herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 391/24 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na świadczenie usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich

ZARZĄDZENIE NR 391/24

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 10 lipca 2024 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
z zakresu pomocy społecznej na świadczenie usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich

 

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 oraz z 2024 r. poz. 834), art. 25 ust. 1, 4 i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.[1]) oraz § 6 ust. 2 pkt 1, § 7 pkt 1 lit. d i § 9 ust. 1 Uchwały Nr LXXXV/732/23 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2024 roku, zarządzam, co następuje:


Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na świadczenie usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich w ramach Programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024 – Moduł I, zwanego dalej „zadaniem”. 

2. Zadanie mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych w § 7 pkt 1 lit. d Uchwały Nr LXXXV/732/23 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2024 roku.

3. Celem zadania jest zapewnienie usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich, zwanych dalej „usługami” 10 osobom zamieszkałym w Grudziądzu, które ukończyły 60 rok życia i mają problemy z samodzielnym funkcjonowaniem ze względu na stan zdrowia, prowadzącym samodzielne gospodarstwa domowe lub mieszkającym z osobami bliskimi, które nie są w stanie zapewnić im wystarczającego wsparcia.

§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 50.000,00 zł, w tym:

1) 40.000,00 zł na wynagrodzenia osób wykonujących usługi oraz związane z nimi składki na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne;

2) 10.000,00 zł na pozostałe koszty dot. organizacji usług (koszty konsultacji specjalistycznych dla realizatorów usług, np.: instruktaż pielęgniarki, rehabilitanta, opiekuna medycznego, itp.; wydatki związane z koordynacją usług w postaci: wynagrodzenia dla koordynatora usług lub dodatki do wynagrodzeń, wraz z pochodnymi; koszty zakupu usługi szkoleniowej z zakresu udzielania pierwszej pomocy; identyfikatory dla osób realizujących usługi w terenie; ewentualne koszty ubezpieczenia OC i NNW).

 

Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji

§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.

2. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, jak również nie gwarantuje przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.

3. W konkursie zostanie wybrana jedna oferta.

 

Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania

§ 4. 1.  Zadanie należy zrealizować w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 20 grudnia 2024 r.

2. Warunki realizacji zadania:

1) zleceniobiorca dostosuje wsparcie świadczone w formie usług do indywidualnych potrzeb osób wspieranych; usługi mogą być świadczone w dowolnych godzinach, również w dniach ustawowo wolnych od pracy i w święta;

2) zakres usług powinien obejmować pomoc i wsparcie w czynnościach dnia codziennego: porządkowanie mieszkania, przyrządzanie posiłków, pranie, przynoszenie opału, rozmowy, wspólne spędzanie czasu wolnego oraz realizację działań pomocowych poza domem m.in.: pomoc przy robieniu zakupów, informowanie najbliższych lub odpowiednich służb o pilnych potrzebach czy pogorszeniu stanu zdrowia, wizyty u lekarza, załatwianie spraw urzędowych;

3) zleceniobiorca będzie zobowiązany do zatrudnienia osoby wykonującej usługi na podstawie umowy zlecenia;

4) usługi może świadczyć osoba, która spełnia następujące warunki:

a) jest pełnoletnia;

b) nie jest członkiem rodziny osoby, na rzecz której są świadczone usługi;

c) nie jest oddzielnie zamieszkującym małżonkiem, wstępnym ani zstępnym osoby, na rzecz której są świadczone usługi;

d) złożyła organizatorowi usług oświadczenie o zdolności pod względem psychofizycznym do świadczenia takich usług;

e) mieszka na terenie Grudziądza, w najbliższej okolicy osoby, na rzecz której są świadczone usługi;

f) ukończyła szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy;

g) została zaakceptowana przez osobę, na rzecz której będą świadczone usługi;

h) została zaakceptowana przez organizatora usług.

5) zleceniobiorca zorganizuje szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy dla osób, które nie ukończyły szkolenia;

6) w pierwszej kolejności możliwość wskazania osoby wykonującej usługi będzie miała osoba, na rzecz której będą świadczone usługi; w przypadku niewskazania osoby wykonującej usługi zleceniobiorca będzie zobowiązany do jej zapewnienia;

7) zleceniobiorca będzie zobowiązany do przedłożenia, każdorazowo po upływie miesiąca, odrębnie dla każdej osoby objętej usługami, miesięcznej ewidencji świadczenia usług zawierającej: datę, liczbę godzin usług, podpis osoby objętej opieką (lub jej przedstawiciela);

3. Realizacja zadania będzie odbywała się w oparciu o następujące limity:

1) usługi przyznaje się w drodze decyzji administracyjnej w wymiarze maksymalnie 25 godzin w miesiącu;

2) wynagrodzenie osoby wykonującej usługi nie może przekroczyć kwoty ryczałtowej w wysokości 800,00 zł za miesiąc wraz z kosztami pracy zatrudniającego.

4. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.

5. Zleceniobiorca zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240)  przy realizacji zadania zobowiązany będzie do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.

6. Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:

1) są niezbędne dla realizacji zadania;

2) są racjonalne i efektywne;

3) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów;

4) zostały udokumentowane;

5) dotyczą okresu realizacji zadania;

6) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;

7. Szczegółowe warunki kwalifikowalności kosztów związanych z realizacją zadania zostały określone w Programie dostępnym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/rodzina/program-korpus-wsparcia-seniorow-2024.

8. W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:

1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361);

2) dofinansowanie kosztów działalności gospodarczej;

3) amortyzację;

4) raty pożyczek, kredytów i leasingu;

5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;

6) kary i grzywny;

7) zakup napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych i środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych.

9. Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:

1) wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;

2) wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.

10. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, że stawka godzinowa nie może być niższa niż 28,10 zł i nie wyższa niż 100,00 zł.

11. W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania uwzględnia się wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany do realizacji zadania i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.

12. Zleceniobiorca generuje sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) i składa je w formie elektronicznej poprzez generator ofert, w terminie do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania.

13. Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych dotyczących realizacji zadania (faktur, rachunków, list płac itp.), sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym.

14. Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje wszystkie działania określone w ofercie, a rezultat, o którym mowa w § 5 ust. 2 pkt 2, zostanie osiągnięty na poziomie nie niższym niż 70 %.

15. W przypadku, gdy rezultat zostanie osiągnięty na poziomie niższym niż 70 %, zleceniobiorca:

1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatu;

2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania publicznego.

16. Przy ocenie stopnia realizacji zadania publicznego zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności, czy nieosiągnięcie rezultatu:

1) nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;

2) ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;

3) spowodowało niezrealizowanie celu zadania.

17. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy zleceniodawcą (gminą-miasto Grudziądz) a zleceniobiorcą (organizacją pozarządową), sporządzonej zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

18. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.

 

Rozdział 4
Termin składania ofert

§ 5. 1. Oferent zamierzający realizować zadanie generuje ofertę zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

2. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:

1) w części III pkt 5 – analizę ryzyka, odnoszącą się do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu;

2) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatu realizacji zadania i sposobu monitorowania:

Nazwa rezultatu

Planowany poziom osiągnięcia rezultatu (wartość docelowa)

Sposób monitorowania rezultatu/źródło informacji
o osiągnięciu wskaźnika

Liczba osób pozytywnie oceniających poziom zaspokojenia potrzeb i zadowolonych ze świadczonych usług

10 osób

Oświadczenia osób objętych usługami złożone na zakończenie udziału w Programie „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024 – Moduł I

3) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli oferent planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;

4) w części VI – opis sposobu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania dotyczący dostępności:

a) architektonicznej – przystosowanie obiektów, budynków i pomieszczeń, w których będzie realizowane zadanie publiczne,

b) cyfrowej – dostępność stron internetowych, o ile będą wykorzystane przy realizacji zadania,

c) informacyjno-komunikacyjnej – np. dostępność materiałów informacyjnych, zapewnienie alternatywnych sposobów komunikowania się.

3. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 31 lipca 2024 r. do godz. 23:59:59.

4. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:

1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;

2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);

3) w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby inne, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta.

5. Oferent, po złożeniu oferty, pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.

6. Oferent przesyła skan wydruku, o którym mowa w ust. 5, pocztą elektroniczną na adres e-mail jednego z pracowników, wskazany w ust. 8 pkt 1 w terminie do 3 dni roboczych od dnia złożenia oferty.

7. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty w generatorze ofert.

8. Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:

1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu (w dni powszednie w godzinach 7:30-15:30):

a) Szymon Ronowski: e-mail s.ronowski@mopr.grudziadz.pl, numer tel. 56 69 68 750,

b) Magdalena Grabarczyk: e-mail m.grabarczyk@mopr.grudziadz.pl, numer tel. 56 69 68  766;

2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora ofert – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.

 

Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:

1) została złożona poprzez generator ofert;

2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;

3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia;

4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania;

5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;

6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;

7) oferent przesłał skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, o którym mowa w § 5 ust. 5,  na adres e-mail i w terminie wskazanym w § 5 ust. 6.

2. Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty niespełniającej wymogów określonych w ust. 1 pkt 5-7, w zakresie i terminie wskazanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.

3. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, nie podlegają ocenie merytorycznej.

4. Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta Grudziądza.

5. Ocena merytoryczna ofert zostanie dokonana w oparciu o następujące kryteria:

Lp.

Kryteria oceny oferty

Maksymalna liczba punktów

1

Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta

10

2

Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, w szczególności:

10

1) racjonalność i niezbędność przedstawionych kosztów z perspektywy założonych działań

5

2) przejrzysta konstrukcja kosztorysu

5

3

Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie

10

4

Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących
z innych źródeł na realizację zadania publicznego

10

5

Wkład rzeczowy i osobowy oferenta, w tym świadczenia wolontariuszy
i praca społeczna członków:

10

1) wkład rzeczowy, w szczególności dysponowanie odpowiednimi zasobami materialnymi adekwatnymi do realizacji zadania

5

2) wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków

5

6

Ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach 2021-2023, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczania otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):

15

1) oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania

0

2) oferent dotychczas nie realizował zadań zleconych przez miasto

5

3) oferent prawidłowo realizował zlecone zadania

15

7

Oferent posiada minimum roczne doświadczenie w świadczeniu usług opiekuńczych lub udzielaniu wsparcia w formie opieki nad osobami z niepełnosprawnościami/osobami starszymi

15

Razem

80

6. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji ofertę, która uzyska najwyższą liczbę punktów, jednakże nie mniej niż 60 punktów.

7. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru oferentów i wysokości przyznanych dotacji.

8. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 12 sierpnia 2024 r. w następujących miejscach:

1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.bip.gov.pl;

2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;

3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.

9. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu poinformuje oferentów, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez generator ofert, o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanych dotacji.

10. W przypadku, gdy oferent załączył do oferty skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli, przed podpisaniem umowy będzie zobowiązany dostarczyć do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu oryginał pełnomocnictwa albo kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.

 

 

Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu

§ 7. W latach 2023 – 2024 zadania publiczne polegające na świadczeniu usług opiekuńczych (zadanie dotyczące świadczenie usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich nie było dotychczas realizowane) Prezydent Grudziądza zlecił do realizacji Polskiemu Komitetowi Pomocy Społecznej Zarządowi Miejsko-Gminnemu w Grudziądzu. Na realizację zadania w roku 2023 Prezydent przekazał dotację w wysokości 2.243.752,20 zł, w roku bieżącym przewiduje się przekazanie środków w wysokości 2.729.991,15 zł.

 

Rozdział 7
Przepisy końcowe

§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2  oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.

2. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe i podmioty biorące udział w konkursie.

3. Członkowie komisji konkursowej, wskazani przez organizacje pozarządowe, wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.

4. Pisemne zgłoszenia osób do udziału w pracach komisji konkursowej, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym, w terminie do dnia 26 lipca 2024 r. należy:

1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 albo

2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.

§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

2) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;

3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

4) ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1440);

5) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;

6) Uchwały Nr LXXXV/732/23 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2024 roku;

7) Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym;

8) Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 901, 1693, 1938 i 2760 oraz z 2024 r. poz. 743 i 859.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Górska 11-07-2024 12:08
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Anna Górska 10-07-2024
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 23-08-2024 06:26