ZARZĄDZENIE NR 262/23
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 9 maja 2023 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na dystrybucję żywności dla osób żyjących w niedostatku w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD)
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), art. 25 ust. 1, 4 i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.) oraz § 6 ust. 2 pkt 1, § 7 pkt 1 lit. c i § 9 ust. 1 Uchwały Nr LXIX/577/22 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2023 roku, zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na dystrybucję żywności dla osób żyjących w niedostatku w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD) – Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 (POPŻ) Podprogramu 2021 Plus dla osób zamieszkujących na terenie Grudziądza, zwanego dalej „zadaniem”.
§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 8.000,00 zł.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem, posiadające status Organizacji Partnerskich Lokalnych (OPL) w ramach POPŻ.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 12 czerwca 2023 r. do 30 września 2023 r.
1) zleceniobiorca zapewni dystrybucję żywności z przeznaczeniem średniomiesięcznie dla około 3.000 osób żyjących w niedostatku na terenie Grudziądza;
2) zleceniodawca wskaże zleceniobiorcy osoby uprawnione do odbioru żywności w ramach zadania;
3) zleceniobiorca będzie zobowiązany do informowania zleceniodawcy o terminach i miejscu wydawania żywności, niezwłocznie po otrzymaniu informacji z Banku Żywności w Grudziądzu o jej dostępności;
4) w przypadku, gdy osoba uprawniona nie odbierze żywności w wyznaczonym terminie, zleceniobiorca będzie zobowiązany do wyznaczenia dodatkowego terminu odbioru;
5) za dostarczenie żywności do zleceniobiorcy odpowiedzialny będzie Bank Żywności w Grudziądzu;
6) zleceniobiorca będzie zobowiązany zapewnić zasoby kadrowe i rzeczowe niezbędne do realizacji zadania;
7) zleceniobiorca będzie zobowiązany zapewnić w ramach zadania pomieszczenia niezbędne do przechowywania i dystrybucji żywności.
1) są niezbędne dla realizacji zadania;
2) są racjonalne i efektywne;
3) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
4) zostały udokumentowane;
5) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.);
2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
3) amortyzację;
4) leasing;
5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
6) kary i grzywny;
7)zakup napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych.
1) wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
2) wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;
3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.
1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatu;
2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania publicznego.
1) nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
2) ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:
1) w części III pkt 5 – analizę ryzyka, odnoszącą się do możliwych do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu;
2) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatu realizacji zadania i sposobu monitorowania:
Lp. |
Nazwa rezultatu |
Planowany poziom osiągnięcia rezultatu (wartość docelowa) |
Sposób monitorowania rezultatu/źródło informacji |
1 |
Liczba osób korzystających z pomocy żywnościowej w ramach POPŻ Podprogramu 2021 Plus |
2.600 osób* średniomiesięcznie |
Miesięczny raport sporządzony przez zleceniobiorcę dotyczący liczby osób korzystających z pomocy żywnościowej |
* w przypadku, gdy w konkursie zostanie wyłoniony więcej niż jeden zleceniobiorca wartość docelowa rezultatu będzie ustalona proporcjonalnie do wysokości otrzymanej dotacji |
3) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli oferent
planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;
4) w części VI – opis sposobu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania dotyczący dostępności: architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej.
1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;
2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
3) w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta.
1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu pod numerami telefonów 56 69 68 750 lub 56 69 68 766 (w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 15:30) oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail s.ronowski@mopr.grudziadz.pl lub m.miedziak@mopr.grudziadz.pl;
2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora ofert – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
1) została złożona poprzez generator ofert;
2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;
5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;
7) zawiera skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, zawierającego sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty i podpisanego przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
Lp. |
Kryteria oceny oferty |
Maksymalna liczba punktów |
1 |
Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta |
10 |
2 |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, w szczególności: |
10 |
1) racjonalność i niezbędność przedstawionych kosztów z perspektywy założonych działań |
5 |
|
2) przejrzysta konstrukcja kosztorysu |
5 |
|
3 |
Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie |
10 |
4 |
Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących |
10 |
5 |
Wkład rzeczowy i osobowy oferenta, w tym świadczenia wolontariuszy |
10 |
1) wkład rzeczowy, w szczególności dysponowanie odpowiednimi zasobami materialnymi adekwatnymi do realizacji zadania |
5 |
|
2) wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków |
5 |
|
6 |
Ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach 2020-2022, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczania otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi): |
15 |
1) oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania |
0 |
|
2) oferent dotychczas nie realizował zadań zleconych przez miasto |
5 |
|
3) oferent prawidłowo realizował zlecone zadania |
15 |
|
7 |
Oferent posiada minimum roczne doświadczenie w zakresie dystrybucji żywności w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD) dla osób żyjących w niedostatku |
15 |
Razem |
80 |
6. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji oferty, które uzyskały najwyższą liczbę punktów, nie mniej jednak niż 60 punktów.
7. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru ofert i wysokości przyznanych dotacji.
8. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 16 czerwca 2023 r. w następujących miejscach:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.bip.gov.pl;
2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W roku bieżącym zadanie będące przedmiotem konkursu nie jest realizowane. W 2022 roku Prezydent Grudziądza zlecił zadanie publiczne dotyczące dystrybucji żywności dla osób żyjących w niedostatku w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD), przekazując organizacjom pozarządowym i innym podmiotom dotacje w łącznej wysokości 10.000,00 zł, zgodnie z zestawieniem:
Lp. |
Nazwa organizacji |
Kwota dotacji w 2022 roku |
1 |
Caritas Diecezji Toruńskiej – Grudziądzkie Centrum Caritas im. Błogosławionej Juty |
5.000,00 |
2 |
Koło Grudziądzkie Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta |
5.000,00 |
Razem |
10.000,00 |
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (do godz. 15:30) albo
2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres e-mail ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
5) Uchwały Nr LXIX/577/22 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2023 roku;
6) Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym;
7) Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym w Podprogramie 2021 w zakresie dystrybucji dodatkowej żywności w ramach Podprogramu 2021 Plus.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Górska | 10-05-2023 10:35 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Górska | 09-05-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 07-06-2023 07:31 |