herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

Wydział Środowiska

Telefon +48 564510262

Dyrektor: Maja Banasik

Referat Ochrony Środowiska - ŚRO-I

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska zgodnie z polityką ekologiczną miasta;
  2. wydawanie decyzji oraz przyjmowanie informacji w zakresie gospodarki odpadami;
  3. wydawanie pozwoleń w zakresie zbierania i przetwarzania odpadów oraz na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne, które powstają w związku z eksploatacją instalacji, prowadzenie rejestru działalności regulowanej;
  4. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności związanej z opróżnianiem zbiorników bezodpływowych i transportem nieczystości ciekłych;
  5. udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie;
  6. prowadzenie postępowań w sprawie potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
  7. wydawanie pozwoleń zintegrowanych;
  8. wydawanie pozwoleń na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza;
  9. przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia;
  10. wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu ochrony środowiska;
  11. dofinansowywanie zadań zakresu ochrony środowiska realizowanych przez mieszkańców miasta;
  12. współdziałanie w zakresie opracowywania programów i projektów związanych z ochroną środowiska;
  13. monitoring środowiska we współpracy z jednostkami badawczymi;
  14. opiniowanie i uzgadnianie przedsięwzięć związanych z urządzeniami wodnymi i gospodarką wodną;
  15. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej;
  16. nadzór nad eksploatacją urządzeń wodnych i melioracyjnych;
  17. prowadzenie i aktualizowanie ewidencji kąpielisk;
  18. sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych, zatwierdzanie statutu spółki wodnej, rozwiązywanie zarządu lub spółki wodnej;
  19. udzielanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych;
  20. przyjmowanie dokumentacji geologicznych, hydrogeologicznych i geologiczno-inżynierskich;
  21. zatwierdzanie projektów prac geologicznych, hydrogeologicznych i geologiczno-inżynierskich;
  22. prowadzenie obserwacji i rejestru terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi oraz terenów, na których występują te ruchy;
  23. współdziałanie przy opracowywaniu projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta oraz miejscowych projektów planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zagadnień dotyczących ochrony środowiska;
  24. opiniowanie rozwiązań przyjętych w projekcie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin;
  25. opiniowanie miejscowych projektów planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych;
  26. uzgadnianie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych;
  27. uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy dla terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych;
  28. rozpatrywanie wniosków o wypłatę dodatku z tytułu wykorzystania niektórych źródeł dla podmiotów wrażliwych;
  29. rozpatrywanie wniosków o wypłatę rekompensaty dla przedsiębiorców energetycznych.

Referat Zieleni Miejskiej - ŚRO-II

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw w zakresie utrzymania zieleni miejskiej i konserwacji elementów małej architektury (w tym fontanny, murki oporowe, ławki itd.);
  2. współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi i podmiotami w zakresie inwestycji na terenach zieleni miejskiej;
  3. wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz ustalanie opłat;
  4. orzekanie kar w przypadku usunięcia drzew i krzewów bez wymaganego pozwolenia;
  5. ustanawianie form ochrony przyrody oraz rejestrowanie pomników przyrody;
  6. współpraca z organizacjami zajmującymi się ochroną przyrody;
  7. przyjmowanie oświadczeń o przeprowadzonej deratyzacji na terenie miasta;
  8. prowadzenie spraw w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie cmentarzy, grobów wojennych, miejsc pamięci oraz pomników;
  9. prowadzenie i koordynowanie spraw w zakresie targowisk miejskich;
  10. prowadzenie spraw związanych z programem opieki nad zwierzętami;
  11. współdziałanie w prowadzeniu elektronicznej rejestracji psów;
  12. wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów rasy uznawanej za agresywną;
  13. rejestracja i prowadzenie rejestru zwierząt egzotycznych;
  14. współdziałanie w prowadzeniu spisów rolnych;
  15. podejmowanie działań na rzecz ochrony roślin i gleby;
  16. wydawanie decyzji o wyłączeniu gruntów z produkcji rolnej oraz wydawanie zaświadczeń, że grunty nie podlegają wyłączeniu z produkcji rolnej, zaświadczeń o pracy w rolnictwie oraz zaświadczeń o rolniczym charakterze działki;
  17. rejestracja sprzętu pływającego do amatorskiego połowu ryb;
  18. współpraca ze Społeczną Strażą Rybacką oraz z Polskim Związkiem Wędkarskim;
  19. nadzór merytoryczny nad realizacją usług świadczonych przez Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. powierzonego zadania wynikającego z umowy o świadczenie usług publicznych w ogólnym interesie gospodarczym w zakresie zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom gminy-miasto Grudziądz;
  20. nadzór merytoryczny nad realizacją usług świadczonych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Nieruchomościami Sp. z o.o. powierzonego zadania wynikającego z umowy o świadczenie usług publicznych w ogólnym interesie gospodarczym w zakresie prowadzenia Cmentarza Komunalnego na terenie gminy-miasto Grudziądz.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 25-06-2019 16:22
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-06-2019
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 17-02-2023 10:08