ZARZĄDZENIE NR 338/25
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 7 lipca 2025 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 i 1940) oraz § 6 ust. 2 pkt 1, § 7 pkt 8 i § 9 ust. 1 Uchwały Nr XII/82/24 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2025 roku zarządzam, co następuje:
Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, zwanego dalej „zadaniem”.
2. Zadanie mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych w § 7 pkt 8 Uchwały Nr XII/82/24 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2025 roku.
3. Celem zadania jest poszerzenie oferty kulturalnej miasta, zwiększenie zainteresowania kulturą i ożywienie życia kulturalnego mieszkańców oraz zwiększenie poziomu wiedzy mieszkańców na temat kultury lokalnej i historii Grudziądza poprzez organizację imprezy promującej Twierdzę Grudziądz w formie rekonstrukcji historycznej z udziałem co najmniej 75 rekonstruktorów.
§ 2. 1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
2. Zastrzega się możliwość rozdysponowania kwoty niższej, niż kwota wskazana w ust. 1.
Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji
§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2, i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.
2. Oferent może złożyć w konkursie jedną ofertę.
3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, jak również nie gwarantuje przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.
4. W przypadku przyznania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana oferent w terminie wskazanym przez Wydział Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, zwany dalej „Wydziałem”, nie dłuższym jednak niż 10 dni roboczych od dnia poinformowania o przyznaniu dotacji:
1) dokonuje aktualizacji oferty w formie elektronicznej poprzez generator ofert, uwzględniając:
a) wysokość przyznanej dotacji,
b) warunek, że procentowy udział przyznanej dotacji w sumie wszystkich kosztów realizacji zadania nie może być wyższy niż wskazany w ofercie,
c) limit wydatków na koszty administracyjne, o którym mowa w § 4 ust. 13,
d) ewentualne uwagi komisji konkursowej lub Prezydenta dotyczące przeznaczenia dotacji lub sposobu realizacji zadania,
oraz przesyła skan pobranego z generatora ofert wydruku potwierdzenia złożenia aktualizacji oferty (zgodnego z wersją elektroniczną aktualizacji oferty i podpisanego przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta) pocztą elektroniczną na adres e-mail pracownika Wydziału, wskazany w § 5 ust. 8 pkt 1, lub
2) informuje Wydział o rezygnacji z realizacji zadania, w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną na adres e-mail pracownika Wydziału, o którym mowa w pkt 1.
Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania
§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w okresie od 1 sierpnia 2025 r. do 31 października 2025 r.
2. Zadanie polega na przeprowadzeniu pokazów uzbrojenia i inscenizacji z udziałem co najmniej 75 rekonstruktorów, dotyczącej historycznego oblężenia Grudziądza w 1807 roku.
3. W ramach realizacji zadania zleceniobiorca jest zobowiązany do zapewnienia:
1) odpowiednio wykwalifikowanej kadry oraz zaplecza logistycznego niezbędnego do realizacji zadania;
2) umundurowania rekonstruktorów charakterystycznego dla epoki;
3) swobodnego dostępu zwiedzającym do zrekonstruowanego obozowiska.
4. W przypadku gdy z oferty realizacji zadania wynika konieczność rozpoczęcia realizacji zadania przed zawarciem umowy, termin rozpoczęcia realizacji zadania może być wcześniejszy niż data zawarcia umowy, przy czym wydatki na realizację zadania poniesione przed datą zawarcia umowy uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli zostały poniesione do wysokości określonej w umowie ze środków innych niż dotacja.
5. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
6. W przypadku gdy zleceniobiorca planuje w ofercie działania z udziałem osób małoletnich, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 i 1228) jest on zobowiązany do:
1) zweryfikowania osób zaangażowanych w realizację działań (art. 21) oraz
2) wprowadzenia i stosowania standardów ochrony małoletnich (art. 22b).
7. Zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411 i 731), przy realizacji zadania Zleceniobiorca zobowiązany będzie do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.
8. Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:
1) są niezbędne dla realizacji zadania;
2) są racjonalne i efektywne;
3) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów;
4) zostały udokumentowane;
5) dotyczą okresu realizacji zadania;
6) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie.
9. W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:
1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia;
2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
3) amortyzację;
4) raty pożyczek, kredytów i leasingu;
5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
6) kary i grzywny;
7) zakup napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych i środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych.
10. Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:
1) wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
2) wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
11. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, że stawka godzinowa nie może być niższa niż 30,50 zł oraz nie wyższa niż 120,00 zł.
12. W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania uwzględnia się wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany do realizacji zadania, i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.
13. Wkład rzeczowy to przedmioty służące realizacji zadania (np. nieruchomości, środki transportu, maszyny, urządzenia), zasób udostępniony lub usługa świadczona na rzecz organizacji przez inny podmiot nieodpłatnie (np. usługa transportowa, hotelowa, poligraficzna) planowana do wykorzystania w realizacji zadania.
14. Koszty administracyjne realizacji zadania nie mogą przekroczyć 10% sumy wszystkich kosztów realizacji zadania (do kosztów administracyjnych zalicza się np. koszty obsługi księgowej, koszty działań o charakterze administracyjnym, koordynacyjnym, nadzorczym i kontrolnym, koszty telekomunikacyjne, koszty zakupu materiałów biurowych używanych w ramach realizacji zadania, część kosztów ogólnych zleceniobiorcy, takich jak czynsz, media, opłaty pocztowe i opłaty bankowe).
15. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:
1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nieprzekraczającej 20% danego kosztu pokrytego z dotacji;
2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;
3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.
16. W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:
1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20% danego kosztu pokrytego z dotacji;
2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,
pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
17. Zleceniobiorca generuje sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) i składa je w formie elektronicznej poprzez generator ofert, w terminie do 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania.
18. Do sprawozdania zleceniobiorca załącza w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych dotyczących realizacji zadania (faktur, rachunków, list płac itp.), sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
19. Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje działania określone w ofercie, a założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie nie niższym niż 70% w stosunku do zaplanowanych.
20. W przypadku, gdy założone rezultaty zostały osiągnięte na poziomie niższym niż 70%, zleceniobiorca:
1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
2) może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania.
21. Przy ocenie stopnia realizacji zadania zleceniodawca weźmie w szczególności pod uwagę, czy nieosiągnięcie rezultatów:
1) nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
2) ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
3) spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
22. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy zleceniodawcą (gminą-miasto Grudziądz) a zleceniobiorcą (organizacją pozarządową), sporządzonej zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
23. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.
Rozdział 4
Termin składania ofert
§ 5. 1. Oferent zamierzający realizować zadanie generuje ofertę zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Oferent zobowiązany jest zawrzeć w ofercie:
1) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobu ich monitorowania;
2) w części IV pkt 2 – sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli planuje jego/ich wniesienie w ramach realizacji zadania;
3) w części VI:
a) opis sposobu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania dotyczący dostępności:
- architektonicznej – przystosowanie obiektów, budynków i pomieszczeń, w których będzie realizowane zadanie,
- cyfrowej – dostępność stron internetowych, o ile będą wykorzystane przy realizacji zadania,
- informacyjno-komunikacyjnej – np. dostępność materiałów informacyjnych, zapewnienie alternatywnych sposobów komunikowania się,
b) informację o liczbie zorganizowanych w latach 2022-2024 rekonstrukcji historycznych z udziałem co najmniej 75 rekonstruktorów,
c) informację o proponowanym terminie przekazania dotacji.
3. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl, w terminie do dnia 29 lipca 2025 r. do godz. 23:59:59.
4. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:
1) skan statutu (potwierdzonego przez Krajowy Rejestr Sądowy lub organ dokonujący wpisu do ewidencji) lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – regulaminu działalności (obowiązek nie dotyczy parafii i innych kościelnych osób prawnych);
2) w przypadku gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
3) w przypadku gdy ofertę podpisują osoby inne niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595, z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają uczniowskie kluby sportowe i podmioty mające status organizacji pożytku publicznego);
4) w przypadku gdy w ofercie zaplanowano działania z udziałem małoletnich – skan oświadczenia (podpisanego przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem) o zobowiązaniu się do zweryfikowania osób zaangażowanych w realizowane działania zgodnie z art. 21 oraz wprowadzenia i stosowania standardów ochrony małoletnich zgodnie z art. 22b ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
5. Po złożeniu oferty oferent pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje/ą osoba lub osoby upoważniona/e do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.
6. Oferent przesyła skan wydruku, o którym mowa w ust. 5, pocztą elektroniczną na adres e-mail pracownika Wydziału, wskazany w ust. 8 pkt 1, w terminie do 3 dni roboczych od dnia złożenia oferty.
7. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty w generatorze ofert.
8. Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:
1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownik Wydziału drogą elektroniczną pod adresem e-mail m.czepil@um.grudziadz.pl oraz pod numerem telefonu 56 45 10 474;
2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora ofert – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.
Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:
1) została złożona poprzez generator ofert;
2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;
3) została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia;
4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania;
5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;
7) oferent przesłał skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, o którym mowa w § 5 ust. 5, na adres e-mail i w terminie wskazanym w § 5 ust. 6.
2. Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty niespełniającej wymogów określonych w ust. 1 pkt 5-7, w zakresie i terminie wskazanym przez Wydział.
3. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, nie podlegają ocenie merytorycznej.
4. Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa powołana przez Prezydenta Grudziądza.
5. Ocena merytoryczna ofert zostanie dokonana w oparciu o następujące kryteria:
Lp. |
Kryteria oceny oferty |
Liczba punktów |
1 |
Możliwość realizacji zadania publicznego: |
...../15 |
1. Celowość realizacji zadania: |
...../7 |
|
a) w jakim stopniu uzasadniono potrzebę realizacji zadania: |
..... /4 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
b) adresaci zadania: |
...../3 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
2. Opis działań: |
...../4 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
3. Rezultaty realizacji zadania: |
...../4 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
2 |
Proponowana jakość wykonania zadania publicznego oraz kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie |
...../9 |
1. Doświadczenie oferenta w realizacji zadań w zakresie objętym konkursem: |
...../4 |
|
|
0 lub 2 |
|
|
0 lub 2 |
|
2. Zasoby osobowe oferenta: |
...../3 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
3. Zasoby rzeczowe oferenta: |
...../2 |
|
|
0 lub 2 |
|
3 |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania |
...../16 |
1. Prawidłowość i przejrzystość kosztów: |
...../10 |
|
|
0 lub 2 |
|
|
0 lub 2 |
|
|
0 lub 2 |
|
|
0 lub 2 |
|
|
0 lub 2 |
|
2. Racjonalność kosztów: |
...../6 |
|
|
0 lub 2 |
|
|
0 lub 2 |
|
|
0 lub 2 |
|
4 |
Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub pochodzących z innych źródeł oraz wkład rzeczowy i osobowy |
...../10 |
1. Wkład finansowy (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
|
...../6 |
|
2. Wkład rzeczowy: |
...../2 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
3. Wkład osobowy: |
...../2 |
|
|
0 lub 1 |
|
|
0 lub 1 |
|
5 |
Analiza i ocena realizacji zadań publicznych zleconych przez miasto w latach 2022-2024, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
|
...../4 |
6 |
Kryteria dodatkowe: |
...../6 |
1. Liczba zorganizowanych przez oferenta rekonstrukcji historycznych w latach 2022-2024 z udziałem co najmniej 75 rekonstruktorów (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
|
…../3 |
|
2. Gwarantowana przez oferenta liczba rekonstruktorów biorących udział w realizacji zadania (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):
|
0 lub 3 |
|
Razem |
...../60 |
6. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji ofertę, która uzyskała najwyższą liczbę punktów, nie mniej jednak niż 45 punktów.
7. W konkursie zostanie wybrana jedna oferta.
8. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru oferenta i wysokości przyznanej dotacji.
9. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 1 września 2025 r. w następujących miejscach:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu pod adresem www.bip.grudziadz.pl;
2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.
10. Wydział poinformuje oferentów, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez generator ofert, o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanej dotacji.
11. W przypadku gdy oferent załączył do oferty skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli, przed podpisaniem umowy będzie zobowiązany do dostarczenia do Wydziału oryginału pełnomocnictwa albo jego kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu
§ 7. W latach 2024-2025 Prezydent Grudziądza zlecił realizację zadań publicznych z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, przekazując organizacjom pozarządowym i innym podmiotom dotacje w wysokości 130.000,00 zł w 2024 roku i 160.000,00 zł w 2025 roku (kwota przyznana), zgodnie z zestawieniem:
Lp. |
Nazwa organizacji |
Kwota dotacji w 2024 roku |
Kwota dotacji w 2025 roku |
1 |
Bractwo Wodniaków Grudziądz |
0,00 zł |
4.401,00 zł |
2 |
Fundacja imienia Piotra Janowskiego |
15.000,00 zł |
17.800,00 zł |
3 |
Fundacja Krzewienia Kultury i Turystyki „Nad Rzeką” |
9.500,00 zł |
0,00 zł |
4 |
Fundacja na Rzecz Tradycji Jazdy Polskiej |
30.000,00 zł |
14.400,00 zł |
5 |
Fundacja Polska galopem! |
6.116,80 zł |
0,00 zł |
6 |
Fundacja Rozwoju Dot-Arte |
0,00 zł |
11.900,00 zł |
7 |
Fundacja Rozwoju Kinematografii |
0,00 zł |
13.648,00 zł |
8 |
Grudziądzkie Towarzystwo Kultury |
11.991,20 zł |
12.303,00 zł |
9 |
Grudziądzki Komitet Społeczny Upamiętnienia Biskupa Chrystiana |
5.064,00 zł |
4.948,00 zł |
10 |
Parafia rzymskokatolicka pw. św. Maksymiliana Kolbego |
15.000,00 zł |
0,00 zł |
11 |
Stowarzyszenie Krzewienia Kultury „Scena Art ” |
0,00 zł |
18.000,00 zł |
12 |
Stowarzyszenie Kulturalny Port |
12.000,00 zł |
12.600,00 zł |
13 |
Stowarzyszenie Miasto Kultury |
11.248,00 zł |
14.000,00 zł |
14 |
Stowarzyszenie „Pro Choro” |
8.880,00 zł |
18.000,00 zł |
15 |
Sweet Accordion |
0,00 zł |
18.000,00 zł |
16 |
Toruński Okręgowy Związek Żeglarski |
5.200,00 zł |
0,00 zł |
Razem |
130.000,00 zł |
160.000,00 zł |
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.
2. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe i podmioty biorące udział w konkursie.
3. Członkowie komisji konkursowej wskazani przez organizacje pozarządowe wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
4. Pisemne zgłoszenia osób do udziału w pracach komisji konkursowej, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym, w terminie do dnia 29 lipca 2025 r. należy:
1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 albo
2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres ngo@um.grudziadz.pl.
§ 9. 1. Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928) w związku z ogłoszeniem niniejszego konkursu informuję, że w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych określona w Zarządzeniu Nr 560/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 17 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu, zwana dalej „Procedurą”.
2. Istnieje możliwość dokonania zgłoszenia ewentualnego naruszenia prawa z obszaru wskazanego w § 7 Procedury, w sposób opisany w § 14 i 16 Procedury.
3. Procedura jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu na stronie www.bip.grudziadz.pl w zakładce „Ochrona sygnalistów”.
§ 10. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz.1440);
3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
5) Uchwały Nr XII/82/24 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie Programu współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi w 2025 roku;
6) Zarządzenia Nr 615/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 20 listopada 2023 r. w sprawie procedury zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
§ 11. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 08-07-2025 12:10 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Roksana Czyżnikiewicz | 07-07-2025 |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 18-07-2025 06:53 |