herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Telefon +48 564510270

Dyrektor: Wojciech Witkowski

Referat Gospodarki Nieruchomościami - GN-II

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste oraz wydzierżawianie nieruchomości w trybie bezprzetargowym oraz w drodze przetargu;
  2. sprzedaż nieruchomości w drodze rokowań;
  3. sprzedaż nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;
  4. organizowanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż i wydzierżawianie nieruchomości;
  5. regulowanie stanów prawnych nieruchomości na rzecz osób fizycznych i prawnych;
  6. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów zabudowanych lub przeznaczonych na cele mieszkaniowe, pod garaże oraz wykorzystywanych na cele rolne;
  7. ustalanie i przedłużanie terminów zabudowy nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;
  8. ustalanie dodatkowych opłat z tytułu niedotrzymania terminów zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste;
  9. wydawanie decyzji w sprawach rozwiązania umów wieczystego użytkowania i odebraniu gruntów;
  10. przedłużanie okresów trwania prawa użytkowania wieczystego nieruchomości;
  11. uśrednianie terminów prawa użytkowania wieczystego nieruchomości użytkowanych przez spółdzielnie mieszkaniowe;
  12. przekazywanie nieruchomości w użytkowanie na rzecz osób fizycznych i prawnych;
  13. oddawanie nieruchomości w trwały zarząd;
  14. naliczanie opłat z tytułu zarządu, użytkowania i wieczystego użytkowania nieruchomości oraz rozpatrywanie wniosków o ustalenie innego terminu zapłaty;
  15. aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości w związku ze zmianą ich wartości;
  16. obciążanie nieruchomości komunalnych ograniczonymi prawami rzeczowymi;
  17. użyczanie nieruchomości na rzecz osób fizycznych i prawnych;
  18. przygotowywanie umów dzierżawy i użyczenia;
  19. zamiana nieruchomości z osobami fizycznymi, prawnymi, Skarbem Państwa oraz jednostkami samorządu terytorialnego;
  20. nabywanie nieruchomości na rzecz miasta;
  21. ustalanie i wypłata odszkodowań za grunty przejęte z mocy prawa pod drogi publiczne w wyniku podziału nieruchomości dokonanego na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego;
  22. prowadzenie spraw związanych z nabyciem nieruchomości na rzecz miasta w drodze decyzji wojewody;
  23. wykonywanie prawa pierwokupu;
  24. sprzedaż, dzierżawa oraz oddawanie: w trwały zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa;
  25. naliczanie opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania i wieczystego użytkowania nieruchomości Skarbu Państwa oraz rozpatrywanie wniosków o ustalenie innego terminu zapłaty;
  26. aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa w związku ze zmianą ich wartości;
  27. regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa;
  28. obciążanie nieruchomości Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczowymi;
  29. nabywanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa;
  30. prowadzenie spraw z zakresu wywłaszczania nieruchomości i ustalania odszkodowań związanych z wywłaszczaniem;
  31. prowadzenie spraw z zakresu zwrotu wywłaszczonych nieruchomości i rozliczeń z tego tytułu;
  32. przygotowywanie decyzji Prezydenta, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej w sprawie wydawania zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu za szkody powstałe z tego tytułu;
  33. przygotowywanie decyzji Prezydenta, wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości poprzez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomościach ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji oraz wydawanie decyzji o odszkodowaniu za szkody powstałe z tego tytułu;
  34. ustalanie odszkodowań za grunty przejęte pod drogi w ramach zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
  35. ustalanie opłat adiacenckich w wyniku wybudowania przez miasto urządzeń infrastruktury technicznej, urządzenia lub modernizacji drogi;
  36. sporządzanie umów i zlecanie wycen nieruchomości przez rzeczoznawców majątkowych;
  37. sporządzanie umów na wykonanie podziałów geodezyjnych nieruchomości;
  38. zlecanie podziałów nieruchomości związanych z zadaniami realizowanymi przez referat;
  39. prowadzenie spraw odszkodowań za niedostarczenie przez miasto mieszkań socjalnych;
  40. prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości gruntowych zabudowanych i niezabudowanych;
  41. uzgadnianie projektów przebiegu sieci uzbrojenia technicznego przez teren nieruchomości komunalnych i stanowiących własność Skarbu Państwa;
  42. przygotowywanie dla Wydziału Nadzoru Właścicielskiego i Polityki Gospodarczej dokumentów związanych z wnoszeniem nieruchomości komunalnych jako wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek;
  43. ustalanie opłat na rzecz miasta w wyniku wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  44. ustalanie odszkodowania, jeżeli wartość nieruchomości ulega obniżeniu w związku z ustaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a właściciel nie skorzystał z prawa wykupu lub zamiany nieruchomości na inną;
  45. prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych gminy-miasto Grudziądz, gminy-miasto Grudziądz na prawach powiatu i Skarbu Państwa;
  46. prowadzenie rejestru zasobu nieruchomości komunalnych i Skarbu Państwa;
  47. sporządzanie zestawień danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych nienależących do publicznego zasobu mieszkaniowego, położonych na obszarze miasta lub jego części;
  48. prowadzenie spraw związanych z wykonaniem umowy o zarządzaniu nieruchomościami zawartej z MPGN sp. z o.o.

Referat Ewidencji Gruntów i Budynków - GN-III

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. prowadzenie i udostępnianie w systemie teleinformatycznym bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
  2. zapewnienie dostępu do danych ewidencji gruntów i budynków uprawnionym do jego uzyskania podmiotom;
  3. sporządzanie dokumentacji dla celów informacyjnych i prawnych na zlecenie osób fizycznych i prawnych;
  4. sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
  5. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych rejestru cen nieruchomości (RCN);
  6. przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  7. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
  8. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach rozgraniczeń nieruchomości;
  9. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach scalania i podziałów nieruchomości.

Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - GN-IV

Do właściwości Ośrodka należy w szczególności:

  1. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie w systemie teleinformatycznym baz danych, obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczących:
    1. ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości),
    2. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),
    3. szczegółowych osnów geodezyjnych,
    4. obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych (BDOT500),
    5. ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
  2. tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w postaci mapy ewidencyjnej oraz mapy zasadniczej;
  3. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
  4. zakładanie aktualizacja i modernizacja osnów szczegółowych;
  5. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  6. przyjmowanie, ewidencjonowanie i koordynowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych;
  7. udostępnianie danych z zasobu geodezyjnego i kartograficznego (zasobu);
  8. weryfikacja opracowań geodezyjnych i kartograficznych (operatów) przyjmowanych do zasobu, w zakresie zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii oraz kompletności przekazywanych wyników prac geodezyjnych i kartograficznych;
  9. ewidencjonowanie, przetwarzanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu, ich modernizacja i cyfryzacja;
  10. wyłączanie dokumentów z zasobu, współpraca w tym zakresie z archiwum państwowym;
  11. tworzenie i aktualizacja kopii zabezpieczających baz danych miejskiej części państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  12. zasilanie Geoportalu Krajowego, prowadzonego przez Głównego Geodetę Kraju, danymi z miejskiego zasobu.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 25-06-2019 16:25
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-06-2019
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 20-02-2023 13:28