ZARZĄDZENIE NR 6/24
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 4 stycznia 2024 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) oraz § 6 ust. 2 pkt 1, § 7 pkt 5 i § 9 ust. 1 Uchwały Nr LXXXV/732/23 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2024 roku zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych, zwanego dalej „zadaniem”.
§ 2. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 180.000,00 zł.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.
1) dokonuje aktualizacji oferty w formie elektronicznej poprzez generator ofert uwzględniając:
oraz przesyła skan pobranego z generatora ofert wydruku potwierdzenia złożenia aktualizacji oferty (zgodnego z wersją elektroniczną aktualizacji oferty i podpisanego przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta) pocztą elektroniczną na adres e-mail pracownika Wydziału, wskazany w § 5 ust. 8 pkt 1 lub
2) informuje Wydział o rezygnacji z realizacji zadania publicznego, w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną na adres e-mail pracownika Wydziału, o którym mowa w pkt 1.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
1) są niezbędne dla realizacji zadania;
2) są racjonalne i efektywne;
3) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów;
4) zostały udokumentowane;
5) dotyczą okresu realizacji zadania;
6) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie.
1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia;
2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
3) amortyzację;
4) raty pożyczek, kredytów i leasingu;
5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
6) kary i grzywny;
7) zakup napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych i środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych.
1) wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
2) wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości
nieprzekraczającej 20 % danego kosztu pokrytego z dotacji;
2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;
3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.
1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu pokrytego z dotacji;
2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania publicznego.
18. Przy ocenie stopnia realizacji zadania publicznego zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności, czy nieosiągnięcie rezultatów:
1) nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
2) ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent zamierzający realizować zadanie generuje ofertę zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:
1) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania;
2) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;
3) w części VI – opis sposobu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania dotyczący dostępności:
a. architektonicznej – przystosowanie budynków i pomieszczeń, w których będzie realizowane zadanie,
b. cyfrowej – dostępność stron internetowych, o ile będą wykorzystane przy realizacji zadania,
c. informacyjno-komunikacyjnej – np. dostępność materiałów informacyjnych, zapewnienie alternatywnych sposobów komunikowania się.
1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności (nie dotyczy parafii i innych kościelnych osób prawnych);
2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
3) w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby inne, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają uczniowskie kluby sportowe i podmioty mające status organizacji pożytku publicznego).
1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownik Wydziału pod numerem telefonu 56 45 10 452 oraz drogą elektroniczną pod adresem e-mail j.lewandowska@um.grudziadz.pl;
2) sprawach technicznych związanych z obsługą generatora ofert – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
1) została złożona poprzez generator ofert;
2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia;
4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania;
5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;
7) oferent przesłał skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, o którym mowa w § 5 ust. 5, na adres e-mail i w terminie wskazanym w § 5 ust. 6.
Lp. |
Kryteria oceny oferty |
Liczba punktów |
1
|
Możliwość realizacji zadania publicznego |
20 |
|
4
3 |
|
|
4 |
|
|
4 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
2 |
Proponowana jakość wykonania zadania publicznego i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie |
7 |
1. doświadczenie oferenta w realizacji zadań w zakresie objętym konkursem:
|
2 |
|
2. zasoby osobowe oferenta:
|
3 |
|
|
2 |
|
3 |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania |
16 |
|
10 |
|
|
6 |
|
4 |
Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł oraz wkład rzeczowy i osobowy |
10 |
1. wkład finansowy (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
|
6 |
|
2. wkład rzeczowy:
|
2 |
|
3. wkład osobowy:
|
2 |
|
5 |
Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez miasto |
5 |
|
0 |
|
|
1 |
|
|
5 |
|
6 |
Oferent prowadzi działalność dłużej niż 5 lat (decyduje data wpisu do rejestru lub ewidencji) |
2 |
Razem |
60 |
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;
2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W roku bieżącym zadanie będące przedmiotem konkursu nie jest realizowane. W 2023 roku Prezydent Grudziądza zlecił zadanie publiczne z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych, przekazując organizacjom pozarządowym i innym podmiotom dotacje w wysokości 179.779,44 zł, zgodnie z zestawieniem:
Lp. |
Nazwa organizacji |
Kwota dotacji |
1 |
„Amazonki” Grudziądz |
14.425,44 |
2 |
Centrum Rehabilitacji im. ks. Biskupa Jana Chrapka |
90.000,00 |
3 |
Polski Związek Głuchych Oddział Kujawsko-Pomorski w Bydgoszczy |
4.920,00 |
4 |
Polski Związek Niewidomych Okręg Kujawsko-Pomorski |
7.200,00 |
5 |
Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego Oddział w Koninie |
15.174,00 |
6 |
Prohipo Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych i Promocji Sportu Jeździeckiego |
10.920,00 |
7 |
Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych „Jesteśmy” |
4.340,00 |
8 |
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym „Sezam” |
32.800,00 |
Razem |
179.779,44 |
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 albo
2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
3) ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1440);
4) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
5) Uchwały Nr LXXXV/732/23 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2024 roku;
6) Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Górska | 08-01-2024 16:05 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Górska | 04-01-2024 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 12-01-2024 10:01 |