Zarządzenie Nr 88/08
Prezydenta Grudziądza
z dnia 20 marca 2008 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
Zarządzam:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, stanowiącym Załącznik do Zarządzenia Nr 15/07 z dnia 19 stycznia 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 dodaje się ust. 10 w brzmieniu:
„10. W Wydziale Spraw Społecznych działają następujące referaty:
1) Referat Spraw Społecznych (SP.I.)
2) Referat Orzecznictwa o Niepełnosprawności (SP.II.)”.
2) w § 17 ust. 11 otrzymuje brzmienie:
„11. Do właściwości Wydziału Spraw Społecznych:
11.1. Referatu Spraw Społecznych należy:
1) promocja i ochrona zdrowia oraz wspieranie działań w tym zakresie;
2) sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;
3) prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz przeciwdziałaniem narkomanii, w tym m.in.:
a) opracowywanie i realizacja miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
b) obsługa Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
c) sprawowanie nadzoru nad działalnością Ośrodka Profilaktyki Uzależnień
i Interwencji Kryzysowej z Izbą Wytrzeźwień oraz Centrum Profilaktyki
i Terapii,
4) opracowywanie i realizacja powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
5) obsługa Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych,
6) realizacja zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, w tym m.in. dofinansowanie:
a) uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
b) sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,
c) zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
d) likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych,
7) dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej;
8) współpraca i nadzór nad Powiatowym Urzędem Pracy;
9) wydawanie zezwoleń na przewóz zwłok i szczątków z obcego państwa;
10) współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, w zakresie określonym ustawą, zgodnym
z kompetencjami Wydziału;
11) realizacja zadań z zakresu repatriacji;
12) realizacja zadań dotyczących inwalidów wojennych, kombatantów i osób represjonowanych;
13) współpraca z podmiotami zajmującymi się problematyką będącą w zakresie właściwości Wydziału;
14) prowadzenie spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych będących w dyspozycji Wydziału oraz jednostek podległych;
15) wykonywanie zadań należących do gminy miasto Grudziądz jako organu założycielskiego Regionalnego Szpitala Specjalistycznego im. dra Władysława Biegańskiego;
16) udzielanie informacji o ulgach i uprawnieniach przysługującym osobom niepełnosprawnym w ramach Ośrodka Informacji dla Osób Niepełnosprawnych ;
17) prowadzenie spraw związanych z wykonaniem przewozów osób niepełnosprawnych przystosowanymi do tego celu samochodami;
18) przygotowywanie i realizacja projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych w zakresie właściwości Wydziału.”
11.2. Referatu Orzecznictwa o Niepełnosprawności należy:
1) przyjmowanie i kompletowanie wniosków w sprawie wydania orzeczenia o niepełnosprawności, orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień;
2) organizacja, nadzór i obsługa administracyjno składów orzekających;
3) wydawanie orzeczeń (decyzji) w sprawie ustalania stopnia niepełnosprawności orzeczeń o niepełnosprawności oraz orzeczeń o wskazaniach do ulg i uprawnień;
4) tworzenie i prowadzenie baz danych w związku z prowadzoną działalnością orzeczniczą, w tym prowadzenie Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności;
5) wykonywanie czynności związanych z rozpatrywaniem i przesyłaniem do organu II instancji – Wojewódzkiego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności w Bydgoszczy odwołań od orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności;
6) wydawanie legitymacji o niepełnosprawności i legitymacji o stopniu niepełnosprawności;
7) przyjmowanie wniosków wraz z niezbędną dokumentacją oraz przygotowanie i wydawanie karet parkingowych osobom o obniżonej sprawności ruchowej”.
§ 2
Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2008 r.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 04-04-2008 14:20 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 20-03-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 09-05-2008 11:14 |