herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 244/23 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji w ramach projektu "Aktywizacja i integracja osób wykluczonych zawodowo w ramach działalności kawiarni gastronomicznej przy ul. Spichrzowej 57"

ZARZĄDZENIE NR 244/23
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 27 kwietnia 2023 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji w ramach projektu „Aktywizacja i integracja osób wykluczonych zawodowo w ramach działalności kawiarni gastronomicznej przy ul. Spichrzowej 57”

 

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) zarządzam, co następuje:

 

Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

      § 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji w ramach projektu „Aktywizacja i integracja osób wykluczonych zawodowo
w ramach działalności kawiarni gastronomicznej przy ul. Spichrzowej 57”, zwanego dalej „zadaniem”.

  1. Zadanie mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych w § 7 pkt 12 Uchwały Nr LXIX/577/22 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2023 roku.
  2. Celem zadania jest poprawa spójności społecznej obszaru rewitalizacji – aktywizacja zawodowa i edukacja oraz integracja osób bezrobotnych i zagrożonych wykluczeniem społecznym poprzez utworzenie i prowadzenie kawiarni gastronomicznej w budynku Spichlerza 57. 
  3. Konkurs odbywa się w związku z realizacją projektu „Aktywizacja i integracja osób wykluczonych zawodowo w ramach działalności kawiarni gastronomicznej przy ul. Spichrzowej 57” w ramach „Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Grudziądza na lata 2017-2023”, stanowiącego Załącznik do Uchwały Nr XLIII/142/17 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2017 r. w sprawie przyjęcia „Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Grudziądza na lata 2017-2023” (zmienionej uchwałami Nr LV/72/18 z dnia 19 września 2018 r.i Nr XXXVIII/325/20 z dnia 16 grudnia 2020 r.).

§ 2. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 110.000,00 zł.

  1. Zastrzega się możliwość rozdysponowania kwoty niższej, niż kwota wskazana w ust. 1.

Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji

§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.

  1. W ramach konkursu zostanie wybrana jedna oferta.

Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania

§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 2 czerwca 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.

  1. W ramach realizacji zadania zleceniobiorca jest zobowiązany w szczególności do:

1) zaangażowania do udziału w zadaniu co najmniej 10 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności, zwanych dalej „uczestnikami zadania”;

2) realizacji kompleksowych działań umożliwiających aktywne włączenie społeczne oraz wejście lub powrót na rynek pracy uczestników zadania, poprzez utworzenie i prowadzenie ogólnodostępnej kawiarni „Spichlerz 57”, zwanej dalej „kawiarnią”;

3) zorganizowania dla wszystkich uczestników zadania warsztatów mających na celu nabycie umiejętności i podniesienie kwalifikacji zawodowych, obejmujących w szczególności:

  1. warsztaty kelnersko-sprzedażowe i baristyczne,
  2. warsztaty z zakresu wizażu i wizerunku,
  3. warsztaty z zakresu umiejętności społecznych;

4) zatrudnienia osób zapewniających wsparcie uczestnikom zadania, tj. trenera pracy lub asystenta osób niepełnosprawnych i psychologa;

5) zatrudnienia co najmniej dwóch osób wybranych spośród uczestników zadania;

6) zakupu odzieży i obuwia roboczego dla uczestników zadania;

7) współpracy z podmiotami działającymi na rzecz edukacji i aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, w szczególności z:

  1. Warsztatem Terapii Zajęciowej, prowadzonym przez Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych „To-My”,
  2. Zespołem Placówek Edukacyjno-Rewalidacyjnych w Grudziądzu,
  3. Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym Nr 2 w Grudziądzu,

w celu wspólnej organizacji przedsięwzięć w kawiarni;

  1.  

8) zorganizowania wycieczki dla uczestników zadania do podobnych placówek, w których pracują osoby niepełnosprawne;

9) opracowania i realizacji autorskiego programu funkcjonowania kawiarni mającego na celu aktywizację zawodową uczestników zadania i integrację z mieszkańcami obszaru objętego rewitalizacją z jednoczesnym zapewnieniem ogólnodostępności kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów.   

       3. Warunki zaangażowania uczestników do udziału w zadaniu:

1) zleceniobiorca zrekrutuje do udziału w zadaniu co najmniej 10 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności, posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne;

2) zleceniobiorca w ramach rekrutacji zapewni pierwszeństwo uczestnikom i absolwentom placówek, o których mowa w ust. 2 pkt 7;

3) zleceniobiorca zawrze z uczestnikami zadania umowy zobowiązujące ich w szczególności do:

  1. uczestnictwa w zadaniu w okresie od 12 czerwca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r.,
  2. udziału w warsztatach, o których mowa w ust. 2 pkt 3;
  3. uczestnictwa w funkcjonowaniu kawiarni przez co najmniej 3 dni w tygodniu w mini-malnym wymiarze 3 godzin dziennie,
  4. gotowości do podjęcia zatrudnienia w okresie od 1 września 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.;

4) zleceniobiorca zapewni uczestnikom zadania aktywny udział w realizacji programu, o którym mowa w ust. 2 pkt 9, w okresie od 12 czerwca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r.;

5) zleceniobiorca zleci i pokryje uczestnikom zadania koszty badań lekarskich, w tym do celów sanitarno-epidemiologicznych. 

  1. Warunki utworzenia i prowadzenia kawiarni:

1) zleceniobiorca zrealizuje zadanie w kawiarni znajdującej się w budynku położonym w Grudziądzu przy ul. Spichrzowej 57;

2) zleceniodawca udostępni nieodpłatnie zleceniobiorcy pomieszczenia kawiarni wraz z zapleczem i wyposażeniem na okres realizacji zadania (zleceniobiorca nie będzie ponosił opłat na rzecz zleceniodawcy – właściciela infrastruktury);

3) zleceniobiorca będzie prowadził działalność kawiarni wyłącznie w formie odpłatnej działalności pożytku publicznego;

4) zleceniobiorca nie będzie prowadził działalności gospodarczej w kawiarni, zarówno w ramach zadania publicznego, jak i w jakiejkolwiek innej formie;

5) zleceniobiorca jest zobowiązany do uzyskania niezbędnych zgód i pozwoleń na utworzenie i prowadzenie kawiarni, w tym do niezwłocznego złożenia wniosku o zatwierdzenie i wpis do rejestru zakładów podlegających kontroli sanitarnej, prowadzonego przez Państwową Inspekcję Sanitarną;

6) zleceniobiorca zapewni codzienne funkcjonowanie kawiarni w godzinach popołudniowych i wieczornych w wymiarze co najmniej 6 godzin dziennie;

7) zleceniobiorca zapewni ogólnodostępność kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów z atrakcyjnym menu zawierającym świeże ciasta i desery oraz różnorodne zimne i gorące napoje, w tym dobrej jakości kawę;  

8) zleceniobiorca zapewni w szczególności:

  1. artykuły jednorazowego użytku z logo Spichlerza 57 (artykuły zawierające logo wymagają akceptacji zleceniodawcy przed ich zamówieniem): 
  • papierowe podkłady na stoły,
  • papierowe kubki do kawy i herbaty na wynos,
  1. identyfikatory (imienniki) dla uczestników zadania i pracowników.
  1. Warunki organizacji warsztatów, o których mowa w ust. 2 pkt 3:

1) zleceniobiorca zorganizuje warsztaty kelnersko-sprzedażowe i baristyczne mające na celu nabycie umiejętności i podniesienie kwalifikacji ułatwiających wejście na otwarty rynek pracy, zgodnie z warunkami:

  1. warsztaty odbędą się w kawiarni w okresie od 12 czerwca 2023 r. do 16 lipca 2023 r.,
  2. uczestnicy wezmą udział w warsztatach w maksymalnie 5-osobowych grupach,
  3. warsztaty zostaną przeprowadzone w wymiarze co najmniej 25 godzin dla każdej grupy,
  4. program warsztatów będzie obejmował m.in. zagadnienia z zakresu savoir-vivre przy stole, fantazyjnych dekoracji potraw i kuchni z różnych regionów),
  5. zleceniobiorca zapewni materiały (m.in. kawę, herbatę, mleko, ciasto itp.) w asortymencie i ilościach zapewniających przeprowadzenie szkolenia, zgodnie z wytycznymi instytucji szkoleniowej,
  6. uczestnicy po zakończeniu warsztatów otrzymają certyfikaty potwierdzające podniesienie kwalifikacji, wystawione przez uprawnioną instytucję szkoleniową,
  7. w okresie od 1 do 31 sierpnia 2023 r. zostaną przeprowadzone warsztaty mające na celu przypomnienie umiejętności nabytych przez uczestników zadania, w wymiarze co najmniej 5 godzin;

2) zleceniobiorca zorganizuje warsztaty z zakresu wizażu i wizerunku, zgodnie z warunkami:

  1. warsztaty odbędą się na terenie Grudziądza w okresie od 12 czerwca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r.,
  2. warsztaty zostaną przeprowadzone w wymiarze co najmniej 5 godzin,
  3. zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania bony o wartości co najmniej 250,00 zł na osobę na usługi fryzjersko-kosmetyczne w salonach na terenie Grudziądza;

3) warsztaty z zakresu umiejętności społecznych mające na celu nabycie i rozwinięcie umiejętności społecznych, jak również dotyczące poszerzenia wiedzy o rynku pracy, zgodnie z warunkami:

  1. warsztaty odbędą się na terenie Grudziądza w okresie od 1 lipca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r.,
  2. warsztaty zostaną przeprowadzone w wymiarze co najmniej 5 godzin,
  3. warsztaty będą odpowiadać na potrzeby uczestników zadania i obejmować w szczególności następujące zagadnienia: funkcjonowanie w zespole, rozwiązywanie konfliktów, kontrolowanie emocji, radzenie sobie ze stresem, komunikacja społeczna oraz aktywne poszukiwanie pracy.
  1. Warunki zatrudnienia osób zapewniających wsparcie uczestnikom zadania, o których mowa w ust. 2 pkt 4:

1) zleceniobiorca zatrudni trenera pracy lub asystenta osób niepełnosprawnych  (1 lub 2 osoby) w wymiarze co najmniej:

  1. 1,5 etatu – w okresie od 12 czerwca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r.,
  2. 1 etatu – w okresie od 1 września 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.;

2) zleceniobiorca zatrudni psychologa, który zapewni uczestnikom zadania wsparcie:

  1. w formie spotkań indywidualnych w wymiarze co najmniej:
  • 3 godzin na osobę w okresie od 12 czerwca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r. (dla wszystkich uczestników zadania, łącznie co najmniej 60 godzin konsultacji),
  • 4 godzin na osobę (dla zatrudnionych uczestników zadania) w okresie od 1 września 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.,
  1. w formie dwóch spotkań grupowych w łącznym wymiarze 4 godzin, zorganizowanych w okresie od 12 czerwca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r. dla wszystkich uczestników zadania.   
  1. Warunki zatrudnienia co najmniej dwóch uczestników zadania, o których mowa w ust. 2 pkt 5:  

1) zleceniobiorca, po zakończeniu warsztatów, o których mowa w ust. 2 pkt 3, wybierze spośród osób, które przeszły cały cykl warsztatów, co najmniej dwie osoby, które zatrudni do pracy w kawiarni;

2) zleceniobiorca zatrudni osoby, o których mowa w pkt 1, na podstawie umów o pracę na czas określony od 1 września 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.;

3) w przypadku rozwiązania umowy (bez względu na przyczynę) z którymkolwiek z  pracowników, zleceniobiorca w terminie 14 dni od rozwiązania umowy zatrudni kolejną osobę spośród osób, które ukończyły warsztaty.   

  1. Warunki zakupu odzieży i obuwia roboczego dla uczestników zadania, o których mowa w ust. 2 pkt 6:

1) zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania w odpowiednim rozmiarze odzież z logo Spichlerza 57 (cały asortyment odzieży zawierający logo wymaga akceptacji zleceniodawcy przed jej zamówieniem):

  1. fartuchy kelnerskie – po jednej sztuce na osobę,
  2. koszulki polo z długim rękawem – po jednej sztuce na osobę,
  3. koszulki polo z krótkim rękawem – po dwie sztuki na osobę;

2) zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania obuwie w odpowiednim rozmiarze na antypoślizgowej podeszwie – po jednej parze na osobę.

  1. W ramach wspólnej realizacji przedsięwzięć z podmiotami działającymi na rzecz edukacji i aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, o których mowa w ust. 2 pkt 7, zleceniobiorca jest zobowiązany w szczególności do organizacji spotkań integracyjnych i różnego rodzaju inicjatyw (np. koncertów, wystaw, warsztatów) dla mieszkańców, grup nieformalnych i organizacji pozarządowych w wymiarze co najmniej jednego wydarzenia w miesiącu. Zaplanowane działania zleceniobiorca uwzględni w programie, o którym mowa w ust. 2 pkt 9.
  2. Zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące rezultaty realizacji zadania:

Lp.

Nazwa rezultatu

Planowany poziom osiągnięcia rezultatów
(wartość docelowa)

Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika

1

Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z tytułu  niepełnosprawności (posiadających orzeczenie o stopniu niepełnospraw-ności) objętych wsparciem w ramach zadania

10

Umowy z uczestnikami zadania

2

Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w ramach zadania

4

Dokument potwierdzający status na rynku pracy

3

Liczba miejsc pracy utworzonych
w przedsiębiorstwach społecznych

2

Umowy o pracę

4

Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po zakończeniu zadania

5

Certyfikat ukończenia szkolenia

5

Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy po zakończeniu zadania

3

Dokument potwierdzający status na rynku pracy

6

Liczba osób pracujących, łącznie
z pracującymi na własny rachunek,
po zakończeniu zadania

2

Umowa o pracę,

dokument potwierdzający status na rynku pracy

  1. Zleceniobiorca zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) przy realizacji zadania będzie zobowiązany do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.
  2. Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:

1) są niezbędne dla realizacji zadania;

2) są racjonalne i efektywne;

3) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;

4) zostały udokumentowane;

5) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.

  1. W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:

1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.);

2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;

3) amortyzację;

4) leasing;

5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;

6) kary i grzywny;

7) zakup napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych.

  1. Zleceniobiorca może wnieść wkład własny niefinansowy w realizacji zadania w formie wkładu osobowego (świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji).
  2. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, że stawka godzinowa nie może być niższa niż 22,80 zł (w okresie do 30 czerwca 2023 r.) i 23,50 zł (w okresie od 1 lipca 2023 r.) i nie wyższa niż 100,00 zł.
  3. Nie dopuszcza się możliwości wyceny wkładu rzeczowego w realizacji zadania.
  4. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:

1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;

2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminów ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;

3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.

  1. W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:

1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;

2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;

3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,

pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.

  1. Zleceniobiorca, w terminie do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, składa
    w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
  2. Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, list plac itp.) dotyczących realizacji zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
  3. Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej, dokumentację fotograficzną oraz inne materiały potwierdzające realizację zadania (np. publikacje prasowe, wydawnictwa, foldery itp.).
  4. Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje wszystkie działania określone w ofercie, a rezultaty wskazane w ust. 10 zostaną osiągnięte na poziomie 100 %.
  5. W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie niższym niż 100 %, zleceniobiorca:

1)  będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;

2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji.

       24. Przy ocenie stopnia realizacji zadania, zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności:

1) czy nieosiągnięcie rezultatów nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;

2) czy nieosiągnięcie rezultatów ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;

3) czy nieosiągnięcie rezultatów spowodowało niezrealizowanie celu zadania.

  1. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy zleceniodawcą (gminą-miasto Grudziądz) a zleceniobiorcą (organizacją pozarządową), sporządzonej zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
  2. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.

Rozdział 4
Termin składania ofert

§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

  1. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:

1) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania;

2) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego, jeżeli planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;

3) w części VI – szczegółowy opis zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności: architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej – w zakresie zależnym od oferenta.

       3. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 19 maja 2023 r. do godz. 23:59:59.

       4. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:

1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;

2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);

3) w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby inne, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają  podmioty mające status organizacji pożytku publicznego);

4) program funkcjonowania kawiarni mający na celu aktywizację zawodową uczestników zadania i integrację z mieszkańcami obszaru objętego rewitalizacją z jednoczesnym zapewnieniem ogólnodostępności kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów, obejmujący w szczególności organizację spotkań integracyjnych i różnego rodzaju inicjatyw (np. koncertów, wystaw, warsztatów) dla mieszkańców, grup nieformalnych i organizacji pozarządowych w wymiarze co najmniej jednego wydarzenia w miesiącu.   

      5. Oferent, po złożeniu oferty, pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.

      6. Oferent, po odblokowaniu przez pracownika Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, zwanego dalej „Wydziałem”, dostępu w generatorze ofert, załącza w formie elektronicznej do złożonej oferty skan wydruku, o którym mowa w ust. 5, w terminie do 3 dni roboczych od dnia odblokowania oferty.

       7. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.

       8. Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:

1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu pracownicy Wydziału pod numerami telefonów 56 45 10 464 i 56 45 10 465 oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail a.gorska@um.grudziadz.pl i m.kotlewska@um.grudziadz.pl;

2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.

Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:

1) została złożona poprzez generator ofert;

2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;

3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;

4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;

5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;

6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;

7) zawiera skan potwierdzenia złożenia oferty, zawierającego sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty i podpisanego przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.

  1. Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty zawierającej uchybienia wskazane w ust. 1 pkt 5-7, w zakresie i w terminie wskazanym przez Wydział.
  2. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, w tym również nieuzupełnione we wskazanym zakresie lub terminie, nie podlegają ocenie merytorycznej.
  3. Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta
    Grudziądza.
  4. Ocena merytoryczna ofert zostanie dokonana w oparciu o następujące kryteria:
 

 

 

Lp.

Kryteria oceny oferty

Liczba punktów

1

Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta

10

  1. opis działań:
  • zaplanowane działania są adekwatne do celów zadania – 2 pkt
  • uwzględniono i opisano wszystkie działania – 2 pkt
  • opis działań tworzy spójną i logiczną całość – 2 pkt
  • harmonogram realizacji działań jest przejrzysty i czytelny – 2 pkt

8

 

  1. rezultaty realizacji zadania:
  • zakładane rezultaty są możliwe do osiągnięcia i przyczynią się
    do osiągnięcia celu zadania – 1 pkt
  • efekty po zakończeniu realizacji zadania będą trwałe – 1 pkt

2

 

2

Proponowana jakość wykonania zadania publicznego i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie

24

  1. ocena programu funkcjonowania kawiarni mającego na celu aktywizację zawodową uczestników zadania i integrację z mieszkańcami obszaru objętego rewitalizacją z jednoczesnym zapewnieniem ogólnodostępności kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów:
  • program zapewnia aktywny udział uczestników zadania w jego realizacji – 3 pkt
  • program zakłada codzienne funkcjonowanie kawiarni przez co najmniej (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
  • 6 godzin – 0 pkt
  • powyżej 6 do 8 godzin – 2 pkt
  • powyżej 8 godzin – 5 pkt,
  • liczba wydarzeń w miesiącu zorganizowanych w kawiarni, w tym wspólnie z podmiotami działającymi na rzecz edukacji i aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
  • 1 wydarzenie – 0 pkt
  • 2 wydarzenia – 2 pkt
  • 3 i więcej wydarzeń – 5 pkt
  • zaplanowane działania są atrakcyjne do uczestników zadania – 3 pkt
  • działania kawiarni są adresowane do różnych grup odbiorców (m.in. ze względu na wiek, zainteresowania itp.) – 2 pkt 
  • zaplanowane działania są innowacyjne i atrakcyjne dla odbiorców – 2 pkt

20

  1. doświadczenie oferenta w realizacji zadań w zakresie aktywizacji i integracji osób wykluczonych zawodowo:
  • oferent posiada doświadczenie w realizacji podobnych zadań – 1 pkt
  • oferent posiada doświadczenie w pracy z adresatami zadania – 1 pkt

2

  1. zasoby osobowe oferenta:
  • oferent dysponuje odpowiednimi zasobami kadrowymi (osoby zatrudnione, wolontariusze) – 1 pkt
  • osoby zaangażowane w realizację zadania posiadają niezbędne  kwalifikacje i doświadczenie w realizacji podobnych zadań – 1 pkt

2

3

Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania

12

  1. prawidłowość i przejrzystość kosztów:
  • zaplanowane koszty są niezbędne do realizacji zadania – 2 pkt
  • koszty są spójne z opisem działań – 2 pkt
  • kalkulacja jest kompleksowa, czytelna i przejrzysta – 2 pkt

6

 

 

  1. racjonalność kosztów:
  • wysokość stawek jednostkowych nie odbiega od cen rynkowych – 2 pkt
  • koszty są adekwatne do planowanych działań – 2 pkt
  • koszty są efektywne w stosunku do planowanych rezultatów – 2 pkt 

6

4

 
 

Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł oraz wkład osobowy

4

  1. wkład finansowy (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
  • oferent nie planuje wkładu finansowego – 0 pkt
  • oferent planuje wkład w wysokości do 20 % sumy kosztów zadania – 1 pkt
  • oferent planuje wkład w wysokości powyżej 20 % – 2 pkt

2

  1. wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków:
  • oferent planuje wkład osobowy – 1 pkt
  • oferent czytelnie i przejrzyście wycenił wkład osobowy – 1 pkt

2

5

Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach 2020-2022, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi)

2

  1. oferent nierzetelnie i nieterminowo realizował zadania i/lub nieprawidłowo rozliczył otrzymane środki

0

  1. oferent dotychczas nie realizował zadań zleconych przez miasto

1

  1. oferent rzetelnie i terminowo realizował zadania oraz prawidłowo rozliczył otrzymane środki

2

Razem

52

  1. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji ofertę, która uzyskała najwyższą liczbę punktów, nie mniej jednak niż 35 punktów.
  2. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru oferty i wysokości przyznanej dotacji.
  3. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 2 czerwca 2023 r. w następujących miejscach:

1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;

2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;

3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.

  1. Wydział poinformuje oferentów, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez generator ofert, o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanej dotacji.
  2. W przypadku, gdy oferent załączył do oferty skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli, przed podpisaniem umowy będzie zobowiązany dostarczyć do Wydziału oryginał pełnomocnictwa albo kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.

Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu

§ 7. W roku poprzednim i bieżącym zadanie będące przedmiotem konkursu nie było realizowane.

Rozdział 7
Przepisy końcowe

§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.

  1. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe biorące udział w konkursie.
  2. Członkowie komisji konkursowej wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
  3.  Pisemne zgłoszenia osób do udziału w pracach komisji konkursowej, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym, w terminie do dnia 16 maja 2023 r. należy:

1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (do godz. 17:00) albo

2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.

§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

2) ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.);

3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

4) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;

5) Uchwały Nr XLIII/142/17 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2017 r. w sprawie przyjęcia „Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Grudziądza na lata 2017-2023” (zmienionej uchwałami Nr LV/72/18 z dnia 19 września 2018 r. i Nr XXXVIII/325/20 z dnia 16 grudnia 2020 r.);

6) Uchwały Nr LXIX/577/22 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2023 roku;

7) Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Górska 28-04-2023 12:05
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Anna Górska 27-04-2023
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 31-05-2023 07:29