ZARZĄDZENIE Nr 239/25
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 6 maja 2025 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia Regulaminu kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych gminy-miasto Grudziądz, w podmiotach niezaliczanych do sektora finansów publicznych, którym udzielono dotacji z budżetu gminy-miasto Grudziądz oraz w spółkach, w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały lub powierzyła im wykonanie świadczenia usług publicznych.
Na podstawie art. 31 oraz art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, poz. 1572, poz. 1907, poz. 1940) w związku z art. 69 ust. 1 pkt 2 i art. 247 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, poz. 1572, poz. 1717, poz. 1756, poz. 1907 orazz 2025 r. poz. 39), art. 212 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 18, poz. 96), Komunikatu Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MF Nr 15, poz. 84) oraz § 95 pkt 3 Zarządzenia Nr 285/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 23 maja 2024 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu ze zmianami zarządzam, co następuje:
§ 1. W treści Regulaminu kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych gminy-miasto Grudziądz, w podmiotach niezaliczanych do sektora finansów publicznych, którym udzielono dotacji z budżetu gminy-miasto Grudziądz oraz w spółkach, w których gmina-miasto Grudziądz posiada udziały lub powierzyła im wykonanie świadczenia usług publicznych, stanowiącym Załącznik do Zarządzenia nr 509/19 Prezydenta Grudziądza z dnia 4 grudnia 2019 r. wprowadzam następujące zmiany:
„5. Protokół kontroli należy sporządzić w czterech egzemplarzach, chyba, że zarządzający kontrolę postanowi inaczej. Liczbę dodatkowych egzemplarzy określa zarządzający kontrolę ze wskazaniem ich przeznaczenia.”;
„Zasady przeprowadzania kontroli w przedszkolach, szkołach lub innych oświatowych placówkach niepublicznych prowadzonych na terenie miasta Grudziądza przez inne niż gmina-miasto Grudziądz osoby prawne i osoby fizyczne regulują przepisy wydanej na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finasowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2025 r. poz. 439) uchwały NR XVI/124/25 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 26 lutego 2025 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla placówek wychowania przedszkolnego, przedszkoli specjalnych, przedszkoli integracyjnych, szkół, szkół integracyjnych i placówek, dla których gmina-miasto Grudziądz jest organem rejestrującym oraz trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. poz. 954).”;
„Zasady przeprowadzania kontroli w innych dotowanych podmiotach regulują postanowienia Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym, wydanego na podstawie art. 11 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, poz. 1940) oraz odpowiednie postanowienia umów zawartych na udzielone dotacje.”
§ 3. Wykonanie Zarządzenia powierzam Skarbnikowi Miasta.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Robert Klimczuk | 13-05-2025 16:10 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Robert Klimczuk | 06-05-2025 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 16-05-2025 08:01 |