herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 403/24 w sprawie Regulaminu Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57

ZARZĄDZENIE NR 403/24

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 18 lipca 2024 r.

 

w sprawie Regulaminu Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57

 

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 i 721) zarządzam, co następuje:

 

Rozdział 1
Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Ustalam Regulamin Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57, zwany dalej „Regulaminem”.

2. Regulamin określa cele i zadania Centrum oraz zasady rezerwacji i korzystania z zasobów (pomieszczeń i wyposażenia) Centrum.

§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) Centrum – oznacza to Grudziądzkie Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57, które mieści się w Grudziądzu przy ul. Spichrzowej 57;

2) organizacji pozarządowej – oznacza to organizację pozarządową, o której mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 oraz z 2024 r. poz. 834), prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Grudziądza lub na rzecz jego mieszkańców;

3) grupie nieformalnej – oznacza to grupę mieszkańców Grudziądza, realizującą działania na rzecz miasta lub jego mieszkańców;

4) mieszkańcach – oznacza to mieszkańców Grudziądza, w szczególności mieszkańców obszaru objętego rewitalizacją;

5) mieście – oznacza to gminę-miasto Grudziądz;

6) podmiocie korzystającym – oznacza to organizację pozarządową lub grupę nieformalną korzystającą z zasobów (pomieszczeń i wyposażenia) Centrum;

7) Punkcie Informacji – oznacza to miejsce (oznaczone tabliczką „Reakcja”), w którym osoby i podmioty korzystające z Centrum uzyskają niezbędne informacje dotyczące jego działalności;

8) Wydziale – oznacza to komórkę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Grudziądzu sprawującą nadzór i odpowiedzialną za koordynację działań prowadzonych w Centrum.

§ 3. 1. Miasto prowadzi Centrum we współpracy z organizacjami pozarządowymi.

  1. Obsługę Centrum zapewniają pracownicy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz organizacje pozarządowe wyłonione w otwartych konkursach ofert.

Rozdział 2
Cele i zadania Centrum

§ 4. 1. Centrum powstało w celu prowadzenia działań umożliwiających podniesienie aktywności społecznej mieszkańców, integracji różnych środowisk społecznych oraz bezpośredniego włączenia mieszkańców w proces zmian społecznych związanych z rewitalizacją.

  1. Cele działalności Centrum obejmują w szczególności:

1) stwarzanie warunków do działania i rozwoju organizacji pozarządowych, grup nieformalnych i mieszkańców;

2) wspieranie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych poprzez doradztwo, szkolenia i udzielanie informacji;

3) inspirowanie  i stwarzanie szans do podejmowania kreatywnych działań przez organizacje pozarządowe i grupy nieformalne;

4) promocję działań organizacji pozarządowych;

5) łączenie sektora organizacji pozarządowych;

6) wspieranie i angażowanie lokalnych liderów chcących działać wspólnie i na rzecz społeczności lokalnej;

7) pomoc przy powstawaniu nowych organizacji pozarządowych;

8) rozwój i promocję wolontariatu;

9) integrację i aktywizację mieszkańców;

10) zachęcanie do współpracy organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, mieszkańców, jednostek organizacyjnych miasta i instytucji publicznych.

§ 5. Centrum pełni rolę inkubatora przedsiębiorczości społecznej, do którego zadań należy  w szczególności:

1) udostępnianie zasobów Centrum podmiotom wyłonionym w otwartych konkursach ofert do realizacji zadań Centrum na podstawie odrębnych umów;

2) udostępnianie organizacjom pozarządowym zasobów Centrum na prowadzenie działań statutowych oraz grupom nieformalnym na prowadzenie działań zgodnych z celami Centrum;

3) prowadzenie działań edukacyjnych i kulturalnych oraz działań z zakresu integracji społecznej;

4) organizowanie spotkań, warsztatów i wykładów z zakresu partycypacji społecznej i bezpieczeństwa publicznego;

5) prowadzenie szkoleń, warsztatów i doradztwa dla lokalnych organizacji pozarządowych i mieszkańców zamierzających utworzyć podmioty społeczne;

6) informowanie organizacji pozarządowych o możliwości udziału w projektach, konkursach, spotkaniach i szkoleniach;

7) prowadzenie ogólnodostępnej kawiarni „Spichlerz 57”.

Rozdział 3

Zasoby Centrum

§ 6. W skład Centrum wchodzą następujące pomieszczenia:

1) kawiarnia „Spichlerz 57” – ogólnodostępna kawiarnia (w przyziemiu), połączona z dwupoziomowym tarasem z widokiem na Wisłę, która służy również do organizacji wydarzeń;

2) Reakcja – Punkt Informacji (na parterze), do którego zadań należy w szczególności:

a) informowanie o działalności Centrum,

b) wydawanie i przyjmowanie wniosków o udostępnienie zasobów Centrum,

c) zarządzanie rezerwacjami i wpisywanie ich do kalendarza,  

d) udostępnianie zasobów Centrum,

e) instruowanie o sposobie korzystania z udostępnianego wyposażenia,

f) dysponowanie szafkami skrytkowymi i urządzeniem wielofunkcyjnym,

g) prowadzenie rejestru wydarzeń organizowanych w Centrum;

3) Rozwój – mała sala wielofunkcyjna (na pierwszym piętrze od strony ul. Spichrzowej), wyposażona w stoły i krzesła, przeznaczona m.in. do prowadzenia warsztatów, małych spotkań grupowych, spotkań indywidualnych oraz dyżurów specjalistów, pomieści około 10 osób;

4) Motywacja – mała sala szkoleniowa (na pierwszym piętrze od strony Wisły), wyposażona w podwieszany rzutnik i ekran, biurko, stoły i krzesła, pomieści około 20 osób;

5) Pasjasala konferencyjna (na drugim piętrze od strony ul. Spichrzowej), wyposażona
w stoły konferencyjne i krzesła, pomieści około 12 osób;

6) Inspiracja – duża sala szkoleniowa (na drugim piętrze od strony Wisły), wyposażona w przenośny ekran i rzutnik, biurko i krzesła, pomieści około 40 osób; w przypadku organizowania większych wydarzeń istnieje możliwość połączenia sal Pasja i Inspiracja w dużą salę wielofunkcyjną;

7) Regeneracja – pomieszczenie socjalne (na drugim piętrze), wyposażone w niezbędny sprzęt i naczynia umożliwiające przygotowanie kawy i herbaty.

§ 7. Centrum udostępnia podmiotom korzystającym następujące zasoby:

1) pomieszczenia wymienione w § 6 pkt 3-7;

2) wyposażenie obejmujące: rzutniki, ekrany, laptopy, nagłośnienie, flipcharty, sztalugi;

3) szafki skrytkowe;

4) dostęp do sieci Wi-Fi;

5) urządzenie wielofunkcyjne (kserokopiarkę) na potrzeby organizowanych wydarzeń,pod warunkiem posiadania własnego papieru i kopiowania/drukowania nie więcej niż 50 stron.

Rozdział 4
Zasady rezerwacji zasobów Centrum

§ 8. Z zasobów Centrum mogą korzystać organizacje pozarządowe na działania związane z prowadzeniem zadań statutowych oraz grupy nieformalne w celach zgodnych z działalnością Centrum.

§ 9. 1. Udostępnienie zasobów Centrum następuje na wniosek organizacji pozarządowej lub grupy nieformalnej, zwanej dalej „wnioskodawcą”.

  1. Wniosek jest dostępny:

1) w formie elektronicznego formularza do wypełnienia na stronie www.spichlerz57.pl; 

2) w wersji elektronicznej na stronie www.spichlerz57.pl do pobrania i wydrukowania w formie papierowej;

3) w formie papierowej w Punkcie Informacji.

  1. Wzór wniosku stanowi Załącznik Nr 1 do Zarządzenia.
  2. Klauzula informacyjna RODO stanowi Załącznik Nr 2 do Zarządzenia.
  3. Wnioskodawca, wskazując we wniosku godziny rezerwacji, jest zobowiązany uwzględnić czas na przygotowanie pomieszczenia na wydarzenie oraz przywrócenie pomieszczenia po spotkaniu do stanu pierwotnego, w szczególności na ustawienie stołów, krzeseł, umycie naczyń, posprzątanie, opróżnienie pojemników na śmieci.
  4. Wnioskodawca składając wniosek, potwierdza zapoznanie się i akceptację Regulaminu.
  5. Wniosek można złożyć poprzez:

1) wypełnienie formularza elektronicznego na stronie www.spichlerz57.pl lub

2) wypełnienie i podpisanie wersji papierowej przez przedstawiciela organizacji pozarządowej lub grupy nieformalnej, a następnie:

a) przesłanie w formie skanu pocztą elektroniczną na adres e-mail spichlerz57@um.grudziadz.pl lub

b) dostarczenie do Punktu Informacji.

  1. Wniosek należy złożyć nie później niż 7 dni roboczych i nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem wydarzenia.
  2. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest niedochowanie 7-dniowego terminu złożenia wniosku, pod warunkiem dostępności pomieszczeń i/lub wyposażenia oraz akceptacji pracownika Punktu Informacji.

§ 10. 1. W przypadku nieprawidłowo lub niekompletnie wypełnionego wniosku, pracownik Punktu Informacji niezwłocznie informuje wnioskodawcę telefonicznie lub pocztą elektroniczną o konieczności poprawienia lub uzupełnienia wniosku w terminie 3 dni roboczych od daty poinformowania.

2. Nieusunięcie braków we wniosku w wyznaczonym terminie skutkuje nieprzyznaniem rezerwacji.

§ 11. 1. Wnioski są rozpatrywane według kolejności zgłoszeń.

  1. O dokonaniu rezerwacji decyduje dostępność pomieszczeń i/lub wyposażenia Centrum w terminie wskazanym przez wnioskodawcę.
  2. Pracownik Punktu Informacji w terminie 2 dni roboczych od daty złożenia kompletnego wniosku:

1) informuje wnioskodawcę pocztą elektroniczną o sposobie rozpatrzenia wniosku;

2) w przypadku pozytywnego rozpatrzenia:

  1. wskazuje wnioskodawcy zarezerwowane pomieszczenie i wyposażenie,
  2. wpisuje rezerwację do kalendarza, który jest dostępny na stronie Centrum  www.spichlerz57.pl.

§ 12. 1. W przypadku rezygnacji z rezerwacji, wnioskodawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym pracownika Punktu Informacji oraz uczestników organizowanego wydarzenia.

2. Trzykrotne odwołanie przez wnioskodawcę rezerwacji bez poinformowania Punktu Informacji może skutkować brakiem możliwości korzystania z zasobów Centrum przez okres 3 miesięcy od daty ostatniej rezygnacji.

§ 13. 1. W uzasadnionych przypadkach Dyrektor Wydziału ma prawo do zmiany lub odwołania terminu rezerwacji pomieszczenia.

  1. Pracownik Punktu Informacji niezwłocznie informuje wnioskodawcę telefonicznie lub pocztą elektroniczną o zmianie lub odwołaniu rezerwacji. 

Rozdział 5
Zasady korzystania z zasobów Centrum

§ 14. 1. Zasoby Centrum są udostępniane podmiotom korzystającym bezpłatnie.

  1. Wszystkie wydarzenia organizowane w Centrum są bezpłatne dla ich uczestników.
  2. Podmioty korzystające mogą organizować w Centrum wydarzenia o charakterze zamkniętym (skierowane wyłącznie do członków organizacji pozarządowej lub grupy nieformalnej) albo otwartym (adresowane do ogółu mieszkańców).

§ 15. 1. Pomieszczenia Centrum są udostępniane podmiotom korzystającym w godzinach pracy Centrum.

  1. Godziny pracy Centrum są podane na stronie internetowej www.spichlerz57.pl.
  2. W uzasadnionych przypadkach Dyrektor Wydziału lub przedstawiciel organizacji pozarządowej wyłonionej w otwartym konkursie ofert może wyrazić zgodę na udostępnienie pomieszczeń poza godzinami pracy Centrum.

§ 16. 1. Podmiot korzystający może używać wyłącznie zasoby Centrum wskazane przez pracownika Punktu Informacji i tylko w celu określonym we wniosku.

  1. Przedstawiciel podmiotu korzystającego przed rozpoczęciem wydarzenia odbiera od pracownika Punktu Informacji klucze do pomieszczenia oraz piloty (do klimatyzacji/ rolet/rzutnika) i laptop – jeżeli zgłosił taką potrzebę.  
  2. Przedstawiciel podmiotu korzystającego niezwłocznie po zakończeniu wydarzenia udaje się do pracownika Punktu Informacji i:

1) informuje go o faktycznej liczbie osób biorących udział w spotkaniu;

2) zdaje klucze i pobrane wyposażenie;

3) zgłasza ewentualne usterki i szkody w zasobach Centrum, które powstały w trakcie wydarzenia.

§ 17. 1. Podmioty korzystające z wyposażenia Centrum są zobowiązane oddać sprzęt w nienaruszonym stanie i w pierwotnej konfiguracji.

  1. Podmioty korzystające ponoszą odpowiedzialność za udostępnione zasoby Centrum, w tym odpowiedzialność materialną za szkody powstałe w czasie ich użytkowania.
  2. W przypadku wyrządzenia szkody z winy podmiotu korzystającego, jest on zobowiązany do jej naprawienia według wyboru Dyrektora Wydziału, tj. przez przywrócenie do stanu poprzedniego, a gdyby było to niemożliwe lub pociągało za sobą nadmierne trudności lub koszty – przez zapłatę odszkodowania według wartości odtworzeniowej, w terminie 30 dni od daty poinformowania o konieczności naprawienia szkody.     

§ 18. 1. Po zakończeniu wydarzenia podmioty korzystające są zobowiązane do zabrania swoich przedmiotów z używanego pomieszczenia.

  1. Centrum nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione na terenie obiektu przez podmioty i osoby korzystające.

§ 19. Podmioty korzystające i osoby przebywające w Centrum są zobowiązane w szczególności do:

1) przestrzegania podanych we wniosku godzin rezerwacji;

2) przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;

3) oszczędnego gospodarowania ogólnodostępnymi mediami (woda, energia elektryczna, ogrzewanie);

4) dbania o udostępnione zasoby i ochrony ich przed uszkodzeniem i zniszczeniem (np. poprzez zabezpieczenie stołów w trakcie warsztatów artystycznych itp.); 

5) zachowania porządku i czystości;

6) przestrzegania zasad współżycia społecznego;

7) organizowania wydarzeń w sposób niezakłócający spotkań w innych pomieszczeniach;

8) podporządkowania się zaleceniom pracownika Punktu Informacji.

§ 20. Na terenie Centrum zabrania się w szczególności:

1) prowadzenia działalności gospodarczej;

2) prowadzenia działań o charakterze religijnym i komercyjnym;

3) prowadzenia zbiórek publicznych;

4) używania wyrobów tytoniowych;

5) używania środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych;

6) przebywania osób będących w stanie nietrzeźwości lub w stanie wskazującym na użycie środków, o których mowa w pkt 5.

§ 21. Organizacje pozarządowe i grupy nieformalne nie mogą posługiwać się adresem i numerem telefonu Centrum, jako adresem swojej siedziby i danymi kontaktowymi.

§ 22. 1. Budynek i pomieszczenia Centrum są monitorowane.

     2. Zasady monitoringu określa Zarządzenie Nr 458/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 1 września 2021 r. w sprawie „Polityki Monitoringu Wizyjnego w Urzędzie Miejskim
w Grudziądzu”.

§ 23. W przypadku zaistnienia zagrożenia życia lub zdrowia, osoby przebywające na terenie Centrum są zobowiązane niezwłocznie poinformować o tym fakcie odpowiednie służby i/lub pracownika Punktu Informacji.

§ 24. 1. Osoby przebywające na terenie Centrum, swoją obecnością potwierdzają, że akceptują Regulamin i zobowiązują się do jego przestrzegania.

    2. W przypadku nieprzestrzegania Regulaminu, pracownik obsługujący Centrum może poprosić o opuszczenie Centrum i/lub wezwać Policję lub Straż Miejską.

   3. Nieprzestrzeganie Regulaminu przez podmioty korzystające jest odnotowywane przez pracownika Punktu Informacji i może skutkować brakiem możliwości korzystania z zasobów Centrum przez okres 3 miesięcy od daty stwierdzenia naruszenia.

Rozdział 6
Przepisy końcowe

§ 25. Wszelkie kwestie nieuregulowane w Regulaminie będą rozstrzygane przez Prezydenta Grudziądza, po zasięgnięciu opinii Dyrektora Wydziału.

§ 26. Traci moc Zarządzenie Nr 276/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 12 maja 2023 r. w sprawie Regulaminu Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57.

§ 27. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

§ 28. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2024 r.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Górska 19-07-2024 10:42
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Anna Górska 18-07-2024
Ostatnia aktualizacja: Anna Górska 19-07-2024 10:47