ZARZĄDZENIE Nr 467/25
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 28 sierpnia 2025 r.
w sprawie Standardów Ochrony Małoletnich w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu
Na podstawie art. 22b ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 i 1228; Dz. U. z 2025 r. poz. 820) w związku z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, 1572, 1907 oraz 1940) zarządzam co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Ustalam Standardy Ochrony Małoletnich w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu, zwane dalej „Standardami”. Wersja skrócona standardów stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Standardy określają cele i zadania Urzędu w zakresie konieczności ochrony małoletnich przebywających na terenie Urzędu lub biorących udział w działaniach Urzędu, przed sytuacjami zagrażającymi ich zdrowiu lub życiu.
3. Standardy są dokumentem, z którym zobowiązani są zapoznać się wszyscy pracownicy Urzędu czego potwierdzeniem będzie podpisana lista stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia, która będzie przechowywana przez każdą komórkę organizacyjną Urzędu oraz aktualizowana w związku ze zmianą stanu osobowego.
§ 2. Ilekroć w Standardach jest mowa o:
- Urzędzie - oznacza to Urząd Miejski w Grudziądzu;
- administratorze - oznacza to osobę, która posiada uprawnienia do nadawania
lub odbierania uprawnień użytkownikom do pracy w systemie teleinformatycznym do obsługi Rejestru, w Urzędzie na administratora wyznaczam Kamillę Wiśniewską, głównego specjalistę w Wydziale Edukacji;
- dyrektorze - oznacza to Dyrektora jednostki oświatowej;
- działaniach Urzędu – oznacza to działania pracowników związane z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, świadczeniem porad psychologicznych, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi;
- koordynatorze - oznacza to koordynatora Urzędu do spraw ochrony małoletnich,
w Urzędzie na koordynatora wyznaczam Małgorzatę Smelkowską - podinspektora
w Biurze Inspektora Ochrony Danych;
- KRK - oznacza to Krajowy Rejestr Karny prowadzony przez Ministra Sprawiedliwości;
- małoletnim - oznacza to osobę, która nie ukończyła 18 roku życia;
- opiekunie - oznacza to osobę pełnoletnią albo nauczyciela, zatrudnionego w jednostce oświatowej, do której uczęszcza małoletni, sprawującą opiekę nad małoletnim przebywającym na terenie Urzędu lub biorącym udział w działaniach Urzędu na terenie miasta Grudziądza;
- oferencie - oznacza to osobę fizyczną albo podmiot, który bierze udział w przetargu albo udzieleniu zamówienia przez Urząd na organizację działań związanych z działalnością Urzędu;
- pracowniku - oznacza to osobę, z którą Urząd nawiązał stosunek pracy lub dopuścił osobę do innej działalności na podstawie umowy cywilnoprawnej związanej z działaniami Urzędu;
- rejestrze - oznacza to Rejestr sprawców przestępstw na tle seksualnym z dostępem ograniczonym lub Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze;
- ustawie – oznacza to ustawę z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 1802 i 1228; Dz. U. z 2025 r. poz. 820);
- użytkowniku – pracownik, który posiada uprawnienia do dokonania sprawdzeń w rejestrze;
- wizerunku - oznacza to podobiznę osoby utrwaloną w postaci zdjęć, nagranego filmu
i utrwalonej wypowiedzi małoletniego, jeżeli małoletni nie stanowi jedynie szczegółu całości takiej jak: zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza;
- zgodzie - oznacza to przyzwolenie w formie oświadczenia przynajmniej jednego rodzica albo opiekuna prawnego albo dostarczenie przez nauczyciela, zatrudnionego w jednostce oświatowej, do której uczęszcza małoletni, na utrwalanie wizerunku małoletniego i jego rozpowszechnianie.
§ 3. Małoletni oraz opiekun przed przyjściem do Urzędu lub wzięcia udziału
w działaniach Urzędu ma możliwość zapoznania się ze Standardami, które wraz z wersją skróconą dostosowaną do małoletnich dostępne są na oficjalnej stronie internetowej Urzędu.
Rozdział 2
Rekrutacja i zatrudnianie pracowników
§ 4.1. Przed nawiązaniem stosunku pracy z osobą, która będzie realizowała działania Urzędu pracownicy Biura Kadr i Płac na wniosek kierownika komórki organizacyjnej, w której będzie zatrudniona osoba, zobowiązani są do podjęcia działań określonych w ust. 2-3 oraz § 5 i § 8 ust. 2
- Użytkownik z Biura Kadr i Płac weryfikuje osobę, o której mowa w ust. 1, w Rejestrze z wykorzystaniem danych zawartych w oświadczeniu w sprawie weryfikacji osoby ubiegającej się o nawiązanie stosunku pracy lub zawarcie umowy cywilnoprawnej w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
- Osoba, o której mowa w ust. 1, zobowiązana jest do dostarczenia dokumentów, które pozwolą na pracę z małoletnimi. Wymaganymi dokumentami są:
- aktualna informacja z KRK, w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.
- oświadczenie o państwie lub państwach, w których osoba zamieszkiwała przez ostatnie
20 lat (innych, niż Rzeczypospolita Polska lub państwo, w którym dana osoba uzyskała obywatelstwo) wraz z informacją z Rejestru z kraju, w którym dana osoba przebywała,
a w przypadku braku takiego rejestru, informacja z Rejestru Karnego; w przypadku braku Rejestru Karnego, oświadczenie, że nie było się prawomocnie skazanym w danym państwie za czyny zabronione oraz nie wydano wobec tej osoby innego orzeczenia,
w którym stwierdzono, iż dopuściła się czynów zabronionych oraz że nie ma obowiązku wynikającego z orzeczenia sądu, innego uprawnionego organu lub ustawy stosowania się do zakazu zajmowania wszelkich lub określonych stanowisk, wykonywania wszelkich lub określonych zawodów albo działalności, związanych z działaniach Urzędu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia;
- informacje z rejestru karnego państwa obywatelstwa uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, jeżeli osoba, o której mowa w ust. 1 posiada obywatelstwo innego państwa niż Rzeczpospolita Polska;
- oświadczenie o fakcie, że prawo państwa, z którego ma być przedłożona informacja,
o której mowa w pkt. 3 nie przewiduje jej sporządzenia lub w danym państwie nie prowadzi się rejestru karnego oraz że osoba nie była prawomocnie skazana w tym państwie za czyny zabronione, o których mowa w pkt 1.
- Kierownik komórki organizacyjnej, w której będzie pracować osoba, o której mowa
w ust. 1, w opisie stanowiska pracy, który stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 161/15 Prezydenta Grudziądza z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie zasad naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu, zamieszcza informacje, że osoba będzie pracownikiem realizującym działania Urzędu oraz że jest obowiązana dołączyć do aplikacji dokumenty, o których mowa w ust. 2-3.
§ 5.1. Pracownik, któremu w trakcie stosunku pracy w Urzędzie, który jest nawiązany przed dniem 15 lutego 2024 r. zostaną powierzone dodatkowe obowiązki, które polegają na realizacji działań Urzędu, jest obowiązany przed objęciem dodatkowych obowiązków dostarczyć do Biura Kadr i Płac oświadczenie, o którym mowa w § 4 ust. 2.
2. Kierownik komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniony pracownik, o którym mowa w ust. 1, przekazuje niezwłocznie do Biura Kadr i Płac informację o powierzeniu dodatkowych obowiązków pracownikowi.
§ 6.1. Pracownik lub osoba fizyczna przed dopuszczeniem do działalności Urzędu na podstawie umowy cywilnoprawnej jest zobowiązany do dostarczenia dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 2-3 do komórki organizacyjnej , która jest odpowiedzialna za zawarcie umowy cywilnoprawnej.
2. Użytkownik z komórki organizacyjnej Urzędu, która jest odpowiedzialna za zawarcie umowy cywilnoprawnej, weryfikuje osobę, o której mowa w ust. 1, w Rejestrze
z wykorzystaniem danych zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w § 4 ust. 2.
3. Pracownik, o którym mowa w ust. 1, z który nawiązano stosunek pracy przed dniem 15 lutego 2024 r. jest zwolniony z dostarczania dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 3.
§ 7.1. Oferent, zobowiązany jest przedstawić oświadczenie, z którego wynika, że jego personel, który będzie miał kontakt z małoletnimi podczas realizacji działań związanych
z działalnością Urzędu, został zweryfikowany w trybie art. 21 ustawy.
2. Oferent po rozstrzygnięciu przetargu albo udzielenia zamówienia zobowiązany jest przez zawarciem umowy, do okazania dokumentów personelu, o którym mowa w ust. 1.
Z czynności okazania sporządza się protokół.
§ 8.1. Oświadczenia składane przez:
- osoby, o których mowa w § 4 oraz § 5;
- pracowników albo osoby fizyczne, o których mowa w § 6;
- oferenta, o którym mowa w § 7,
są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej.
2. Otrzymane dokumenty, o których mowa w § 4 ust. 2-3 oraz § 5 ust.1, pracownicy Biura Kadr i Płac przechowują w aktach osobowych osoby, z którą został nawiązany stosunek pracy.
3. Otrzymane dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 1, pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych dołączają je do zawartej umowy cywilnoprawnej.
§ 9. Koordynator, na podstawie informacji otrzymywanych od kierowników komórek organizacyjnych Urzędu, prowadzi ewidencję osób wykonujących działania Urzędu,
w których uczestniczą małoletni.
Rozdział 3
Zasady ogólne dotyczące kontaktów z małoletnim
§ 10. Pracownik podczas realizacji działań Urzędu: sprawuje opiekę nad małoletnim przebywającym na terenie Urzędu, jak i podczas działań Urzędu jakie mają miejsce na terenie miasta Grudziądza oraz współpracuje z opiekunami.
§ 11. 1. Działania pracownika, o których mowa w § 10, są realizowane poprzez:
- podejmowanie działań zgodnych z prawem, jeżeli zauważył naruszenie praw małoletniego;
- nie ujawnianie małoletniemu spraw dotyczących funkcjonowania Urzędu, które naraziłyby na ujawnienie tajemnic prawnie chronionych;
- zakaz ujawniania pozostałym pracownikom Urzędu i osobom postronnym informacji dotyczących małoletniego oraz jego rodziny, jakie pozyskał w trakcie kontaktu
z nim podczas wykonywania swojej pracy, z wyłączeniem udzielania wyjaśnień podczas działań kontrolnych;
- pouczanie małoletniego o Standardach;
- realizację zakazu umożliwienia małoletniemu samodzielnego dostępu do komputera służbowego i udostępnianie mu hasła jakie wykorzystuje logując się do oprogramowania Urzędu;
- poinformowanie małoletniego, że każde zachowanie, które może być przez niego odczytane za niekomfortowe, a nawet zagrażające życiu może zgłosić pracownikowi lub opiekunowi, z którym przybył do Urzędu;
- realizację obowiązku poszanowania prawa małoletniego do przerwy na posiłek oraz odpoczynek;
- realizację zakazu faworyzowania małoletniego zwłaszcza w sytuacji, gdy łączą go z nim relacje prywatne;
- traktowanie małoletniego z szacunkiem bez względu na jego wygląd zewnętrzny, orientację seksualną, rasę, wiek, wyznawaną religię, światopogląd, sytuację materialną, czy rodzinną;
- realizację obowiązku rozwiązania konfliktu do jakiego może dojść w trakcie pobytu małoletniego w Urzędzie między małoletnim, a pozostałymi pracownikami Urzędu lub innymi małoletnimi, zachowując prawo małoletniego do uzasadnienia swojej racji;
- realizację zakazu rozpowszechnienia nieprawdziwych informacji dotyczących małoletniego;
- realizację zakazu udostępniania mediom i osobom postronnym wizerunku małoletniego;
- realizację zakazu umieszczania komentarzy, upubliczniania postów, udostępniania zdjęć
w mediach społecznościowych należących do małoletniego – wyjątek stanowią sytuacje
w których pracownik kontaktuje się z małoletnim w związku z działaniem Urzędu,
w którym brał udział lub osiągnięciami na gruncie sportowym lub naukowym w celu złożenia gratulacji;
- realizację zakazu pozyskiwania informacji o małoletnim, które mogą być pozyskane tylko od osoby, która sprawuje opiekę nad małoletnim lub rodzica albo opiekuna prawnego
(o ile wyrazili na to zgodę) za pomocą oficjalnych kanałów (uwierzytelniony: nr telefonu, e-mail) w godzinach pracy Urzędu, a nie przez bezpośredni kontakt z małoletnim – wyjątek stanowią sytuacje, gdy kontakt z małoletnim musi być nawiązany w związku z jego udziału w głosowaniu w Grudziądzkim Budżecie Obywatelskim i udziałem w Młodzieżowej Radzie Miejskiej;
- realizację zakazu utrzymywać prywatnych kontaktów (osobiście, za pomocą e-maili, wiadomości sms, wiadomości prywatnych wysyłanych za pomocą mediów społecznościowych) z małoletnim podczas działań Urzędu, jak i po ich zakończeniu, wyjątek stanowią sytuacje, w których pracownika, jak i małoletniego łączą relacje na gruncie prywatnym lub służbowym w związku z uczestnictwem w Grudziądzkim Budżecie Obywatelskim, Młodzieżowej Radzie Miejskiej, czy innych polach współpracy Urzędu
z małoletnim;
- realizację zakazu zapraszania małoletniego do miejsca, w którym mieszka pracownik, jak również spotykania się z małoletnim w innych miejscach lub miejscu zamieszkania małoletniego;
- realizację zakazu częstowania małoletniego papierosami lub innymi środkami odurzającymi, jak i sprzedawania oraz kupowania ich małoletniemu;
- realizację zakazu przeszukiwania małoletniego, jak i rzeczy do niego należących,
a w przypadku zaistnienia podejrzenia posiadania przez niego przedmiotów, czy substancji mogących stanowić zagrożenie dla pozostałych pracowników Urzędu i petentów powinien poinformować Policję;
- realizację zakazu stosowania przemocy psychicznej, jak i fizycznej wobec małoletniego;
- realizację zakazu prawa do zawstydzania małoletniego, wyzywania, upokarzania, lekceważenia, ośmieszania, zastraszania, wyzywania, grożenia, czy zmuszania, aby pokazać swoją przewagę wiekową lub siłową;
- realizację zakazu prawa stosowania wobec małoletniego wulgarnych i niestosownych żartów oraz wysyłania do małoletniego wulgarnych i niestosownych wiadomości (sms, wiadomości przesyłane za pomocą mediów społecznościowych lub e-maili), jak również odpowiadania na wulgarne i niestosowne wiadomości (sms, wiadomości przesyłane
za pomocą mediów społecznościowych lub e-maile), które otrzymał od małoletniego;
- realizację zakazu przebywania sam na sam z małoletnim w zamkniętych pomieszczeniu, chyba że jest to związane z asystą podczas wykonywania czynności związanych
z zapewnieniem higieny.
- Pracownik może pozwolić sobie na kontakt fizyczny (trzymanie za rękę, przytulenie, objęcie za ramię) w stosunku do małoletniego o ile jego opiekun poinformuje pracownika,
że zachowanie takie związane jest ze specjalnymi potrzebami małoletniego. Pracownik sam takiego kontaktu nie może zainicjować.
- Pracownik oraz opiekun mają obowiązek dopilnować, aby małoletni nie przebywał
z osobami postronnymi bez ich dozoru;
§ 12. Pracownik podejmuje działania zgodnie z przepisami prawa, jeżeli zauważył naruszanie praw małoletniego, które stanowią naruszenie działań opisanych w § 11.
Rozdział 4
Zasady dotyczące ochrony małoletnich wprowadzone w Urzędzie
§ 13.1. Jeżeli pracownik w trakcie realizacji działań Urzędu poweźmie informację lub ujawni zdarzenia, które mogą świadczyć o możliwości popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego, jest obowiązany do zgłoszenia tych faktów do koordynatora, który podejmuje decyzję o zgłoszeniu zdarzenia do dyrektora lub właściwych organów ścigania.
2. Koordynator w oparciu o otrzymane informacje, o których mowa w ust. 1, wypełnia Kartę interwencji. Karta interwencji stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.
§ 14. Pracownik, powinien uczestniczyć co cztery lata w szkoleniu organizowanym przez koordynatora z zakresu ochrony małoletnich, w celu uzupełnienia wiedzy z rozpoznawania zachowań sygnalizujących krzywdzenie małoletniego, jak i procedur wynikających ze Standardów.
§ 15.1. Pracownik, będący jednocześnie rodzicem albo opiekunem prawnym, który opiekuje się małoletnim (swoim dzieckiem) przebywającym podczas organizowanych przez Urząd uroczystości, imprez masowych (koncertów, imprez sportowych), jarmarków lub dni przedsiębiorczości, nie podlega sprawdzeniu, o którym mowa w § 4.
2. W przypadku pracownika, o którym jest mowa w ust. 1, opieka nad małoletnim powinna odbywać się bez zakłócania pracy pracownika.
§ 16. Pracownik nie sprawuje opieki nad małoletnim, który przebywa na terenie Urzędu lub bierze udział w działaniach Urzędu na terenie miasta Grudziądza, gdy małoletni przebywa pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego.
Rozdział 5
Wykorzystanie wizerunku małoletniego przez Urząd
§ 17.1. Pracownik nie ma prawa bez zgody rodziców lub opiekunów prawnych małoletniego rozpowszechniać za pośrednictwem: swoich kont na portalach społecznościowych, stron internetowych albo na plakatach, ulotkach oraz banerach, jego wizerunku oraz jego rodziny, jakie pozyskał w trakcie kontaktu z nim podczas działań Urzędu.
- Wzór zgody, o której mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.
- Pracownik zobowiązany jest do uzyskania zgody na rozpowszechnianie wizerunku małoletniego przed publikacją wizerunku.
- Po uzyskaniu zgody, o której mowa w ust. 1, wizerunek małoletniego może być rozpowszechniany tylko za pośrednictwem mediów i innych pół eksploatacji, do których Urząd posiada prawa autorskie oraz wskazane są w dokumencie zgody. W przypadku publikacji
w miejscu, które nie zostało uwzględnione w zgodzie, to zaistniałą sytuację należy potraktować jako naruszenie, które należy zgłosić Inspektorowi Ochrony Danych w Urzędzie.
- Zgoda rodzica lub opiekuna prawnego wymagana jest tylko w przypadku utrwalania indywidualnego wizerunku małoletniego. W przypadku chęci utrwalania wizerunku małoletnich w grupie, zgoda rodziców lub opiekunów prawnych nie jest wymagana.
- Zgoda rodzica lub opiekuna prawnego na rozpowszechnianie wizerunku małoletniego nie powinna być nadużywana przez pracownika.
- Pracownik pomimo udzielonej zgody przez rodzica lub opiekuna prawnego powinien
w pierwszej kolejności korzystać z możliwości utrwalenia wizerunku małoletniego w grupie małoletnich, niż indywidualnie małoletniego.
- Pracownik rozpowszechniając wizerunek małoletniego powinien unikać podpisywania wizerunku jego pełnym imieniem i nazwiskiem oraz przy wykorzystaniu innych danych, które doprowadzić mogą do pełnej identyfikacji małoletniego lub jego rodziców albo opiekunów prawnych.
- Pracownik utrwalający wizerunek powinien kierować się zasadą, aby traktować każdego małoletniego równo bez względu na jego status społeczny, kolor skóry, czy język jakim się posługuje.
- Pracownik przed rozpowszechnianiem wizerunku powinien sprawdzić, czy zgoda
o której mowa w ust. 1 nie została wycofana. Wzór wycofania zgody został określony
w załączniku nr 7 do niniejszego zarządzenia.
- Pracownik powinien pamiętać, aby małoletni, którego wizerunek ma być utrwalony
i rozpowszechniony, był kompletnie ubrany, a jego ubranie nie było pobrudzone lub uszkodzone.
- Pracownik powinien utrwalać wizerunek małoletniego za pomocą sprzętu służbowego. W przypadku korzystania z prywatnego sprzętu pracownika do utrwalania wizerunku małoletniego, wizerunek powinien być bez zbędnej zwłoki przegrywany z prywatnych nośników pamięci na służbowe.
Rozdział 6
Monitorowanie stosowania Standardów i działania Koordynatora
§ 18. Osobą odpowiedzialną za monitorowanie realizacji Standardów jest koordynator.
§ 19. Do zadań koordynatora, należą:
- wprowadzenie Standardów;
- aktualizacja treści Standardów;
- monitorowanie ich przestrzegania przez pracowników;
- reagowanie w przypadku naruszenia Standardów.
§ 20. 1. Aktualizacja Standardów odbywa się nie rzadziej, niż raz na 2 lata
lub w sytuacji zaistnienia naruszenia związanego ze Standardami.
- Koordynator zobowiązany jest do przeprowadzenia wśród pracowników, co najmniej raz na dwa lata, ankiety monitorującej poziom realizacji standardów, jej analizy i wprowadzenia zmian w ich treści, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wzór Ankiety stanowi załącznik nr 8 do niniejszego zarządzenia.
- Wszyscy pracownicy Urzędu są uprawnieni do zgłaszania wszelkich sugestii dotyczących aktualizacji Standardów do koordynatora.
- Pracownik w przypadku zdarzenia z małoletnim, które może sygnalizować krzywdę
mu wyrządzoną natychmiast powinien skontaktować się opiekunem małoletniego
i koordynatorem, aby poinformować ich o swoich obawach i podejrzeniach w zakresie naruszenia Standardów.
- Brak współpracy między pracownikiem a opiekunem w przypadku zaistnienia zdarzenia polegającego na popełnieniu przestępstwa w stosunku do małoletniego będzie skutkowało powiadomieniem organów ścigania albo poinformowanie o zaistniałej sytuacji Dyrektora.
- Koordynator po otrzymaniu informacji o zdarzeniu, którego ofiarą był małoletni
ma obowiązek zabezpieczyć nagranie z monitoringu wizyjnego Urzędu.
- Koordynator każde zdarzenie jakie miało związek z małoletnim ma obowiązek odnotować w Ewidencji naruszeń związanych ze Standardami, wzór Ewidencji stanowi załącznik nr 9 do niniejszego zarządzenia.
- Każdy wpis do ewidencji, o której mowa w ust. 7 uruchamia procedurę aktualizacji Standardów.
§ 21. Koordynator odpowiedzialny jest za współpracę z wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu w związku z działaniami Urzędu.
§ 22.1. Administrator nadaje i usuwa na wniosek właściwego kierownika komórki organizacyjnej uprawnienia do pracy w systemie teleinformatycznym do obsługi Rejestru.
2. Wniosek o którym mowa w ust. 1 składany jest do administratora za pośrednictwem koordynatora. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 10 do niniejszego zarządzenia.
3. Koordynator prowadzi ewidencję osób uprawnionych do pracy w Rejestrze.
Rozdział 7
Postanowienia końcowe
§ 21. Standardy są dokumentem ogólnodostępnym, opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu w wersji zupełnej wraz z załącznikami oraz skróconej.
§ 22. Działania pracownika, które naruszają Standardy są zagrożone karami,
o których mowa w Rozdziale 5 ustawy oraz w Kodeksie Karnym.
§ 23. Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.
§ 24. Traci moc Zarządzenie Nr 527/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 30 sierpnia 2024 r. w sprawie Standardów Ochrony Małoletnich w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.
§ 25. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.