herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 512/25 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w związku z potrzebą zawarcia wspólnej odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie pracownikom gospodarczym w Wydziale Organizacyjno – Administracyjnym w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu

ZARZĄDZENIE NR 512/25

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 29 września 2025 r.

 

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji  w związku z potrzebą zawarcia wspólnej odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie pracownikom gospodarczym  w Wydziale Organizacyjno – Administracyjnym w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu

 

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.[1]) oraz na podstawie § 7 Zarządzenia Nr 442/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 31lipca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu zmienionego Zarządzeniem Nr 66/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 5 lutego 2024 r. zarządzam, co następuje:

     § 1. Powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:

1) Przewodnicząca  - Pani Iwona Depner-Dziarska;

2) Sekretarz            -  Pani Anna Kwiryng;

3) Członek              -  Pani Barbara Weber.

    § 2. Powołuję zespół spisowy w składzie:

1) Ilona Lewandowska (ORA);

2) Dagmara Zychowicz (FE).

     § 3.1. Przeprowadzenie inwentaryzacji następuje:

1) w drodze spisu z natury na dzień 10.10.2025 r.

    2. Terminarz czynności inwentaryzacyjnych określa harmonogram, stanowiący Załącznik Nr 1 do Zarządzenia.

     § 4. Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z zasadami zawartymi w Zarządzeniu Nr 442/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 lipca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji Inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu zmienionego Zarządzeniem Nr 66/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 5 lutego 2024 r. oraz z udzielonym instruktażem.

     § 5. Zobowiązuję pracowników do wykonania następujących prac przygotowawczych do inwentaryzacji:

1) komórki organizacyjne Urzędu powinny dokonać uzgodnień z Wydziałem Finansowym
w zakresie prowadzonej ewidencji składników majątkowych w celu ustalenia ich stanu bieżącego; 

2) osoby materialnie odpowiedzialne w terminie do 30 września 2025 r. mają obowiązek złożyć  przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej oświadczenie stwierdzające, że wszystkie dowody przychodu i rozchodu inwentaryzowanych składników majątkowych zostały ujęte w ewidencji
i przekazane do księgowości, zgodnie ze wzorem oświadczenia określonym w Załączniku Nr 5 do Instrukcji inwentaryzacyjnej;

     § 6. Zobowiązuję kierowników komórek organizacyjnych do nieudzielania urlopów wszystkim pracownikom materialnie odpowiedzialnym, członkom komisji inwentaryzacyjnej i zespołu spisowego w czasie, w którym winny być wykonane czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.

     § 7. Kierownicy komórek organizacyjnych są odpowiedzialni za właściwe przygotowanie komórki w celu sprawnego i terminowego przeprowadzenia inwentaryzacji.

     § 8. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej:

1) złoży niezwłocznie, nie później niż do dnia 17 października 2025 r. kierownikowi Referatu Wydatków dokumentację inwentaryzacyjną dotyczącą spisu z natury w celu jej wyceny i ustalenia różnic inwentaryzacyjnych;

2) złoży niezwłocznie, nie później niż do 31 października 2025 r.  Prezydentowi Grudziądza częściowy protokół (część 1 – spis z natury) zakończenia prac komisji inwentaryzacyjnej;

     § 9. Wyniki inwentaryzacji ujmuje się w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

     § 10. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

     § 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

[1] zm.: Dz. U. z 2023 r. poz. 295, z 2024 r. poz. 619, poz. 1685 i poz. 1863 oraz z 2025 r. poz. 1218

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 05-11-2025 07:49
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Tomasz Kopczyński 29-09-2025
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 05-11-2025 07:51