herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 709/24 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji na prowadzenie Kawiarni Spichlerz 57

ZARZĄDZENIE NR 709/24
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 2 grudnia 2024 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji na prowadzenie Kawiarni Spichlerz 57

 

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2, 3 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) oraz § 6 ust. 2 pkt 1, § 7 pkt 12 i § 9 ust. 1 Uchwały Nr XII/82/24 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2025 roku zarządzam, co następuje:

Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

      § 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu rewitalizacji na prowadzenie Kawiarni Spichlerz 57, zwanego dalej „zadaniem”.

  1. Zadanie mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych w § 7 pkt 12 Uchwały Nr XII/82/24 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2025 roku.
  2. Celem zadania jest wzmocnienie potencjału społecznego obszaru rewitalizacji oraz wspieranie potencjału i atrakcyjności gospodarczej obszaru rewitalizacji, stanowiących cele strategiczne Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Grudziądza na lata 2024-2035, poprzez aktywizację społeczno-zawodową osób wykluczonych społecznie, w tym osób z  niepełnosprawnością, w Kawiarni Spichlerz 57, zwanej dalej „kawiarnią”.
  3. Cel, o którym mowa w ust. 3, będzie realizowany w ramach przedsięwzięcia rewitalizacyjnego „Spichlerz 57 inkubatorem aktywności społecznej” poprzez następujące kierunki działań:

1) wspieranie aktywności mieszkańców;

2) rozwój oferty kulturalnej, edukacyjnej  i czasu wolnego obszaru rewitalizacji;

3) rozwój oferty staży, praktyk i współpracy międzysektorowej;

4) aktywizację zawodową mieszkańców.

§ 2. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 144.000,00 zł (słownie: sto czterdzieści cztery tysiące złotych 00/100).

  1. Wskazana kwota może ulec zmianie po przyjęciu przez Radę Miejską Grudziądza uchwały w sprawie uchwalenia budżetu na 2025 rok.

Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji

§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową
w zakresie objętym konkursem.

  1. W konkursie zostanie wybrana jedna oferta.

Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania

§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 2 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r., z zastrzeżeniem, że umowa może określić późniejszy termin rozpoczęcia zadania.

  1. W ramach realizacji zadania zleceniobiorca jest zobowiązany w szczególności do:

1) kontynuacji zatrudnienia osób niepełnosprawnych, które były pracownikami kawiarni do 31 grudnia 2024 r. – w przypadku, gdy wyrażą wolę dalszego zatrudnienia – na podstawie umów o pracę w łącznym wymiarze co najmniej jednego etatu, zwanych dalej „osobami kontynuującymi zatrudnienie”;   

2) zaangażowania do udziału w zadaniu co najmniej 5 osób wykluczonych społecznie, w tym  osób z niepełnosprawnością, zwanych dalej „uczestnikami zadania”;

3) realizacji kompleksowych działań umożliwiających aktywne włączenie społeczne oraz wejście lub powrót na rynek pracy uczestników zadania w ramach działalności kawiarni;

4) zorganizowania dla wszystkich uczestników zadania warsztatów mających na celu nabycie umiejętności i podniesienie kwalifikacji zawodowych, obejmujących w szczególności:

  1.  

a) warsztaty kelnerskie i baristyczne,

b) warsztaty z zakresu umiejętności społecznych;

5) zatrudnienia osób zapewniających wsparcie uczestnikom zadania i osobom kontynuującym zatrudnienie, tj. trenera pracy i/lub asystenta osób niepełnosprawnych oraz psychologa;

6) zatrudnienia co najmniej jednej osoby wybranej spośród uczestników zadania;

7) zakupu odzieży i obuwia roboczego dla uczestników zadania;

8) opracowania i realizacji programu działalności kawiarni mającego na celu aktywizację społeczno-zawodową i integrację uczestników zadania.

       3. Warunki zaangażowania uczestników zadania:

1) zleceniobiorca w terminie do 31 stycznia 2025 r. zrekrutuje do udziału w zadaniu co najmniej 5 osób wykluczonych społecznie, w tym osób z niepełnosprawnością (posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne), które nie były uczestnikami projektów realizowanych w kawiarni w latach 2023-2024;

2) zleceniobiorca w terminie do 31 stycznia 2025 r. zawrze z uczestnikami zadania umowy zobowiązujące ich w szczególności do:

a) uczestnictwa w zadaniu w okresie od 1 lutego 2025 r. do 30 czerwca 2025 r.,

b) udziału w warsztatach, o których mowa w ust. 2 pkt 4,

c) aktywnego udziału w działalności kawiarni przez co najmniej 3 dni w tygodniu w minimalnym wymiarze 3 godzin dziennie,

d) gotowości do podjęcia zatrudnienia w okresie od 1 lipca 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.;

3) zleceniobiorca zapewni uczestnikom zadania aktywny udział w realizacji programu, o którym mowa w ust. 2 pkt 8, w okresie od 1 lutego 2025 r. do 30 czerwca 2025 r.;

4) zleceniobiorca zleci i pokryje uczestnikom zadania koszty badań lekarskich, w tym do celów sanitarno-epidemiologicznych. 

  1. Warunki prowadzenia kawiarni:

1) zleceniobiorca zrealizuje zadanie w kawiarni znajdującej się w budynku położonym w Grudziądzu przy ul. Spichrzowej 57;

2) zleceniodawca udostępni nieodpłatnie zleceniobiorcy pomieszczenia kawiarni wraz z zapleczem i wyposażeniem na okres realizacji zadania (zleceniobiorca nie będzie ponosił opłat na rzecz zleceniodawcy – właściciela infrastruktury);

3) zleceniobiorca będzie prowadził działalność kawiarni wyłącznie w formie odpłatnej działalności pożytku publicznego;

4) zleceniobiorca nie będzie prowadził działalności gospodarczej w kawiarni, zarówno w ramach zadania publicznego, jak i w jakiejkolwiek innej formie;

5) zleceniobiorca jest zobowiązany do uzyskania niezbędnych zgód i pozwoleń na utworzenie i prowadzenie kawiarni, w tym do niezwłocznego złożenia wniosku o zatwierdzenie i wpis do rejestru zakładów podlegających kontroli sanitarnej, prowadzonego przez Państwową Inspekcję Sanitarną – nie dotyczy podmiotu, który prowadził kawiarnię do 31 grudnia 2024 r.;

6) zleceniobiorca zapewni działalność kawiarni:

a) co najmniej 6 dni w tygodniu, w tym w piątki, soboty i niedziele,

b) w wymiarze co najmniej 48 godzin tygodniowo i nie mniej niż 8 godzin dziennie,

c) w okresie od 1 czerwca 2025 r. do 31 sierpnia 2025 r. w soboty i niedziele w godzinach od 10:00 do 20:00;

7) zleceniobiorca zapewni ogólnodostępność kawiarni dla mieszkańców miasta i turystów z atrakcyjnym menu, zawierającym świeże ciasta i desery oraz zimne i gorące napoje,
w tym dobrej jakości kawę;  

8) zleceniobiorca zapewni artykuły jednorazowego użytku z logo Spichlerza 57 (m. in. papierowe podkładki na stoły) – wszystkie artykuły zawierające logo wymagają akceptacji zleceniodawcy przed ich zamówieniem);

9) zleceniobiorca umożliwi mieszkańcom obszaru rewitalizacji ciekawy sposób spędzania czasu wolnego w kawiarni (np. poprzez koncerty, wystawy), przy czym propozycję planowanych w kolejnym miesiącu wydarzeń kulturalnych zleceniobiorca dostarczy zleceniodawcy do końca miesiąca poprzedzającego;

10) zleceniobiorca będzie posługiwał się nazwą „Kawiarnia Spichlerz 57” oraz promował kawiarnię i markę „Spichlerz 57” na stronie internetowej www.spichlerz57.pl i w mediach społecznościowych Spichlerza 57 (Facebook i Instagram).

  1. Warunki organizacji warsztatów, o których mowa w ust. 2 pkt 4:

1) zleceniobiorca zorganizuje, poprzez uprawnioną instytucję szkoleniową, warsztaty kelnerskie i baristyczne, mające na celu nabycie umiejętności i podniesienie kwalifikacji ułatwiających wejście na otwarty rynek pracy, zgodnie z warunkami:

a) warsztaty odbędą się w kawiarni w okresie od 1 lutego 2025 r. do 31 marca 2025 r.,

b) warsztaty zostaną przeprowadzone w wymiarze co najmniej 25 godzin,

c) program warsztatów będzie obejmował m.in. zagadnienia z zakresu przygotowywania różnych rodzajów kaw i herbat oraz zasad obsługi kelnerskiej,

d) zleceniobiorca zapewni materiały (m.in. kawę, herbatę, mleko, ciasto itp.) w asortymencie i ilościach zapewniających przeprowadzenie szkolenia, zgodnie z wytycznymi instytucji szkoleniowej,

e) po zakończeniu warsztatów uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające podniesienie kwalifikacji, wystawione przez instytucję szkoleniową,

f) w okresie od 1 do 30 czerwca 2025 r. zostaną przeprowadzone warsztaty mające na celu przypomnienie umiejętności nabytych przez uczestników zadania, w wymiarze co najmniej 5 godzin;

  1. warsztaty z zakresu umiejętności społecznych mające na celu nabycie i rozwinięcie umiejętności społecznych, zgodnie z warunkami:

a) warsztaty odbędą się na terenie Grudziądza w okresie od 1 lutego 2025 r. do 30 kwietnia 2025 r.,

b) warsztaty zostaną przeprowadzone w wymiarze co najmniej 5 godzin,

c) warsztaty będą odpowiadać na zidentyfikowane potrzeby uczestników zadania i obejmować w szczególności następujące zagadnienia: funkcjonowanie w zespole, rozwiązywanie konfliktów, kontrolowanie emocji, radzenie sobie ze stresem, komunikacja społeczna oraz aktywne poszukiwanie pracy.

  1. Warunki zatrudnienia osób zapewniających wsparcie uczestnikom zadania i osobom kontynuującym zatrudnienie:

1) zleceniobiorca zatrudni trenera pracy i/lub asystenta osób niepełnosprawnych w łącznym wymiarze co najmniej jednego etatu;

2) zleceniobiorca zatrudni psychologa, który zapewni wsparcie w formie:

a) indywidualnych konsultacji psychologicznych w wymiarze co najmniej jednej godziny w miesiącu (na osobę) w okresie od 1 lutego 2025 r. do 30 czerwca 2025 r. – wszystkim uczestnikom zadania,

b) dwóch spotkań grupowych dla wszystkich uczestników zadania i osób kontynuujących zatrudnienie, zorganizowanych w okresie od 1 lutego 2025 r. do 30 czerwca 2025 r.
w łącznym wymiarze co najmniej 5 godzin.   

  1. Warunki zatrudnienia uczestnika zadania:  

1) zleceniobiorca po zakończeniu warsztatów, o których mowa w ust. 2 pkt 4, wybierze spośród osób, które odbyły cały cykl warsztatów, co najmniej jedną osobę, którą zatrudni do pracy w kawiarni;

2) zleceniobiorca zatrudni osobę, o której mowa w pkt 1, na podstawie umowy o pracę w wymiarze co najmniej 0,5 etatu na czas określony od 1 lipca 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.;

3) w przypadku rozwiązania umowy (bez względu na przyczynę) z osobą, o której mowa w pkt 1, zleceniobiorca w terminie do 14 dni od rozwiązania umowy zatrudni kolejną osobę spośród osób, które ukończyły warsztaty.   

  1. Warunki zakupu odzieży i obuwia roboczego dla uczestników zadania:

1) zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania odzież w odpowiednim rozmiarze z logo Spichlerza 57, tj. fartuchy kelnerskie, koszule z długim rękawem oraz koszulki polo z krótkim rękawem – co najmniej po jednej sztuce na osobę (cały asortyment odzieży zawierający logo wymaga akceptacji zleceniodawcy przed jej zamówieniem);

2) zleceniobiorca zakupi dla uczestników zadania obuwie w odpowiednim rozmiarze na antypoślizgowej podeszwie – po jednej parze na osobę.

  1. Zleceniobiorca jest zobowiązany osiągnąć następujące rezultaty realizacji zadania:

Lp.

Nazwa rezultatu

Planowany poziom osiągnięcia rezultatów
(wartość docelowa)

Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika

1

Liczba osób wykluczonych społecznie,
w tym osób z niepełnosprawnością objętych  aktywizacją społeczno-zawodową

5

Umowy z uczestnikami zadania

2

Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje w wyniku realizacji zadania

4

Certyfikaty ukończenia szkolenia

3

Liczba osób, które podjęły pracę
po zakończeniu warsztatów realizowanych w ramach zadania

1

Umowa o pracę

  1. W przypadku, gdy zleceniobiorca w ofercie planuje działania z udziałem małoletnich,   zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560) jest zobowiązany do:

1) zweryfikowania osób zaangażowanych w realizowane działania (art. 21) oraz

2) wprowadzenia i stosowania standardów ochrony małoletnich (art. 22b).

  1. Zleceniobiorca zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411) przy realizacji zadania będzie zobowiązany do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.
  2. Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:

1) są niezbędne dla realizacji zadania;

2) są racjonalne i efektywne;

3) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów;

4) zostały udokumentowane;

5) dotyczą okresu realizacji zadania;

6) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie.

  1. W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:

1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia;

2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;

3) amortyzację;

4) raty pożyczek, kredytów i leasingu;

5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;

6) kary i grzywny;

7) zakup napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych i środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych.

  1.  Wynagrodzenie wykonawców świadczących usługi w ramach zadania, finansowane ze środków pochodzących z dotacji, nie może być wyższe niż 300,00 zł brutto za godzinę. W przypadku specjalistów o bardzo wysokich kompetencjach możliwe jest zwiększenie wynagrodzenia po uzyskaniu zgody zleceniodawcy.  
  2. Zleceniobiorca może wnieść wkład własny niefinansowy w realizacji zadania w formie wkładu osobowego (świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji).
  3. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, że stawka godzinowa nie może być niższa niż 30,50 zł brutto i nie wyższa niż 120,00 zł brutto.
  4. Nie dopuszcza się możliwości wyceny wkładu rzeczowego w realizacji zadania.
  5. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:

1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;

2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminów ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;

3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.

  1. W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:

1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;

2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;

3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,

pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.

  1. Zleceniobiorca generuje sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego, sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) i składa je w formie elektronicznej poprzez generator ofert, w terminie do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania.
  2. Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych dotyczących realizacji zadania (faktur, rachunków, list płac itp.), sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
  3. Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje wszystkie działania określone w ofercie, a rezultaty wskazane w ust. 9, zostaną osiągnięte na poziomie 100 %.
  4. W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie niższym niż 100 %, zleceniobiorca:

1)  będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;

2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji.

     24. Przy ocenie stopnia realizacji zadania, zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności czy nieosiągnięcie rezultatów:

1) nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;

2) ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;

3) spowodowało niezrealizowanie celu zadania.

  1. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy zleceniodawcą (gminą-miasto Grudziądz) a zleceniobiorcą (organizacją pozarządową), sporządzonej zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
  2. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.

Rozdział 4
Termin składania ofert

§ 5. 1. Oferent zamierzający realizować zadanie generuje ofertę zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

  1. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:

1) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania;

2) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego, jeżeli planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;

3) w części VI – szczegółowy opis zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej – w zakresie zależnym od oferenta.

     3. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 23 grudnia 2024 r. do godz. 23:59:59.

     4. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:

1) skan statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności;

2) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);

3) w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby inne, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają  podmioty mające status organizacji pożytku publicznego);

4) program działalności kawiarni mający na celu aktywizację społeczno-zawodową i integrację uczestników zadania;

5) w przypadku, gdy w ofercie zaplanowano działania z udziałem małoletnich – skan oświadczenia (podpisanego przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem) o zobowiązaniu się do zweryfikowania osób zaangażowanych w realizowane działania, zgodnie z art. 21 oraz wprowadzenia i stosowania standardów ochrony małoletnich, zgodnie z art. 22b ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.

     5. Oferent, po złożeniu oferty, pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.

     6. Oferent przesyła skan wydruku, o którym mowa w ust. 5, pocztą elektroniczną na adres e-mail m.kotlewska@um.grudziadz.pl w terminie do 2 dni roboczych od dnia złożenia oferty.

      7. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.

      8. Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:

1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu pracownicy Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, zwanego dalej „Wydziałem”, pod numerami telefonów 56 45 10 464 i 56 45 10 465 oraz drogą elektroniczną pod adresami e-mail a.gorska@um.grudziadz.pl i m.kotlewska@um.grudziadz.pl;

2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.

Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:

1) została złożona poprzez generator ofert;

2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;

3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia;

4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania;

5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;

6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;

7) oferent przesłał skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, o którym mowa w § 5 ust. 5, na adres e-mail i w terminie wskazanym w § 5 ust. 6.

  1.  Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty niespełniającej wymogów określonych w ust. 1 pkt 5-7, w zakresie i terminie wskazanym przez Wydział.
  2. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych nie podlegają ocenie merytorycznej.
  3. Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta Grudziądza.
  4. Ocena merytoryczna ofert zostanie dokonana w oparciu o następujące kryteria:
 

Lp.

Kryteria oceny oferty

Maksymalna liczba punktów

1

 

 

Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta

10

  1. opis działań:
  • działania są adekwatne do celów zadania – 2 pkt,
  • uwzględniono i opisano wszystkie działania – 2 pkt,
  • opis działań tworzy spójną i logiczną całość – 2 pkt,
  • harmonogram realizacji działań jest przejrzysty i czytelny – 2 pkt

8

  1. rezultaty realizacji zadania:
  • rezultaty są możliwe do osiągnięcia i przyczynią się do osiągnięcia celu zadania – 1 pkt,
  • efekty po zakończeniu realizacji zadania będą trwałe – 1 pkt

2

 

2

 

 

Proponowana jakość wykonania zadania publicznego i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie

16

  1. ocena programu działalności kawiarni mającego na celu aktywizację społeczno-zawodową i integrację uczestników zadania:
  • działania zapewnią aktywny udział uczestników zadania w procesie aktywizacji społeczno-zawodowej – 2 pkt,
  • działania prowadzą do aktywnej integracji uczestników zadania – 2 pkt,
  • rodzaj i forma działań są atrakcyjne dla uczestników zadania – 2 pkt

6

  1. ocena działalności kawiarni:
  • kawiarnia będzie czynna co najmniej 6 dni w tygodniu, w tym w piątki, soboty i niedziele, w wymiarze co najmniej (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
  • 48 godzin tygodniowo (poza sezonem letnim) – 0 pkt,
  • 49-56 godzin tygodniowo (poza sezonem letnim) – 1 pkt,
  • 57 godzin tygodniowo lub więcej (poza sezonem letnim) – 3 pkt,
  • działania w kawiarni umożliwią mieszkańcom obszaru rewitalizacji ciekawy sposób spędzania czasu wolnego – 3 pkt

6

  1. doświadczenie oferenta w realizacji zadań w zakresie aktywizacji i integracji osób wykluczonych społecznie lub zawodowo:
  • oferent posiada doświadczenie w realizacji podobnych zadań – 1 pkt,
  • oferent posiada doświadczenie w pracy z adresatami zadania – 1 pkt

2

  1. zasoby osobowe oferenta:
  • oferent dysponuje odpowiednimi zasobami kadrowymi (osoby zatrudnione, wolontariusze) – 1 pkt,
  • osoby zaangażowane w realizację zadania posiadają niezbędne  kwalifikacje i doświadczenie w realizacji podobnych zadań – 1 pkt

2

3

 

 

Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania

12

  1. prawidłowość i przejrzystość kosztów:
  • koszty są niezbędne do realizacji zadania – 2 pkt,
  • koszty są spójne z opisem działań – 2 pkt,
  • kalkulacja jest kompleksowa, czytelna i przejrzysta – 2 pkt

6

  1. racjonalność kosztów:
  • wysokość stawek jednostkowych nie odbiega od cen rynkowych – 2 pkt,
  • koszty są adekwatne do planowanych działań – 2 pkt,
  • koszty są efektywne w stosunku do planowanych rezultatów – 2 pkt, 

6

4

 
 

Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł oraz wkład osobowy

5

  1. wkład finansowy (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
  • oferent planuje wkład w wysokości do 20 % sumy kosztów zadania – 0 pkt,
  • oferent planuje wkład w wysokości 20,01-40 % – 2 pkt,
  • oferent planuje wkład w wysokości powyżej 40 % – 4 pkt

4

  1. wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków – oferent czytelnie i przejrzyście wycenił wkład osobowy

1

5

Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez gminę-miasto Grudziądz w latach 2021-2023, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi)

2

  1. oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania i/lub nierzetelnie i nieterminowo rozliczał otrzymane środki

0

  1. oferent dotychczas nie realizował zadań na zlecenie miasta

1

  1. oferent poprawnie realizował zlecone zadania i rozliczał otrzymane środki

1

  1. oferent wzorcowo realizował zlecone zadania oraz rzetelnie i terminowo rozliczał otrzymane środki

2

Razem

45

  1. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji ofertę, która uzyskała najwyższą liczbę punktów, nie mniej jednak niż 30 punktów.
  2. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru oferty i wysokości przyznanej dotacji.
  3. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 10 stycznia 2025 r. w następujących miejscach:

1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;

2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;

3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.

  1. Wydział poinformuje oferentów, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez generator ofert, o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanej dotacji.
  2. W przypadku, gdy oferent załączył do oferty skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli, przed podpisaniem umowy będzie zobowiązany dostarczyć do Wydziału oryginał pełnomocnictwa albo kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.

Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu

§ 7. W latach 2023-2024 Prezydent Grudziądza zlecił zadanie publiczne będące przedmiotem konkursu Fundacji Ładowarka, przekazując dotację w wysokości 110.000,00 zł, w 2023 roku i 144.000,00 zł w 2024 roku.

Rozdział 7
Przepisy końcowe

§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.

  1. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe biorące udział w konkursie.
  2. Członkowie komisji konkursowej, wskazani przez organizacje pozarządowe, wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
  3.  Pisemne zgłoszenia osób do udziału w pracach komisji konkursowej, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym, w terminie do dnia 18 grudnia 2024 r. należy:

1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 albo

2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.

§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

2) ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278);

3) ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich;

4) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

5) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;

6) Uchwały Nr VI/36/24 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 19 czerwca 2024 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Grudziądza na lata 2024-2035;

7) Uchwały Nr XII/82/24 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2025 roku;

8) Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym.

§ 10. 1. Zgodnie z 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), w związku z ogłoszeniem niniejszego konkursu informuję, że w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu obowiązuje procedura zgłoszeń wewnętrznych określona w Zarządzeniu Nr 560/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 17 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu, zwana dalej „Procedurą”.

      1.  

    2. Można dokonać zgłoszenia ewentualnego naruszenia prawa z obszaru wskazanego w § 7 Procedury, w sposób opisany w § 14 i 16 Procedury.

    3. Procedura jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu na stronie www.bip.grudziadz.pl w zakładce „Ochrona sygnalistów”.

§ 11. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Górska 09-12-2024 17:09
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Anna Górska 02-12-2024
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 10-12-2024 08:24