ZARZĄDZENIE NR 344/23
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 6 czerwca 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
Na podstawie art. 42 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530) zarządzam, co następuje:
§ 1. W Zarządzeniu Nr 191/14 Prezydenta Grudziądza z dnia 27 maja 2014 r. w sprawie Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego wprowadzam następujące zmiany:
1) po § 30 dodaje się § 30a w brzmieniu:
„§ 30a. Zasady wykonywania pracy zdalnej w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu określa odrębne zarządzenie.”;
2) w § 34 po ust. 9 dodaje się ust. 9a w brzmieniu:
„9a. Zmiany harmonogramu pracy mogą być dokonywane w przypadkach, których pracodawca nie mógł przewidzieć w chwili tworzenia grafiku, tj. w szczególności, gdy wystąpi:
1) choroba innego pracownika;
2) potrzeba skorzystania przez innego pracownika z prawa do sprawowania opieki nad chorym dzieckiem lub innym członkiem rodziny;
3) potrzeba skorzystania przez innego pracownika z nieplanowanego wcześniej dnia wolnego tj. urlopu okolicznościowego np. z powodu śmierci członka rodziny lub urlopu na żądanie;
4) potrzeba skorzystania przez innego pracownika z wolnego dnia na opiekę nad dzieckiem;
5) rozwiązanie stosunku pracy z innym pracownikiem;
6) wydanie przez Wojewodę Kujawsko–Pomorskiego zarządzenia zobowiązującego Straż Miejską do podjęcia wspólnych działań z Policją (np. do zabezpieczenia miejsc wypadków komunikacyjnych, katastrof naturalnych i klęsk żywiołowych oraz innych działań związanych z ochroną życia lub zdrowia mieszkańców i ich mienia zgodnie z odrębnymi przepisami);
7) potrzeba zabezpieczania nieplanowanych wydarzeń (np. akcje protestacyjne), a także imprez sportowych, kulturalnych i religijnych, jeżeli zaistnieje potrzeba wzmocnienia składu osobowego wyznaczonych patroli.”;
3) § 35 otrzymuje brzmienie:
„§ 35. 1. Pracownicy Wydziału Komunikacji Miejskiej pracujący w CH Alfa pracują od poniedziałku do piątku od godz. 09:00 do 17:00.
2. Pracownicy Wydziału Komunikacji Miejskiej pracujący w punkcie sprzedaży biletów przy ul. Legionów 71B pracują od poniedziałku do piątku od godz. 07:00 do 15:00.”;
4) § 36 otrzymuje brzmienie:
„36. 1. Rozkład czasu pracy pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy oraz pracowników zatrudnionych na stanowisku kancelisty, pracownika gospodarczego i sprzątaczki określają indywidualne harmonogramy czasu pracy.
2. Zmiany harmonogramu pracy, o którym mowa w ust. 1, mogą być dokonywane w przypadkach, których pracodawca nie mógł przewidzieć w chwili tworzenia grafiku, tj. w szczególności, gdy wystąpi:
1) choroba innego pracownika;
2) potrzeba skorzystania przez innego pracownika z prawa do sprawowania opieki nad chorym dzieckiem lub innym członkiem rodziny;
3) potrzeba skorzystania przez innego pracownika z nieplanowanego wcześniej dnia wolnego tj. urlopu okolicznościowego np. z powodu śmierci członka rodziny lub urlopu na żądanie;
4) potrzeba skorzystania przez innego pracownika z wolnego dnia na opiekę nad dzieckiem;
5) rozwiązanie stosunku pracy z innym pracownikiem;
6) sytuacja związana z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi;
7) awaria techniczna;
8) sytuacja nagła związana ze zmianami godzin spotkań najwyższego kierownictwa Urzędu.”
3. Ustala się następujące zasady powiadamiania o zmianach wprowadzonych w harmonogramie pracy, o którym mowa w ust. 1, po jego sporządzeniu:
1) w przypadku doraźnej zmiany harmonogramu w okresie 24 godzin poprzedzających rozpoczęcie przez pracownika pracy w danym dniu osoba, która wprowadza zmiany w harmonogramie ma obowiązek skontaktować się z pracownikiem i powiadomić go o tym;
2) w razie nieobecności pracownika w pracy powyżej 24 godzin od ostatniego dnia pracy (np. urlop, niezdolność do świadczenia pracy), jest on zobowiązany do skontaktowania się z nadzorującym pracę w celu upewnienia się, czy nie zaszły zmiany w harmonogramie pracy w zakresie dotyczącym świadczenia pracy przez tego pracownika.”
5) w § 67 ust. 4-5 otrzymuje brzmienie:
„4. Wzory umundurowania i oznak osób zajmujących się nadzorem nad gospodarką leśną, określają przepisy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz. U. z 2022 t. poz. 2391).
5. Ilości i rodzaje przedmiotów umundurowania, o którym mowa w ust. 4 oraz okresów ich używalności określone są w Załączniku Nr 3 do niniejszego zarządzenia.”;
6) w § 77
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Pracownika wychowującego dziecko do ukończenia przez nie 8 roku życia nie wolno bez jego zgody zatrudniać w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej, w systemie czasu pracy, o którym mowa w art. 139, oraz delegować poza stałe miejsce pracy.”
b) po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzemieniu:
„3. Kobiet w ciąży oraz, bez ich zgody, pracownicy samorządowi sprawujący pieczę nad osobami wymagającymi stałej opieki lub opiekujących się dziećmi w wieku do ośmiu lat nie mogą wykonywać na polecenie przełożonego pracy w niedziele i święta.”
7) załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia,
8) załącznik nr 2a otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia,
9) załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia,
10) załącznik nr 5 otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia,
11) załącznik nr 6 otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 5 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2023 r. po uprzednim podaniu jego postanowień do wiadomości pracowników poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń na okres 2 tygodni przed wejściem w życie.
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 14-06-2023 12:18 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Tomasz Kopczyński | 06-06-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 14-06-2023 12:19 |