herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

Wydział Kultury i Sportu

Telefon +48 564510453
Referat Sportu +48 564510359

Dyrektor: Michał Czepek

Referat Sportu - KS-I

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej;
  2. sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej posiadających siedzibę na terenie miasta Grudziądza;
  3. sprawowanie nadzoru nad miejskimi obiektami sportowymi i działalnością Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku w zakresie sportu;
  4. organizacja i przeprowadzanie konkursów na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku;
  5. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w dziedzinie sportu i kultury fizycznej;
  6. realizacja procedur udzielania dotacji na realizację zadań publicznych z zakresu sportu i upowszechniania kultury fizycznej;
  7. rozliczanie i kontrola prawidłowości wydatkowania dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych z zakresu rozwoju sportu i upowszechniania kultury fizycznej;
  8. udział w zadaniach publicznych dofinansowanych z budżetu gminy-miasto Grudziądz oraz ich kontrola;
  9. realizacja procedury udzielania stypendiów sportowych, nagród i wyróżnień;
  10. gromadzenie informacji o wydarzeniach sportowych odbywających się w mieście;
  11. udział w posiedzeniach Komisji Sportu Rady Miejskiej Grudziądza;
  12. obsługa organizacyjno-techniczna Rady Sportu przy Prezydencie Grudziądza;
  13. współpraca z podmiotami zewnętrznymi zajmującymi się działalnością sportową;
  14. tworzenie warunków materialnych oraz inicjowanie i koordynacja działalności sprzyjającej rozwojowi sportu;
  15. koordynowanie działań związanych z organizowanymi imprezami i wydarzeniami sportowymi.

Referat Kultury - KS-II

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. tworzenie warunków materialnych dla rozwoju kultury i sztuki;
  2. organizowanie obchodów świąt państwowych, wojskowych i rocznic historycznych;
  3. gromadzenie informacji o wydarzeniach kulturalnych, turystycznych, rekreacyjnych itp. odbywających się w mieście;
  4. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie upowszechniania kultury i sztuki oraz ochrony dziedzictwa kulturowego;
  5. realizacja procedury przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych w dziedzinie kultury i sztuki;
  6. rozliczanie i kontrola prawidłowości wydatkowania dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych w dziedzinie kultury i sztuki;
  7. realizacja procedury przyznawania stypendiów w dziedzinie kultury i sztuki przeznaczonych na realizację projektów artystycznych, upowszechnianie i ochronę dóbr kultury i sztuki oraz edukację artystyczną;
  8. sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskich instytucji kultury (Centrum Kultury TEATR, Muzeum, Biblioteka Miejska);
  9. organizacja i przeprowadzanie konkursów na stanowisko dyrektora instytucji kultury, o których mowa w pkt. 8;
  10. prowadzenie osobowego funduszu wynagrodzeń jednostek kultury;
  11. współpraca z Pełnomocnikiem Prezydenta Grudziądza do spraw koordynacji uroczystości patriotycznych;
  12. realizacja procedury przyznawania: Ogólnopolskiej Nagrody im. ks. prof. Janusza Pasierba, Nagrody Flisaka oraz Nagrody Kopernika Ekonomisty.

Referat Turystyki i Współpracy Międzynarodowej - KS-III

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. tworzenie warunków materialnych dla rozwoju turystyki;
  2. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie turystyki i krajoznawstwa;
  3. realizacja procedury przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych w dziedzinie turystyki i krajoznawstwa;
  4. rozliczanie i kontrola prawidłowości wydatkowania dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych w dziedzinie turystyki i krajoznawstwa;
  5. utrzymywanie kontaktów z miastami partnerskimi Grudziądza, udział w obsłudze wizyt zagranicznych delegacji miast partnerskich;
  6. nawiązywanie kontaktów i współpraca miasta z innymi jednostkami samorządowymi w kraju i za granicą;
  7. realizacja i koordynacja projektów międzynarodowych z zakresu kultury, sportu i turystyki;
  8. współpraca ze stowarzyszeniami samorządowymi, m.in.: Związkiem Miast Polskich, Związkiem Powiatów Polskich i innymi;
  9. współpraca ze stowarzyszeniami działającymi w sferze turystyki, których gmina jest członkiem: Związkiem Miast Nadwiślańskich, Kujawsko-Pomorską Organizacją Turystyczną, Europejskim Szlakiem Gotyku Ceglanego i innymi;
  10. organizacja wyjazdów zagranicznych przedstawicieli miasta;
  11. organizacja przyjmowania przedstawicieli i gości z zagranicy;
  12. prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych;
  13. sprawowanie nadzoru nad działalnością Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku w zakresie turystyki i rekreacji.

Referat Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi - KS-IV

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. prowadzenie i aktualizacja informatora o organizacjach pozarządowych działających na terenie miasta;
  2. prowadzenie konsultacji z organizacjami pozarządowymi projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji;
  3. opracowywanie i koordynacja realizacji programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji;
  4. opracowywanie projektów procedur zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym;
  5. administrowanie systemem elektronicznym do obsługi zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym;
  6. koordynacja zlecania zadań publicznych w trybie otwartych konkursów ofert, w tym przygotowywanie projektów i publikacja zarządzeń Prezydenta dotyczących:
    a) ogłaszania konkursów,
    b) powoływania komisji konkursowych opiniujących oferty,
    c) ogłaszania wyników konkursów;
  7. koordynacja zlecania zadań publicznych w trybie pozakonkursowym, w tym publikacja ofert;
  8. realizacja procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym z zakresu właściwości Wydziału;
  9. monitorowanie zlecania przez komórki i jednostki organizacyjne zadań publicznych organizacjom pozarządowym;
  10. sporządzanie sprawozdań i analiz dotyczących zadań publicznych realizowanych przez organizacje pozarządowe;
  11. koordynacja innych form współpracy wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
  12. nadzór i koordynacja działań prowadzonych w Grudziądzkim Centrum Aktywizacji Społecznej Spichlerz 57;
  13. opracowywanie i realizacja procedury przyznawania wyróżnień i nagród dla wolontariuszy działających na terenie miasta;
  14. obsługa administracyjno-biurowa Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Grudziądzu;
  15. koordynacja współpracy ze Stowarzyszeniem Lokalna Grupa Działania „Grudziądzki Spichlerz”;
  16. przygotowywanie, realizacja i rozliczanie projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych w zakresie właściwości Referatu.;
  17. ewidencjonowanie stowarzyszeń (z wyłączeniem stowarzyszeń kultury fizycznej) i fundacji posiadających siedzibę w Grudziądzu i aktualizowanie danych dotyczących stowarzyszeń w systemie informatycznym „RESTO”;
  18. wydawanie zaświadczeń i udostępnianie danych w zakresie działalności stowarzyszeń z wyłączeniem stowarzyszeń kultury fizycznej;
  19. sprawowanie ogólnego nadzoru i monitorowanie działalności stowarzyszeń rejestrowych i ich oddziałów, stowarzyszeń zwykłych, posiadających siedzibę na terenie Grudziądza z wyłączeniem stowarzyszeń kultury fizycznej.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 25-06-2019 16:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-06-2019
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 06-06-2024 11:03