herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 333/23 zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

ZARZĄDZENIE NR 333/23

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 31 maja 2023 r.

 

zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu

 

     Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023, poz. 40 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

    § 1.  W zarządzeniu nr 61/23 Prezydenta Grudziądza z dnia  26 stycznia  2023 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu wprowadza się następujące zmiany:

  1. w § 8 w ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1) Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (ZK);

 2) Wydział Budownictwa i Planowania Przestrzennego (PP);

 3) Wydział Edukacji (ED);

 4) Wydział Finansowy (FN);

 5) Wydział Funduszy Europejskich (FE);

.6) Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GN);

 7) Wydział Inwestycji i Remontów (WIR);

 8) Wydział Komunikacji Miejskiej (KOM);

 9) Wydział Komunikacji Społecznej (KOS);

10) Wydział Kultury i Sportu (KS);

11) Wydział Nadzoru Właścicielskiego i Polityki Gospodarczej (NPG);

12) Wydział Organizacyjno-Administracyjny (ORA);

13) Wydział Środowiska (ŚRO);

14) Wydział Uprawnień Komunikacyjnych (WUK);

15) Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych (ZSS);

16) Biuro Działalności Gospodarczej  (BDG);

17) Biuro Gospodarki Odpadami (GSO);

18) Biuro Informatyki (IF);

19) Biuro Inspektora Ochrony Danych (BIO);

20) Biuro Kadr i Płac (KDP);

21) Biuro Kontroli (KON);

22) Biuro Lasów Komunalnych (BLK);

23) Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (BKZ);

24) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych (BO);

25) Biuro Prawne (BP);

26) Biuro Prezydenta (PR);

27) Biuro Współpracy z Mieszkańcami i Marketingu (BWM);

28) Biuro Zamówień Publicznych (BZP);

29) Straż Miejska (SM);

30) Urząd Stanu Cywilnego (USC);

31) Architekt Miasta (ARM);

32) Architekt Zieleni (ARZ);

33) Audytor Wewnętrzny (AW);

34) Gospodarz Starówki (GST);

35) Koordynator ds. dostępności (KDS);

36) Miejski Rzecznik Konsumentów (MRK);

37) Rzecznik Prezydenta (RZ);

38) Samodzielne stanowisko ds. BHP (BHP).”;

 

  1. § 10 otrzymuje brzmienie:

„§ 10. 1. W Wydziałach oraz Urzędzie Stanu Cywilnego mogą funkcjonować Referaty i równorzędne z Referatami samodzielne stanowiska, a dodatkowo w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym Biuro Rady Miejskiej oraz Archiwum Zakładowe.

2. Do kierowania pracami Referatów i Biura, o których mowa w ust.1, mogą być zatrudnieni kierownicy, z wyłączeniem Archiwum Zakładowego.

3. W Wydziałach, w których funkcjonują Referaty oraz Archiwum Zakładowe, dyrektor pełni jednocześnie funkcję kierownika jednego z tych referatów. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Prezydent  może zdecydować inaczej.

4. W Wydziałach mogą być powołani zastępcy kierownika komórki organizacyjnej.

5. W Urzędzie Stanu Cywilnego mogą być tworzone stanowiska od jednego do trzech Zastępców Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.

6. Dyrektor Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami pełni jednocześnie funkcję Geodety Miejskiego.”;

 

  1. w § 11 ust. 10 otrzymuje brzmienie:

„10. W Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym działają:

1) Referat Administracyjny (ORA-I);

2) Referat Gospodarczy (ORA-II);

3) Biuro Rady Miejskiej (ORA-III);

4) Archiwum Zakładowe (ORA-IV).”;

 

  1. w § 19 pkt 24 otrzymuje brzmienie:

„24) przekazywanie zakończonych akt sprawy do Archiwum Zakładowego;”;

 

  1. w § 31:

a) w ust. 2 uchyla się pkt 13,

b) dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

„§ 4. Do właściwości Archiwum Zakładowego w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym należy w szczególności:

1) prowadzenie archiwum zakładowego oraz archiwum zlikwidowanych zakładów oraz jednostek organizacyjnych miasta;

2) przyjmowanie dokumentów do archiwum zgodnie z obowiązującymi przepisami;

3) dokonywanie przeglądu archiwizowanych dokumentów i występowanie z wnioskiem o ich zniszczenie;

4) udostępnianie dokumentów znajdujących się w archiwum zgodnie z obowiązującymi przepisami;

5) wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej;

6) przeprowadzanie kwerend archiwalnych;

7) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,

8) przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego,

9) sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum i stanu dokumentacji w archiwum,

10) doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją przez wyznaczonego koordynatora czynności kancelaryjnych.”;

 

  1. w § 34 w ust. 1 uchyla się pkt 14;   

 

  1. po § 55 dodaje się § 55a w brzmieniu:

§ 55a. Do właściwości Koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:

1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Grudziądzu;

2) przygotowanie i koordynacja wdrażania planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

3) monitorowanie działalności Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

4) współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie wdrażania działań na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w podmiotach;

5) przygotowywanie sprawozdań dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie działań Urzędu.”;

 

  1. załącznik otrzymuje brzmienie, jak załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.

 

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2023 r.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Magdalena Walczak 06-06-2023 14:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Magdalena Walczak 31-05-2023
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 27-06-2023 07:34