herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

Wydział Budownictwa i Planowania Przestrzennego

Telefon +48 564510290

Dyrektor: Stefan Baca

Referat Budownictwa - PP-I

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. wydawanie pozwoleń na budowę i rozbiórkę;
  2. przyjmowanie zgłoszeń budowy, rozbiórki obiektów oraz wykonywania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę;
  3. wydawanie decyzji o zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego;
  4. przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części;
  5. wydawanie decyzji o zatwierdzeniu zamiennego projektu budowlanego;
  6. wydawanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu;
  7. wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali;
  8. wydawanie zaświadczeń potwierdzających wartość procentową udziału infrastruktury towarzyszącej, służącej budownictwu mieszkalnemu w oparciu o pozwolenie na budowę;
  9. występowanie do właściwego ministra o wydanie upoważnienia do udzielenia zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych;
  10. współdziałanie z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego;
  11. prowadzenie rejestrów pozwoleń na budowę, rozbiórkę, w tym rejestrów elektronicznych;
  12. wydawanie decyzji o konieczności wejścia na sąsiednią nieruchomość, do sąsiedniego lokalu;
  13. udzielanie zgody na odstępstwo od przepisów kolejowych;
  14. uzgadnianie inwestycji wyprowadzonych poza granice terenów zamkniętych;
  15. egzekucja wykonania obowiązku przeniesienia w inne miejsce lub rozbiórki obiektów tymczasowych.

Referat Planowania Przestrzennego - PP-II

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o ustaleniu warunków zabudowy;
  2. wydawanie decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby;
  3. wydawanie wypisów i wyrysów z planów miejscowych;
  4. wydawanie opinii o zgodności projektów podziału nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
  5. prowadzenie rejestru opracowań planistycznych zakończonych i będących w toku;
  6. prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz o ustaleniu warunków zabudowy;
  7. opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w trakcie opracowania i projektów uchwał w sprawie miejscowych planów zagospodarowania;
  8. zlecanie koreferatów i innych opracowań do sporządzanych projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i opracowań studialnych;
  9. udostępnianie do wglądu planów miejscowych;
  10. archiwizowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wraz z ich dokumentacją formalno-prawną;
  11. współpraca przy tworzeniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  12. przygotowywanie uwarunkowań urbanistyczno-architektonicznych dla nieruchomości komunalnych;
  13. kształtowanie strategii obrotu nieruchomościami gminnymi m.in. poprzez:
    1. badanie skutków ekonomicznych uchwalenia planów miejscowych,
    2. wskazywanie nieruchomości gminnych do sprzedaży w powiązaniu z kierunkami miasta ustalonymi w „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta”,
    3. analiza możliwości sprzedaży stanowiących własność gminy-miasto Grudziądz terenów nieuzbrojonych lub o niewielkim wyposażeniu w infrastrukturę techniczną;
  14. ocena zgodności zamierzenia inwestycyjnego z ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  15. uzgadnianie inwestycji na terenach zamkniętych.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 25-06-2019 16:27
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-06-2019
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 20-02-2023 13:57