1) |
prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych; |
2) |
prowadzenie ewidencji etatów i funduszu płac dla pracowników Urzędu, w tym zaangażowanie środków w tym zakresie; |
3) |
analiza sytuacji kadrowej w Urzędzie oraz wykorzystania budżetu w zakresie wynagrodzeń pracowników i informowanie Sekretarza Miasta o zachodzących w tym zakresie zmianach; |
4) |
prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników na wolne stanowiska pracy w Urzędzie; |
5) |
organizacja służby przygotowawczej i egzaminów dla nowozatrudnionych pracowników; |
6) |
organizacja systemu ocen pracowników Urzędu; |
7) |
przygotowywanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej pracowników odchodzących na emeryturę, rentę z tytułu niezdolności do pracy oraz rentę rodzinną; |
8) |
rozliczanie czasu pracy oraz kontrola dyscypliny pracy w Urzędzie; |
9) |
przygotowywanie planów urlopów wypoczynkowych dla pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych; |
10) |
sporządzanie deklaracji wpłat na PFRON, w tym zaangażowanie środków w tym zakresie; |
11) |
wystawianie legitymacji służbowych i prowadzenie ewidencji tych legitymacji; |
12) |
wystawianie skierowań na badania wstępne, okresowe oraz kontrolne; |
13) |
prowadzenie ewidencji szkoleń, delegacji krajowych i zagranicznych pracowników Urzędu; |
14) |
organizacja systemu szkoleń i kontrola realizacji planu szkoleń; |
15) |
przygotowywanie sprawozdań z ruchu kadrowego i innych, wynikających z obowiązujących przepisów (np. do GUS); |
16) |
współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania robót publicznych i staży zawodowych; |
17) |
organizacja praktyk uczniowskich i studenckich oraz staży w Urzędzie; |
18) |
prowadzenie Rejestru wydanych upoważnień i pełnomocnictw; |
19) |
ewidencja i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych od wynagrodzeń; |
20) |
ewidencja i rozliczanie składek z ubezpieczenia społecznego od wynagrodzeń; |
21) |
prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników Urzędu i sporządzanie list płac, w tym zatrudnionych w ramach robót publicznych; |
22) |
sporządzanie refundacji wynagrodzeń w związku z zatrudnianiem osób w ramach robót publicznych; |
23) |
sporządzanie listy płac dla osób nie będących pracownikami Urzędu (m.in. wynagrodzenia członków Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, stypendia, nagrody konkursowe i za wybitne osiągnięcia sportowe, listy wypłat z ZFŚS); |
24) |
ustalenie uprawnień i naliczanie wynagrodzeń chorobowych, zasiłków chorobowych, macierzyńskich, opiekuńczych, wychowawczych i pielęgnacyjnych; |
25) |
sporządzanie zestawień dotyczących wynagrodzeń pracowników i przekazywanie ich do Wydziału Finansowego celem dalszej ewidencji księgowej; |
26) |
wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia na żądanie pracowników i uprawnionych organów; |
27) |
rozliczanie diet i delegacji radnych; |
28) |
rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych; |
29) |
sporządzanie listy wypłat z tytułu zastępstwa procesowego; |
30) |
obsługa systemu „Płatnik”; |
31) |
prowadzenie spraw związanych z pracowniczymi planami kapitałowymi (PPK) w Urzędzie, w tym naliczanie i odprowadzanie wpłat do PPK. |