ZARZĄDZENIE NR 403/24
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 18 lipca 2024 r.
w sprawie Regulaminu Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 i 721) zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Ustalam Regulamin Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57, zwany dalej „Regulaminem”.
2. Regulamin określa cele i zadania Centrum oraz zasady rezerwacji i korzystania z zasobów (pomieszczeń i wyposażenia) Centrum.
§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Centrum – oznacza to Grudziądzkie Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57, które mieści się w Grudziądzu przy ul. Spichrzowej 57;
2) organizacji pozarządowej – oznacza to organizację pozarządową, o której mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 oraz z 2024 r. poz. 834), prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Grudziądza lub na rzecz jego mieszkańców;
3) grupie nieformalnej – oznacza to grupę mieszkańców Grudziądza, realizującą działania na rzecz miasta lub jego mieszkańców;
4) mieszkańcach – oznacza to mieszkańców Grudziądza, w szczególności mieszkańców obszaru objętego rewitalizacją;
5) mieście – oznacza to gminę-miasto Grudziądz;
6) podmiocie korzystającym – oznacza to organizację pozarządową lub grupę nieformalną korzystającą z zasobów (pomieszczeń i wyposażenia) Centrum;
7) Punkcie Informacji – oznacza to miejsce (oznaczone tabliczką „Reakcja”), w którym osoby i podmioty korzystające z Centrum uzyskają niezbędne informacje dotyczące jego działalności;
8) Wydziale – oznacza to komórkę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Grudziądzu sprawującą nadzór i odpowiedzialną za koordynację działań prowadzonych w Centrum.
§ 3. 1. Miasto prowadzi Centrum we współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Rozdział 2
Cele i zadania Centrum
§ 4. 1. Centrum powstało w celu prowadzenia działań umożliwiających podniesienie aktywności społecznej mieszkańców, integracji różnych środowisk społecznych oraz bezpośredniego włączenia mieszkańców w proces zmian społecznych związanych z rewitalizacją.
1) stwarzanie warunków do działania i rozwoju organizacji pozarządowych, grup nieformalnych i mieszkańców;
2) wspieranie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych poprzez doradztwo, szkolenia i udzielanie informacji;
3) inspirowanie i stwarzanie szans do podejmowania kreatywnych działań przez organizacje pozarządowe i grupy nieformalne;
4) promocję działań organizacji pozarządowych;
5) łączenie sektora organizacji pozarządowych;
6) wspieranie i angażowanie lokalnych liderów chcących działać wspólnie i na rzecz społeczności lokalnej;
7) pomoc przy powstawaniu nowych organizacji pozarządowych;
8) rozwój i promocję wolontariatu;
9) integrację i aktywizację mieszkańców;
10) zachęcanie do współpracy organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, mieszkańców, jednostek organizacyjnych miasta i instytucji publicznych.
§ 5. Centrum pełni rolę inkubatora przedsiębiorczości społecznej, do którego zadań należy w szczególności:
1) udostępnianie zasobów Centrum podmiotom wyłonionym w otwartych konkursach ofert do realizacji zadań Centrum na podstawie odrębnych umów;
2) udostępnianie organizacjom pozarządowym zasobów Centrum na prowadzenie działań statutowych oraz grupom nieformalnym na prowadzenie działań zgodnych z celami Centrum;
3) prowadzenie działań edukacyjnych i kulturalnych oraz działań z zakresu integracji społecznej;
4) organizowanie spotkań, warsztatów i wykładów z zakresu partycypacji społecznej i bezpieczeństwa publicznego;
5) prowadzenie szkoleń, warsztatów i doradztwa dla lokalnych organizacji pozarządowych i mieszkańców zamierzających utworzyć podmioty społeczne;
6) informowanie organizacji pozarządowych o możliwości udziału w projektach, konkursach, spotkaniach i szkoleniach;
7) prowadzenie ogólnodostępnej kawiarni „Spichlerz 57”.
Rozdział 3
Zasoby Centrum
§ 6. W skład Centrum wchodzą następujące pomieszczenia:
1) kawiarnia „Spichlerz 57” – ogólnodostępna kawiarnia (w przyziemiu), połączona z dwupoziomowym tarasem z widokiem na Wisłę, która służy również do organizacji wydarzeń;
2) Reakcja – Punkt Informacji (na parterze), do którego zadań należy w szczególności:
a) informowanie o działalności Centrum,
b) wydawanie i przyjmowanie wniosków o udostępnienie zasobów Centrum,
c) zarządzanie rezerwacjami i wpisywanie ich do kalendarza,
d) udostępnianie zasobów Centrum,
e) instruowanie o sposobie korzystania z udostępnianego wyposażenia,
f) dysponowanie szafkami skrytkowymi i urządzeniem wielofunkcyjnym,
g) prowadzenie rejestru wydarzeń organizowanych w Centrum;
3) Rozwój – mała sala wielofunkcyjna (na pierwszym piętrze od strony ul. Spichrzowej), wyposażona w stoły i krzesła, przeznaczona m.in. do prowadzenia warsztatów, małych spotkań grupowych, spotkań indywidualnych oraz dyżurów specjalistów, pomieści około 10 osób;
4) Motywacja – mała sala szkoleniowa (na pierwszym piętrze od strony Wisły), wyposażona w podwieszany rzutnik i ekran, biurko, stoły i krzesła, pomieści około 20 osób;
5) Pasja – sala konferencyjna (na drugim piętrze od strony ul. Spichrzowej), wyposażona
w stoły konferencyjne i krzesła, pomieści około 12 osób;
6) Inspiracja – duża sala szkoleniowa (na drugim piętrze od strony Wisły), wyposażona w przenośny ekran i rzutnik, biurko i krzesła, pomieści około 40 osób; w przypadku organizowania większych wydarzeń istnieje możliwość połączenia sal Pasja i Inspiracja w dużą salę wielofunkcyjną;
7) Regeneracja – pomieszczenie socjalne (na drugim piętrze), wyposażone w niezbędny sprzęt i naczynia umożliwiające przygotowanie kawy i herbaty.
§ 7. Centrum udostępnia podmiotom korzystającym następujące zasoby:
1) pomieszczenia wymienione w § 6 pkt 3-7;
2) wyposażenie obejmujące: rzutniki, ekrany, laptopy, nagłośnienie, flipcharty, sztalugi;
3) szafki skrytkowe;
4) dostęp do sieci Wi-Fi;
5) urządzenie wielofunkcyjne (kserokopiarkę) na potrzeby organizowanych wydarzeń,pod warunkiem posiadania własnego papieru i kopiowania/drukowania nie więcej niż 50 stron.
Rozdział 4
Zasady rezerwacji zasobów Centrum
§ 8. Z zasobów Centrum mogą korzystać organizacje pozarządowe na działania związane z prowadzeniem zadań statutowych oraz grupy nieformalne w celach zgodnych z działalnością Centrum.
§ 9. 1. Udostępnienie zasobów Centrum następuje na wniosek organizacji pozarządowej lub grupy nieformalnej, zwanej dalej „wnioskodawcą”.
1) w formie elektronicznego formularza do wypełnienia na stronie www.spichlerz57.pl;
2) w wersji elektronicznej na stronie www.spichlerz57.pl do pobrania i wydrukowania w formie papierowej;
3) w formie papierowej w Punkcie Informacji.
1) wypełnienie formularza elektronicznego na stronie www.spichlerz57.pl lub
2) wypełnienie i podpisanie wersji papierowej przez przedstawiciela organizacji pozarządowej lub grupy nieformalnej, a następnie:
a) przesłanie w formie skanu pocztą elektroniczną na adres e-mail spichlerz57@um.grudziadz.pl lub
b) dostarczenie do Punktu Informacji.
§ 10. 1. W przypadku nieprawidłowo lub niekompletnie wypełnionego wniosku, pracownik Punktu Informacji niezwłocznie informuje wnioskodawcę telefonicznie lub pocztą elektroniczną o konieczności poprawienia lub uzupełnienia wniosku w terminie 3 dni roboczych od daty poinformowania.
2. Nieusunięcie braków we wniosku w wyznaczonym terminie skutkuje nieprzyznaniem rezerwacji.
§ 11. 1. Wnioski są rozpatrywane według kolejności zgłoszeń.
1) informuje wnioskodawcę pocztą elektroniczną o sposobie rozpatrzenia wniosku;
2) w przypadku pozytywnego rozpatrzenia:
§ 12. 1. W przypadku rezygnacji z rezerwacji, wnioskodawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym pracownika Punktu Informacji oraz uczestników organizowanego wydarzenia.
2. Trzykrotne odwołanie przez wnioskodawcę rezerwacji bez poinformowania Punktu Informacji może skutkować brakiem możliwości korzystania z zasobów Centrum przez okres 3 miesięcy od daty ostatniej rezygnacji.
§ 13. 1. W uzasadnionych przypadkach Dyrektor Wydziału ma prawo do zmiany lub odwołania terminu rezerwacji pomieszczenia.
Rozdział 5
Zasady korzystania z zasobów Centrum
§ 14. 1. Zasoby Centrum są udostępniane podmiotom korzystającym bezpłatnie.
§ 15. 1. Pomieszczenia Centrum są udostępniane podmiotom korzystającym w godzinach pracy Centrum.
§ 16. 1. Podmiot korzystający może używać wyłącznie zasoby Centrum wskazane przez pracownika Punktu Informacji i tylko w celu określonym we wniosku.
1) informuje go o faktycznej liczbie osób biorących udział w spotkaniu;
2) zdaje klucze i pobrane wyposażenie;
3) zgłasza ewentualne usterki i szkody w zasobach Centrum, które powstały w trakcie wydarzenia.
§ 17. 1. Podmioty korzystające z wyposażenia Centrum są zobowiązane oddać sprzęt w nienaruszonym stanie i w pierwotnej konfiguracji.
§ 18. 1. Po zakończeniu wydarzenia podmioty korzystające są zobowiązane do zabrania swoich przedmiotów z używanego pomieszczenia.
§ 19. Podmioty korzystające i osoby przebywające w Centrum są zobowiązane w szczególności do:
1) przestrzegania podanych we wniosku godzin rezerwacji;
2) przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;
3) oszczędnego gospodarowania ogólnodostępnymi mediami (woda, energia elektryczna, ogrzewanie);
4) dbania o udostępnione zasoby i ochrony ich przed uszkodzeniem i zniszczeniem (np. poprzez zabezpieczenie stołów w trakcie warsztatów artystycznych itp.);
5) zachowania porządku i czystości;
6) przestrzegania zasad współżycia społecznego;
7) organizowania wydarzeń w sposób niezakłócający spotkań w innych pomieszczeniach;
8) podporządkowania się zaleceniom pracownika Punktu Informacji.
§ 20. Na terenie Centrum zabrania się w szczególności:
1) prowadzenia działalności gospodarczej;
2) prowadzenia działań o charakterze religijnym i komercyjnym;
3) prowadzenia zbiórek publicznych;
4) używania wyrobów tytoniowych;
5) używania środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych;
6) przebywania osób będących w stanie nietrzeźwości lub w stanie wskazującym na użycie środków, o których mowa w pkt 5.
§ 21. Organizacje pozarządowe i grupy nieformalne nie mogą posługiwać się adresem i numerem telefonu Centrum, jako adresem swojej siedziby i danymi kontaktowymi.
§ 22. 1. Budynek i pomieszczenia Centrum są monitorowane.
2. Zasady monitoringu określa Zarządzenie Nr 458/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 1 września 2021 r. w sprawie „Polityki Monitoringu Wizyjnego w Urzędzie Miejskim
w Grudziądzu”.
§ 23. W przypadku zaistnienia zagrożenia życia lub zdrowia, osoby przebywające na terenie Centrum są zobowiązane niezwłocznie poinformować o tym fakcie odpowiednie służby i/lub pracownika Punktu Informacji.
§ 24. 1. Osoby przebywające na terenie Centrum, swoją obecnością potwierdzają, że akceptują Regulamin i zobowiązują się do jego przestrzegania.
2. W przypadku nieprzestrzegania Regulaminu, pracownik obsługujący Centrum może poprosić o opuszczenie Centrum i/lub wezwać Policję lub Straż Miejską.
3. Nieprzestrzeganie Regulaminu przez podmioty korzystające jest odnotowywane przez pracownika Punktu Informacji i może skutkować brakiem możliwości korzystania z zasobów Centrum przez okres 3 miesięcy od daty stwierdzenia naruszenia.
Rozdział 6
Przepisy końcowe
§ 25. Wszelkie kwestie nieuregulowane w Regulaminie będą rozstrzygane przez Prezydenta Grudziądza, po zasięgnięciu opinii Dyrektora Wydziału.
§ 26. Traci moc Zarządzenie Nr 276/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 12 maja 2023 r. w sprawie Regulaminu Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57.
§ 27. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
§ 28. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2024 r.
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Górska | 19-07-2024 10:42 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Górska | 18-07-2024 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 26-08-2024 06:11 |