ZARZĄDZENIE NR 453/23
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 8 sierpnia 2023 r.
w sprawie powołania Koordynatora ds. dostępności oraz Zespołu do spraw dostępności
Na podstawie art. 30 ust.1 i art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Wyznacza się Panią Beatę Dąbrowską do pełnienia funkcji Koordynatora ds. dostępności, zwanej dalej „Koordynatorem”.
- Do obowiązków Koordynatora należy w szczególności:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Grudziądzu, zwany dalej „Urzędem”;
- przygotowanie i koordynacja wdrażania planu działań na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie;
- monitorowanie działalności Urzędu i pozostałych miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie wdrażania działań na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w podmiotach;
- sporządzanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz publikacja raportu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu;
- przygotowywanie sprawozdań dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie działań Urzędu.
§ 2. 1. Powołuje się Zespół do spraw dostępności, zwany dalej „Zespołem”, w następującym składzie:
- Róża Lewandowska – Wiceprezydent Grudziądza – Przewodnicząca Zespołu;
- Grzegorz Cyrankowski – Inspektor w Wydziale Inwestycji i Remontów;
- Natalia Dyl – Inspektor w Biurze Współpracy z Mieszkańcami i Marketingu;
- Magdalena Jaworska-Nizioł – Inspektor w Wydziale Edukacji;
- Adrianna Klimkiewicz – Inspektor w Wydziale Kultury i Sportu;
- Tomasz Kopczyński – Inspektor w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym;
- Marlena Kotlewska-Cegłowska – Kierownik Referatu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi w Wydziale Komunikacji Społecznej;
- Dariusz Łuszaj – Podinspektor w Biurze Informatyki;
- Aurelia Schwanitz – Kierownik Działu Obsługi Prawnej, Organizacyjnej Koordynacji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Grudziądzu.
2. Do zadań Zespołu należy współpraca z Koordynatorem w zakresie realizacji zadań określonych w § 1 ust. 2 niniejszego zarządzenia.
§ 3. Zobowiązuje się:
- pracowników Urzędu do udzielania niezbędnej pomocy i wsparcia Koordynatorowi oraz Zespołowi w zakresie realizowanych zadań;
- dyrektorów pozostałych miejskich jednostek organizacyjnych do wdrażania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) oraz ścisłej współpracy w tym zakresie z Koordynatorem i Zespołem.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.
§ 5. Traci moc Zarządzenie nr 346/20 Prezydenta Grudziądz z dnia 30 września 2020 r. w sprawie powołania Koordynatora oraz Zespołu do spraw dostępności.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.