjno-techniczna realizacji budżetu partycypacyjnego, w tym:
               a) przyjmowanie wniosków do BO,
               b) wprowadzanie złożonych wniosków do bazy elektronicznej,
               c) weryfikacja formalna złożonych wniosków,
               d) przygotowanie i obsługa organizacyjna procedury głosowania,
               e) przygotowanie zestawień i analiz dot. złożonych wniosków i wyników głosowania;
          24) opracowywanie Grudziądzkiego Informatora Statystycznego.”,
     f) w ust 13.2 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
          „7) wydawanie kart parkingowych osobom niepełnosprawnym oraz placówkom zajmującym się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych,”,
     g) ust 13.3 otrzymuje brzmienie:
               „13.3. Referatu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i Wspiera-nia Osób Niepełnosprawnych należy w szczególności:
          1) prowadzenie i bieżąca aktualizacja bazy danych organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego (<>);
          2) przeprowadzanie konsultacji z organizacjami pozarządowymi i innymi pod-miotami aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji;
          3) opracowywanie i realizacja programów współpracy z organizacjami pozarzą-dowymi i innymi podmiotami;
          4) sporządzanie i przedkładanie Radzie Miejskiej sprawozdań z realizacji rocz-nych programów współpracy;
          5) opracowywanie zasad zlecenia zadań publicznych organizacjom pozarządo-wym i innym podmiotom oraz udzielania dotacji na ich realizację;
          6) przygotowywanie konkursów ofert na realizację zadań publicznych, w tym propozycji składów komisji konkursowych i obsługa konkursów;
          7) udzielanie i rozliczanie dotacji dla organizacji pozarządowych i innych pod-miotów na realizację zadań publicznych w zakresie właściwości Wydziału;
          8) koordynacja i bieżące monitorowanie środków finansowych przekazywanych organizacjom pozarządowym i innym podmiotom na realizację zadań publicznych;
          9) przeprowadzanie i zlecanie kontroli realizacji zadań publicznych realizowa-nych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty;
          10) sporządzanie sprawozdań i analiz dotyczących zadań publicznych realizowa-nych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty;
          11) koordynacja innych form współpracy wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
          12) obsługa administracyjno-biurowa Miejskiej Rady Działalności Pożytku Pu-blicznego w Grudziądzu;
          13) prowadzenie spraw związanych z realizacją programów wspierających rodziny wielodzietne, w tym przyznawanie Grudziądzkich Kart Dużej Rodziny;
          14) realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny;
          15) obsługa administracyjno-biurowa Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
          16) opracowywanie i realizacja powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
          17) udzielanie informacji o ulgach i uprawnieniach przysługujących osobom nie-pełnosprawnym;
          18) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przewozów osób niepełno-sprawnych przystosowanymi do tego celu samochodami;
          19) przygotowywanie, realizacja, kontrola i rozliczanie projektów i programów celowych dofinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz innych źródeł zewnętrznych w zakresie właściwości Referatu;
          20) prowadzenie spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych bę-dących w dyspozycji Referatu;
          21) prowadzenie spraw związanych z polityką senioralną, w tym przyznawanie Grudziądzkich Kart Seniora;
          22) obsługa administracyjno-biurowa Grudziądzkiej Rady Seniorów.”,
     h) ust 14 otrzymuje brzmienie:
               „14. Do właściwości Wydziału Transportu:
               14.1. Referatu Organizacji i Nadzoru Przewozów należy w szczególności:
          1) zapewnienie odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transpor-tu zbiorowego;
          2) badanie i analiza potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbioro-wym, z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej;
          3) podejmowanie działań zmierzających do realizacji istniejącego planu trans-portowego albo do aktualizacji tego planu;

          4) ustalanie stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzają-cym jest jednostka samorządu terytorialnego, zlokalizowanych na liniach komuni-kacyjnych na obszarze właściwości organizatora;
          5) określanie przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, udostępnionych dla wszystkich operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów oraz informowaniu o stawce za korzystanie z tych obiektów;
          6) przygotowanie i zawieranie umów o świadczenie usług w zakresie publiczne-go transportu zbiorowego;
          7) analiza finansowo-ekonomiczna pracy przewozowej w tym rozliczanie re-kompensaty z tytułu zawartych umów z operatorami lub przewoźnikami;
          8) ustalanie opłat za przewóz osób oraz innych opłat, o których mowa w ustawie Prawo przewozowe w środkach komunikacji miejskiej w Grudziądzu;
          9) ustalanie sposobu dystrybucji biletów za usługę świadczoną przez operatora w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
          10) ocena i kontrola realizacji posiadanych przez operatora umów w zakresie pu-blicznego transportu zbiorowego;
          11) nakładanie i egzekwowanie kar umownych wynikających z umów, nakłada-nych na operatorów/przewoźników;
          12) kontrola nad przestrzeganiem przez operatora i przewoźnika zasad funkcjo-nowania publicznego transportu zbiorowego, w zakresie przestrzegania rozkładów jazdy, warunków technicznych pojazdów i oznakowań pojazdów;
          13) współpraca z przedsiębiorcami przy aktualizacji rozkładów jazdy w celu po-prawy funkcjonowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej;
          14) analiza realizacji zaspokajania potrzeb przewozowych wynikających z wyko-nywania przewozów na podstawie umowy o świadczenie usług w zakresie publicz-nego transportu zbiorowego;
          15) dokonywanie zmian w przebiegu istniejących linii komunikacyjnych;
          16) administrowanie systemu informacji dla pasażera;
          17) wykonywanie bieżących analiz i dokonywanie zmian i modyfikacji w istnie-jących przebiegach linii komunikacyjnych;
          18) wykonywanie bieżącej kontroli napełnień linii komunikacyjnych;
          19) przygotowywanie informacji pasażerskiej w postaci papierowych rozkładów jazdy oraz przygotowywanie danych do aplikacji mobilnych wykorzystywanych w telefonach komórkowych;
          20) zamieszczanie informacji na stronie internetowej;
          21) przyjmowanie skarg i zażaleń od pasażerów oraz ustalanie przebiegu zdarzeń;
          22) projektowanie układów komunikacyjnych w oparciu o bieżące zapotrzebo-wanie na przewozy pasażerskie;
          23) zamieszczenie rozkładów jazdy na przystankach komunikacyjnych;
          24) utrzymanie sprawności technicznej pojazdu służbowego;
          25) dokonywanie okresowych przeglądów technicznych oraz dokonywanie rozli-czeń kart drogowych pojazdu będącego w dyspozycji wydziału;
          26) prowadzenie spraw związanych z zablokowaniem torowiska
          27) prowadzenie postępowań związanych z przygotowaniem badań marketingo-wych;
          28) przygotowanie harmonogramów pracy ankieterów, opracowanie kart pracy i wyników badań;
          29) nadzór i kontrola nad realizacją przeprowadzanych badań marketingowych;
          30) wykonywanie analiz komunikacyjnych poprzedzających wydanie zezwoleń na przewozy;
          31) uzgadnianie zasad korzystania z przystanków dla przewoźników i operato-rów;
          32) przeprowadzanie badań służących bieżącej weryfikacji prawidłowości oferty przewozowej;
          33) badanie efektywności ekonomicznej poszczególnych linii komunikacyjnych;
          34) zawieranie porozumień międzygminnych w zakresie komunikacji miejskiej i umów o współfinansowanie przewozów;
          35) promocja sprzedaży usług zbiorowej komunikacji miejskiej organizowanej przez gminę-miasto Grudziądz; organizowanie imprez promujących komunikację miejską;
          36) opracowywanie projektów aktów prawnych w zakresie: taryf przewozowych, przepisów porządkowych, przejazdów ulgowych i bezpłatnych;
          37) prowadzenie spraw związanych z kontrolą biletów w komunikacji miejskiej;
          38) windykacja opłaty dodatkowej za naruszenie przepisów w środkach komuni-kacji miejskiej;
          39) przygotowywanie dokumentów dotyczących opłaty dodatkowej za naruszenie przepisów w środkach komunikacji miejskiej, niezapłaconych faktur za sprzedaż biletów, za zablokowanie torowiska, szkód powstałych w wyniku zniszczeń wiat w celu przekazania do windykacji bądź prowadzenia postępowania egzekucyjnego przez Biuro Prawne;
          40) wysyłanie wezwań do zapłaty, wezwań ostatecznych przesądowych, wezwań z klauzulą wpisu do krajowego rejestru długów z tytułu opłaty dodatkowej za naru-szenie przepisów w środkach komunikacji miejskiej;
          41) wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych z tytułu opłat za korzy-stanie z przystanków;
          42) kierowanie tytułów wykonawczych wraz z ewidencją do egzekucji do wła-ściwych organów egzekucyjnych z tytułu opłat za korzystanie z przystanków;
          43) miesięczna weryfikacja kont księgowych syntetycznych i analitycznych wg klasyfikacji budżetowej, kontrahentów oraz zadań ujętych w budżecie;
          44) przyjmowanie i ewidencjonowanie otrzymanych tytułów wykonawczych;
          45) kierowanie wniosków o popełnieniu wykroczenia z art. 121 § 1 kodeksu wy-kroczeń do Policji w Grudziądzu;
          46) organizowanie pracy oraz kontrola obsługi punktów sprzedaży biletów ko-munikacji miejskiej oraz pracowników zajmujących się kontrolą biletów w środkach komunikacji miejskiej;
          47) prowadzenie spraw związanych z budową, przebudową i remontem przystan-ków komunikacyjnych i wiat przystankowych;
          48) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku na przy-stankach komunikacyjnych, których właścicielem albo zrządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego;
          49) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji, zezwoleń i zaświad-czeń na transport drogowy;
          50) wydawanie zezwoleń na przejazd po drogach pojazdów (z ładunkiem lub bez), o masie, nacisku osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach;
          51) prowadzenie rejestrów licencji, zezwoleń, zaświadczeń przedsiębiorców wy-konujących krajowy transport drogowy;
          52) bieżąca współpraca z Inspekcją Transportu Drogowego;
          53) kontrola przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podsta-wą do wydawania uprawnień wynikających z ustawy o transporcie drogowym.
               14.2. Referatu Sprzedaży Biletów należy w szczególności:
          1) emisja, sprzedaż, dystrybucja biletów komunikacji miejskiej (indywidualna i hurtowa);
          2) emisja i sprzedaż rozkładów jazdy;
          3) promocja sprzedaży biletów komunikacji miejskiej organizowanej przez gminę-miasto Grudziądz;
          4) rozliczanie punktów sprzedaży biletów komunikacji miejskiej;
          5) rozliczanie i ewidencjonowanie sprzedaży biletów elektronicznych;
          6) prowadzenie rejestrów VAT;
          7) zawieranie umów i prowadzenie rejestru na sprzedaż biletów komunikacji miejskiej;
          8) analiza i ewidencja dochodów i wydatków bieżących oraz inwestycyjnych Wydziału.”,
     i) ust 20 otrzymuje brzmienie:
               „20. Do właściwości Biura Zamówień Publicznych należy w szczególności:
          1) przygotowywanie i przeprowadzanie od strony formalnej postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość przekracza wyrażoną w zło-tych równowartość kwoty 30 000 euro poprzez:
               a) opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na pod-stawie pism sporządzanych przez komórki organizacyjne,
               b) sporządzanie ogłoszeń i zamieszczanie w Biuletynie Zamówień Pu-blicznych lub przekazywanie Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej,
               c) sporządzanie wniosków o powołanie komisji przetargowej,
               d) uczestnictwo w komisjach przetargowych,
               e) sporządzanie protokołów postępowań;
          2) prowadzenie ewidencji udzielonych zamówień publicznych, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 30 000 euro;
          3) prowadzenie Centralnego Rejestru Umów w sprawach zamówień publicz-nych, w tym zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych rów-nowartości kwoty 30 000 złotych;
          4) sporządzanie i przekazywanie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach;
          5) sporządzanie i zamieszczanie na stronie internetowej planów postępowań o udzielenie zamówień;
          6) opracowywanie projektów aktów kierownictwa wewnętrznego w sprawach zamówień publicznych, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równo-wartość kwoty 30 000 euro.”,
     j) w ust 22. po pkt 9 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 10 w brzmieniu:
          „10) wykonywanie czynności w zakresie koordynowania kontroli zarządczej na poziomie gminy-miasto Grudziądz”;
4) § 45 otrzymuje brzmienie:
          „§ 45. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych podpisują z upoważnienia Prezy-denta pisma należące do właściwości komórek organizacyjnych, którymi kierują oraz ak-ceptują projekty pism zastrzeżone dla Prezydenta, Wiceprezydentów, Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta.
     2. W komórkach organizacyjnych, w których działają Referaty Kierownik Referatu akceptują projekty pism zastrzeżone dla Prezydenta, Wiceprezydentów, Sekretarza, Skarbnika lub Kierownika komórki organizacyjnej.
     3. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego oraz jego Zastępca podpisują pisma w swo-im imieniu na podstawie odrębnych przepisów.
     4. Na pisemny wniosek kierownika komórki organizacyjnej Prezydent może upo-ważnić kierownika referatu do podpisywania pism w zakresie właściwości referatu w czasie obecności kierownika komórki organizacyjnej.”;
5) § 46 otrzymuje brzmienie:
          „§ 46. Akceptacja przełożonego następuje przez złożenie skrótu podpisu z imienną pieczątką na projekcie pisma w lewym dolnym rogu.”;
6) § 49 otrzymuje brzmienie:
          „§ 49. Egzemplarz projektu pisma, przeznaczony do włączenia do akt sprawy, po-winien być zaopatrzony w odręczną i czytelną adnotację pracownika opracowującego projekt pisma, zawierającą skrót <> a także imię i nazwisko, stanowisko służbowe tego pracownika (z lewej strony pod treścią pisma) lub skrót podpisu z imienną pieczątką oraz datę sporządzenia pisma.”;
     § 2. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.
     § 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 28 kwietnia 2017 r.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 27-04-2017 10:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 26-04-2017
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 22-05-2017 13:01