herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych

Telefon +48 564510311

Dyrektor: Małgorzata Gackowska

Małgorzata Gackowska

Referat Spraw Społecznych - ZSS-I

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. przygotowywanie umów i rozliczanie dotacji dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów na realizację zadań publicznych w zakresie właściwości Wydziału;
  2. dokonywanie kontroli realizacji zadań publicznych, o których mowa w pkt. 1;
  3. opracowywanie i realizacja programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych oraz sporządzanie sprawozdań z jego realizacji;
  4. udzielanie informacji o ulgach i uprawnieniach przysługujących osobom niepełnosprawnym;
  5. prowadzenie i bieżąca aktualizacja internetowego informatora o uprawnieniach osób niepełnosprawnych;
  6. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przewozów osób niepełnosprawnych przystosowanymi do tego celu samochodami;
  7. przygotowywanie, realizacja, kontrola i rozliczanie projektów i programów celowych dofinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz innych źródeł zewnętrznych w zakresie właściwości Referatu;
  8. obsługa administracyjno-biurowa Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
  9. realizacja zadań wynikających z Programu Grudziądzka Karta Dużej Rodziny;
  10. realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny;
  11. prowadzenie spraw związanych z polityką senioralną, w tym przyznawanie Grudziądzkich Kart Seniora;
  12. obsługa administracyjno-biurowa Grudziądzkiej Rady Seniorów;
  13. świadczenie usługi tłumaczeń z języka migowego i na język migowy.

Referat Zdrowia - ZSS-III

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. wykonywanie zadań miasta jako podmiotu tworzącego Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dr. W. Biegańskiego w Grudziądzu z wyłączeniem spraw finansowych;
  2. realizacja programów polityki zdrowotnej;
  3. współpraca podmiotami leczniczymi na terenie miasta w zakresie właściwości Wydziału;
  4. wspieranie działań w zakresie promocji zdrowia;
  5. realizacja zadań dotyczących ustalania rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie miasta;
  6. sprawowanie nadzoru nad działalnością:
    a) jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
    b) Centrum Pomocy Dziecku i Poradnictwa Rodzinnego;
  7. organizacja i przeprowadzanie konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek, o których mowa w pkt. 6;
  8. prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz przeciwdziałaniem narkomanii, w tym m.in.:
    a) opracowywanie i realizacja miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
    b) obsługa Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
  9. wydawanie pozwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z zagranicy;
  10. realizacja zadań wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat trzech z zakresu nadzoru nad żłobkiem, klubem dziecięcym i dziennym opiekunem oraz prowadzenia rejestrów tych form opieki;
  11. realizacja zadań z zakresu repatriacji oraz związanych z wypłatą świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka;
  12. prowadzenie spraw związanych z wydatkowaniem środków będących w dyspozycji Wydziału oraz jednostek podległych.

W Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych zatrudniony jest Pełnomocnik Prezydenta Grudziądza do spraw osób niepełnosprawnych - Pan Jakub Kowalczyk.
pokój nr 102
tel. +48 56 45 10 318

Do zadań Pełnomocnika należy:
1) reprezentowanie Prezydenta Grudziądza w kontaktach z instytucjami, stowarzyszeniami i organizacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych,
2) współpraca z organami administracji samorządowej, stowarzyszeniami i organizacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej,
3) inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności,
4) udzielanie informacji interesantom w sprawach z zakresu szeroko pojętej rehabilitacji społecznej, zawodowej i leczniczej,
5) inicjowanie i opracowanie programów służących poprawie warunków życia i integracji społecznej.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 25-06-2019 16:22
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-06-2019
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 06-06-2024 17:08