herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 467/25 w sprawie Standardów Ochrony Małoletnich w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu

ZARZĄDZENIE Nr 467/25

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 28 sierpnia 2025 r.

 

w sprawie Standardów Ochrony Małoletnich w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu

 

Na podstawie art. 22b ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 i 1228; Dz. U. z 2025 r. poz. 820) w związku z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, 1572, 1907 oraz 1940) zarządzam co następuje:

 

Rozdział  1
Postanowienia ogólne

 

§ 1. 1. Ustalam Standardy Ochrony Małoletnich w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu, zwane dalej „Standardami”. Wersja skrócona standardów stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

2. Standardy określają cele i zadania Urzędu w zakresie konieczności ochrony małoletnich przebywających na terenie Urzędu lub biorących udział w działaniach Urzędu, przed sytuacjami zagrażającymi ich zdrowiu lub życiu.

3. Standardy są dokumentem, z którym zobowiązani są zapoznać się wszyscy pracownicy Urzędu czego potwierdzeniem będzie podpisana lista stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia, która będzie przechowywana przez każdą komórkę organizacyjną Urzędu oraz aktualizowana w związku ze zmianą stanu osobowego.

§ 2. Ilekroć w Standardach jest mowa o:

  1. Urzędzie - oznacza to Urząd Miejski w Grudziądzu;
  2. administratorze - oznacza to osobę, która posiada uprawnienia do nadawania
    lub odbierania uprawnień użytkownikom do pracy w systemie teleinformatycznym do obsługi Rejestru, w Urzędzie na administratora wyznaczam Kamillę Wiśniewską, głównego specjalistę w Wydziale Edukacji;
  3. dyrektorze - oznacza to Dyrektora jednostki oświatowej;
  4. działaniach Urzędu – oznacza to działania pracowników związane z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, świadczeniem porad psychologicznych, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi;
  5. koordynatorze - oznacza to koordynatora Urzędu do spraw ochrony małoletnich,
    w Urzędzie na koordynatora wyznaczam Małgorzatę Smelkowską - podinspektora
    w Biurze Inspektora Ochrony Danych;
  6. KRK - oznacza to Krajowy Rejestr Karny prowadzony przez Ministra Sprawiedliwości;
  7. małoletnim - oznacza to osobę, która nie ukończyła 18 roku życia;
  8. opiekunie - oznacza to osobę pełnoletnią albo nauczyciela, zatrudnionego w jednostce oświatowej, do której uczęszcza małoletni, sprawującą opiekę nad małoletnim przebywającym na terenie Urzędu lub biorącym udział w działaniach Urzędu na terenie miasta Grudziądza;
  9. oferencie - oznacza to osobę fizyczną albo podmiot, który bierze udział w przetargu albo udzieleniu zamówienia przez Urząd na organizację działań związanych z działalnością Urzędu;
  10. pracowniku - oznacza to osobę, z którą Urząd nawiązał stosunek pracy lub dopuścił osobę do innej działalności na podstawie umowy cywilnoprawnej związanej z działaniami Urzędu;
  11. rejestrze - oznacza to Rejestr sprawców przestępstw na tle seksualnym z dostępem ograniczonym lub Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze;
  12. ustawie – oznacza to ustawę z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 i 1228; Dz. U. z 2025 r. poz. 820);  
  13. użytkowniku – pracownik, który posiada uprawnienia do dokonania sprawdzeń w rejestrze;
  14. wizerunku - oznacza to podobiznę osoby utrwaloną w postaci zdjęć, nagranego filmu
    i utrwalonej wypowiedzi małoletniego, jeżeli małoletni nie stanowi jedynie szczegółu całości takiej jak: zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza;
  15. zgodzie - oznacza to przyzwolenie w formie oświadczenia przynajmniej jednego rodzica albo opiekuna prawnego albo dostarczenie przez nauczyciela, zatrudnionego w jednostce oświatowej, do której uczęszcza małoletni, na utrwalanie wizerunku małoletniego i jego rozpowszechnianie.

§ 3. Małoletni oraz opiekun przed przyjściem do Urzędu lub wzięcia udziału
w działaniach Urzędu ma możliwość zapoznania się ze Standardami, które wraz z wersją skróconą dostosowaną do małoletnich dostępne są na oficjalnej stronie internetowej Urzędu.

 

Rozdział 2

Rekrutacja i zatrudnianie pracowników

 

§ 4.1. Przed nawiązaniem stosunku pracy z osobą, która będzie realizowała działania Urzędu pracownicy Biura Kadr i Płac na wniosek kierownika komórki organizacyjnej, w której będzie zatrudniona osoba, zobowiązani są do podjęcia działań określonych w ust. 2-3 oraz § 5 i § 8 ust. 2

  1. Użytkownik z Biura Kadr i Płac weryfikuje osobę, o której mowa w ust. 1, w Rejestrze z wykorzystaniem danych zawartych w oświadczeniu w sprawie weryfikacji osoby ubiegającej się o nawiązanie stosunku pracy lub zawarcie umowy cywilnoprawnej w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
  2. Osoba, o której mowa w ust. 1, zobowiązana jest do dostarczenia dokumentów, które pozwolą na pracę z małoletnimi. Wymaganymi dokumentami są:
  1.   aktualna informacja z KRK, w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.
  2.   oświadczenie o państwie lub państwach, w których osoba zamieszkiwała przez ostatnie
    20 lat (innych, niż Rzeczypospolita Polska lub państwo, w którym dana osoba uzyskała obywatelstwo) wraz z informacją z Rejestru z kraju, w którym dana osoba przebywała,
    a w przypadku braku takiego rejestru, informacja z Rejestru Karnego; w przypadku braku Rejestru Karnego, oświadczenie, że nie było się prawomocnie skazanym w danym państwie za czyny zabronione oraz nie wydano wobec tej osoby innego orzeczenia,
    w którym stwierdzono, iż dopuściła się czynów zabronionych oraz że nie ma obowiązku wynikającego z orzeczenia sądu, innego uprawnionego organu lub ustawy stosowania się do zakazu zajmowania wszelkich lub określonych stanowisk, wykonywania wszelkich lub określonych zawodów albo działalności, związanych z działaniach Urzędu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia;
  3.   informacje z rejestru karnego państwa obywatelstwa uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, jeżeli osoba, o której mowa w ust. 1 posiada obywatelstwo innego państwa niż Rzeczpospolita Polska;
  4.   oświadczenie o fakcie, że prawo państwa, z którego ma być przedłożona informacja,
    o której mowa w pkt. 3 nie przewiduje jej sporządzenia lub w danym państwie nie prowadzi się rejestru karnego oraz że osoba nie była prawomocnie skazana w tym państwie za czyny zabronione, o których mowa w pkt 1.
  1. Kierownik komórki organizacyjnej, w której będzie pracować osoba, o której mowa
    w ust. 1, w opisie stanowiska pracy, który stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 161/15 Prezydenta Grudziądza z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie zasad naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu, zamieszcza informacje, że osoba będzie pracownikiem realizującym działania Urzędu oraz że jest obowiązana dołączyć do aplikacji dokumenty, o których mowa w ust. 2-3.

§ 5.1. Pracownik, któremu w trakcie stosunku pracy w Urzędzie, który jest nawiązany przed dniem 15 lutego 2024 r. zostaną powierzone dodatkowe obowiązki, które polegają na realizacji działań Urzędu, jest obowiązany przed objęciem dodatkowych obowiązków dostarczyć do Biura Kadr i Płac oświadczenie, o którym mowa w § 4 ust. 2. 

2. Kierownik komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniony pracownik, o którym mowa w ust. 1, przekazuje niezwłocznie do Biura Kadr i Płac informację o powierzeniu dodatkowych obowiązków pracownikowi.

§ 6.1. Pracownik lub osoba fizyczna przed dopuszczeniem do działalności Urzędu na podstawie umowy cywilnoprawnej jest zobowiązany do dostarczenia dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 2-3 do komórki organizacyjnej , która jest odpowiedzialna za zawarcie umowy cywilnoprawnej.

2.  Użytkownik z komórki organizacyjnej Urzędu, która jest odpowiedzialna za zawarcie umowy cywilnoprawnej, weryfikuje osobę, o której mowa w ust. 1, w Rejestrze
z wykorzystaniem danych zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w § 4 ust. 2. 

3. Pracownik, o którym mowa w ust. 1, z który nawiązano stosunek pracy przed dniem 15 lutego 2024 r. jest zwolniony z dostarczania dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 3.

§ 7.1. Oferent, zobowiązany jest przedstawić oświadczenie, z którego wynika, że jego personel, który będzie miał kontakt z małoletnimi podczas realizacji działań związanych
z działalnością Urzędu, został zweryfikowany w trybie art. 21 ustawy.

2. Oferent po rozstrzygnięciu przetargu albo udzielenia zamówienia zobowiązany jest przez zawarciem umowy, do okazania dokumentów personelu, o którym mowa w ust. 1.
Z czynności okazania sporządza się protokół.

§ 8.1. Oświadczenia składane przez:

  1. osoby, o których mowa w § 4 oraz § 5;
  2. pracowników albo osoby fizyczne, o których mowa w § 6;
  3. oferenta, o którym mowa w § 7,   

są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej.

2. Otrzymane dokumenty, o których mowa w § 4 ust. 2-3 oraz § 5 ust.1, pracownicy Biura Kadr i Płac przechowują w aktach osobowych osoby, z którą został nawiązany stosunek pracy.

3. Otrzymane dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 1, pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych dołączają je do zawartej umowy cywilnoprawnej.

§ 9. Koordynator, na podstawie informacji otrzymywanych od kierowników komórek organizacyjnych Urzędu, prowadzi ewidencję osób wykonujących działania Urzędu,
w których uczestniczą małoletni.

 

Rozdział 3
Zasady ogólne dotyczące kontaktów z małoletnim

 

§ 10. Pracownik podczas realizacji działań Urzędu: sprawuje opiekę nad małoletnim przebywającym na terenie Urzędu, jak i podczas działań Urzędu jakie mają miejsce na terenie miasta  Grudziądza oraz współpracuje z opiekunami.

§ 11. 1. Działania pracownika, o których mowa w § 10, są realizowane poprzez:

  1. podejmowanie działań zgodnych z prawem, jeżeli zauważył naruszenie praw małoletniego;
  2. nie ujawnianie małoletniemu spraw dotyczących funkcjonowania Urzędu, które naraziłyby na ujawnienie tajemnic prawnie chronionych;
  3. zakaz ujawniania pozostałym pracownikom Urzędu i osobom postronnym informacji dotyczących małoletniego oraz jego rodziny, jakie pozyskał w trakcie kontaktu
    z nim podczas wykonywania swojej pracy, z wyłączeniem udzielania wyjaśnień podczas działań kontrolnych;
  4. pouczanie małoletniego o Standardach;
  5. realizację zakazu umożliwienia małoletniemu samodzielnego dostępu do komputera służbowego i udostępnianie mu hasła jakie wykorzystuje logując się do oprogramowania Urzędu;
  6. poinformowanie małoletniego, że każde zachowanie, które może być przez niego odczytane za niekomfortowe, a nawet zagrażające życiu może zgłosić pracownikowi lub opiekunowi, z którym przybył do Urzędu;
  7. realizację obowiązku poszanowania prawa małoletniego do przerwy na posiłek oraz odpoczynek;
  8. realizację zakazu faworyzowania małoletniego zwłaszcza w sytuacji, gdy łączą go z nim relacje prywatne;
  9. traktowanie małoletniego z szacunkiem bez względu na jego wygląd zewnętrzny, orientację seksualną, rasę, wiek, wyznawaną religię, światopogląd, sytuację materialną, czy rodzinną;
  10. realizację obowiązku rozwiązania konfliktu do jakiego może dojść w trakcie pobytu małoletniego w Urzędzie między małoletnim, a pozostałymi pracownikami Urzędu lub innymi małoletnimi, zachowując prawo małoletniego do uzasadnienia swojej racji;
  11. realizację zakazu rozpowszechnienia nieprawdziwych informacji dotyczących małoletniego;
  12. realizację zakazu udostępniania mediom i osobom postronnym wizerunku małoletniego;
  13. realizację zakazu umieszczania komentarzy, upubliczniania postów, udostępniania zdjęć
    w mediach społecznościowych należących do małoletniego – wyjątek stanowią sytuacje
    w których pracownik kontaktuje się z małoletnim w związku z działaniem Urzędu,
    w którym brał udział lub osiągnięciami na gruncie sportowym lub naukowym w celu złożenia gratulacji;
  14. realizację zakazu pozyskiwania informacji o małoletnim, które mogą być pozyskane tylko od osoby, która sprawuje opiekę nad małoletnim lub rodzica albo opiekuna prawnego
    (o ile wyrazili na to zgodę) za pomocą oficjalnych kanałów (uwierzytelniony: nr telefonu, e-mail) w godzinach pracy Urzędu, a nie przez bezpośredni kontakt z małoletnim – wyjątek stanowią sytuacje, gdy kontakt z małoletnim musi być nawiązany w związku z jego udziału w głosowaniu w Grudziądzkim Budżecie Obywatelskim i udziałem w Młodzieżowej Radzie Miejskiej;
  15. realizację zakazu utrzymywać prywatnych kontaktów (osobiście, za pomocą e-maili, wiadomości sms, wiadomości prywatnych wysyłanych za pomocą mediów społecznościowych) z małoletnim podczas działań Urzędu, jak i po ich zakończeniu, wyjątek stanowią sytuacje, w których pracownika, jak i małoletniego łączą relacje na gruncie prywatnym lub służbowym w związku z uczestnictwem w Grudziądzkim Budżecie Obywatelskim, Młodzieżowej Radzie Miejskiej, czy innych polach współpracy Urzędu
    z małoletnim;
  16. realizację zakazu zapraszania małoletniego do miejsca, w którym mieszka pracownik, jak również spotykania się z małoletnim w innych miejscach lub miejscu zamieszkania małoletniego;
  17. realizację zakazu częstowania małoletniego papierosami lub innymi środkami odurzającymi, jak i sprzedawania oraz kupowania ich małoletniemu;
  18. realizację zakazu przeszukiwania małoletniego, jak i rzeczy do niego należących,
    a w przypadku zaistnienia podejrzenia posiadania przez niego przedmiotów, czy substancji mogących stanowić zagrożenie dla pozostałych pracowników Urzędu i petentów powinien poinformować Policję;
  19. realizację zakazu stosowania przemocy psychicznej, jak i fizycznej wobec małoletniego;
  20. realizację zakazu prawa do zawstydzania małoletniego, wyzywania, upokarzania, lekceważenia, ośmieszania,  zastraszania, wyzywania, grożenia, czy zmuszania, aby pokazać swoją przewagę wiekową lub siłową;
  21. realizację zakazu prawa stosowania wobec małoletniego wulgarnych i niestosownych żartów oraz wysyłania do małoletniego wulgarnych i niestosownych wiadomości (sms, wiadomości przesyłane za pomocą mediów społecznościowych lub e-maili), jak również odpowiadania na wulgarne i niestosowne wiadomości (sms, wiadomości przesyłane
    za pomocą mediów społecznościowych lub e-maile), które otrzymał od małoletniego;
  22. realizację zakazu przebywania sam na sam z małoletnim w zamkniętych pomieszczeniu, chyba że jest to związane z asystą podczas wykonywania czynności związanych
    z zapewnieniem higieny.
  1. Pracownik może pozwolić sobie na kontakt fizyczny (trzymanie za rękę, przytulenie, objęcie za ramię) w stosunku do małoletniego o ile jego opiekun poinformuje pracownika,
    że zachowanie takie związane jest ze specjalnymi potrzebami małoletniego. Pracownik sam takiego kontaktu nie może zainicjować.
  2. Pracownik oraz opiekun mają obowiązek dopilnować, aby małoletni nie przebywał
    z osobami postronnymi bez ich dozoru;

§ 12. Pracownik podejmuje działania zgodnie z przepisami prawa, jeżeli zauważył naruszanie praw małoletniego, które stanowią naruszenie działań opisanych w § 11.

 

Rozdział 4

Zasady dotyczące ochrony małoletnich wprowadzone w Urzędzie

 

§ 13.1. Jeżeli pracownik w trakcie realizacji działań Urzędu poweźmie informację lub ujawni zdarzenia, które mogą świadczyć o możliwości popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego, jest obowiązany do zgłoszenia tych faktów do koordynatora, który podejmuje decyzję o zgłoszeniu zdarzenia do dyrektora lub właściwych organów ścigania.

2. Koordynator w oparciu o otrzymane informacje, o których mowa w ust. 1, wypełnia Kartę interwencji. Karta interwencji stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.

§ 14. Pracownik, powinien uczestniczyć co cztery lata w szkoleniu organizowanym przez koordynatora z zakresu ochrony małoletnich, w celu uzupełnienia wiedzy z rozpoznawania zachowań sygnalizujących krzywdzenie małoletniego, jak i procedur wynikających ze Standardów.

§ 15.1. Pracownik, będący jednocześnie rodzicem albo opiekunem prawnym, który opiekuje się małoletnim (swoim dzieckiem) przebywającym podczas organizowanych przez Urząd uroczystości, imprez masowych (koncertów, imprez sportowych), jarmarków lub dni przedsiębiorczości, nie podlega sprawdzeniu, o którym mowa w § 4.  

2. W przypadku pracownika, o którym jest mowa w ust. 1, opieka nad małoletnim powinna odbywać się bez zakłócania pracy pracownika.

§ 16. Pracownik nie sprawuje opieki nad małoletnim, który przebywa na terenie Urzędu lub bierze udział w działaniach Urzędu na terenie miasta Grudziądza, gdy małoletni przebywa pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego.

 

Rozdział 5

Wykorzystanie wizerunku małoletniego przez Urząd

 

§ 17.1. Pracownik nie ma prawa bez zgody rodziców lub opiekunów prawnych małoletniego rozpowszechniać za pośrednictwem: swoich kont na portalach społecznościowych, stron internetowych albo na plakatach, ulotkach oraz banerach, jego wizerunku oraz jego rodziny, jakie pozyskał w trakcie kontaktu z nim podczas działań Urzędu.

  1. Wzór zgody, o której mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.
  2. Pracownik zobowiązany jest do uzyskania zgody na rozpowszechnianie wizerunku małoletniego przed publikacją wizerunku.
  3. Po uzyskaniu zgody, o której mowa w ust. 1, wizerunek małoletniego może być rozpowszechniany tylko za pośrednictwem mediów i innych pół eksploatacji, do których Urząd posiada prawa autorskie oraz wskazane są w dokumencie zgody. W przypadku publikacji
    w miejscu, które nie zostało uwzględnione w zgodzie, to zaistniałą sytuację należy potraktować jako naruszenie, które należy zgłosić Inspektorowi Ochrony Danych w Urzędzie.
  4. Zgoda rodzica lub opiekuna prawnego wymagana jest tylko w przypadku utrwalania indywidualnego wizerunku małoletniego. W przypadku chęci utrwalania wizerunku małoletnich w grupie, zgoda rodziców lub opiekunów prawnych nie jest wymagana.
  5. Zgoda rodzica lub opiekuna prawnego na rozpowszechnianie wizerunku małoletniego nie powinna być nadużywana przez pracownika.
  6. Pracownik pomimo udzielonej zgody przez rodzica lub opiekuna prawnego powinien
    w pierwszej kolejności korzystać z możliwości utrwalenia wizerunku małoletniego w grupie małoletnich, niż indywidualnie małoletniego.
  7. Pracownik rozpowszechniając wizerunek małoletniego powinien unikać podpisywania wizerunku jego pełnym imieniem i nazwiskiem oraz przy wykorzystaniu innych danych, które doprowadzić mogą do pełnej identyfikacji małoletniego lub jego rodziców albo opiekunów prawnych.
  8. Pracownik utrwalający wizerunek powinien kierować się zasadą, aby traktować każdego małoletniego równo bez względu na jego status społeczny, kolor skóry, czy język jakim się posługuje.
  9. Pracownik przed rozpowszechnianiem wizerunku powinien sprawdzić, czy zgoda
    o której mowa w ust. 1 nie została wycofana. Wzór wycofania zgody został określony
    w załączniku nr 7 do niniejszego zarządzenia.
  10. Pracownik powinien pamiętać, aby małoletni, którego wizerunek ma być utrwalony
    i rozpowszechniony, był kompletnie ubrany, a jego ubranie nie było pobrudzone lub uszkodzone.
  11. Pracownik powinien utrwalać wizerunek małoletniego za pomocą sprzętu służbowego. W przypadku korzystania z prywatnego sprzętu pracownika do utrwalania wizerunku małoletniego, wizerunek powinien być bez zbędnej zwłoki przegrywany z prywatnych nośników pamięci na służbowe.

 

Rozdział 6

Monitorowanie stosowania Standardów i działania Koordynatora

§ 18. Osobą odpowiedzialną za monitorowanie realizacji Standardów jest koordynator.

§ 19. Do zadań koordynatora, należą:

  1. wprowadzenie Standardów;
  2. aktualizacja treści Standardów;
  3. monitorowanie ich przestrzegania przez pracowników;
  4. reagowanie w przypadku naruszenia Standardów.

§ 20. 1. Aktualizacja Standardów odbywa się nie rzadziej, niż raz na 2 lata
lub w sytuacji zaistnienia naruszenia związanego ze Standardami.

  1. Koordynator zobowiązany jest do przeprowadzenia wśród pracowników, co najmniej raz na dwa lata, ankiety monitorującej poziom realizacji standardów, jej analizy i wprowadzenia zmian w ich treści, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wzór Ankiety stanowi załącznik nr 8 do niniejszego zarządzenia.
  2. Wszyscy pracownicy Urzędu są uprawnieni do zgłaszania wszelkich sugestii dotyczących aktualizacji Standardów do koordynatora.
  3. Pracownik w przypadku zdarzenia z małoletnim, które może sygnalizować krzywdę
    mu wyrządzoną natychmiast powinien skontaktować się opiekunem małoletniego
    i koordynatorem, aby poinformować ich o swoich obawach i podejrzeniach w zakresie naruszenia Standardów.
  4. Brak współpracy między pracownikiem a opiekunem w przypadku zaistnienia zdarzenia polegającego na popełnieniu przestępstwa w stosunku do małoletniego będzie skutkowało powiadomieniem organów ścigania albo poinformowanie o zaistniałej sytuacji Dyrektora.
  5. Koordynator po otrzymaniu informacji o zdarzeniu, którego ofiarą był małoletni
    ma obowiązek zabezpieczyć nagranie z monitoringu wizyjnego Urzędu.
  6. Koordynator każde zdarzenie jakie miało związek z małoletnim ma obowiązek odnotować w Ewidencji naruszeń związanych ze Standardami, wzór Ewidencji stanowi  załącznik nr 9 do niniejszego zarządzenia.
  7. Każdy wpis do ewidencji, o której mowa w ust. 7 uruchamia procedurę aktualizacji Standardów.

§ 21. Koordynator odpowiedzialny jest za współpracę z wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu w związku z działaniami Urzędu.

§ 22.1. Administrator nadaje i usuwa na wniosek właściwego kierownika komórki organizacyjnej uprawnienia do pracy w systemie teleinformatycznym do obsługi Rejestru.

2. Wniosek o którym mowa w ust. 1 składany jest do administratora za pośrednictwem koordynatora. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 10 do niniejszego zarządzenia.

3. Koordynator prowadzi ewidencję osób uprawnionych do pracy w Rejestrze.

 

                                                             Rozdział 7

                                   Postanowienia końcowe

§ 21. Standardy są dokumentem ogólnodostępnym, opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu w wersji zupełnej wraz z załącznikami oraz skróconej.

§ 22. Działania pracownika, które naruszają Standardy są zagrożone karami,
o których mowa w Rozdziale 5 ustawy oraz w Kodeksie Karnym.

§ 23. Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.

§ 24. Traci moc Zarządzenie Nr 527/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 30 sierpnia 2024 r. w sprawie Standardów Ochrony Małoletnich w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.

§ 25. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki do pobrania

Pobierz
Pobierz spakowane pliki

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Mazur 17-09-2025 13:52
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Piotr Mazur 28-08-2025
Ostatnia aktualizacja: Piotr Mazur 17-09-2025 14:26