herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

Wydział Transportu

Telefon +48 564510447

Dyrektor: Anna Majchrzak-Poniewierka

Referat Uprawnień Transportowych - WTR-I

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji, zezwoleń i zaświadczeń na transport drogowy;
  2. wydawanie zezwoleń na przejazd po drogach pojazdów (z ładunkiem lub bez), o masie, nacisku osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach;
  3. prowadzenie rejestrów licencji, zezwoleń, zaświadczeń przedsiębiorców wykonujących krajowy transport drogowy;
  4. bieżąca współpraca z Inspekcją Transportu Drogowego;
  5. kontrola przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydawania uprawnień wynikających z ustawy o transporcie drogowym.

Referat Organizacji i Nadzoru Przewozów - WTR-II

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. zapewnienie odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego;
  2. nadzór nad realizacją usług świadczonych przez Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. powierzonego zadania wynikającego z umowy o świadczenie usług publicznych w ramach organizacji publicznego transportu zbiorowego w komunikacji autobusowej i tramwajowej w gminie-miasto Grudziądz;
  3. badanie i analiza potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym, z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej;
  4. podejmowanie działań zmierzających do realizacji istniejącego planu transportowego lub aktualizacji tego planu;
  5. ustalanie stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, zlokalizowanych na liniach komunikacyjnych na obszarze właściwości organizatora;
  6. określanie przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, udostępnionych dla wszystkich operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów oraz informowaniu o stawce za korzystanie z tych obiektów;
  7. przygotowanie i zawieranie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
  8. wdrażanie elektromobilności w mieście w zakresie transportu zbiorowego;
  9. analiza finansowo-ekonomiczna pracy przewozowej w tym rozliczanie rekompensaty z tytułu zawartych umów z operatorami lub przewoźnikami;
  10. ustalanie opłat za przewóz osób oraz innych opłat, o których mowa w ustawie Prawo przewozowe, w środkach komunikacji miejskiej w Grudziądzu;
  11. ustalanie sposobu dystrybucji biletów za usługę świadczoną przez operatora w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
  12. ocena i kontrola realizacji posiadanych przez operatora umów w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
  13. nakładanie i egzekwowanie kar umownych wynikających z umów, nakładanych na operatorów/przewoźników;
  14. kontrola nad przestrzeganiem przez operatora i przewoźnika zasad funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego, w zakresie przestrzegania rozkładów jazdy i oznakowań pojazdów;
  15. współpraca z przedsiębiorcami przy aktualizacji rozkładów jazdy w celu poprawy funkcjonowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej;
  16. analiza realizacji zaspokajania potrzeb przewozowych wynikających z wykonywania przewozów na podstawie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
  17. dokonywanie zmian w przebiegu istniejących linii komunikacyjnych;
  18. administrowanie systemu informacji pasażerskiej;
  19. wykonywanie bieżących analiz i dokonywanie zmian i modyfikacji w istniejących przebiegach linii komunikacyjnych;
  20. wykonywanie bieżącej kontroli napełnień linii komunikacyjnych;
  21. przygotowywanie informacji pasażerskiej w postaci papierowych rozkładów jazdy oraz przygotowywanie danych do aplikacji mobilnych wykorzystywanych w telefonach komórkowych;
  22. prowadzenie dedykowanego portalu internetowego dotyczącego komunikacji miejskiej;
  23. przyjmowanie skarg i zażaleń od pasażerów oraz wyjaśnianie ich zasadności;
  24. projektowanie układów komunikacyjnych w oparciu o bieżące zapotrzebowanie na przewozy pasażerskie;
  25. zamieszczanie rozkładów jazdy na przystankach komunikacyjnych;
  26. prowadzenie spraw związanych z zablokowaniem torowiska;
  27. prowadzenie postępowań związanych z przygotowaniem badań marketingowych;
  28. przygotowanie harmonogramów pracy ankieterów, opracowanie kart pracy i wyników badań;
  29. nadzór i kontrola nad realizacją przeprowadzanych badań marketingowych;
  30. wykonywanie analiz komunikacyjnych poprzedzających wydanie zezwoleń na przewozy;
  31. uzgadnianie zasad korzystania z przystanków dla przewoźników i operatorów;
  32. przeprowadzanie badań służących bieżącej weryfikacji prawidłowości oferty przewozowej;
  33. badanie efektywności ekonomicznej poszczególnych linii komunikacyjnych;
  34. zawieranie porozumień międzygminnych w zakresie komunikacji miejskiej i umów o współfinansowanie przewozów;
  35. windykacja opłaty dodatkowej za naruszenie przepisów w środkach komunikacji miejskiej;
  36. przygotowywanie dokumentów dotyczących zablokowania torowiska, szkód powstałych w wyniku zniszczeń wiat w celu przekazania do windykacji bądź prowadzenia postępowania egzekucyjnego przez Biuro Prawne;
  37. wysyłanie wezwań do zapłaty, wezwań ostatecznych przedsądowych, wezwań z klauzulą wpisu do rejestru dłużników z tytułu opłaty dodatkowej za naruszenie przepisów w środkach komunikacji miejskiej;
  38. ewidencja opłat dodatkowych, monitoring spłat należności oraz rozpatrywanie wniosków o udzielenie ulg w spłacie należności;
  39. księgowanie wpłat z tytułu nałożonych opłat dodatkowych;
  40. współpraca z zewnętrzną firmą windykacyjną w zakresie wyegzekwowania nieopłaconych spraw z tytułu nałożonych opłat dodatkowych;
  41. miesięczna weryfikacja kont księgowych syntetycznych i analitycznych wg klasyfikacji budżetowej, kontrahentów oraz zadań ujętych w budżecie;
  42. kierowanie wniosków o popełnieniu wykroczenia z art. 121 § 1 Kodeksu wykroczeń do Policji;
  43. organizowanie pracy oraz kontrola obsługi punktów sprzedaży biletów komunikacji miejskiej;
  44. prowadzenie spraw związanych z budową, przebudową i remontem przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych;
  45. prowadzenie spraw związanych z naprawami konstrukcji przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych;
  46. wykonywanie z upoważnienia Prezydenta zadań organu zarządzającego ruchem na drogach publicznych w gminie-miasto Grudziądz oraz nadzór nad Zarządem Dróg Miejskich w tym zakresie;
  47. organizowanie imprez promujących komunikację miejską przy współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi.

Referat Sprzedaży Biletów - WTR-III

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. emisja, sprzedaż, dystrybucja biletów komunikacji miejskiej (indywidualna i hurtowa);
  2. emisja i sprzedaż rozkładów jazdy;
  3. wysyłanie wezwań do zapłaty zaległości z tytułu niezapłaconych faktur za sprzedaż biletów komunikacji miejskiej;
  4. przygotowywanie dokumentów źródłowych i windykacyjnych oraz wykazu niezapłaconych zaległości w celu przekazania do prowadzenia przez Biuro Prawne;
  5. przygotowywanie postępowań dalszego zakupu druków biletów komunikacji miejskiej;
  6. ustalanie sposobów dystrybucji biletów komunikacji miejskiej;
  7. rozliczanie i kontrola punktów sprzedaży biletów;
  8. rozliczanie i ewidencjonowanie sprzedaży biletów elektronicznych oraz biletów zakupionych w automatach biletowych;
  9. monitorowanie funkcjonowania automatów biletowych, rozliczanie oraz kontrola;
  10. promocja sprzedaży usług zbiorowej komunikacji miejskiej organizowanej przez gminę-miasto Grudziądz.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 25-06-2019 16:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-06-2019
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 06-06-2024 16:10