ZARZĄDZENIE NR 112/23
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 20 lutego 2023 r.
w sprawie Regulaminu udzielania zamówień o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych
Na podstawie art. 33 ust. 1 i ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023, poz. 40) zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Ustalam Regulamin określający zasady udzielania zamówień o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych (liczonej bez podatku od towarów i usług) dla Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz pozostałych jednostek organizacyjnych gminy-miasto Grudziądz.
2. Niniejszy Regulamin stosuje się do zamówień, przy udzielaniu których nie znajdują zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.).
§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
§ 3. 1. Zamówienia powinny być udzielane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań.
2. Zamówienia powinny być udzielane w sposób zapewniający przejrzystość, równe traktowanie podmiotów zainteresowanych wykonaniem zamówienia oraz gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji.
3. Kierownicy jednostek organizacyjnych są odpowiedzialni za udzielanie zamówień publicznych związanych z działalnością jednostki, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w granicach posiadanych upoważnień.
4. Zamówienia współfinansowane ze środków europejskich lub innych mechanizmów finansowych udzielane są na podstawie Regulaminu z zachowaniem wytycznych wynikających z przepisów prawnych i dokumentów określających sposób udzielania takich zamówień.
§ 4. 1. Przed wszczęciem procedury udzielenia zamówienia pracownik merytoryczny odpowiedzialny za realizację zadania ustala z należytą starannością wartość zamówienia.
2. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług.
3. Wartość zamówienia ustala się zgodnie z odpowiednio stosowanymi przepisami ustawy Pzp.
4. Ustalenie wartości zamówienia należy udokumentować w postaci notatki służbowej oraz dokumentami potwierdzającymi ustalenie wartości zamówienia, którymi są w szczególności:
5. Niedopuszczalne jest dzielenie i zaniżanie wartości zamówienia w celu uniknięcia obowiązku stosowania ustawy Pzp.
§ 5. 1. W celu udzielenia zamówienia zamawiający prowadzi postępowanie zgodnie z odpowiednim trybem wewnętrznym wskazanym poniżej:
2. W przypadku zamówień o wartości określonej w ust. 1 pkt 2, zastosowanie mają przepisy zarządzenia Prezydenta Grudziądza w zakresie organizacji i funkcjonowania Gminnej Grupy Zakupowej.
§ 6. 1. W procedurze uproszczonej czynność wyboru najkorzystniejszej oferty poprzedza badanie rynku wykonawców, mające na celu udzielenie zamówienia po cenie nie wyższej niż cena rynkowa.
2. Udokumentowanie przeprowadzonego postępowania w trybie uproszczonym następuje poprzez zamieszczenie przez pracownika merytorycznego na odwrocie umowy, faktury, rachunku lub innego dokumentu księgowego adnotacji o treści: „Najkorzystniejsza oferta” oraz wpisuje datę i składa swój podpis wraz z pieczątką imienną.
§ 7. 1. Zamówień w procedurze pełnej udziela się w trybie:
2. Podstawowym trybem udzielania zamówień w procedurze pełnej jest analiza rynku.
§ 8. 1. Analiza rynku to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający kieruje pytanie o cenę oraz inne warunki realizacji zamówienia do co najmniej trzech wykonawców i zaprasza ich do składania ofert albo publikuje zaproszenie do składania ofert na stronie internetowej BIP.
2. Zaproszenie do składania ofert powinno zawierać w szczególności:
3. Kryteriami wyboru wykonawcy są cena albo cena i inne kryteria, gwarantujące uzyskanie najkorzystniejszej ekonomicznie i jakościowo oferty, w szczególności: jakość, funkcjonalność, parametry techniczne, aspekty środowiskowe, aspekty społeczne, aspekty innowacyjne, koszty eksploatacji, serwis, termin wykonania zamówienia.
§ 9. 1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach w trybie analizy rynku dopuszczalne jest wysłanie zaproszenia do złożenia oferty do mniej niż 3 wykonawców. W takim przypadku wymagane jest sporządzenie pisemnego uzasadnienia.
2. Ofertę składa się w formie dopuszczonej w zaproszeniu skierowanym do wykonawców.
3. Zamawiający może zwrócić się do wykonawcy o złożenie wyjaśnień i/lub uzupełnienie złożonej oferty w wyznaczonym terminie.
4. Zamawiający może poprawiać oczywiste omyłki pisarskie w treści oferty oraz omyłki rachunkowe, informując o tym wykonawcę.
5. W celu wyboru oferty najkorzystniejszej zamawiający może prowadzić dalsze negocjacje dotyczące złożonych ofert.
6. Wybór oferty najkorzystniejszej polega na porównaniu złożonych ofert pod względem kryteriów określonych w zaproszeniu do składania ofert.
7. Ofertę odrzuca się jeśli jest niezgodna z opisem przedmiotu zamówienia lub innymi istotnymi dla zamówienia elementami opisanymi w zaproszeniu kierowanym do wykonawców.
§ 10. 1. Rokowania to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą.
2. Tryb rokowań może być stosowany, jeżeli zachodzi, co najmniej jedna z następujących okoliczności:
3. Tryb rokowań może być także stosowany w przypadku, gdy postępowanie w trybie analizy rynku zostało zakończone z uwagi na brak złożonych ofert lub gdy wszystkie oferty zostały odrzucone.
4. Rokowania mogą być prowadzone pisemnie, osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 11. 1. Z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia w procedurze pełnej pracownik merytoryczny odpowiedzialny za realizację zadania sporządza protokół, który określa co najmniej:
2. Protokół podlega zatwierdzeniu przez:
§ 12. 1. Udzielenie zamówienia w przypadku zamówień o wartości przekraczającej 20 000 złotych bez podatku od towarów i usług następuje poprzez zawarcie umowy z zachowaniem formy pisemnej. W przypadku robót budowlanych lub zamówień związanych z przeniesieniem praw autorskich lub udzieleniem licencji umowa jest wymagana bez względu na jej wartość.
2. Umowa przedkładana wykonawcom do podpisania winna zawierać co najmniej:
3. Umowę sporządza się co najmniej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz przeznaczony jest dla wykonawcy, a drugi dla zamawiającego.
4. Egzemplarz umowy przed przedłożeniem umowy do podpisu kierownika zamawiającego wymaga:
5. Akceptacja, o której mowa w ust. 4, może zostać dokonana poprzez złożenie podpisu na papierowej wersji projektu umowy, bądź poprzez złożenie oświadczenia przesłanego pocztą elektroniczną, którego wydruk zostanie następnie załączony do papierowej wersji projektu umowy.
6. Każda umowa przed zawarciem z wykonawcą podlega wpisowi do rejestru umów w sprawach zamówień publicznych prowadzonego przez każdą jednostkę organizacyjną, który powinien zawierać m. in.:
7. Umowę z wykonawcą zawiera w przypadku, gdy wartość zamówienia:
8. Pracownik merytoryczny odpowiedzialny za realizację zadania jest zobowiązany do przechowywania całości dokumentacji związanej z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wraz z umową o wykonanie zamówienia przez okres ustalony w instrukcji kancelaryjnej, w sposób gwarantujący jej kompletność i czytelność, przy zachowaniu tajemnicy służbowej i bezpieczeństwa dokumentów.
§ 13. 1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Prezydent Grudziądza może podjąć decyzję o odstąpieniu od stosowania Regulaminu, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. Udzielenie zamówienia w przypadku, o którym mowa w ust. 1, dokumentuje się w postaci notatki służbowej, podlegającej zatwierdzeniu przez Prezydenta Grudziądza lub upoważnioną przez niego osobę. W notatce służbowej należy w szczególności wskazać okoliczności uzasadniające odstąpienie od stosowania Regulaminu. Notatkę służbową przechowuje się przez okres co najmniej 4 lat od udzielenia zamówienia.
3. Udzielenie zamówienia w przypadku, o którym mowa w ust. 1, nie zwalnia od stosowania zasad dokonywania wydatków wynikających z innych aktów prawnych, w szczególności dotyczących finansów publicznych, a także wytycznych wynikających z przepisów prawnych i dokumentów określających sposób udzielania zamówień współfinansowanych ze środków europejskich lub innych mechanizmów finansowych.
§ 14. Wykonanie Zarządzenia powierzam kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz kierownikom jednostek organizacyjnych gminy-miasto Grudziądz.
§ 15. Kontrolę nad realizacją Zarządzenia powierzam w przypadku Urzędu Miejskiego w Grudziądzu – Sekretarzowi Miasta, a w przypadku pozostałych jednostek organizacyjnych gminy-miasto Grudziądz – Skarbnikowi Miasta.
§ 16. Traci moc zarządzenie nr 36/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 27 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nie przekraczającej 130 000 złotych.
§ 17. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Magdalena Walczak | 28-02-2023 08:31 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Magdalena Walczak | 20-02-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 08-05-2023 08:13 |