herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 17/25 w sprawie wprowadzenia i stosowania Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 17/25

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 8 stycznia 2025 r.

w sprawie wprowadzenia i stosowania Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Grudziądza

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 poz. 609) zarządzam, co następuje:

 § 1. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

  1. gminie – miasto – rozumie się przez to gminę-miasto Grudziądz;
  2. prezydencie – rozumie się przez to Prezydenta Grudziądza;
  3. urzędzie – rozumie się przez to Urząd Miejski w Grudziądzu;
  4. komórkach organizacyjnych – rozumie się przez to Wydziały i Biura Urzędu Miejskiego w Grudziądzu;
  5. wydziale– rozumie się przez to Wydział Promocji i Współpracy z Mieszkańcami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu;
  6. system – rozumie się przez to System Identyfikacji Wizualnej Miasta Grudziądza;
  7. księdze znaku – rozumie się przez to Księgę Znaku, stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2.1. System Identyfikacji Wizualnej Miasta Grudziądza stanowi własność gminy – miasta Grudziądz.

 2. Wprowadzam jako obowiązujące do stosowania w urzędzie zasady wdrażania i użytkowania systemu.

§ 3.1. W ramach systemu funkcjonuje księga znaku.

2. Księga znaku określa zasady konstrukcji logo gminy – miasta, jego dopuszczalne formy, warianty i zasady stosowania.

3. W księdze znaku zdefiniowano m.in. obowiązującą typografie, kolorystykę, wzory oraz przykłady projektowania materiałów: promocyjno-informacyjnych, elektronicznych, wystawienniczych i gadżetów reklamowych.

§ 4.1. Wydział przekaże do dnia 28 lutego 2025 r. wszystkim komórkom organizacyjnym urzędu zaktualizowaną księgę znaku i logo w wersji elektronicznej.

2. Przekazane materiały będą zawierały logo w różnych formatach przystosowanych do druku i publikacji elektronicznej.

§ 5. Szczegółowe zasady używania systemu przez jednostki podległe urzędowi oraz spółki miejskie zostaną ustalone odrębnymi przepisami.

§ 6.1. Wszelkie projekty graficzne przygotowywane są przez grafika zatrudnionego w wydziale.

2. Zlecenie wykonania projektu graficznego powinno zostać przesłane na adres
e-mail: pwm@um.grudziadz.pl w terminie nie później niż 14 dni roboczych przed datą publikacji danego materiału (np. przekazania materiałów do druku, emisji w telewizji, Internecie itd.).

3. W przypadku projektu wieloelementowego, wydział zastrzega sobie prawo do dłuższego terminu realizacji, który zostanie ustalony indywidualnie.

§ 7.1. W wyjątkowych sytuacjach projekty graficzne mogą zostać wykonane przez grafika zewnętrznego i wymagają one każdorazowo akceptacji wydziału.

2. Wydział w terminie 4 dni roboczych od otrzymania projektu, przekazuje drogą elektroniczną informację o zaakceptowaniu strony graficznej projektu lub koniczności wprowadzania zmian.

3. Zobowiązuje się komórki organizacyjne do wprowadzenia w materiałach, o których mowa w ust. 2, uwag wydziału w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od daty ich zgłoszenia.

4. Poprawione projekty materiałów powinny zostać przesłane do ponownej weryfikacji do wydziału pod kątem zgodności z księgą znaku. Czynności te należy powtarzać do momentu uzyskania całkowitej akceptacji danego projektu.

§ 8. Komórki organizacyjne zobowiązane są do ustalenia z prezydentem treści zamieszanych materiałów.

§ 9. Wydział nie odpowiada za ewentualne naruszenia praw autorskich oraz treści merytoryczne materiałów przesłanych przez komórki organizacyjne.

§ 10.1. Głównym organizatorem wydarzeń pozostaje gmina – miasto, a nie poszczególne komórki organizacyjne.

2. Zobowiązuje się komórki organizacyjne do uwzględniania w treści zaproszenia prezydenta, jako głównego organizatora wydarzenia, poprzez umieszczanie formuły „zaprasza Prezydent Grudziądza Maciej Glamowski”.

§ 11. Oficjalnym profilem urzędu funkcjonującym w mediach społecznościowych jest „Pokochaj Grudziądz”, a oficjalną stroną internetową urzędu jest www.grudziadz.pl.

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

§ 13. Traci moc Zarządzenie Prezydenta Grudziądza nr 218/22 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia i stosowania Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Grudziądza.

§ 14. Wykonanie Zarządzenia powierza się Dyrektorowi Wydziału Promocji i Współpracy z Mieszkańcami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Wojtakowska 14-01-2025 09:33
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Sylwia Wojtakowska 08-01-2025
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 28-01-2025 07:29