ZARZĄDZENIE NR 512/25
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 29 września 2025 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w związku z potrzebą zawarcia wspólnej odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie pracownikom gospodarczym w Wydziale Organizacyjno – Administracyjnym w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.[1]) oraz na podstawie § 7 Zarządzenia Nr 442/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 31lipca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu zmienionego Zarządzeniem Nr 66/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 5 lutego 2024 r. zarządzam, co następuje:
§ 1. Powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:
1) Przewodnicząca - Pani Iwona Depner-Dziarska;
2) Sekretarz - Pani Anna Kwiryng;
3) Członek - Pani Barbara Weber.
§ 2. Powołuję zespół spisowy w składzie:
1) Ilona Lewandowska (ORA);
2) Dagmara Zychowicz (FE).
§ 3.1. Przeprowadzenie inwentaryzacji następuje:
1) w drodze spisu z natury na dzień 10.10.2025 r.
2. Terminarz czynności inwentaryzacyjnych określa harmonogram, stanowiący Załącznik Nr 1 do Zarządzenia.
§ 4. Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z zasadami zawartymi w Zarządzeniu Nr 442/23 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 lipca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji Inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu zmienionego Zarządzeniem Nr 66/24 Prezydenta Grudziądza z dnia 5 lutego 2024 r. oraz z udzielonym instruktażem.
§ 5. Zobowiązuję pracowników do wykonania następujących prac przygotowawczych do inwentaryzacji:
1) komórki organizacyjne Urzędu powinny dokonać uzgodnień z Wydziałem Finansowym
w zakresie prowadzonej ewidencji składników majątkowych w celu ustalenia ich stanu bieżącego;
2) osoby materialnie odpowiedzialne w terminie do 30 września 2025 r. mają obowiązek złożyć przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej oświadczenie stwierdzające, że wszystkie dowody przychodu i rozchodu inwentaryzowanych składników majątkowych zostały ujęte w ewidencji
i przekazane do księgowości, zgodnie ze wzorem oświadczenia określonym w Załączniku Nr 5 do Instrukcji inwentaryzacyjnej;
§ 6. Zobowiązuję kierowników komórek organizacyjnych do nieudzielania urlopów wszystkim pracownikom materialnie odpowiedzialnym, członkom komisji inwentaryzacyjnej i zespołu spisowego w czasie, w którym winny być wykonane czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
§ 7. Kierownicy komórek organizacyjnych są odpowiedzialni za właściwe przygotowanie komórki w celu sprawnego i terminowego przeprowadzenia inwentaryzacji.
§ 8. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej:
1) złoży niezwłocznie, nie później niż do dnia 17 października 2025 r. kierownikowi Referatu Wydatków dokumentację inwentaryzacyjną dotyczącą spisu z natury w celu jej wyceny i ustalenia różnic inwentaryzacyjnych;
2) złoży niezwłocznie, nie później niż do 31 października 2025 r. Prezydentowi Grudziądza częściowy protokół (część 1 – spis z natury) zakończenia prac komisji inwentaryzacyjnej;
§ 9. Wyniki inwentaryzacji ujmuje się w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 10. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
[1] zm.: Dz. U. z 2023 r. poz. 295, z 2024 r. poz. 619, poz. 1685 i poz. 1863 oraz z 2025 r. poz. 1218
| Akcja | Osoba | Data |
|---|---|---|
| Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 05-11-2025 07:49 |
| Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Tomasz Kopczyński | 29-09-2025 |
| Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 05-11-2025 07:51 |