ZARZĄDZENIE NR 11/23
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 9 stycznia 2023 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji w ramach projektu „Grudziądzkie Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57” – prowadzenie kawiarenki obywatelskiej
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji w ramach projektu „Grudziądzkie Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57” – prowadzenie kawiarenki obywatelskiej, zwanego dalej „zadaniem”.
§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 200.000,00 zł.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 1 kwietnia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
1) animacji społecznej;
2) sieciowania organizacji pozarządowych;
3) wspierania lokalnych liderów i inicjatyw społecznych;
4) pobudzania interesariuszy do aktywnego udziału w procesie rewitalizacji;
5) promowania partnerstw lokalnych;
6) wyposażenia społeczności lokalnej w kompetencje niezbędne do realizacji oddolnych inicjatyw;
7) prowadzenia szkoleń lub warsztatów służących integracji społecznej mieszkańców obszaru rewitalizacji;
8) zbierania opinii i wniosków mieszkańców związanych z rewitalizacją;
9) organizacji spotkań, pogadanek, wykładów z zakresu bezpieczeństwa publicznego oraz zasad bezpiecznego zachowania (m. in. z udziałem Policji i Straży Miejskiej);
10) działań wspierających organizacje pozarządowe i mieszkańców planujących utworzyć organizacje pozarządowe poprzez bezpłatne szkolenia i usługi doradcze (porady prawne, księgowe, itp.).
1) realizacji celu określonego w § 1 ust. 3 oraz aktywnego udziału podmiotów z obszaru objętego rewitalizacją, który został określony w Załączniku do Uchwały Nr XLIII/142/17 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2017 r. w sprawie przyjęcia „Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Grudziądza na lata 2017-2023” (zmienionej uchwałami Nr LV/72/18 z dnia 19 września 2018 r. i Nr XXXVIII/325/20 z dnia 16 grudnia 2020 r.);
2) opracowania programu funkcjonowania kawiarenki obywatelskiej w postaci harmonogramu (zawierającego m.in. przewidywany czas trwania) działań animacyjnych dla obszaru objętego rewitalizacją, obejmującego organizację co najmniej dwóch spotkań w miesiącu, w szczególności w formie działań animacyjnych i integracyjnych, działań edukacyjnych (np. konferencji, kursów, szkoleń, warsztatów), kulturalnych (np. koncertów, wystaw, wernisaży), spotkań tematycznych itp.;
3) realizacji, zatwierdzonego przez zleceniodawcę, programu funkcjonowania kawiarenki obywatelskiej;
4) zapewnienia funkcjonowania kawiarenki we wszystkie dni tygodnia, w tym w godzinach popołudniowych;
5) zatrudnienia na umowę o pracę co najmniej dwóch osób na potrzeby funkcjonowania kawiarenki;
6) zapewnienia uczestnikom grupowych spotkań, ujętych w harmonogramie, o którym mowa pkt 2, bezpłatnej kawy;
7) monitorowania frekwencji w kawiarence i comiesięcznego składania zleceniodawcy raportów w tym zakresie.
Lp. |
Nazwa rezultatu |
Planowany poziom osiągnięcia rezultatów |
Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika |
1 |
Liczba zorganizowanych działań aktywizujących mieszkańców obszaru rewitalizacji |
35 |
Ewidencja wydarzeń realizowanych w Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57 |
2 |
Liczba szkoleń/spotkań dla organizacji pozarządowych |
12 |
Listy obecności |
3 |
Liczba nowych miejsc pracy |
2 |
Umowy o pracę |
4 |
Liczba osób objętych wsparciem |
400 |
Listy obecności z wydarzeń realizowanych w Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57 |
1) są niezbędne dla realizacji zadania;
2) są racjonalne i efektywne;
3) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
4) zostały udokumentowane;
5) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.);
2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
3) amortyzację;
4) leasing;
5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
6) kary i grzywny;
7) zakup napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych.
1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminów ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;
3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.
1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań, pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.
1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
2) może być zobowiązany do zwrotu części dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania.
20. W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie niższym niż 50 %, zleceniobiorca będzie zobowiązany do zwrotu całości dotacji.
21. Przy ocenie stopnia realizacji zadania, zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności:
1) czy nieosiągnięcie rezultatów nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
2) czy nieosiągnięcie rezultatów ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) czy nieosiągnięcie rezultatów spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
1) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania;
2) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego, jeżeli planuje jego wniesienie
w ramach realizacji zadania;
3) w części VI – szczegółowy opis zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności: architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej – w zakresie zależnym od oferenta.
3. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 31 stycznia 2023 r. do godz. 23:59:59.
4. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:
1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;
2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
3) w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby inne, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają podmioty mające status organizacji pożytku publicznego);
4) program funkcjonowania kawiarenki obywatelskiej w postaci harmonogramu (zawierającego m.in. przewidywany czas trwania) działań animacyjnych dla obszaru objętego rewitalizacją, obejmującego co najmniej organizację dwóch spotkań w miesiącu, w szczególności w formie działań animacyjnych i integracyjnych, działań edukacyjnych (np. konferencji, kursów, szkoleń, warsztatów), kulturalnych (np. koncertów, wystaw, wernisaży), spotkań tematycznych itp.
5. Oferent, po złożeniu oferty, pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
6. Oferent, po odblokowaniu przez pracownika Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, zwanego dalej „Wydziałem”, dostępu w generatorze ofert, załącza w formie elektronicznej do złożonej oferty skan wydruku, o którym mowa w ust. 5, w terminie do 3 dni roboczych od dnia odblokowania oferty.
7. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.
8. Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:
1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu pracownicy Wydziału pod numerami telefonów 56 45 10 464 i 56 45 10 465 oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail a.gorska@um.grudziadz.pl i m.kotlewska@um.grudziadz.pl;
2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
1) została złożona poprzez generator ofert;
2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;
5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;
7) zawiera skan potwierdzenia złożenia oferty, zawierającego sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty i podpisanego przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
Lp. |
Kryteria oceny oferty |
Liczba punktów |
1 |
Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta |
12 |
|
8 |
|
|
4 |
|
2 |
Proponowana jakość wykonania zadania publicznego i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie |
16 |
|
8 |
|
|
2 |
|
|
6 |
|
3 |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania |
12 |
|
6 |
|
|
6 |
|
4 |
Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł oraz wkład osobowy |
4 |
|
2 |
|
|
2 |
|
5 |
Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach 2020-2022, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi) |
2 |
|
0 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
Razem |
46 |
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;
2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W roku poprzednim i bieżącym zadanie będące przedmiotem konkursu nie było realizowane.
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (do godz. 17:00) albo
2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485);
3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
5) Uchwały Nr XLIII/142/17 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2017 r. w sprawie przyjęcia „Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Grudziądza na lata 2017-2023” (zmienionej uchwałami Nr LV/72/18 z dnia 19 września 2018 r. i Nr XXXVIII/325/20 z dnia 16 grudnia 2020 r.);
6) Uchwały Nr LXIX/577/22 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2023 roku;
7) Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Górska | 10-01-2023 13:30 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Górska | 09-01-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 31-01-2023 10:26 |