ZARZĄDZENIE NR 562/09
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 15 grudnia 2009 r.
w sprawie ustalenia zasad realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego przez gminę-miasto Grudziądz
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. Merytoryczna komórka organizacyjna Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
lub podległa jednostka organizacyjna przedstawia Prezydentowi Grudziądza założenia projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego celem akceptacji, zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku do niniejszego Zarządzenia.
§ 2. Po akceptacji założeń projektu przez Prezydenta Grudziądza merytoryczna komórka organizacyjna Urzędu Miejskiego w Grudziądzu lub podległa jednostka organizacyjna opracowuje wniosek o dofinansowanie projektu w uzgodnieniu z Wydziałem Funduszy Europejskich Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Skarbnikiem Miasta.
§ 3. Po uzyskaniu informacji o przyjęciu projektu do współfinansowania z Europejskiego Funduszu Społecznego Wydział Funduszy Europejskich Urzędu Miejskiego w Grudziądzu po konsultacji z merytoryczną komórką organizacyjną Urzędu Miejskiego w Grudziądzu występuje do Prezydenta Grudziądza z wnioskiem o powołanie Zespołu ds. realizacji projektu.
§ 4. W skład Zespołu ds. realizacji projektu wchodzą:
1) kierownik Zespołu – pracownik Urzędu Miejskiego w Grudziądzu (odpowiedzialny za realizację projektu zgodnie z zawartą umową);
2) pracownik Wydziału Funduszy Europejskich – obsługa księgowa projektu;
3) pracownik Biura Zamówień Publicznych – udzielanie zamówień publicznych;
4) przedstawiciel Biura Prawnego – obsługa prawna;
5) inne osoby niezbędne dla prawidłowej realizacji projektu.
§ 5. Do zadań Zespołu ds. realizacji projektu należy:
1) realizacja projektu zgodnie z zawartą umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu;
2) prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej projektu;
3) sporządzanie sprawozdań z realizacji projektu;
4) sporządzanie wniosków o płatność;
5) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych w zakresie realizacji projektu;
6) systematyczne monitorowanie realizacji projektu;
7) podejmowanie działań zapobiegawczych w przypadku wystąpienia zagrożeń mających wpływ na prawidłową realizację projektu;
8) udostępnianie dokumentacji dotyczącej projektu organom kontrolującym;
9) wdrażanie zaleceń z przeprowadzonych kontroli/audytu projektu oraz usuwanie ewentualnych nieprawidłowości;
10) monitorowanie wskaźników osiągnięcia celu projektu po zakończeniu realizacji projektu;
11) przechowywanie dokumentacji projektu zgodnie z wymaganiami instrukcji kancelaryjnej oraz zasadami archiwizacji dotyczącymi projektu;
12) wykonywanie innych poleceń Prezydenta Grudziądza z zakresu realizowanego projektu.
§ 6.1. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość powierzenia części lub całości zadań określonych w § 5 do realizacji podległym jednostkom organizacyjnym. Powierzenie prowadzenia ewidencji księgowej projektu wymaga wyodrębnienia dokumentacji projektu oraz opisania przyjętych zasad rachunkowości.
2. Decyzję w tym zakresie podejmuje Prezydent Grudziądza w Zarządzeniu powołującym Zespół ds. realizacji projektu.
3. Po zakończeniu realizacji projektu uporządkowana dokumentacja projektu tworzona przez podległe jednostki organizacyjne jest przekazywana do kierownika Zespołu, który dokonuje oceny jej kompletności.
§ 7. Kompletna dokumentacja projektu jest przechowywana w miejscu wskazanym
w Zarządzeniu powołującym Zespół ds. realizacji projektu.
§ 8. Przyjęcie zadań do realizacji przez członków Zespołu ds. realizacji projektu powinno zostać potwierdzone w karcie stanowiska pracy lub w umowie cywilnoprawnej, sporządzonej odrębnie dla każdego realizowanego projektu.
§ 9. Nadzór nad prawidłowością prac Zespołu ds. realizacji projektu sprawuje Prezydent lub upoważniona przez niego osoba.
§ 10. Zespół ds. realizacji projektu powołany jest na czas realizacji projektu.
§ 11. Zarządzenie nie dotyczy projektów realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie oraz Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu. Dyrektorzy w/w jednostek
są zobowiązani do bieżącego informowania Prezydenta Grudziądza o sporządzanych wnioskach o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 18-12-2009 14:11 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 15-12-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 18-12-2009 14:14 |