ZARZĄDZENIE NR 674/22
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 5 grudnia 2022 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
z zakresu pomocy społecznej na świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2, 3 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.), art. 17 ust. 1 pkt 11 i art. 25 ust. 1, 4 i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.) oraz § 6 ust. 2 pkt 1, § 7 pkt 1 lit. d i § 9 ust. 1 Uchwały Nr LXIX/577/22 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2023 roku, zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w dni robocze, wolne od pracy i święta w miejscu zamieszkania osobom z terenu Grudziądza, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. u. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.), zwanego dalej „zadaniem”.
§ 2. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 4.000.000,00 zł.
2. Kwota wskazana w ust. 1 może ulec zmianie w zależności od potrzeb w tym zakresie oraz środków przeznaczonych na realizację zadania, określonych w budżecie miasta.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
1) zleceniobiorca zapewni świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w dni robocze, wolne od pracy i święta w miejscu zamieszkania osobom z terenu Grudziądza, zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych;
2) koszt jednej roboczogodziny świadczenia usług wynosi:
3) liczba przyznanych godzin dla osób, którym będą świadczone usługi zostanie określona w decyzjach administracyjnych wydanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Grudziądzu;
4) usługi będą świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym posiadające odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i umiejętności zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych;
5) zleceniobiorca będzie zobowiązany do przedłożenia, po upływie każdego miesiąca, zestawienia zawierającego liczbę świadczeniobiorców z podziałem na osoby samotnie gospodarujące oraz osoby w rodzinie, liczbę godzin usług, kwotę odpłatności, koszt usług ogółem oraz imiennego wykazu podopiecznych dotyczącego indywidualnego rozliczenia liczby świadczonych usług w stosunku do wymienionych osób, z jednoczesnym wskazaniem daty przekazania środków finansowych na rachunek bankowy zleceniobiorcy.
1) są niezbędne dla realizacji zadania;
2) są racjonalne i efektywne;
3) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
4) zostały udokumentowane;
5) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.);
2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
3) amortyzację;
4) leasing;
5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
6) kary i grzywny;
7) zakup napojów alkoholowych i tytoniowych.
7. Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:
1) wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
2) wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;
3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.
1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań, pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania publicznego.
1) czy nieosiągnięcie rezultatów nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn
obiektywnych;
2) czy nieosiągnięcie rezultatów ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) czy nieosiągnięcie rezultatów spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:
1) w części III pkt 5 – analizę ryzyka, odnoszącą się do możliwych do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu;
2) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania;
3) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli oferent
planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;
4) w części VI – opis sposobu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania dotyczący dostępności:
1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;
2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
3) w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta.
1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu pod numerami telefonów 56 69 68 750 lub 56 69 68 794
(w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 15:30) oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail s.ronowski@mopr.grudziadz.pl lub w.skorupska@mopr.grudziadz.pl;
2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora ofert – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
1) została złożona poprzez generator ofert;
2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;
5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;
7) zawiera skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, zawierającego sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty i podpisanego przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
Lp. |
Kryteria oceny oferty |
Maksymalna liczba punktów |
1 |
Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta |
10 |
2 |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, w szczególności: |
10 |
1) racjonalność i niezbędność przedstawionych kosztów z perspektywy założonych działań |
5 |
|
2) przejrzysta konstrukcja kosztorysu |
5 |
|
3 |
Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie |
10 |
4 |
Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących |
10 |
5 |
Wkład rzeczowy i osobowy oferenta, w tym świadczenia wolontariuszy |
10 |
1) wkład rzeczowy, w szczególności dysponowanie odpowiednimi zasobami materialnymi adekwatnymi do realizacji zadania |
5 |
|
2) wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków |
5 |
|
6 |
Ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach 2019-2021, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczania otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi): |
15 |
1) oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania |
0 |
|
2) oferent dotychczas nie realizował zleconych zadań |
5 |
|
3) oferent prawidłowo realizował zlecone zadania |
15 |
|
7 |
Oferent posiada minimum roczne doświadczenie w świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych |
15 |
Razem |
80 pkt |
6. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji ofertę, które uzyskała najwyższą liczbę punktów, nie mniej jednak niż 60 punktów.
7. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru oferty i wysokości przyznanej dotacji.
8. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 10 stycznia 2023 r. w następujących miejscach:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.bip.gov.pl;
2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W latach 2021-2022 zadanie będące przedmiotem konkursu Prezydent Grudziądza zlecił do realizacji Kujawsko-Pomorskiemu Oddziałowi Okręgowemu Polskiego Czerwonego Krzyża, Oddziałowi Rejonowemu w Grudziądzu. Na realizację zadania w 2021 roku Prezydent Grudziądza przekazał dotację w wysokości 3.211.421,20 zł, w roku bieżącym przewiduje się przekazanie środków w wysokości 3.499.996,50 zł.
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy
ul. Ratuszowej 1 (do godz. 15:30) albo
2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres e-mail ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
5) Uchwały Nr LXIX/577/22 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2023 roku;
6) Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Górska | 05-12-2022 14:32 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Górska | 05-12-2022 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 05-01-2023 08:41 |