ZARZĄDZENIE NR 244/23
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 27 kwietnia 2023 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji w ramach projektu „Aktywizacja i integracja osób wykluczonych zawodowo w ramach działalności kawiarni gastronomicznej przy ul. Spichrzowej 57”
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji w ramach projektu „Aktywizacja i integracja osób wykluczonych zawodowo
w ramach działalności kawiarni gastronomicznej przy ul. Spichrzowej 57”, zwanego dalej „zadaniem”.
§ 2. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 110.000,00 zł.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 2 czerwca 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
1) zaangażowania do udziału w zadaniu co najmniej 10 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności, zwanych dalej „uczestnikami zadania”;
2) realizacji kompleksowych działań umożliwiających aktywne włączenie społeczne oraz wejście lub powrót na rynek pracy uczestników zadania, poprzez utworzenie i prowadzenie ogólnodostępnej kawiarni „Spichlerz 57”, zwanej dalej „kawiarnią”;
3) zorganizowania dla wszystkich uczestników zadania warsztatów mających na celu nabycie umiejętności i podniesienie kwalifikacji zawodowych, obejmujących w szczególności:
4) zatrudnienia osób zapewniających wsparcie uczestnikom zadania, tj. trenera pracy lub asystenta osób niepełnosprawnych i psychologa;
5) zatrudnienia co najmniej dwóch osób wybranych spośród uczestników zadania;
6) zakupu odzieży i obuwia roboczego dla uczestników zadania;
7) współpracy z podmiotami działającymi na rzecz edukacji i aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, w szczególności z:
w celu wspólnej organizacji przedsięwzięć w kawiarni;
8) zorganizowania wycieczki dla uczestników zadania do podobnych placówek, w których pracują osoby niepełnosprawne;
9) opracowania i realizacji autorskiego programu funkcjonowania kawiarni mającego na celu aktywizację zawodową uczestników zadania i integrację z mieszkańcami obszaru objętego rewitalizacją z jednoczesnym zapewnieniem ogólnodostępności kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów.
3. Warunki zaangażowania uczestników do udziału w zadaniu:
1) zleceniobiorca zrekrutuje do udziału w zadaniu co najmniej 10 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności, posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne;
2) zleceniobiorca w ramach rekrutacji zapewni pierwszeństwo uczestnikom i absolwentom placówek, o których mowa w ust. 2 pkt 7;
3) zleceniobiorca zawrze z uczestnikami zadania umowy zobowiązujące ich w szczególności do:
4) zleceniobiorca zapewni uczestnikom zadania aktywny udział w realizacji programu, o którym mowa w ust. 2 pkt 9, w okresie od 12 czerwca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r.;
5) zleceniobiorca zleci i pokryje uczestnikom zadania koszty badań lekarskich, w tym do celów sanitarno-epidemiologicznych.
1) zleceniobiorca zrealizuje zadanie w kawiarni znajdującej się w budynku położonym w Grudziądzu przy ul. Spichrzowej 57;
2) zleceniodawca udostępni nieodpłatnie zleceniobiorcy pomieszczenia kawiarni wraz z zapleczem i wyposażeniem na okres realizacji zadania (zleceniobiorca nie będzie ponosił opłat na rzecz zleceniodawcy – właściciela infrastruktury);
3) zleceniobiorca będzie prowadził działalność kawiarni wyłącznie w formie odpłatnej działalności pożytku publicznego;
4) zleceniobiorca nie będzie prowadził działalności gospodarczej w kawiarni, zarówno w ramach zadania publicznego, jak i w jakiejkolwiek innej formie;
5) zleceniobiorca jest zobowiązany do uzyskania niezbędnych zgód i pozwoleń na utworzenie i prowadzenie kawiarni, w tym do niezwłocznego złożenia wniosku o zatwierdzenie i wpis do rejestru zakładów podlegających kontroli sanitarnej, prowadzonego przez Państwową Inspekcję Sanitarną;
6) zleceniobiorca zapewni codzienne funkcjonowanie kawiarni w godzinach popołudniowych i wieczornych w wymiarze co najmniej 6 godzin dziennie;
7) zleceniobiorca zapewni ogólnodostępność kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów z atrakcyjnym menu zawierającym świeże ciasta i desery oraz różnorodne zimne i gorące napoje, w tym dobrej jakości kawę;
8) zleceniobiorca zapewni w szczególności:
1) zleceniobiorca zorganizuje warsztaty kelnersko-sprzedażowe i baristyczne mające na celu nabycie umiejętności i podniesienie kwalifikacji ułatwiających wejście na otwarty rynek pracy, zgodnie z warunkami:
2) zleceniobiorca zorganizuje warsztaty z zakresu wizażu i wizerunku, zgodnie z warunkami:
3) warsztaty z zakresu umiejętności społecznych mające na celu nabycie i rozwinięcie umiejętności społecznych, jak również dotyczące poszerzenia wiedzy o rynku pracy, zgodnie z warunkami:
1) zleceniobiorca zatrudni trenera pracy lub asystenta osób niepełnosprawnych (1 lub 2 osoby) w wymiarze co najmniej:
2) zleceniobiorca zatrudni psychologa, który zapewni uczestnikom zadania wsparcie:
1) zleceniobiorca, po zakończeniu warsztatów, o których mowa w ust. 2 pkt 3, wybierze spośród osób, które przeszły cały cykl warsztatów, co najmniej dwie osoby, które zatrudni do pracy w kawiarni;
2) zleceniobiorca zatrudni osoby, o których mowa w pkt 1, na podstawie umów o pracę na czas określony od 1 września 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.;
3) w przypadku rozwiązania umowy (bez względu na przyczynę) z którymkolwiek z pracowników, zleceniobiorca w terminie 14 dni od rozwiązania umowy zatrudni kolejną osobę spośród osób, które ukończyły warsztaty.
1) zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania w odpowiednim rozmiarze odzież z logo Spichlerza 57 (cały asortyment odzieży zawierający logo wymaga akceptacji zleceniodawcy przed jej zamówieniem):
2) zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania obuwie w odpowiednim rozmiarze na antypoślizgowej podeszwie – po jednej parze na osobę.
Lp. |
Nazwa rezultatu |
Planowany poziom osiągnięcia rezultatów |
Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika |
1 |
Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z tytułu niepełnosprawności (posiadających orzeczenie o stopniu niepełnospraw-ności) objętych wsparciem w ramach zadania |
10 |
Umowy z uczestnikami zadania |
2 |
Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w ramach zadania |
4 |
Dokument potwierdzający status na rynku pracy |
3 |
Liczba miejsc pracy utworzonych |
2 |
Umowy o pracę |
4 |
Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po zakończeniu zadania |
5 |
Certyfikat ukończenia szkolenia |
5 |
Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy po zakończeniu zadania |
3 |
Dokument potwierdzający status na rynku pracy |
6 |
Liczba osób pracujących, łącznie |
2 |
Umowa o pracę, dokument potwierdzający status na rynku pracy |
1) są niezbędne dla realizacji zadania;
2) są racjonalne i efektywne;
3) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
4) zostały udokumentowane;
5) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.);
2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
3) amortyzację;
4) leasing;
5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
6) kary i grzywny;
7) zakup napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych.
1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminów ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;
3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.
1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.
1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji.
24. Przy ocenie stopnia realizacji zadania, zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności:
1) czy nieosiągnięcie rezultatów nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
2) czy nieosiągnięcie rezultatów ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) czy nieosiągnięcie rezultatów spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
1) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania;
2) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego, jeżeli planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;
3) w części VI – szczegółowy opis zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności: architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej – w zakresie zależnym od oferenta.
3. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 19 maja 2023 r. do godz. 23:59:59.
4. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:
1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;
2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
3) w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby inne, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają podmioty mające status organizacji pożytku publicznego);
4) program funkcjonowania kawiarni mający na celu aktywizację zawodową uczestników zadania i integrację z mieszkańcami obszaru objętego rewitalizacją z jednoczesnym zapewnieniem ogólnodostępności kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów, obejmujący w szczególności organizację spotkań integracyjnych i różnego rodzaju inicjatyw (np. koncertów, wystaw, warsztatów) dla mieszkańców, grup nieformalnych i organizacji pozarządowych w wymiarze co najmniej jednego wydarzenia w miesiącu.
5. Oferent, po złożeniu oferty, pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
6. Oferent, po odblokowaniu przez pracownika Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, zwanego dalej „Wydziałem”, dostępu w generatorze ofert, załącza w formie elektronicznej do złożonej oferty skan wydruku, o którym mowa w ust. 5, w terminie do 3 dni roboczych od dnia odblokowania oferty.
7. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.
8. Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:
1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu pracownicy Wydziału pod numerami telefonów 56 45 10 464 i 56 45 10 465 oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail a.gorska@um.grudziadz.pl i m.kotlewska@um.grudziadz.pl;
2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
1) została złożona poprzez generator ofert;
2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;
5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;
7) zawiera skan potwierdzenia złożenia oferty, zawierającego sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty i podpisanego przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
Lp. |
Kryteria oceny oferty |
Liczba punktów |
1 |
Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta |
10 |
|
8 |
|
|
|
2 |
2 |
Proponowana jakość wykonania zadania publicznego i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie |
24 |
|
20 |
|
|
2 |
|
|
2 |
|
3 |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania |
12 |
|
6 |
|
|
|
6 |
4 |
Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł oraz wkład osobowy |
4 |
|
2 |
|
|
2 |
|
5 |
Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach 2020-2022, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi) |
2 |
|
0 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
Razem |
52 |
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;
2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W roku poprzednim i bieżącym zadanie będące przedmiotem konkursu nie było realizowane.
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (do godz. 17:00) albo
2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.);
3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
5) Uchwały Nr XLIII/142/17 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2017 r. w sprawie przyjęcia „Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Grudziądza na lata 2017-2023” (zmienionej uchwałami Nr LV/72/18 z dnia 19 września 2018 r. i Nr XXXVIII/325/20 z dnia 16 grudnia 2020 r.);
6) Uchwały Nr LXIX/577/22 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2023 roku;
7) Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Górska | 28-04-2023 12:05 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Górska | 27-04-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 31-05-2023 07:29 |