herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 379/16 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pt. "Prowadzenie Centrum Wspierania Rodzin (CWR) w ramach projektu partnerskiego pn. Rodzina w Centrum, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego"

ZARZĄDZENIE NR 379/16

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 30 września 2016 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pt. „Prowadzenie Centrum Wspierania Rodzin (CWR) w ramach projektu partnerskiego pn. Rodzina w Centrum, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego”

 

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.) oraz art. 190 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 575) zarządzam, co następuje:

§ 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pt. „Prowadzenie Centrum Wspierania Rodzin (CWR) w ramach projektu partnerskiego pn. Rodzina w Centrum, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego”.

§ 2. Podmiotami uprawnionymi do udziału w konkursie są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.), prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.

§ 3. 1. Oferty należy sporządzić zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 1  do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300).

2. Wzór oferty dostępny jest na stronie internetowej Grudziądza www.grudziadz.plw zakładce Polityka Społeczna/Organizacje pozarządowe oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.grudziadz.pl w zakładce Prawo.

3.  Do oferty należy załączyć:

1) kserokopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji – odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany;

2) w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu oferenta – pełnomocnictwo (upoważnienie) do działania w imieniu oferenta;

3) kserokopię statutu;

4) szczegółowe programy tematyczne warsztatów, spotkań edukacyjnych, grup wsparcia oraz zajęć animacyjnych dla dzieci;

5) dokumentację potwierdzającą:

a) minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem wszystkich specjalistów zaangażowanych w realizację indywidualnego poradnictwa, specjalisty ds. wsparcia rodziny i pieczy zastępczej, ekspertów prowadzących spotkanie edukacyjne dotyczące rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych do 14 dzieci,

b) minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem oraz doświadczenie w moderowaniu grup wsparcia osoby prowadzącej grupy wsparcia,

c) umiejętność pracy z dziećmi oraz minimum 2-letnie doświadczenie w animacji czasu wolnego osoby prowadzącej zajęcia animacyjne dla dzieci.

4.  Dokumentację, o której mowa w ust. 3 pkt 5, stanowią odpowiednio referencje, rekomendacje, kserokopia świadectwa pracy, kserokopia umowy o pracę, poświadczenie prowadzenia działalności gospodarczej.

5. Kserokopie składanych dokumentów oferent potwierdza za zgodność z oryginałem.

§ 4. 1. Oferty należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu przy ul. Waryńskiego 34A w pokoju 205 lub nadesłać pocztą w terminie do dnia 24 października 2016 r.

2. Za datę złożenia ofert uważa się datę wpływu oferty do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie. Oferty złożone po terminie pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.

3. Oferty, które nie będą spełniać wymogów formalnych i nie zostaną uzupełnione we wskazanym terminie nie będą podlegać ocenie merytorycznej, dokonywanej przez komisję konkursową.

4. Dodatkowych informacji i wyjaśnień dotyczących konkursu udziela Dział Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie pod numerem telefonu 56 69 68 748.

§ 5. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w poszczególnych latach wynosi:

1) w 2016 roku – 36.320,00 zł;

2) w 2017 roku – 106.500,00 zł;

3) w 2018 roku – 63.520,00 zł.

2. Wysokość dotacji może ulec zmniejszeniu bądź zwiększeniu z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia na etapie opracowywania danych do konkursu ofert.

§ 6. Zasady przyznawania dotacji:

1) zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie powierzenia wykonania zadania wraz z udzieleniem dotacji na sfinansowanie jego realizacji;

2) w konkursie może zostać wybrana tylko jedna oferta.

§ 7. 1. Zadanie będące przedmiotem konkursu należy zrealizować w okresie od dnia podpisania umowy o realizację zadania publicznego do dnia 30 czerwca 2018 r.

2. Szczegółowe warunki realizacji zadania określone zostaną w umowie zawartej pomiędzy Prezydentem Grudziądza a zleceniobiorcą, sporządzonej zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300).

§ 8.  Usługi społeczne w ramach Centrum Wspierania Rodzin skierowane będą łącznie do 95 osób, w tym:

1) osób przebywających w pieczy zastępczej;

2) osób opuszczających pieczę zastępczą;

3) osób w rodzinach przeżywających trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (w tym rodziny objęte wsparciem asystenta rodziny);

4) otoczenia ww. osób, m.in. osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą.

§ 9. 1. W ramach realizacji zadania w 2016 roku zleceniobiorca zobowiązany jest do:

1) świadczenia specjalistycznego poradnictwa pedagogicznego mającego na celu m.in. wzmocnienie kompetencji rodzicielskich, poprawę relacji rodzic – dziecko, wspomaganie rozwoju dziecka, wzrost umiejętności wykorzystania przez rodzinę własnego potencjału, doświadczeń, możliwości, wzorców i tradycji w wymiarze 50 godzin (jednostką miary poradnictwa pedagogicznego jest godzina zegarowa):

a) zleceniobiorca zobowiązany jest osiągnąć następujące efekty poradnictwa: uczestnicy potrafią samodzielnie funkcjonować społecznie i wewnątrzrodzinnie, posiadają umiejętności konstruktywnego rozwiązywania problemów opiekuńczo-wychowawczych i rodzinnych, posiadają umiejętności prawidłowej komunikacji, interesują się stanem dziecka i jego rozwojem (zleceniobiorca zobowiązany jest na podstawie obserwacji i wywiadu, do weryfikacji powyższych efektów poradnictwa dla każdego uczestnika i określenia ich w karcie realizowanego poradnictwa),

b) zleceniobiorca zobowiązany jest udokumentować minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem, w tym z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz kierunkowe wykształcenie (wymagane posiadanie kompetencji takich jak umiejętność diagnozy trudności i problemów klienta, nawiązania i budowania relacji z odbiorcą poradnictwa, zastosowania metod i technik pracy z dzieckiem i rodziną),

c) zleceniobiorca zobowiązany jest do wypełniania kart realizowanego poradnictwa dla każdego uczestnika zgodnie ze wzorem przekazanym przez zleceniodawcę oraz przygotowania miesięcznych zestawień realizowanego poradnictwa;

2) świadczenia specjalistycznego poradnictwa prawnego obejmującego w szczególności regulacje z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego w celu umożliwienia rodzinie uregulowania spraw, których rozstrzygnięcie zależy od decyzji sądu, instytucji i organów,  udzielanie informacji o prawach, uprawnieniach i możliwościach rozwiązania sytuacji trudnych/konfliktowych/kryzysowych lub sytuacji mogących prowadzić do konfliktu lub kryzysu w rodzinie z dziećmi, zaznajomienie z obowiązkami związanymi z pełnieniem ról w rodzinie, pomoc w pisaniu pism urzędowych i procesowych w kontekście zgłaszanych problemów w wymiarze 50 porad (jednostką miary udzielanego poradnictwa prawnego jest porada):

a) zleceniobiorca zobowiązany jest osiągnąć następujące efekty poradnictwa: uczestnicy znają i przestrzegają prawo i realizują wynikające z niego obowiązki, znają konsekwencje nieprzestrzegania ich (zleceniobiorca zobowiązany jest na podstawie obserwacji i wywiadu do weryfikacji powyższych efektów poradnictwa dla każdego uczestnika i określenia ich w karcie realizowanego poradnictwa),

b) zleceniobiorca zobowiązany jest udokumentować minimum 3-letnie doświadczenie
w świadczeniu poradnictwa prawnego w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego dla rodzin (wymagane jest wykształcenie prawnicze, znajomość przepisów prawa z zakresu kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania administracyjnego),

c) zleceniobiorca zobowiązany jest do wypełniania kart realizowanego poradnictwa dla każdego uczestnika zgodnie ze wzorem przekazanym przez zleceniodawcę oraz przygotowania miesięcznych zestawień realizowanego poradnictwa;

3) świadczenia specjalistycznego poradnictwa psychologicznego obejmującego m.in. relacje rodzinne, komunikację wewnątrzrodzinną, pełnienie ról w rodzinie, wartości rodziny i jej poszczególnych członków, mającego na celu poprawę funkcjonowania społecznego rodzin z dziećmi w ich środowisku zamieszkania, pomoc w rozwiązywaniu kryzysów rozwojowych, rodzinnych, problemów emocjonalnych, trudności wychowawczych, wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z problemami dotykającymi rodzinę, rozwiązywanie konfliktów w wymiarze 50 godzin (w ramach udzielanego poradnictwa psychologicznego przez godzinę należy rozumieć 50 minut):

a) zleceniobiorca zobowiązany jest osiągnąć następujące efekty poradnictwa: uczestnicy znają swoje zasoby i możliwości niezbędne w pokonywaniu trudnych sytuacji w relacjach małżeńskich, relacjach rodzic-dziecko oraz w relacjach ze środowiskiem lokalnym, wiedzą gdzie uzyskać pomoc i wsparcie psychologiczne, wzmacniają się więzi między członkami rodziny, szanowana jest godność i podmiotowość każdego członka rodziny (zleceniobiorca zobowiązany jest na podstawie obserwacji i wywiadu do weryfikacji powyższych efektów poradnictwa dla każdego uczestnika i określenia ich w karcie realizowanego poradnictwa),

b) zleceniobiorca zobowiązany jest udokumentować minimum 3-letnie doświadczeniew pracy z rodziną i dzieckiem, w tym z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz kierunkowe wykształcenie (wymagane posiadanie kompetencji takich jak umiejętność diagnozy trudności i problemów uczestników, nawiązania i budowania relacji z odbiorcą poradnictwa, zastosowania metod i technik pracyz dzieckiem i rodziną),

c) zleceniobiorca zobowiązany jest do wypełniania kart realizowanego poradnictwa dla każdego uczestnika zgodnie ze wzorem przekazanym przez zleceniodawcę oraz przygotowania miesięcznych zestawień realizowanego poradnictwa;

4) przeprowadzenia 1-dniowego warsztatu (w wymiarze 5 godzin zegarowych) zwiększającego umiejętności i kompetencje wychowawcze rodziców naturalnych i zastępczych, służącego m. in. poprawie komunikacji i relacji w rodzinie:

a) średnia liczba osób biorących udział w warsztacie to 10 osób,

b) przeprowadzenie warsztatu obejmuje m. in. zapewnienie eksperta prowadzącego warsztat, zapewnienie materiałów dydaktycznych oraz cateringu w trakcie trwania warsztatu,

c) szczegółowy program tematyczny zleceniobiorca zobowiązany jest załączyć do oferty realizacji zadania,

d) warsztat prowadzony jest z wykorzystaniem metod takich jak: studium przypadku, ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie, zespołowe rozwiązywanie zadań, gry decyzyjne, wizualizacje, wykład, prezentacja, dyskusja w grupie (zleceniodawca zastrzega sobie możliwość wyboru konkretnych metod przeprowadzenia warsztatu),

e) zleceniobiorca zobowiązany jest osiągnąć następujące efekty warsztatów: podniesienie i wzmocnienie kompetencji rodzicielskich rodziców naturalnych i zastępczych (zleceniobiorca przygotuje i przeprowadzi testy/ankiety weryfikujące uzyskanie powyższych efektów na początku i końcu warsztatu, zawierające te same pytania oraz dokona ich analizy – wzór testu/ankiety musi uzyskać akceptację zleceniodawcy),

f) zleceniobiorca zobowiązany jest do wydrukowania dla wszystkich  uczestników  imiennych zaświadczeń o ukończeniu warsztatu z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności i osiągniętych efektów (wzór zaświadczenia musi zostać zaakceptowany przez zleceniodawcę),

g) zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego warsztatu według wzoru określonego przez zleceniodawcę;

5) przeprowadzenia zajęć animacyjnych dla dzieci rodziców korzystających z warsztatu, o którym mowa w pkt 4, polegających m.in. na organizacji gier i zabaw oraz innych edukacyjno-integracyjnych form spędzania czasu (w wymiarze 5 godzin zegarowych):

a) w ramach przeprowadzenia zajęć animacyjnych zleceniobiorca zobowiązany jest do zabezpieczenia miejsca odpowiedniego do charakteru zajęć oraz materiałów niezbędnych do ich realizacji,

b) program zajęć animacyjnych dla dzieci zleceniobiorca zobowiązany jest załączyć do oferty realizacji zadania,

c) osoba prowadząca zajęcia animacyjne musi posiadać wykształcenie pedagogiczne, umiejętność pracy z dziećmi oraz udokumentowane  minimum 2-letnie doświadczenie w animacji czasu wolnego,

d) zamierzonym efektem zajęć animacyjnych jest zorganizowanie czasu dzieciom rodziców uczestniczących w warsztatach wzmacniających kompetencje rodzicielskie dla rodziców naturalnych i zastępczych,

e) zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych zajęć animacyjnych według wzoru określonego przez zleceniodawcę;

6) organizacji grup wsparcia dla rodzin naturalnych i zastępczych, których celem będzie dostarczenie emocjonalnego wsparcia i praktycznej pomocy w radzeniu sobie z  problemami wspólnymi dla wszystkich członków rodzin oraz wymiana doświadczeń i wspólne poszukiwanie rozwiązań  w obszarze wypełniania funkcji rodzicielskich oraz zapobieganie wyczerpaniu, wypaleniu (jednostką miary grup wsparcia jest spotkanie):

a) zleceniobiorca zobowiązany jest zorganizować 2 spotkania, każde  w wymiarze 4 godzin zegarowych,

b) w jednej grupie wsparcia może uczestniczyć maksymalnie 15 osób,

c) organizacja grup wsparcia obejmuje m. in. zapewnienie moderatora prowadzącego grupy wsparcia oraz cateringu w trakcie trwania zajęć,

d) ramowy program prowadzenia grup wsparcia zleceniobiorca zobowiązany jest dołączyć do oferty realizacji zadania,

e) zleceniobiorca zobowiązany jest osiągnąć następujące efekty działań grup wsparcia: wsparcie emocjonalne w pokonywaniu trudności,  zwalczenie bezradności wobec problemu, wymiana informacji i doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań (oferent przygotuje i przeprowadzi testy/ankiety weryfikujące uzyskanie powyższych efektów na początku i końcu grupy wsparcia, zawierające te same pytania oraz dokona ich analizy – wzór testu/ankiety musi uzyskać akceptację zleceniodawcy),

f) grupy wsparcia prowadzone są w formie wykładu informacyjnego, dyskusji, pracy w parach, pracy w grupach, pracy warsztatowej (symulacyjnej) bazującej na doświadczeniu,

g) zleceniobiorca zobowiązany jest udokumentować minimum 3-letnie doświadczeniew pracy z rodziną i dzieckiem oraz doświadczenie w moderowaniu grup wsparcia,

h) zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych spotkań grup wsparcia według wzoru określonego przez zleceniodawcę;

7) przeprowadzenia czterech 1-dniowych warsztatów (w wymiarze 6 godzin zegarowych każdy) dla osób przebywających i opuszczających pieczę zastępczą, wzmacniających ich kompetencje w wypełnianiu ról społecznych w zakresie m.in. asertywności, planowania przyszłości, treningu kompetencji społecznych, gospodarowania budżetem domowym, zarządzania czasem, budowania więzi i tożsamości:

a) średnia liczba osób biorących udział w warsztacie to 10 osób,

b) przeprowadzenie warsztatu obejmuje m. in. zapewnienie eksperta prowadzącego warsztat, zapewnienie materiałów dydaktycznych oraz cateringu w trakcie trwania warsztatu,

c) szczegółowy program tematyczny zleceniobiorca zobowiązany jest załączyć do oferty realizacji zadania,

e) warsztat prowadzony jest z wykorzystaniem metod takich jak: ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie, zespołowe rozwiązywanie zadań, gry i zabawy dydaktyczne, przekaz audiowizualny, burza mózgów, drama i inscenizacja, dyskusja w grupie (zleceniodawca zastrzega sobie możliwość wyboru konkretnych metod przeprowadzenia warsztatu),

f) zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągniecia następujących efektów prowadzonych warsztatów: podniesienie umiejętności społecznych i komunikacyjnych, umiejętność planowania i gospodarowania budżetem domowym, umiejętność autoprezentacji i podniesienie samooceny (zleceniobiorca przygotuje i przeprowadzi testy/ankiety weryfikujące uzyskanie powyższych efektów na początku i końcu warsztatu, zawierające te same pytania oraz dokona ich analizy – wzór testu/ankiety musi uzyskać akceptację zleceniodawcy),

g) zleceniobiorca zobowiązany jest do wydrukowania dla wszystkich  uczestników  imiennych zaświadczeń o ukończeniu warsztatu z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności, osiągniętych efektów (wzór zaświadczenia musi zostać zaakceptowany przez zleceniodawcę),

h) zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych warsztatów według wzoru określonego przez zleceniodawcę,

8) zakupu materiałów edukacyjnych i dydaktycznych niezbędnych do realizacji zadania publicznego, m. in. testy kompetencji, narzędzia diagnostyczne, gry edukacyjne (jednostką miary jest komplet).

2. W celu realizacji zadania zleceniobiorca zatrudni specjalistę ds. wparcia rodziny i pieczy zastępczej, dla którego przewiduje się wypłatę wynagrodzenia (1 etat, kwota brutto brutto), nagrody/dodatku motywacyjnego zgodnie z regulaminem wynagradzania zleceniobiorcy oraz delegacje.

§ 10. 1.  W ramach realizacji zadania w 2017 roku zleceniobiorca zobowiązany jest do:

1) świadczenia specjalistycznego poradnictwa pedagogicznego w wymiarze 50 godzin, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 1;

2) świadczenia specjalistycznego poradnictwa prawnego w wymiarze 50 porad, zgodnie z zasadami określonymi w  § 9 ust. 1 pkt 2;

3) świadczenia specjalistycznego poradnictwa psychologicznego w wymiarze 100 godzin, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 3;

4) przeprowadzenia pięciu 1-dniowych warsztatów zwiększających umiejętności i kompetencje wychowawcze rodziców naturalnych i zastępczych, służących m. in. poprawie komunikacji i relacji w rodzinie, w wymiarze 5 godzin zegarowych każdy, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 4;

5) przeprowadzenia zajęć animacyjnych dla dzieci rodziców korzystających z warsztatów, o których mowa w pkt 4, zgodnie z zasadami określonymi w  § 9 ust. 1 pkt 5;

6) organizacji grup wsparcia dla rodzin naturalnych i zastępczych w wymiarze 5 spotkań, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 6;

7) przeprowadzenia czterech 1-dniowych warsztatów dla osób przebywających i opuszczających pieczę zastępczą, wzmacniających ich kompetencje w wypełnianiu ról społecznych w zakresie m.in. asertywności, planowania przyszłości, treningu kompetencji społecznych, gospodarowania budżetem domowym, zarządzania czasem, zdrowego żywienia, budowania więzi i tożsamości, w wymiarze 6 godzin zegarowych każdy, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 7;

8) zapewnienia bonów edukacyjnych dla 10 osób opuszczających pieczę zastępczą, służących nabyciu bądź przywróceniu kompetencji społecznych, zaradności, samodzielności  tych osób zgodnie z ich potrzebami, z wyłączeniem kursów zawodowych;

9) zakupu materiałów edukacyjnych i dydaktycznych niezbędnych do realizacji zadania publicznego, m. in. testy kompetencji, narzędzia diagnostyczne, gry edukacyjne (jednostką miary jest komplet).

10) organizacji i przeprowadzenia spotkania edukacyjnego dotyczącego rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej oraz placówek opiekuńczo–wychowawczych do 14 dzieci, w wymiarze 6 godzin zegarowych:

a) średnia liczba osób biorących udział w spotkaniu to 30 osób,

b) przeprowadzenie spotkania obejmuje m. in. zapewnienie eksperta, materiałów szkoleniowych oraz cateringu w trakcie trwania spotkania,

c) spotkanie powinno mieć charakter edukacyjny przy udziale m.in. rodzin zastępczych, kandydatów na rodziny zastępcze, przedstawicieli organizacji pozarządowych działających w obszarze wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz innych instytucji wspierających rodziny i dzieci,

d) celem spotkania jest przede wszystkim propagowanie idei rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej, przekazanie wiedzy na temat potrzeby tworzenia świadomej gotowości przyjęcia dziecka pozbawionego opieki rodziny naturalnej, zwiększenie wiedzy o potrzebie deinstytucjonalizacji i tworzenia rodzinnych form pieczy zastępczej,

e) szczegółowy program spotkania zleceniobiorca zobowiązany jest załączyć do oferty realizacji zadania,

f) do przeprowadzenia spotkania zleceniobiorca zobowiązany jest zapewnić 2 ekspertów w dziedzinie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej posiadających wykształcenie wyższe (preferowane: nauki o rodzinie, pedagogika, praca socjalna), wiedzę w zakresie tworzenia i rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczych oraz udokumentowane min. 3-letnie doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną,

g) zleceniobiorca zobowiązany jest do zapewnienia opiekuna organizacyjnego spotkania oraz obsługi technicznej spotkania (min. 1 osoba),

h) spotkanie prowadzone jest w formie wykładu, prelekcji, prezentacji, dyskusji, panelu dyskusyjnego (zleceniodawca zastrzega sobie możliwość wyboru konkretnych metod przeprowadzenia spotkania),

i) zleceniobiorca zobowiązany jest do wydrukowania dla wszystkich  uczestników  zaświadczeń o uczestnictwie w spotkaniu edukacyjnym z wyszczególnieniem liczby godzin, zakresu poruszanych zagadnień oraz doskonalonych umiejętności (wzór zaświadczenia musi zostać zaakceptowany przez zleceniodawcę),

j) zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego spotkania według wzoru określonego przez zleceniodawcę,

k) obiekt, w którym zorganizowane zostanie spotkanie winien być położony w Grudziądzu i zapewniać salę wykładową dla min. 30 osób, wyposażoną m.in. w miejsca siedzące dla wszystkich uczestników konferencji, dostęp do bezprzewodowego Internetu, tablicę suchościeralną z kompletem pisaków, sprzęt do prezentacji, laptop, nagłośnienie, mikrofon bezprzewodowy,  zaplecze sanitarne, itp., dodatkowo zleceniobiorca powinien zabezpieczyć bezpłatne toalety oraz parking, a także miejsce na prowadzenie recepcji konferencji przeznaczone do rejestracji uczestników i wydawania materiałów edukacyjnych;

2. Dla zatrudnionego specjalisty ds. wsparcia rodziny i pieczy zastępczej przewiduje się  wypłatę wynagrodzenia (1 etat, kwota brutto brutto), nagrody/dodatku motywacyjnego zgodnie z regulaminem wynagradzania zleceniobiorcy, 13-stego wynagrodzenia (o ile przewiduje to regulamin wynagradzania lub inny dokument wewnętrzny zleceniobiorcy) oraz delegacje.

§ 11. 1. W ramach realizacji zadania w 2018 roku zleceniobiorca zobowiązany jest do:

1) świadczenia specjalistycznego poradnictwa pedagogicznego w wymiarze 50 godzin, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 1;

2) świadczenia specjalistycznego poradnictwa prawnego w wymiarze 50 porad, zgodnie z zasadami określonymi w § 9  ust. 1 pkt 2;

3) świadczenia specjalistycznego poradnictwa psychologicznego w wymiarze 50 godzin, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 3;

4) przeprowadzenia trzech 1-dniowych warsztatów zwiększających umiejętności i kompetencje wychowawcze rodziców naturalnych i zastępczych, służących m. in. poprawie komunikacji i relacji w rodzinie, w wymiarze 5 godzin zegarowych każdy, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 4;

5) przeprowadzenia zajęć animacyjnych dla dzieci rodziców korzystających z warsztatów, o których mowa w pkt 4, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 5;

6) organizacji grup wsparcia dla rodzin naturalnych i zastępczych, w wymiarze 2 spotkań, zgodnie z zasadami określonymi w § 9  ust. 1 pkt 6;

7) przeprowadzenia czterech 1-dniowych warsztatów osób przebywających i opuszczających pieczę zastępczą, wzmacniających ich kompetencje w wypełnianiu ról społecznych
w zakresie m.in. asertywności, planowania przyszłości, treningu kompetencji społecznych, gospodarowania budżetem domowym, zarządzania czasem, zdrowego żywienia, budowania więzi i tożsamości, w wymiarze 6 godzin zegarowych każdy, zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. 1 pkt 7;

8) zakupu materiałów edukacyjnych i dydaktycznych niezbędnych do realizacji zadania publicznego, m. in. testy kompetencji, narzędzia diagnostyczne, gry edukacyjne (jednostką miary jest komplet);

9) organizacji i przeprowadzenia spotkania edukacyjnego dotyczącego rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej oraz placówek opiekuńczo–wychowawczych do 14 dzieci, w wymiarze 6 godzin zegarowych, zgodnie z zasadami określonymi w § 10 ust. 1 pkt 10;

2. Dla zatrudnionego specjalisty ds. wsparcia rodziny i pieczy zastępczej przewiduje się  wypłatę wynagrodzenia (1 etat, kwota brutto brutto), nagrody/dodatku motywacyjnego zgodnie z regulaminem wynagradzania zleceniobiorcy, 13-stego wynagrodzenia (o ile przewiduje to regulamin wynagradzania lub inny dokument wewnętrzny zleceniobiorcy) oraz delegacje.

§ 12. Zleceniobiorca zobowiązany jest do realizacji zadania, zgodnie z podstawowymi zasadami, które zapewniają uczestnikom projektu fundamentalne poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego i obejmują:

1) poufność konsultacje prowadzone będą w warunkach i na zasadach pełnej poufności, a dokumentacja powstała w wyniku świadczenia usług wsparcia rodziny i pieczy zastępczej będzie przechowywana w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych, jednocześnie klient będzie poinformowany o ograniczeniu zasady poufności w przypadku konieczności przekazania informacji o prowadzonej sprawie uprawnionym organom (prokuratura, sąd, policja);

2) profesjonalizm konsultacje prowadzić będą specjaliści, osoby kompetentne, o odpowiednich kwalifikacjach i umiejętnościach pozwalających na rzetelną i wyczerpującą pracę nad konkretnym zagadnieniem z uwzględnieniem możliwości percepcyjnych osoby korzystającej ze wsparcia;

3) etyka u podstaw wszystkich form wsparcia leżeć będzie pełne poszanowanie klienta, jego godności i autonomii, niezależnie od wartości czy metodologii stosowanej przez profesjonalistę; w trakcie współpracy nad poszukiwaniem możliwie najlepszych rozwiązań problemu, prowadzący zajęcia uwzględniać będzie niezależność klienta i jego prawo do podejmowania suwerennych decyzji.

§ 13. W ramach realizacji zadania publicznego zleceniobiorca jest zobowiązany do:

1) zatrudnienia specjalisty ds. wsparcia rodziny i pieczy zastępczej posiadającego wykształcenie wyższe kierunkowe (preferowane: pedagogika, resocjalizacja, praca socjalna, nauki o rodzinie, psychologia) oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pracy z rodziną i dzieckiem, który będzie odpowiedzialny m.in. za:

a) dokonanie wstępnej diagnozy potrzeb uczestników Centrum Wspierania Rodzin w konsultacji z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Grudziądzu,

b) utworzenie harmonogramu indywidualnego i grupowego wsparcia dla uczestnika Centrum Wspierania Rodzin w konsultacji z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Grudziądzu,

c) utrzymywanie kontaktów ze specjalistami świadczącymi poradnictwo i rodzinami zainteresowanymi i korzystającymi ze wsparcia Centrum Wspierania Rodzin,

d) zapewnienie rodzinom zastępczym dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, pedagogicznej i prawnej w Centrum Wspierania Rodzin,

e) propagowanie idei rodzicielstwa zastępczego w Centrum Wspierania Rodzin i w mieście;

2) zrefundowania kosztów delegacji specjalisty ds. wsparcia rodziny i pieczy zastępczej w obrębie miasta oraz do siedziby Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Toruniu najtańszym środkiem transportu (PKP, PKS, MZK), wyjazdy delegacyjne będą miały na celu omówienie realizowanych zadań merytorycznych, podejmowanie wspólnych inicjatyw, wymianę doświadczeń  (koszty delegacji nie będą mogły obejmować kosztów związanych z noclegiem oraz dietą);

3) zapewnienia na terenie miasta Grudziądza odpowiednich pomieszczeń wyposażonych w niezbędny sprzęt i artykuły biurowe na potrzeby realizacji usług społecznych w Centrum Wspierania Rodzin, umożliwiających korzystającym ze wsparcia dyskrecję, bezpieczeństwo, kameralność oraz komfort psychiczny. W jednym pomieszczeniu Centrum Wspierania Rodzin nie mogą równocześnie być realizowane dwa rodzaje usług wsparcia;

4) świadczenia usług Centrum Wspierania Rodzin w sposób elastyczny, zgodny ze zgłaszanym indywidualnie zapotrzebowaniem, w dni robocze, także w godzinach popołudniowych i weekendy;

5) umożliwienia korzystania z usług Centrum Wspierania Rodzin uczestnikom zadania w sposób dobrowolny i bezpłatny;

6) umożliwienia korzystania z usług Centrum Wspierania Rodzin osobom niepełnosprawnym;

7) realizowania usług społecznych w Centrum Wspierania Rodzin według ustalonego harmonogramu zajęć, o którym mowa w pkt. 1 lit. b;

8) zapewnienia dla każdego uczestnika warsztatów kompletu materiałów dydaktycznych, trwale oznakowanych logo przekazanym przez zleceniodawcę oraz informacją o oficjalnej stronie internetowej Programu Regionalnego RPO WKP 2014-2020 (wersje papierowe materiałów i prezentacje muszą być opatrzone: tytułem i datą warsztatu, nazwą projektu i organizatora), zawierającego:

a) harmonogram warsztatu,

b) materiał szkoleniowy w wersji papierowej w formie skryptu, który będzie  miał formułę poradnika, którego 70% treści będą stanowiły praktyczne wskazówki, porady i przykłady zastosowania metod i technik oraz przykłady konstruktywnych rozwiązań w zakresie tematyki warsztatu, o treści adekwatnej do każdej omawianej tematyki warsztatu, pozwalający na samodzielną edukację, dodatkowo wszystkie materiały w formie drukowanej, kolorowej, muszą posiadać okładkę i być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.) w formacie A4 bądź innym uzgodnionym ze zleceniodawcą,

c) notatnik (format A4, min. 60 kartek),

d) długopis metalowy automatyczny, ze stali nierdzewnej, z chromowanymi wykończeniami,

e) teczkę format A4, wykonaną z materiału typu non-woven, wyposażoną w dużą komorę główną z zamkiem błyskawicznym i przednią kieszeń oraz półsztywne dno, w kolorze niebieskim, czerwonym lub czarnym,

f) w przypadku warsztatów dla rodziców naturalnych i zastępczych pomoce dydaktyczne rozwijające i wzmacniające kompetencje rodziny (propozycja rodzaju pomocy dydaktycznych do uzgodnienia ze zleceniodawcą),

g) w przypadku warsztatów dla osób przebywających i opuszczających rodzinną pieczę zastępczą pomoce dydaktyczne/edukacyjne dla dzieci i młodzieży, rozwijające kreatywność i wyobraźnię  (propozycja rodzaju pomocy dydaktycznych/edukacyjnych do uzgodnienia ze zleceniodawcą),

h) wersje papierowe materiałów i prezentacje dodatkowo muszą być opatrzone: tytułem i datą warsztatu, nazwą projektu i organizatora;

9) zapewnienia dla każdego uczestnika spotkania edukacyjnego kompletu materiałów dydaktycznych, trwale oznakowanych logo przekazanym przez Zleceniodawcę oraz informacją o oficjalnej stronie internetowej Programu Regionalnego RPO WKP 2014-2020 (wersje papierowe materiałów i prezentacje dodatkowo muszą być opatrzone: tytułem i datą spotkania edukacyjnego, nazwą projektu i organizatora), zawierającego:

a) harmonogram spotkania,

b) materiał szkoleniowy w wersji papierowej w formie skryptu o treści adekwatnej do każdej omawianej tematyki spotkania, pozwalający na samodzielną edukację, dodatkowo wszystkie materiały w formie drukowanej, kolorowej, muszą posiadać okładkę i być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.) w formacie A4 bądź innym uzgodnionym ze zleceniodawcą,

c) informator dla kandydatów na rodziców zastępczych, zawierający podstawowe informacje np. na temat pieczy zastępczej, potrzeb dziecka, procedur dla kandydatów na rodziców zastępczych czy rodzinnych domów dziecka;

10) zapewnienia 1 egzemplarza materiałów dydaktycznych w formie papierowej dla zleceniodawcy na potrzeby dokumentacji projektowej oraz w wersji elektronicznej w postaci plików otwartych w celu umieszczenia na stronie internetowej;

11) w przypadku zmian przepisów, wytycznych lub innych istotnych zmian obejmujących zakresy tematyczne warsztatów/spotkań, tj. np. w przepisach prawa, wytycznych itp. (bez względu na zaawansowanie prac oraz etap realizacji) natychmiastowego uzupełnienia lub/i korekty wszelkich braków, błędów i nieścisłości (każda dokonana modyfikacja/uzupełnienie materiałów szkoleniowych wymaga akceptacji zleceniodawcy, zleceniobiorca przekaże zleceniodawcy nowy egzemplarz materiałów lub treść uzupełnienia). Zleceniobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za zgodność merytoryczną oraz aktualność przekazywanych danych/informacji w materiałach dydaktycznych. Wszystkie materiały dydaktyczne wymagają ostatecznej akceptacji zleceniodawcy przed ich wykonaniem (terminy przesłania i oczekiwania na akceptacje/modyfikacje zostaną ustalone między zleceniodawcą i zleceniobiorcą). Odbiór materiałów dydaktycznych musi być potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem. Koszty opracowania, transportu i powielenia materiałów ponosi zleceniobiorca;

12) postępowania zgodnie z aktualnymi wytycznymi w zakresie informacji i promocji programów operacyjnych polityki spójności na lata 2014-2020 oraz Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji, które są dostępne pod adresem programu RPO WKP 2014-2020 www.rpo.kujawsko-pomorskie.pl, a w szczególności do:

a) oznaczania znakiem Unii Europejskiej i znakiem Funduszy Europejskich, herbem województwa kujawsko-pomorskiego oraz herbem gminy - miasta Grudziądz wszystkich prowadzonych działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących projektu, wszystkich dokumentów związanych z realizacją projektu, podawanych do wiadomości publicznej oraz wszystkich dokumentów i materiałów dla osób i podmiotów uczestniczących w projekcie,

b) umieszczenia w miejscu realizacji zadania publicznego plakatu powierzonego przez zleceniodawcę,

c) przekazywania osobom i podmiotom uczestniczącym w projekcie informacji przynajmniej w formie słownej i odpowiedniego oznakowania, że projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej,

d) zamieszczenia widocznej informacji w miejscu realizacji zadania publicznego ułatwiającej uczestnikom dotarcie na miejsce organizowanego wydarzenia, np. przed budynkiem lub w holu budynku, w którym wydarzenie będzie się odbywać,

e) prowadzenia dokumentacji fotograficznej z przebiegu działań realizowanych w ramach realizacji zadania aparatem cyfrowym (min. 8 mln pikseli) – minimum 25 zdjęć dobrej jakości z realizacji danej części zadania, przekazywane zleceniodawcy w wersji elektronicznej (materiał fotograficzny zleceniobiorca przekaże zleceniodawcy niezwłocznie po zakończeniu działania drogą elektroniczną oraz na nośniku CD/DVD w terminie 3 dni po zakończeniu działania), 

13) zapewnienia, aby wymagane logotypy oraz ich zestawienia były zgodne z Księgą identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020, dostępnej wraz ze wzorami logotypów na stronie internetowej RPO WKP 2014-2020 www.rpo.kujawsko-pomorskie.pl. Wszystkie działania promocyjne wymagają ostatecznej akceptacji zleceniodawcy  przed ich wykonaniem;

14) zapewnienia usługi gastronomicznej podczas realizacji warsztatów wzmacniających kompetencje rodzicielskie, grup wsparcia dla wszystkich uczestników, składającej się z jednej przerwy kawowej, w tym:

a) kawy czarnej z ekspresu dla każdego uczestnika,

b) herbaty czarnej oraz wrzątku w termosach,

c) wody mineralnej gazowanej i niegazowanej w butelkach  (po 0,5 litra na osobę),

d) dwóch rodzajów soków  (po 0,3 l na osobę),

e) cukru, śmietanki do kawy, cytryny dla wszystkich uczestników,

f) owoców podanych dla wszystkich uczestników,

g) dwóch rodzajów ciast – po dwa kawałki na osobę (1 kawałek 150 gram) wraz ze stosowną zastawą,

h) kanapek bankietowych dekoracyjnych – na pieczywie jasnym, ciemnym oraz wieloziarnistym, z pastami, wędliną drobiową, wieprzową, salami, rybą wędzoną, serami twardymi, jajkiem, dodatkami warzywno-owocowymi – min. 3 rodzaje, min. 4 składniki, min. 3 szt. na osobę, każda składająca się z kilku składników, m.in. bułka/pieczywo – min. 100 gram, masło, ser, wędlina np. szynka wieprzowa, drobiowa, kiełbasa, pasztet, dodatki: sałata zielona, ogórek, pomidor, papryka, itp.,

i) sałatek, min. 3 rodzaje, zróżnicowane składniki np. warzywna, makaronowa, grecka, min. 100 gram na osobę,

k) zakąsek na zimno, w tym: płyta wędlin, serów;

15) zapewnienia usługi gastronomicznej podczas trwania spotkania edukacyjnego dotyczącego rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych do 14 dzieci, warsztatów dla osób przebywających i opuszczających pieczę zastępczą, składającej się z:

a) jednej przerwy kawowej, w tym:

- kawy czarnej z ekspresu dla każdego uczestnika,

- herbaty czarnej oraz wrzątku w termosach,

- wody mineralnej gazowanej i niegazowanej w butelkach  (po 0,5 litra na osobę),

- dwóch rodzajów soków (po 0,3 l na osobę),

- cukru, śmietanki do kawy, cytryny dla wszystkich uczestników,

- owoców podanych dla wszystkich uczestników,

- dwóch rodzajów ciast – po dwa kawałki na osobę (1 kawałek 150 gram) wraz ze stosowną zastawą, z wyłączeniem naczyń jednorazowego użytku,

- kanapek, każdej składającej się z kilku składników, m.in. bułka/pieczywo – min. 100 gram, masło, ser, wędlina np. szynka wieprzowa, drobiowa, kiełbasa, pasztet, dodatki: sałata zielona, ogórek, pomidor, papryka, itp.,

b) jednego obiadu, obejmującego:

- zupę 300 ml każda porcja – dwa rodzaje,

- mięso lub rybę na ciepło - 150 gram każda porcja, trzy rodzaje do wyboru,

- zestaw surówek ze świeżych lub/i gotowanych warzyw  – 150 gram każda porcja, trzy rodzaje,

- dodatki (ziemniaki, kasza,  ryż, lub frytki) podane do dania głównego – 200 gram,

- deser – sałatka owocowa lub lody lub ciastko – porcja 200 gram,

- soki owocowe – 0,3 litra jedna porcja,

- wodę mineralną – 0,3 litra jedna porcja;

16) zapewnienia posiłków  przygotowanych ze świeżych produktów spożywczych, zgodnie z zasadą urozmaicania, która powinna dotyczyć wszystkich posiłków. Posiłki powinny posiadać odpowiednie walory smakowe i zapachowe oraz estetyczny wygląd. Zleceniobiorca zobowiązany jest do dostarczenia potraw i napojów, zgodnie z zaproponowanym i zaakceptowanym przez zleceniodawcę menu oraz do zapewnienia zaplecza technicznego i obsługi potrzebnej do sprawnego przeprowadzenia usługi gastronomicznej, z uwzględnieniem wszelkich prac porządkowych po zakończeniu zajęć;

17) zrealizowania zadania z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz z obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisanym w ofercie.

§ 14. 1.  Przy wyborze ofert zastosowane zostaną następujące kryteria:

1) możliwość realizacji zadania przez oferenta;

2) kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;

3) proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie;

4) planowany przez oferenta wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków;

5) w przypadku oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zadania publiczne – analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

§ 15. Prezydent Grudziądza unieważni konkurs, jeżeli:

1) nie zostanie złożona żadna oferta;

2) żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów formalnych.

§ 16. 1. Ogłoszenie wyników konkursu lub informacja o unieważnieniu konkursu zamieszczone zostaną w terminie do dnia 2 listopada 2016 r. w następujących miejscach:

1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.bip.gov.pl;

2) na stronie internetowej Grudziądza www.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.grudziadz.pl;

3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.

2. Oferenci zostaną poinformowani o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert również w formie pisemnej.

§ 17. W roku bieżącym i poprzednim zadanie publiczne tego samego rodzaju nie było realizowane.

 § 18. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.) do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.

2. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe i podmioty biorące udział w konkursie.

3. Pisemne zgłoszenia, sporządzone zgodnie z Załącznikiem do Zarządzenia, należy składać w Wydziale Spraw Społecznych (pokój 102 lub 225) lub w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 w terminie do dnia 17 października 2016 r.  

§ 19. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.);

2) rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300);

3) Zarządzenia Nr 473/14 Prezydenta Grudziądza z dnia 1 grudnia 2014 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę – miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym i innym podmiotom.

§ 20. Wykonanie Zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Dyrektorowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grudziądzu.

§ 21. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Patrycja Bolibok 30-09-2016 10:33
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 30-09-2016
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 19-10-2016 10:08