ZARZĄDZENIE NR 516/21
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 8 października 2021 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. „Organizacja Wieczerzy Wigilijnej dla osób bezdomnych lub żyjących w niedostatku z terenu Grudziądza”
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 z późn. zm.), art. 25 ust. 1, 4 i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1876 z późn. zm.) oraz § 6 ust. 2 lit. a, § 7 pkt 1 lit. c i § 9 ust. 1 Uchwały Nr XXXVI/311/20 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 25 listopada 2020 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2021 roku zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. „Organizacja Wieczerzy Wigilijnej dla osób bezdomnych lub żyjących w niedostatku z terenu Grudziądza”, zwanego dalej „zadaniem”.
2. Zadanie mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych w § 7 pkt 1 lit. c Uchwały Nr XXXVI/311/20 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 25 listopada 2020 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi
w 2021 roku.
3. Celem zadania jest zapewnienie poprawy jakości celebrowania Świąt Bożego Narodzenia, przez osoby bezdomne i żyjące w niedostatku z terenu Grudziądza, poprzez organizację Wieczerzy Wigilijnej w formie przygotowania i dystrybucji gotowych posiłków.
§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 18.000,00 zł.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, jak również nie gwarantuje przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.
- W konkursie może zostać wybrana tylko jedna oferta.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w grudniu 2021 r.
- W ramach realizacji zadania zleceniobiorca będzie zobowiązany do:
- przygotowania 400 zestawów posiłków, w skład których będą wchodzić cztery gotowe do spożycia potrawy związane z tradycją wigilijną;
- zapewnienia świeżości i higieny potraw poprzez użycie opakowań jednokrotnego użytku przeznaczonych do przechowywania żywności;
- dystrybucji we własnym zakresie zestawów posiłków, potwierdzonych dokumentem, iż posiłek został odebrany przez osobę potrzebującą/uprawnioną;
- zapewnienia pomieszczeń oraz sprzętu niezbędnych do przygotowania oraz dystrybucji zestawów posiłków;
- zapewnienia zasobów kadrowych niezbędnych do realizacji zadania.
- Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
- Zleceniobiorca zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) przy realizacji zadania będzie zobowiązany do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.
- Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:
- są niezbędne dla realizacji zdania;
- są racjonalne i efektywne;
- zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
- zostały udokumentowane;
- zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
- W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:
- podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.);
- finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
- amortyzację;
- leasing;
- odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
- kary i grzywny;
- zakup napojów alkoholowych.
- Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:
- wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
- wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
- W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, iż stawka godzinowa nie może być niższa niż 18,30 zł i nie wyższa niż 100,00 zł.
- W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania uwzględnia się wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany do realizacji zadania i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.
- W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:
- przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
- zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie.
- W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:
- przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
- utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
- istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
- Zleceniobiorca, w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, składa
w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w załączniku
nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
- Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych (faktur, rachunków) dotyczących realizacji zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do umowy.
- Zleceniobiorca, w terminie 3 dni roboczych od daty złożenia sprawozdania w generatorze, składa w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu wydruk potwierdzenia złożenia sprawozdania wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną sprawozdania złożonego w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie zobowiązań finansowych w imieniu zleceniobiorcy.
- Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje działania określone w ofercie, a rezultaty wskazane w § 5 ust. 2 pkt. 2 zostaną osiągnięte na poziomie:
- rezultat nr 1 – nie mniejszym niż 80 %;
- rezultat nr 2 –100 %.
- W przypadku, gdy rezultat nr 1 zostanie osiągnięty na poziomie równym lub wyższym niż 50 % i niższym niż 80 %, zleceniobiorca:
- będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów,
- może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania publicznego.
17. W przypadku, gdy rezultat nr 1 zostanie osiągnięty na poziomie niższym niż 50 %, a rezultat nr 2 niższym niż 100 % zleceniobiorca będzie zobowiązany do zwrotu całości dotacji.
18. Przy ocenie stopnia realizacji zadania, zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności:
1) czy nieosiągnięcie rezultatów nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
2) czy nieosiągnięcie rezultatów ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) czy nieosiągnięcie rezultatów spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
- Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy gminą-miasto Grudziądz a zleceniobiorcą, sporządzoną zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert
i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
- Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie
1) w części III pkt 5 – analizę ryzyka, odnoszącą się do możliwych do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu;
- w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatu realizacji zadania i sposobu jego monitorowania:
Lp.
|
Nazwa rezultatu
|
Planowany poziom osiągnięcia rezultatów (wartość docelowa)
|
Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji
o osiągnięciu wskaźnika
|
1
|
Liczba wydanych zestawów posiłków wigilijnych
|
min. 400 zestawów posiłków wigilijnych
|
Protokół przekazania zestawów posiłków wigilijnych osobom bezdomnym
i żyjącym
w niedostatku ze wskazaniem liczby przekazanych zestawów
|
2
|
Liczba potraw wigilijnych w zestawie przygotowanym dla jednej osoby
|
4 różne potrawy wigilijne
|
Wykaz zakupionych produktów wraz
z podaniem poszczególnych składników (menu)
|
- w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli oferent planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;
- w części VI – opis sposobu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności:
-
-
- architektonicznej,
- cyfrowej,
- informacyjno-komunikacyjnej.
- Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 2 listopada 2021 r. do godz. 23:59:59.
- Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:
- skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;
- w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
- w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta.
- Oferent składa:
- wydruk potwierdzenia złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta;
- w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – oryginał pełnomocnictwa lub kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem
poprzez wrzucenie do urny usytuowanej w wejściu do budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu przy ul. Waryńskiego 34A lub przesyła za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej, w terminie do dnia 5 listopada 2021 r. do godz. 15:30.
- Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.
- Za datę złożenia wydruku potwierdzenia złożenia oferty uważa się datę wpływu wydruku do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
- Przed złożeniem oferty poprzez generator ofert dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:
- w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu pod numerami telefonów 56 69 68 750 i 56 69 68 767
(w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 15:30) oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail a.siuda@mopr.grudziadz.pl i d.brzezinska@mopr.grudziadz.pl;
- w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
- oferta została sporządzona według wzoru, o którym mowa w § 5 ust. 1;
- oferta została złożona poprzez generator ofert w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
- oferent złożył w miejscu i terminie wskazanym w § 5 ust. 5 wydruk potwierdzenia złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem oraz, jeżeli dotyczy, oryginał pełnomocnictwa lub kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem;
- oferta została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
- oferta jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;
- oferta została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
- do oferty załączono w formie elektronicznej załączniki wskazane w § 5 ust. 4.
- Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty zawierającej uchybienia wskazane w ust. 1 pkt 6 i 7, w terminie wskazanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
- Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, w tym również nieuzupełnione we wskazanym terminie, nie podlegają ocenie merytorycznej.
- Oceny merytorycznej ofert dokonuje komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta
Grudziądza, w oparciu o następujące kryteria:
- możliwość realizacji zadania przez oferenta;
- kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
- proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie;
- planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł w realizacji zadania;
- planowany przez oferenta wkład rzeczowy i osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków w realizacji zadania;
- w przypadku oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zlecone zadania – analiza i ocena realizacji zleconych zadań z uwzględnieniem rzetelności, terminowości i sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
- doświadczenie oferenta w udzielaniu wsparcia w formie sporządzania i dystrybucji posiłków.
- Wzór karty oceny merytorycznej oferty stanowi Załącznik do Zarządzenia.
- Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji oferty, które uzyskały co najmniej 60 punktów.
- Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmuje decyzję w sprawie wyboru oferty i wysokości przyznanej dotacji.
- Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 30 listopada 2021 r. w następujących miejscach:
- w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.bip.gov.pl;
- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
- na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu;
- w generatorze ofert na stronie internetowej www.witkac.pl.
- Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie poinformuje oferentów o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanej dotacji.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W roku bieżącym zadanie będące przedmiotem konkursu nie było realizowane. W 2020 roku Prezydent Grudziądza zlecił przygotowanie kolacji wigilijnej dla osób bezdomnych i żyjących w niedostatku z terenu Grudziądza Kołu Grudziądzkiemu Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta, przekazując dotację w wysokości 18.000,00 zł.
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
2. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe i podmioty biorące udział w konkursie.
3. Członkowie komisji konkursowej wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
4. Pisemne zgłoszenia, sporządzone zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do Zarządzenia Nr 456/20 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę- miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym w terminie do dnia 2 listopada 2021 r. należy:
- złożyć wrzucając do urny usytuowanej w wejściu do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (do godz. 17:00) albo
- przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
- Uchwały Nr XXXVI/311/20 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 25 listopada 2020 r.
w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2021 roku;
- Zarządzenia Nr 456/20 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.