herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 453/23 w sprawie powołania Koordynatora ds. dostępności oraz Zespołu do spraw dostępności

ZARZĄDZENIE NR 453/23

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 8 sierpnia 2023 r.

 

w sprawie powołania Koordynatora ds. dostępności oraz Zespołu do spraw dostępności

 

Na podstawie art. 30 ust.1 i art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) zarządzam, co następuje:

§ 1. 1. Wyznacza się Panią Beatę Dąbrowską do pełnienia funkcji Koordynatora ds. dostępności, zwanej dalej „Koordynatorem”.

  1. Do obowiązków Koordynatora należy w szczególności:
  1. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Grudziądzu, zwany dalej „Urzędem”;
  2. przygotowanie i koordynacja wdrażania planu działań na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie;
  3. monitorowanie działalności Urzędu i pozostałych miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  4. współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie wdrażania działań na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w podmiotach;
  5. sporządzanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz publikacja raportu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu;
  6. przygotowywanie sprawozdań dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie działań Urzędu.

§ 2. 1. Powołuje się Zespół do spraw dostępności, zwany dalej „Zespołem”, w następującym składzie:

  1. Róża Lewandowska – Wiceprezydent Grudziądza – Przewodnicząca Zespołu;
  2. Grzegorz Cyrankowski –  Inspektor w Wydziale Inwestycji i Remontów;
  3. Natalia Dyl – Inspektor w Biurze Współpracy z Mieszkańcami i Marketingu;
  4. Magdalena Jaworska-Nizioł – Inspektor w Wydziale Edukacji;
  5. Adrianna Klimkiewicz – Inspektor w Wydziale Kultury i Sportu;
  6. Tomasz Kopczyński – Inspektor w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym;
  7. Marlena Kotlewska-Cegłowska – Kierownik Referatu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi w Wydziale Komunikacji Społecznej;
  8. Dariusz Łuszaj – Podinspektor w Biurze Informatyki;
  9. Aurelia Schwanitz – Kierownik Działu Obsługi Prawnej, Organizacyjnej Koordynacji  w Powiatowym Urzędzie Pracy w Grudziądzu.

2. Do zadań Zespołu należy współpraca z Koordynatorem w zakresie realizacji zadań określonych w § 1 ust. 2 niniejszego zarządzenia.

§ 3. Zobowiązuje się:

  1. pracowników Urzędu do udzielania niezbędnej pomocy i wsparcia Koordynatorowi oraz Zespołowi w zakresie realizowanych zadań;
  2. dyrektorów pozostałych miejskich jednostek organizacyjnych do wdrażania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) oraz ścisłej współpracy w tym zakresie z Koordynatorem i Zespołem.

§ 4. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.

§ 5. Traci moc Zarządzenie nr 346/20 Prezydenta Grudziądz z dnia 30 września 2020 r. w sprawie powołania Koordynatora oraz Zespołu do spraw dostępności.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Beata Dąbrowska 17-08-2023 12:54
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Beata Dąbrowska 08-08-2023
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 18-08-2023 06:01