ZARZĄDZENIE NR 671/24
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 20 listopada 2024 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji na współprowadzenie Grudziądzkiego Centrum
Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2, 3 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji na współprowadzenie Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57, zwanego dalej „zadaniem”.
1) wspieranie aktywności mieszkańców i potencjału organizacji pozarządowych;
2) rozwój oferty kulturalnej, edukacyjnej i czasu wolnego obszaru rewitalizacji;
3) poprawę dostępności usług publicznych;
4) poprawę bezpieczeństwa publicznego w obszarze rewitalizacji.
§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące statutową działalność pożytku publicznego w zakresie objętym konkursem.
2. W konkursie zostanie wybrana jedna oferta.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 2 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
1) stwarzanie warunków do działania i rozwoju organizacjom pozarządowym, grupom nieformalnym, wolontariuszom i mieszkańcom, z wyjątkiem działań o charakterze politycznym, religijnym i komercyjnym;
2) wspieranie organizacji pozarządowych i grup nieformalnych poprzez doradztwo, szkolenia i udzielanie informacji;
3) inspirowanie i stwarzanie szans do podejmowania kreatywnych działań przez organizacje pozarządowe i grupy nieformalne;
4) promocję działań organizacji pozarządowych;
5) łączenie sektora organizacji pozarządowych;
6) wspieranie i angażowanie lokalnych liderów chcących działać wspólnie i na rzecz społeczności lokalnej;
7) pomoc przy powstawaniu nowych organizacji pozarządowych;
8) rozwój i promocję wolontariatu;
9) integrację i aktywizację mieszkańców;
10) zachęcanie do współpracy organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, wolontariuszy, mieszkańców, jednostek organizacyjnych miasta i instytucji publicznych.
1) współprowadzenia Centrum zgodnie z regulaminem, określonym w Zarządzeniu Nr 403/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 18 lipca 2024 r. w sprawie Regulaminu Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57;
2) udostępniania organizacjom pozarządowym zasobów Centrum na prowadzenie działań statutowych oraz grupom nieformalnym na prowadzenie działań zgodnych z celami Centrum;
3) prowadzenia działań edukacyjnych i kulturalnych oraz działań z zakresu integracji społecznej, w formie „kawiarenki obywatelskiej”;
4) organizowania spotkań, warsztatów i wykładów z zakresu partycypacji społecznej i bezpieczeństwa publicznego;
5) prowadzenia szkoleń, warsztatów i doradztwa dla lokalnych organizacji pozarządowych i mieszkańców zamierzających utworzyć podmioty społeczne;
6) informowania organizacji pozarządowych o możliwości udziału w projektach, konkursach, spotkaniach i szkoleniach;
7) zapewnienia codziennego funkcjonowania Centrum, w tym obsługi w Punkcie Informacji (Reakcji), w godzinach od 10:00 do 18:00 (w uzasadnionych przypadkach Dyrektor Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, zwanego dalej „Wydziałem” lub przedstawiciel zleceniobiorcy może wyrazić zgodę na udostępnienie pomieszczeń poza godzinami pracy Centrum);
8) wyznaczenie koordynatora, który będzie odpowiedzialny za współpracę z Wydziałem w zakresie merytorycznym zadania;
9) zatrudnienia co najmniej dwóch osób na podstawie umów o pracę, w tym koordynatora;
10) opracowania i realizacji kompleksowego programu działalności Centrum w postaci harmonogramu wydarzeń realizujących cele i zadania Centrum (w podziale na miesiące);
11) współpracy z Wydziałem przy realizacji wydarzeń dla organizacji pozarządowych;
12) aktywnej promocji Centrum i marki „Spichlerz 57” na stronie internetowej www.spichlerz57.pl i w mediach społecznościowych Spichlerza 57 (Facebook i Instagram);
13) prowadzenia ewidencji wydarzeń organizowanych w Centrum i składania zleceniodawcy raportów w terminach określonych w umowie.
Lp. |
Nazwa rezultatu |
Planowany poziom osiągnięcia rezultatów |
Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika |
1 |
Liczba zorganizowanych przez zleceniobiorcę szkoleń dla organizacji pozarządowych |
4 |
Listy obecności ze szkoleń |
2 |
Liczba uczestników szkoleń |
60 |
Listy obecności ze szkoleń |
3 |
Liczba zorganizowanych przez zleceniobiorcę godzin świadczenia usług doradczych w zakresie porad prawnych i księgowych dla organizacji pozarządowych (stałe terminy dyżurów stacjonarnych, co najmniej jeden dyżur w miesiącu) |
12 |
Rejestr świadczonych usług doradczych |
4 |
Liczba udzielonych porad prawnych i księgowych (określonych w pkt 3) |
24 |
Rejestr świadczonych usług doradczych |
5 |
Liczba zorganizowanych przez zleceniobiorcę wydarzeń aktywizujących mieszkańców obszaru rewitalizacji (co najmniej dwa wydarzenia w miesiącu) |
24 |
Ewidencja wydarzeń organizowanych w Centrum |
6 |
Liczba uczestników wydarzeń aktywizujących mieszkańców obszaru rewitalizacji |
360 |
Ewidencja wydarzeń organizowanych w Centrum |
1) są niezbędne dla realizacji zadania;
2) są racjonalne i efektywne;
3) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów;
4) zostały udokumentowane;
5) dotyczą okresu realizacji zadania;
6) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie.
1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia;
2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
3) amortyzację;
4) raty pożyczek, kredytów i leasingu;
5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
6) kary i grzywny;
7) zakup napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych i środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych.
1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nieprzekraczającej 20 % danego kosztu;
2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminów ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;
3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.
1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.
1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania.
21. Przy ocenie stopnia realizacji zadania publicznego zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności, czy nieosiągnięcie rezultatów:
1) nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
2) ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent zamierzający realizować zadanie generuje ofertę zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
1) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania;
2) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego, jeżeli planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;
3) w części VI – szczegółowy opis zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej – w zakresie zależnym od oferenta.
3. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 11 grudnia 2024 r. do godz. 23:59:59.
4. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:
1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;
2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
3) w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby inne, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają podmioty mające status organizacji pożytku publicznego);
4) program działalności Centrum w postaci harmonogramu wydarzeń realizujących cele i zadania Centrum (w podziale na miesiące);
5) w przypadku, gdy w ofercie zaplanowano działania z udziałem małoletnich – skan oświadczenia (podpisanego przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem) o zobowiązaniu się do zweryfikowania osób zaangażowanych w realizację działania na podstawie przepisów art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560).
5. Oferent, po złożeniu oferty, pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
6. Oferent przesyła skan wydruku, o którym mowa w ust. 5, pocztą elektroniczną na adres e-mail m.kotlewska@um.grudziadz.pl w terminie do 2 dni roboczych od dnia złożenia oferty.
7. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.
8. Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:
1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownicy Wydziału pod numerami telefonów 56 45 10 464 i 56 45 10 465 oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail a.gorska@um.grudziadz.pl i m.kotlewska@um.grudziadz.pl;
2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
1) została złożona poprzez generator ofert;
2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia;
4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;
5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;
7) oferent przesłał skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, o którym mowa w § 5 ust. 5, na adres e-mail i w terminie wskazanym w § 5 ust. 6.
Lp. |
Kryteria oceny oferty |
Liczba punktów |
1 |
Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta |
10 |
1) opis działań:
|
8 |
|
2) rezultaty realizacji zadania:
|
2 |
|
2 |
Proponowana jakość wykonania zadania publicznego i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie |
16 |
|
1) ocena programu działalności Centrum:
|
12 |
2) doświadczenie oferenta w realizacji zadań w zakresie wspierania aktywności obywatelskiej:
|
2 |
|
3) zasoby osobowe oferenta:
|
2 |
|
3 |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania |
12 |
1) prawidłowość i przejrzystość kosztów:
|
6 |
|
2) racjonalność kosztów:
|
6 |
|
4 |
Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł oraz wkład osobowy |
5 |
1) wkład finansowy (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
|
4 |
|
2) wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków – oferent czytelnie i przejrzyście wycenił wkład osobowy |
1 |
|
5 |
Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach 2021-2023, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi) |
2 |
1) oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania i/lub nierzetelnie i nieterminowo rozliczał otrzymane środki |
0 |
|
2) oferent dotychczas nie realizował zadań na zlecenie miasta |
1 |
|
3) oferent poprawnie realizował zlecone zadania i rozliczał otrzymane środki |
1 |
|
4) oferent wzorcowo realizował zlecone zadania oraz rzetelnie i terminowo rozliczał otrzymane środki |
2 |
|
Razem |
45 |
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;
2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W latach 2023-2024 Prezydent Grudziądza zlecił zadanie publiczne będące przedmiotem konkursu organizacjom pozarządowym przekazując dotacje:
1) w 2023 roku Fundacji Ładowarka w wysokości 200.000,00 zł;
2) w 2024 roku Fundacji Studio M6 w wysokości 150.000,00 zł.
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 albo
2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278);
3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
5) Uchwały Nr VI/36/24 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 19 czerwca 2024 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Grudziądza na lata 2024-2035;
6) Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym;
7) Zarządzenia Nr 403/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 18 lipca 2024 r. w sprawie Regulaminu Grudziądzkiego Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Górska | 27-11-2024 16:13 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Górska | 20-11-2024 |
Ostatnia aktualizacja: | Anna Górska | 27-11-2024 16:15 |